Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Pitäisikö kannabis vapauttaa?

vapaaksi vaan
8
50%
kannabis täytyy pitää lukkojen takana
5
31%
EOS
3
19%
 
Ääniä yhteensä: 16

Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

NuoriDaavid kirjoitti:
Kottarainen kirjoitti:Huumeiden vapautusta voisi siinä kohtaa alkaa harkita jos poistettaisiin ensin sosiaaliturva ja julkinen terveydenhuolto. Minua ei huvita yhtään olla se joka siivoaa jäljet ja maksaa laskut niiden touhuista joilla käyttö ei pysy hanskassa. Arvauksena sanoisin että 15-30% väestöstä olisi jonkin asteen ongelmakäyttäjiä hupiapteekin myötä.


En osaa tuota prosenttilukua itse antaa, mutta uskoakseni määrätty osa porukasta addiktoituu aineeseen, olkoon se sitten alkoholi tai mikä tahansa. En usko, että uudet huumeet addiktoisivat ihmisiä, jotka jo nykyisellän eivät addiktoituisi alkoholiin.

Ainakin, jos pysytään aineissa, joiden addiktiopotentiaali on alkoa vähäisempi

Kuva

(Eo. kuvaaja Lancetin artikkelin perusteella).


Ei varmaan tosiaan (alkoa vähemmän koukuttavien osalta ainakaan). Eiköhän kyseessä ole ihan sama porukka, joka addiktoituu, oli aine sitten alkoholi, tupakka, reseptilääkkeet, kuten bentsot tai laittomaksi huumeeksi luokiteltavat aineet. Tai sitten vaikka ne rahapelit tai nettipelit, joista jo toisaalla oli puhetta.

Mä pohdiskelenkin asiaa sitten vähän siltä kannalta, että sitten tällä addiktoitumiseen taipuvalla porukalla olisi paljon isompi repertuaari aineita käytössä millä mällätä, ja eiköhän ne suurin osa sitten vaan lisäisi niitä, sen sijaan että korvaisi esim. alkon nyt vaikka kannabiksella. Alko-ongelmista osa on lieviä, ja porukka pystyy suht normaaliin suoritukseen mm. työssä tai sosiaalisesti. Mitä tälle sakille tapahtuu, jos ottavat lisää aineita listalle?

Eikä tuossa taulukossa muuten ole ollenkaan akselia psyykkisille tai sosiaalisille haitoille. Törmäätkö itse mielelläsi kadulla tai vastaanotollasi esim. piripäähän? Mä en, kokemusteni valossa, toki voi olla valikoitunut joukko joihin nyt vaikka päivystyksessä on törmännyt. Aikamoisen arvaamatonta sakkia.

Kannabiksesta mulla on tuttavapiirin ja työn perusteella tullut tosi negatiivinen kuva, joskin se koskee vain sellaisia ihmisiä, jotka on käyttäneet paljon. Toki on rutkasti enemmän sellaisia, jotka ovat kokeilleet muutaman kerran ja todenneet, ettei se ole heidän juttu. Mutta nämä paljon käyttävät, siis ihan järkyttäviä motivaatio-ongelmia ja henkistä tylsistymistä, jotka ovat johtaneet putoamiseen rattaista. Yksikin tuttu, joka ennen veti vaan viikonloppukännejä, alkoi pössyttämään useampana päivänä viikossa ja sen jälkeen on korkeakoulututkinto ollut tyystin seisahduksissa monta vuotta. Työn puolesta todettuna kannabiksen ja amfetamiinin suhteen yhteys psykoosisairauksiin vaikuttaa selvältä, vaikea tietysti sanoa kumpi on muna ja kumpi kana, mutta pössyttelijät eivät toivu psykooseistaan kuten ne, jotka eivät pössyttele.

Olisi tosiaan kiva nähdä hyvin tasapainotettu randomoitu tutkimus, jossa toiselle populalle tarjoiltaisiin kannabista esim. kolmasti viikossa ja toiselle ei, ja katsottaisiin kuinka käy. Mahtaisiko tällaiselle muuten saada eettisen toimikunnan hyväksyntää? :D
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Kottarainen kirjoitti:Olisi tosiaan kiva nähdä hyvin tasapainotettu randomoitu tutkimus, jossa toiselle populalle tarjoiltaisiin kannabista esim. kolmasti viikossa ja toiselle ei, ja katsottaisiin kuinka käy. Mahtaisiko tällaiselle muuten saada eettisen toimikunnan hyväksyntää? :D


Tuo voisi onnistua lääkekäyttäjien avustuksella, tosin heikäläiset polttavat päivittäin, ja paljon. Yleensä kannabiksen viihdekäyttäjät polttavat kerralla 0,1 - 0,2 g kokoisia savuja, kun lääkekäyttäjät vaporisoivat 0,5 grammaa. Tottakai toleranssi sivuvaikutuksiin, eli euforiaan ja päihtymykseen kasvaa, mutta voisin kyllä veikata että pilvessä ne peijjoonat ovat, vaikkakin osaavat toimia täysin normaalisti.

Kaveri joka on pisimpään jenkeissä nauttinut valtion toimittamaa heinää kertoo omasta lääkehoidostaan ja miten sen lääkkeen nauttii työelämässä osakevälittäjän kiireissä:



Mutta ehdottamasi tutkimus olisi mielenkiintoinen ja todellakin tekemisen arvoinen.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja MrM »

NuoriDaavid kirjoitti:
MrM kirjoitti:Vaikea on myös ymmärtää sitä, että näillä linjauksilla kannustetaan sitten lyhytnäköisesti esim. bentsojen ja alkoholin sekakäyttöä, joka on verrokkina sitten jo ∞ kertaa vaarallisempaa terveys- ja kuolemariskeineen.

Kait tähän on pakko viran puolesta puuttua. Eihän kukaan kannusta alkon ja bentsojen sekakäyttöön.

No ei tietenkään kukaan yksittäinen ihminen tai lääkäri kannusta, mutta rajoittunut systeemi kannustaa. Kuten varmasti itse tiedät muakin paremmin, aika suuri ongelma masennukseenkin liittyvien ahdistuneisuushäiriöiden lääkinnällisessä hoidossa on se alko. Eikä ne bentsot välttämättä vie pois sitä tarvetta siihen ainoaan mahdolliseen lailliseen päihteeseen, joilla ihmiset täällä pimeässä pohjolassa itselääkitsee omaa ahdistustaan ja vitutustaan varsin reippaalla kädellä, ja tietenkin yleensä aina huonompaan suuntaan.

Lopputulos on se, että lääkärissä valehdellaan alkonkäytöstä ja himassa lääkitään itseä sitten sekä suomi-viinalla että bentsoilla, useimmiten yhtä aikaa. Mä en itse ole koskaan bentsoja syönyt, mutta olen nähnyt tällaista taipumusta niissä ympärillä olevissa ihmisissä, jotka ovat melko tavalla pohjalla. Sillon kun on kannabispiikkiä tai muita hirvittäviä terveellisempiä huumeita joilla hallita huonoa oloaan, alkoholi ja bentsot combotettuna eivät enää kiinnostakaan. Enkä ihmettele, ne kun ei todellakaan ole mitään optimaalisia lääkkeitä sen tilan hoitoon sivuvaikutuksineen, krapuloineen ja addiktioineen.

Tässä maassa ja länsimaissa ylipäänsä on mielestäni aivan käsittämätön lääketehtaiden pitkälti ohjaama lääketieteellisen ylimielisyyden kulttuuri, jonka vuoksi kaikennäköstä paskaa tuputetaan ihmisille samoihin kaavoihin kangistuen vuosikymmen toisensa perään, eikä viitsitä edes miettiä voisiko joitain mustamaalattuun lääkeryhmään nimeltä "huumeet" sisältäviä aineita sittenkin käyttää lääkinnälliseen tarkoitukseen paremmin kuin tällä hetkellä käytössäolevia, lähes poikkeuksetta synteettisiä lääkkeitä, joilla isot lääkeyhtiöt tekevät miljardeja euroja kassaansa. Onhan se aika aika vittumaista lääkefirman kassavirran kannalta, jos joku takapihan rikkaruoho tekisikin saman asian paremmin.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Sata Diapamia maksaa apteekissa ehkä vitosen. Ei hirveen iso tulonlähde millekään firmalle.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja MrM »

Kottarainen kirjoitti:Sata Diapamia maksaa apteekissa ehkä vitosen. Ei hirveen iso tulonlähde millekään firmalle.

Pelkkää Valiumia myytiin 2,3 miljardia tablettia vuonna 1978. Sitä ennen ja sen jälkeen sitä on myyty varmaan aika monia kymmeniä miljardeja tabletteja yhteensä. Kuten muitakin Diatsepaamituotteita. Mitähän sä yrität tolla vitosella mulle kertoa? Sitäkö, ettei miljardeja dollareita edes lasketa taskurahoina?

Rochesta tuli lääkejätti nimenomaan diatsepaamin ansiosta.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
masa

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti:Kummallista. Kaikki ne kannabiksen käyttäjät jotka mä tunnen käyttävät puhtaasti viihdekäyttöön. Pyöritpäs sä ahdistuneissa piireissä.



Näköjään mäkin pyörin kun ainoat pilviveijarit mitä mä tunnen puhuvat Linuxista.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

masa kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Kummallista. Kaikki ne kannabiksen käyttäjät jotka mä tunnen käyttävät puhtaasti viihdekäyttöön. Pyöritpäs sä ahdistuneissa piireissä.


Näköjään mäkin pyörin kun ainoat pilviveijarit mitä mä tunnen puhuvat Linuxista.


Vaikea sanoa onko se ahdistusta vai viihdettä. Linuxnörteistä ei vaan voi tietää.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja elco »

Suvinen kirjoitti:Provo tai ei, niin kyllä mä mielummin eläisin elämää joka ei ole aivan perseestä ilman jonkinasteista päihdettä.


Sulla on toi kieltopolitiikka niin verissä, että on varmaan paikallaan huomauttaa, että vaikka huumeet vapautettaisiinkin niin minusta sinä voit myös olla käyttämättä niitä.

Kyllähän tätä elämää pystyy elämään - ei siinä mitään. Nykyään laittomat päihteet toki rikastuttaisivat elämää ja tekisivät minusta paremman ihmisen, mutta tämä ei valitettavasti ole mahdollista, kun systeemi on säädetty suojelemaan tolloja itseltään.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja MrM »

Saatan olla ensimmäistä kertaa 100% samaa mieltä elcon kanssa. Apua.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

MrM kirjoitti:
Kottarainen kirjoitti:Sata Diapamia maksaa apteekissa ehkä vitosen. Ei hirveen iso tulonlähde millekään firmalle.

Pelkkää Valiumia myytiin 2,3 miljardia tablettia vuonna 1978. Sitä ennen ja sen jälkeen sitä on myyty varmaan aika monia kymmeniä miljardeja tabletteja yhteensä. Kuten muitakin Diatsepaamituotteita. Mitähän sä yrität tolla vitosella mulle kertoa? Sitäkö, ettei miljardeja dollareita edes lasketa taskurahoina?

Rochesta tuli lääkejätti nimenomaan diatsepaamin ansiosta.


Jos nyt kuitenkin liikutaan lähemmäs nykypäivää, niin lääkefirmallehan ei jää juuri mitään käteen Diapam-purkista. Jotainhan maksaa sen valmistus, kuljetus, apteekkikulut jne. Bentsoja ei myöskään mikään lääkefirma tänä päivänä markkinoi. Kyllä niiden intressit on ihan muualla, tuottavissa lääkkeissä. Saattaapa olla, että vaikka se lääkekannabiskin tuottaa enemmän? En ole vaivautunut ottamaan selvää.

Bentsot eivät myöskään ole mitenkään huudossa lääkäreiden keskuudessa. Turvallisempia, vähemmän haittoja aiheuttavia (kuten toleranssia, riippuvuutta, väärinkäyttöpotentiaalia) lääkkeitä kaivattaisiin todellakin kipeästi ahdistuneisuuden hoitoon. Epäilenpä vaan, että se lääke ei ole kannabis, valitettavasti.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
masa

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti:
Vaikea sanoa onko se ahdistusta vai viihdettä. Linuxnörteistä ei vaan voi tietää.



Kyllä se vaan taitaa olla ihan duunipohjaista.

Topikin kysmykseen; pitäisi, ainakin siksi aikaa että pääsisin dullaneitsyydestäni. Muuten ei niin väliä.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja MrM »

Kottarainen kirjoitti:Jos nyt kuitenkin liikutaan lähemmäs nykypäivää, niin lääkefirmallehan ei jää juuri mitään käteen Diapam-purkista. Jotainhan maksaa sen valmistus, kuljetus, apteekkikulut jne. Bentsoja ei myöskään mikään lääkefirma tänä päivänä markkinoi. Kyllä niiden intressit on ihan muualla, tuottavissa lääkkeissä. Saattaapa olla, että vaikka se lääkekannabiskin tuottaa enemmän? En ole vaivautunut ottamaan selvää.

Bentsot eivät myöskään ole mitenkään huudossa lääkäreiden keskuudessa. Turvallisempia, vähemmän haittoja aiheuttavia (kuten toleranssia, riippuvuutta, väärinkäyttöpotentiaalia) lääkkeitä kaivattaisiin todellakin kipeästi ahdistuneisuuden hoitoon. Epäilenpä vaan, että se lääke ei ole kannabis, valitettavasti.

Eiköhän niistä vielä tänäkin päivänä ihan huomattava summa kuitenkin kerry, vaikka suurimmat menestysvuodet ovatkin takanapäin. Synteettisen lääkkeen valmistaminenhan on useimmissa tapauksissa aivan erityisen halpaa.

Lääkärit varmasti mielellään määräisivät jotain, mitä ylipäänsä uskaltaisivat määrätä. Miksi epäilet, ettei se lääke voisi olla kannabis? En oo ainakaan itse nähnyt mitään asiaan liittyvää negatiivista tutkimustulosta tai vastaavaa. Kannattaisiko asiaa mielestäsi tutkia lisää? Hyväksyisitkö jos se kannabis sitten sitä olisikin, vai pitäisitkö kenties edelleen kynsin hampain kiinni ennakkoasenteistasi?
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

^Toki kaikki objektiivinen tieteellinen tutkimus on plussaa, koski se mitä aihetta vaan. Mutta en lähtisi lyömään rahojani sen puolesta, että kannabis todettaisiin hyväksi lääkkeeksi ja/tai vaarattomaksi viihteeksi. Se on niin vanhaa kamaa sitä paitsi, että eiköhän sitä ole jo tutkittukin. Mua ei nyt vaan satu kiinnostamaan tarpeeksi ottaakseni selvää. Ota sä jos sua kiinnostaa.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mä taidan sitten hengata kukkahattujengeissä, koska en tunne yhtäkään pössyttelijää. Epäilen kyllä kummityttöni poikaystävää, mutta se nyt on muutenkin täysin idiootti.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja MrM »

Kottarainen kirjoitti:^Toki kaikki objektiivinen tieteellinen tutkimus on plussaa, koski se mitä aihetta vaan. Mutta en lähtisi lyömään rahojani sen puolesta, että kannabis todettaisiin hyväksi lääkkeeksi ja/tai vaarattomaksi viihteeksi. Se on niin vanhaa kamaa sitä paitsi, että eiköhän sitä ole jo tutkittukin. Mua ei nyt vaan satu kiinnostamaan tarpeeksi ottaakseni selvää. Ota sä jos sua kiinnostaa.

Öhm, kyllä siitä jo aika paljon on tutkimuksia että se suht vaarattomaksi viihteeksi ja hyväksi lääkkeeksikin ollaan todettu jopa monissa länsimaissa jo. Miksi luulet että USA:n kaltainen vanhoillishenkinen takapajulakin on lieventänyt linjaansa aika rankalla kädellä viime aikoina?

Lisäksi jos kyselet niiden alueiden ulkopuolelta, joihin länsimaalainen lääkekartelli ei yllä, saattaisit yllättyä. Eikä meidän suomalaisten tarvitse montaa sukupolvea mennä taaksepäin, kun ennen lääkekartelleja heroiini, metamfetamiini ja morfiini olivat yleisimmät maassamme käytetyt lääkeaineet. Vauvasta vaariin ja yskästä umpisuoliin. Kannabistakin käytettiin, joskin edellämainittuihin verrattuna huomattavasti vähemmän.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

MrM kirjoitti:Lisäksi jos kyselet niiden alueiden ulkopuolelta, joihin länsimaalainen lääkekartelli ei yllä, saattaisit yllättyä. Eikä meidän suomalaisten tarvitse montaa sukupolvea mennä taaksepäin, kun ennen lääkekartelleja heroiini, metamfetamiini ja morfiini olivat yleisimmät maassamme käytetyt lääkeaineet. Vauvasta vaariin ja yskästä umpisuoliin. Kannabistakin käytettiin, joskin edellämainittuihin verrattuna huomattavasti vähemmän.


Luuletko että ne olivat erityisen hyviä lääkeaineita? (PS. Niitäkin tuottivat isot lääkeyhtiöt.)
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Vesper kirjoitti:Mä taidan sitten hengata kukkahattujengeissä, koska en tunne yhtäkään pössyttelijää.

+1

(Teininä on tullut kokeiltua muutamia aineita jonkin verran, mutta ei ollut my cup of tea. Tosin sen ikäisen ei nyt muutenkaan kuuluisi vedellä mitään aineita)
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

So Hard kirjoitti:Olen pääpiirteissäni kallistumassa sille kannalle, että huumeiden vastainen sota on hävitty ja turha. Täysi-ikäisiä on vaikea kontrolloida ja kiellot vaan tekevät kamasta rikollisille lukratiivista ja käyttäjille vaarallista. Tietysti alaikäisten jne. päihteiden saatavuuden pitää olla kontrolloitua, mutta sallitun kaman viedessä markkinat pois täysi-ikäisiltä ei ehkä ole samaa insentiiviä koukuttaa ala-ikäisiä. Kaman myyminen alaikäiselle voisi olla tyyliin 10 linnaa, niin sitä tuskin kauheasti tapahtuisi.


Niin minäkin. Ja tuskinpa se kannabis ym. minnekään avoimelle hyllylle tulisivat, vaan tietenkin piiloon sinne komeroon, jossa ne tupakatkin jo on.

Pakko myös mainita, että tämä kaikenlainen kieltolakivillitys ottaa päähän. Kaikki halutaan kieltää tai ainakin kaikesta pitää narista. Milloin se on parfyymin tuoksu junassa, milloin tupakankäry parvekkeella/pihalla/metsässä jne. milloin hienhaju dösässä, liian kova meteli tavaratalossa ja sen hississä jne.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1188
Liittynyt: 17.12.2011 23:09

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

^Kyllä mun mielestä pahanhajuiset ihmiset pitäisi kieltää!!!
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^Kielletään samantien kaikki hajut!!! Myös ravintoloiden pitää eristää tilansa, ettei se kamala ruuan- ja rasvankatku leviä kaduille ja käytäviin - ja IHMISIIN. Alkaa oksettaa se käristyvä lihamureke!!!!1
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja elco »

Suvinen kirjoitti:Ei mun elämässä ole mitään vikaa mitä tarvitsisi päihteillä yrittää turruttaa, enkä ole mitään ollut kieltämässä sen takia että kokisin itse tarvitsevani rajoitteita. Meissä nyt on vaan kertakaikkiaan se ero, että sä ajattelet ensisijaisesti omaa napaasi ja omia huvejasi piittaamatta vittujakaan mitäseurauksia koko muu yhteiskunta (ts. ne tollot) tulisi niistä saamaan. Mun intressit on ensisijaisesti niissä muissa.


Ei, vaan minä kannatan yksilönvapautta ja -vastuuta ja sinä haluat yhteiskunnan kieltävän aivan kaiken mistä itse et pidä. Mikään kielto ei ole liian typerä eikä mikään rangaistus ole liian ankara, jotta asiat joista et satu pitämään eivät olisi mahdollisia muillekaan.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja elco »

Kiukkutipu kirjoitti:^Kyllä mun mielestä pahanhajuiset ihmiset pitäisi kieltää!!!


Samalla ratkeaisi tämä narkomaaniongelma, koska narkkarit ovat tyhmiä ja pahanhajuisia.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja MrM »

So Hard kirjoitti:
MrM kirjoitti:Lisäksi jos kyselet niiden alueiden ulkopuolelta, joihin länsimaalainen lääkekartelli ei yllä, saattaisit yllättyä. Eikä meidän suomalaisten tarvitse montaa sukupolvea mennä taaksepäin, kun ennen lääkekartelleja heroiini, metamfetamiini ja morfiini olivat yleisimmät maassamme käytetyt lääkeaineet. Vauvasta vaariin ja yskästä umpisuoliin. Kannabistakin käytettiin, joskin edellämainittuihin verrattuna huomattavasti vähemmän.

Luuletko että ne olivat erityisen hyviä lääkeaineita? (PS. Niitäkin tuottivat isot lääkeyhtiöt.)

Uskon että monet olivat ihan yhtä hyviä, ellei parempiakin lääkeaineita joihinkin sairauksiin ja oireisiin, etenkin käsikaupan puolella. Lienee aika selviö, että ottamalla huikat kunnon herskayskänlääkkeestä, yskä lähtee kiitämään, tai ainakaan se ei enää vituta samaan malliin verrattuna johonkin nykyaikaiseen käsikauppayskänlääkkeeseen, korkeintaan resilaria lukuunottamatta. Siinäkin on muotihuumeena pidettyä dekstrometorfaania, eli DXM:ää tai dexmiä.

Niitä tuottivat vielä silloin aika pienet lääkeyhtiöt. Miljardibisnestä lääketeollisuudesta tuli vasta lääkepatenttien myötä, kyllähän sä alan miehenä tiedät sen. Patentointikelvottomat lääkkeet lähtevät aika konstailemattomasti kiitämään valikoimista, jos tilalle vain saadaan puffattua jotain omaan mökkiin patentoitua.

En mä sitä ole sanomassa, etteikö lääketieteessä olis tapahtunut hirvittäviä harppauksia eteenpäin viimeisessä viidessäkymmenessä vuodessa joidenkin asioiden suhteen. Mutta se on kuitenkin vain bisnestä ja voitontavoittelua, ei hyväntekeväisyyttä. Asiakkaan kannalta lääkepatenteista on pääosin vain haittaa. Korkeintaan voi toivoa että edes jotenkin säällinen osa niistä miljardeista menisi tutkimukseen ja tuotekehitykseen.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

En tiedä. En pidä narkeista, vaikka ne työllistävät minut. Pössyttelijätkin ovat jotenkin säälittäviä velttoilijoita, sellaisia vastenmielisiä vapaamatkustajia. En halua lisäongelmia, joita vapauttaminen todennäköisesti toisi. Kuitenkin tämä on niin laaja kysymys, että välillä tuntuu, että poliisikin saisi paremmin keskityttyä olennaiseen, kun käyttörikos-tyyppinen vapauttaminen tulisi kyseeseen.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
masa

Re: Pitäisikö Kannabis vapauttaa?

Viesti Kirjoittaja masa »

Kreitsu kirjoitti:^Kielletään samantien kaikki hajut!!!



Etenkin naisten hajuvedet niissä määrissä joissa voisi kantajansa luulla kylpeneen haisuissaan. Tupakoitsijakin tuoksuu paremmalta.
Vastaa Viestiin