Mitä ihastuminen on?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut

Mitä ihastuminen on?

kukkakedon kahinaa ja viehkoja mielikuvia (olen nainen)
7
32%
kukkakedon kahinaa ja viehkoja mielikuvia (olen mies)
5
23%
haave pissavehkeiden yhteen hinkaamisesta (olen nainen)
4
18%
haavepissavehkeiden yhteen hinkaamisesta (olen mies
6
27%
 
Ääniä yhteensä: 22

Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Mitä ihastuminen on?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Mitä ihastuminen on?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mitä ihastuminen on?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

haavepissavehkeiden yhteen hinkaamisesta (olen mies)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Mitä ihastuminen on?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Mikään vaihtoehdoista ei käy. Joskus on kukkakedon havinaa ja joskus haave hinkkaamisesta.

Mielestäni ei kuitenkaan ole niin tärkeää se, mitä ihastuminen on vaan se, mitä sille tekee. Parisuhteessa kiinni oleva ihminen ei tee sille mitään vaan antaa sen mennä ohi.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Fiona
Elämätön Kitisijä
Viestit: 342
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Mitä ihastuminen on?

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Vastasin haave pissavehkeiden yhteen hinkkaamisesta.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä ihastuminen on?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Vastasin kukkakedon kahinaa. Mutta kuten olette täältä saaneet lukea, mun "eroottiset" unetkin päätyy johonkin kahvitteluun, koska oon sillä tavalla kaino.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mitä ihastuminen on?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Mun mielestä ihastumisessa on määritelmän (nythän me tosin määritellään sitä) mukaan errrroottista ajatusta. Muuten se ei ole ihastumista vaan jotain muuta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä ihastuminen on?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä ajattelen ihastuksen enemmän sellaisena "onpa kiehtova tyyppi!" - juttuna. Voin ajatella olevani "ihastunut" esimerkiksi johonkin tv-sarjan hahmoon. Ihmisistä joita en kunnolla tunne, koen sellaista eroottissävytteistä vetoa usein niihin, jotka muutoin on jotenkin vastenmielisiä tai ainakin vahvasti ei-kiehtovia. En pidä sitä ihastuksena vaan himona.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Fiona
Elämätön Kitisijä
Viestit: 342
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Mitä ihastuminen on?

Viesti Kirjoittaja Fiona »

exsu kirjoitti:Mä ajattelen ihastuksen enemmän sellaisena "onpa kiehtova tyyppi!" - juttuna. Voin ajatella olevani "ihastunut" esimerkiksi johonkin tv-sarjan hahmoon.


Wtf? Taitaa olla tosiaan määrittelyero, koska kyllä minäkin ihmisistä pidän ja saatan ajatella heidän olevan hauskoja, mutta en tästä huolimatta ole ihastunut heihin. Saatika sitten mihinkään tv-hahmoon, joka on pelkkänä ajatuksenakin täysin absurdi.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mitä ihastuminen on?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:Mä ajattelen ihastuksen enemmän sellaisena "onpa kiehtova tyyppi!" - juttuna. Voin ajatella olevani "ihastunut" esimerkiksi johonkin tv-sarjan hahmoon. Ihmisistä joita en kunnolla tunne, koen sellaista eroottissävytteistä vetoa usein niihin, jotka muutoin on jotenkin vastenmielisiä tai ainakin vahvasti ei-kiehtovia. En pidä sitä ihastuksena vaan himona.


Niin no. Toki voi tuntea himoa ilman ihastumista, mutta mun mielestä ihastumisesta ei ole ilman jonkinlaista himoa. Joku platoninen "onpa mielenkiintoinen ja fiksu ja hauska tyyppi" ei ole ihastumista, jos siinä ei ole mitän errroottista.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä ihastuminen on?

Viesti Kirjoittaja exsu »

NuoriDaavid kirjoitti:Niin no. Toki voi tuntea himoa ilman ihastumista, mutta mun mielestä ihastumisesta ei ole ilman jonkinlaista himoa. Joku platoninen "onpa mielenkiintoinen ja fiksu ja hauska tyyppi" ei ole ihastumista, jos siinä ei ole mitän errroottista.


Kyllä siellä usein on sellainen pöksyjä kostuttava sivukiinnostus, mutta se ei ole se, jonka ympärille ihastuksen tunne rakentuu. Siihen voi liittyä kuitenkin sellaista punastelua ja hermostusta kuten ihastuksen kohteisiin liittyen yleensäkin.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mitä ihastuminen on?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Niin no. Toki voi tuntea himoa ilman ihastumista, mutta mun mielestä ihastumisesta ei ole ilman jonkinlaista himoa. Joku platoninen "onpa mielenkiintoinen ja fiksu ja hauska tyyppi" ei ole ihastumista, jos siinä ei ole mitän errroottista.


Kyllä siellä usein on sellainen pöksyjä kostuttava sivukiinnostus, mutta se ei ole se, jonka ympärille ihastuksen tunne rakentuu. Siihen voi liittyä kuitenkin sellaista punastelua ja hermostusta kuten ihastuksen kohteisiin liittyen yleensäkin.


Voisko tässä olla lopulta niin (on), että tunne on miehillä ja naisilla aivan sama, mutta kulttuurillisista syistä miehet ja naiset ilmaisevat sen eri tavoin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Mitä ihastuminen on?

Viesti Kirjoittaja Georgina »

En mä valinnut noista mitään, mikään ei sopinut.
Ihastuminen on sitä että hoksaa jostain tyypistä että wau, onpa harvinaisen kiva tyyppi ja ajattelee asioista samoilla tavoin kuin mä. Ja tiedostaa sen että jos ei olisi parisuhteessa niin yrittäisi viedä ihastumista pidemmälle ja saattaa päässään käydä sellaisen ajatusleikinkin että "entä jos". (tai jos ei ole parisuhteessa niin alkaa tehdä liikkuja parempaa tutustumista kohti) Mulla seksin ajattelu ei liity tähän vaiheeseen juurikaan, joskus yön pimeinä tunteina yksin sängyssä saattaa miettiä miltä tuntuisi sitä tyyppiä suudella.

Nää ajatukset on kuitenkin tosi semmosia kevyitä ja helposti sivuun työnnettäviä koska kuitenkin on valinnut parisuhteeseen sen kenen kanssa on. Mä en vaan henkilökohtaisesti usko että kellekään on sitä ainoaa oikeaa vaan parisuhde on pitkälti sitä kenen niistä vaihtoehdoista kanssa päättää rueta sitä yhteistä elämää rakentamaan. Siltihän niitä mahdollisia saattaa sen jälkeenkin tavata ja ihastua, ei silti omassa parisuhteessa välttämättä mitään vikaa ole eikä ole aikomustakaan sitä vaihtaa siihen "entä jos" vaihtoehtoon.

Ja tää oli mun fiilis asiasta. Mä uskon että se on jokaiselle enemmän tai vähemmän erilaista eikä KUKAAN toinen voi sanoa miten kuuluisi tuntea ja mitkä tuntemukset on oikeita.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Mitä ihastuminen on?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

En oo koskaan ollut ihastunut.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mitä ihastuminen on?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti:En oo koskaan ollut ihastunut.


Mut oot kuitenkin ollut pitkässäkin parisuhteessa. Mitens siihen päädyit ilman ihastumista?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Mitä ihastuminen on?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriDaavid kirjoitti:
Vesper kirjoitti:En oo koskaan ollut ihastunut.


Mut oot kuitenkin ollut pitkässäkin parisuhteessa. Mitens siihen päädyit ilman ihastumista?

Panetti.
Work like a captain, play like a pirate.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mitä ihastuminen on?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Kukkaketoja täällä. Panetusta voi aiheuttaa monikin nainen, mutta aika harvassa ovat ne oikeasti kolahtaneet.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mitä ihastuminen on?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti:Kukkaketoja täällä. Panetusta voi aiheuttaa monikin nainen, mutta aika harvassa ovat ne oikeasti kolahtaneet.


Tätä mä just tarkoitin. Jos koko ajan kolisee, kriteerit on liian laajat tai sitten on endonarkkis ja oikeasti tykkää ihastumisen tunteesta eikä niinkään sen kohteesta.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
masa

Re: Mitä ihastuminen on?

Viesti Kirjoittaja masa »

sivustahuutaja kirjoitti:Kukkaketoja täällä. Panetusta voi aiheuttaa monikin nainen, mutta aika harvassa ovat ne oikeasti kolahtaneet.


Tulkintaeroja. Jos mua panettaa joku nainen, niin se on silloin ihastusta, tosin vain alapääni aivoilla ajateltuna.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Mitä ihastuminen on?

Viesti Kirjoittaja annepa »

So Hard kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:Kukkaketoja täällä. Panetusta voi aiheuttaa monikin nainen, mutta aika harvassa ovat ne oikeasti kolahtaneet.


Tätä mä just tarkoitin. Jos koko ajan kolisee, kriteerit on liian laajat tai sitten on endonarkkis ja oikeasti tykkää ihastumisen tunteesta eikä niinkään sen kohteesta.


Määritelkää "koko ajan", pls. Nyt ehkä viimein tajuan tämän mejän tulkinta- ja selityseron. Olen selittänyt sillä tavalla, että moni on ymmärtänyt väärin.

Ihastus voi olla kolinaihastus, panetusihastus tai sitten "ai että on kiva tyyppi" -ihastus. Kolina käsittääkseni kattaa kaikki osa-alueet, "ai että" on vaan että ai että...
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä ihastuminen on?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mulla on vielä yks ihastustyyppi tuohon Annepan listaan. Tai se on ehkä vähän sukua tuolle "ai että" -tyypille. Mä ihastun herkästi siihen, että joku on ihastunut muhun. Ja jos en oikein pinnistele, niin en erota sitä välttämättä kunnolla edes oikeasta ihastuksesta, vaan saatan huumautua ihan täysin siitä, että "jee, tuo tykkää musta!". Tästä onkin vuosien varrella seurannut oikein jänniä tilanteita, kun todellisuus (se, ettei pidä toisessa juurikaan muusta kuin siitä, että se tykkää musta) paljastuu. Toivon kasvaneeni niin aikuiseksi, että tämä ei enää päde.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mitä ihastuminen on?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

masa kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:Kukkaketoja täällä. Panetusta voi aiheuttaa monikin nainen, mutta aika harvassa ovat ne oikeasti kolahtaneet.


Tulkintaeroja. Jos mua panettaa joku nainen, niin se on silloin ihastusta, tosin vain alapääni aivoilla ajateltuna.


Meikäläisellä panetus eroaa ihan selvästi siitä ihastumisen aiheuttamasta jatkuvasta nousuhumalasta. Panetusta aiheuttavia naisia näkee joka puolella, mutta vain neljään olen elämäni aikana ihastunut.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mitä ihastuminen on?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ihastus on sellainen tunne, kun toisessa on jotain kertakaikkisen upeaa jota ei voi selittää sillä, että se on sitä tai tätä. Pää pyörällä, eka ja vika ajatus ennen unia, miettimys että mahtaisko se tykätä musta. Himo on ihan eri juttu, joskin ihastusta ilman zeksuaalista vetovoimaa ei ole eikä tule.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä ihastuminen on?

Viesti Kirjoittaja exsu »

So Hard kirjoitti:Ihastus on sellainen tunne, kun toisessa on jotain kertakaikkisen upeaa jota ei voi selittää sillä, että se on sitä tai tätä. Pää pyörällä, eka ja vika ajatus ennen unia..


Mies, sä puhut nyt suklaasta.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
masa

Re: Mitä ihastuminen on?

Viesti Kirjoittaja masa »

exsu kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Ihastus on sellainen tunne, kun toisessa on jotain kertakaikkisen upeaa jota ei voi selittää sillä, että se on sitä tai tätä. Pää pyörällä, eka ja vika ajatus ennen unia..


Mies, sä puhut nyt suklaasta.



Mullekin tuli mieleen hyvä ruoka.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Mitä ihastuminen on?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Minusta se jatkuva nousuhumala on rakastumista. Ihastukseksi sanon sitä, jos on joku söpis poika joka kulkee usein samassa bussissa ja sit aina jänskättää että tuleeko se nyt tänä aamuna vaiko ei. Tai jossain luennolla. Ei ne kuitenkaan pyöri mielessä muissa tilanteissa. Toisaalta, voin hyvin sanoa että oon vähän raxuuntunu johonkin bussipysäkkipoikaan, ja kaikki tietää etten oo oikeesti kuitenkaan. Tai ihastus voi olla joku semmonen kiva tyyppi, jonka kans vois jossain toisessa elämässä tulla jotain, mutta ei tässä. Eli joku ajatus, jolle ei tarvi edes tehdä mitään.

Näistä eroaa sitten kaikki sexuaaliviritykset, joihin voi liittyä ihastus tai olla liittymättä. Joku voi olla vaan nätti, ja sit saattais haluta olla silleen, muttei se oo ihastusta, vaan sexuaaliviritystä. Tai sit joku Jesse Eisenberg, joka on näiden kahden välimuoto, söpö pikku panda, jonka kanssa haluaisi myös mieluusti harrastaa seksiä. Tai halusin silloin, kun olin raxuuntunu siihen.

Mä sanoisin niin, että ihminen joka rakastuu joka toinen kuukausi, on aika outo.
Viimeksi muokannut nowaysis, 08.11.2012 20:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Prepare for the worstest.
Vastaa Viestiin