Kuntavaalit 2012

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti: Aivan. Mutta kun suomalaisessa poliittisessa systeemissä on se merkittävä puute, että en pysty päättämään, keitä muut äänestävät, vaan ainoastaan oman ääneni.
Voihan sitä aina kamppanjoida mielestään hyvän ehdokkaan puolesta, jotta muutkin siitä kuulisi. Kyllähän Lepomäki sai kitinän uusmaalaisilta suhteellisen paljon ääniä koko vaalipiiriin verrattuna, kun nimeä täällä viime eduskuntavaalien alla pyöriteltiin.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
Kottarainen kirjoitti: Minusta suurimpia epäkohtia nykyään ovat isot ryhmäkoot ja paska kouluruoka.

Ja nämä asiat päivähoito mukaanlukien ovat Suomessa ihan huippukondiksessa.

Ai mihin vertaan? No Englantiin yllättäin.
Miten muuten suomalaisen koulun pahimpia ongelmia voisi olla paska kouluruoka?? Tätä en kyllä tajua ollenkaan. Minkälaista sen siis pitäisi olla?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

NuoriDaavid kirjoitti:
masa kirjoitti:
Kottarainen kirjoitti: Minusta suurimpia epäkohtia nykyään ovat isot ryhmäkoot ja paska kouluruoka.

Ja nämä asiat päivähoito mukaanlukien ovat Suomessa ihan huippukondiksessa.

Ai mihin vertaan? No Englantiin yllättäin.
Miten muuten suomalaisen koulun pahimpia ongelmia voisi olla paska kouluruoka?? Tätä en kyllä tajua ollenkaan. Minkälaista sen siis pitäisi olla?
Sä et ilmeisesti ole syönyt Kinder-yllätysperunoita? Ihan normi hyvä, laadukas perusruoka kävisi. Sellainen jota lapset mielellään syövät. Mä en halua että muksulle syötetään paskaa.

Kaipa tuo "suurimpia epäkohtia" kertoo siitä että Suomessa asiat on kuitenkin aika hyvin. Ei ole ihmisoikeusloukkauksia tms jota vastaan pitäisi taistella.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
masa

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja masa »

Kottarainen kirjoitti:Kaipa tuo "suurimpia epäkohtia" kertoo siitä että Suomessa asiat on kuitenkin aika hyvin.

Terveyspalvelut on perseestä.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Georgina »

masa kirjoitti:
Kottarainen kirjoitti:Kaipa tuo "suurimpia epäkohtia" kertoo siitä että Suomessa asiat on kuitenkin aika hyvin.

Terveyspalvelut on perseestä.
no ei nekään käsittääkseni siellä englannissa paremmin ole.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Niin ja terveyskeskusmaksua EI saa poistaa, suurkuluttajia saisi erityisesti laskuttaa jos ei ole mitään sairautta edes miksi siellä pitäisi koko ajan juosta. Näppylännäyttäjät voisi sitten mennä Daven vo:lle.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä luulin, että julkinen terveydenhuolto on paskaa, koska en ole sitä vuosiin joutunut käyttämään (työterveys ja YTHS). Nyt kun olen ollut julkisella erikoissairaanhoidossa (lapsettomuus), niin sehän toimii oikein mainiosti. Myös YTHS:ltä aikoinaan julkiselle siirretty neurologian lähete hoidettiin nopeasti ja tehokkaasti. Joitain viikkoja takaperin visiitti miehen kanssa viikonloppupäivystyksessä yöaikaan suhui alle tunnissa tikkauksineen kaikkineen. Ilmeisesti meillä Tampereella on aika hyvin.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kottarainen kirjoitti:Niin ja terveyskeskusmaksua EI saa poistaa, suurkuluttajia saisi erityisesti laskuttaa jos ei ole mitään sairautta edes miksi siellä pitäisi koko ajan juosta.
Sitä hoidon tarpeen arviointia saisi kyllä tehostaa. Ainakin täällä toimii surkeasti. Hoitajille riittävästi koulutusta tehdä ratkaisuja.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kottarainen kirjoitti:
Sä et ilmeisesti ole syönyt Kinder-yllätysperunoita? Ihan normi hyvä, laadukas perusruoka kävisi. Sellainen jota lapset mielellään syövät. Mä en halua että muksulle syötetään paskaa.

Kaipa tuo "suurimpia epäkohtia" kertoo siitä että Suomessa asiat on kuitenkin aika hyvin. Ei ole ihmisoikeusloukkauksia tms jota vastaan pitäisi taistella.
Mun mielestäni suomalaisessa koulussa saa normaalia laadukasta ruokaa. Ainakin 80-luvulla sai ja en ole kolmen lapseni tai vaimon kautta kuullut, ettei nykyäänkin saisi.

Jotenkin - anteeksi vain - kuulostaa first world probleemalta pahimmasta päästä. Ilmainen kouluruoka ylipäänsä on maailman harvinaisuus. Väittäisin, että suomalainen koulu on maailman parhaita. Toki täältä puuttuvat etonit ja ivy leaguet, mutta keskimäärin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja masa »

Georgina kirjoitti:
masa kirjoitti:
Kottarainen kirjoitti:Kaipa tuo "suurimpia epäkohtia" kertoo siitä että Suomessa asiat on kuitenkin aika hyvin.

Terveyspalvelut on perseestä.
no ei nekään käsittääkseni siellä englannissa paremmin ole.

Siellähän ne nimenomaan juuri ovat parasta A-ryhmää.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

masa kirjoitti:
Kottarainen kirjoitti:Kaipa tuo "suurimpia epäkohtia" kertoo siitä että Suomessa asiat on kuitenkin aika hyvin.

Terveyspalvelut on perseestä.
Eiköhän ne kansainvälisen vertailun kestä.

Terveyspalvelut on loputon suo, johon lisäraha tässä kohtaa on tuskin kustannustehokasta.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

exsu kirjoitti:
Kottarainen kirjoitti:Niin ja terveyskeskusmaksua EI saa poistaa, suurkuluttajia saisi erityisesti laskuttaa jos ei ole mitään sairautta edes miksi siellä pitäisi koko ajan juosta.
Sitä hoidon tarpeen arviointia saisi kyllä tehostaa. Ainakin täällä toimii surkeasti. Hoitajille riittävästi koulutusta tehdä ratkaisuja.
En voisi olla enempää samaa mieltä.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Georgina »

masa kirjoitti:

Siellähän ne nimenomaan juuri ovat parasta A-ryhmää.
Perustele. Mulla on tuttu sairaanhoitaja siellä työssä, sanoo että siellä on monetmonet asiat vuosikymmeniä Suomesta jäljessä tiedollisesti, ihan hoitohenkilökunnan käsienpesusta lähtien. Itse olen lapsena kyseisen maan terveyspalveluja muutaman vuoden käyttänyt ja ainakaan mun vanhemmilla ei ole niistä positiivista sanottavaa versus suomi. Tosin ei viime vuodelta ole tietoa ja siitä miten hoitoon pääsee: ei mitään käsitystä.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
masa

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja masa »

Georgina kirjoitti:Perustele.

Mun uskomukseni perustuu maassa 13 vuotta asuneen kahden lapsen äidin kertomuksiin. Siellä homma toimii, täällä roikutaan viikkojen jonoissa.


Esimerkki.


Flikka kärsii kuumelun yhteydessä infektioastmasta. Viikko takaperin aamulla sillä ei henki kulkenut juuri lainkaan ja Ventoline oli lopussa. Soitto aamuseiskalta paikalliseen terveyskeksukseen toi vastaanottoajan klo 14.00. Yksityiselle soitto toi saman ajan, joten viimein päädyimme 20 kilomerin päähän ensiapuun jossa venäläinen lääkäri huonolla suomella sönkkäsi ongelmien johtuvan hengitysteihin kerääntyneestä limasta, joka kyllä menisi ohi kun saisi reilu 1,5 vuotiaan yskimään.

Onneksi kuitenkin uskoi väittäämäni infektioastmasta ja pääsimme hapetukseen.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

NuoriDaavid kirjoitti: Jotenkin - anteeksi vain - kuulostaa first world probleemalta.
Onko meillä siis muunkinlaisia ongelmia?

Kyllä tolla hyvällä kouluruualla voisi olla iso vaikutus vaikka kansanterveyden. Nykyään kai muksut skippaa ruuan, ostaa irtokarkkeja ja paisuu muodottomiksi.

En sano että sen ruuan pitäisi kaikille olla edes maksutonta. Itse ihan mieluusti maksan euron lisää siihen lapsen ateriaan (joka kai maksaa nykyään joku 50 senttiä) jos sillä saa terveellistä ruokaa jota lapsi syö mielellään. Nykyään ei taida rahallakaan saada kuin niitä puolalaisia kindereitä?
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
masa

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja masa »

Kottarainen kirjoitti: Eiköhän ne kansainvälisen vertailun kestä.

Silti ne ovat perseestä.

Yksi parhaista työsuhde-eduista tänä päivänä on hyvät terveydenhuoltopalvelut firman piikkiin.
masa

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja masa »

Kottarainen kirjoitti: Nykyään kai muksut skippaa ruuan, ostaa irtokarkkeja ja paisuu muodottomiksi.

Ja tämäkö muka on kouluruuan vika?
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Georgina »

masa kirjoitti:
Georgina kirjoitti:Perustele.

Mun uskomukseni perustuu maassa 13 vuotta asuneen kahden lapsen äidin kertomuksiin. Siellä homma toimii, täällä roikutaan viikkojen jonoissa.


Esimerkki.
Jos esimerkki olis siis englannista niin en just nyt vakuuttunut.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
Kottarainen kirjoitti: Nykyään kai muksut skippaa ruuan, ostaa irtokarkkeja ja paisuu muodottomiksi.

Ja tämäkö muka on kouluruuan vika?
Komppaan masaa. Tarjottiin siellä aivan mitä tahansa, niin osa porukasta ostaa mielummin kioskilta irtokarkkeja ja kaikki ovat sitä mieltä, että kouluruoka on pahaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Tohon on vaikea puuttua jos se oikeasti ON pahaa. Mitä luulet että 50 sentillä saa lautaselle?
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kottarainen kirjoitti:Tohon on vaikea puuttua jos se oikeasti ON pahaa. Mitä luulet että 50 sentillä saa lautaselle?
Kuten sanottu, mun kouluaikanani ruoka oli mun mielestäni ihan ok ja kolme lasta ovat suomalaisessa peruskoulussa (tarkalleen ottaen vanhin nyt lukion ekalla) ja vaimo siellä töissä ja eivät ole valittaneet.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Näköjään meillä on first world -näkemysero. Jos nyt puhutaan julkisista palveluista niin mitä itse haluaisit muuttaa? Vai vähemmän veroja vaan?

Suomen lainanotto kyllä huolestuttaa myös.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
masa

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja masa »

Georgina kirjoitti:Jos esimerkki olis siis englannista niin en just nyt vakuuttunut.

Tarkemmin sanottuna Lontoosta.


Esimerkki. Meidän poika oli kovassa kuumeessa Lontoon vierailullaan pari vuotta sitten. Sunnuntaipäivä Surreyssa, jannu autoon ja pikku matka paikallisen lääkärin vastaanotolle, joka sijaitsi hänen kotitalossaan. Vartin jonotus ilman ajanvarausta, tutkimus, diagnoosi ja resepti apteekkiin. Eikä maksanut mitään.

Suomessa homma olisi toiminut siten, että olisi odottanut paikallisessa arvauskeskuksessa neljä tuntia pulsujen keskellä, saanut diagnoosin joltain konitohtorilta, parit testit olis jääneet tekemättä ja tuloksena olisi ollut uusintareissu yksityispuolelle. Tämäkin siis vain jos se TK olisi ollut auki.

Vain hullu jättää lapsivakuutuksen ottamatta tänä päivänä, sillä TK:n palvelut ovat ihan silkkaa paskaa ja suhteellisen hyvää palvelua saa vain yksityiseltä puolen.



En tiedä tarkkoja yksityiskohtia muuten, mutta eikös Englanti juurikin ole varsin ylpeä ja kuuluisa NHS:taan?
masa

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja masa »

Englannista viis.

Loppukaneettina sanon sen, että minusta terveydenhoitopalvelut ovat Suomessa paskalla jamalla, ja se asia vaikuttaa paljon äänestysvalintoihini.

Erimieltä saa olla.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

NuoriDaavid kirjoitti:
Kottarainen kirjoitti:Tohon on vaikea puuttua jos se oikeasti ON pahaa. Mitä luulet että 50 sentillä saa lautaselle?
Kuten sanottu, mun kouluaikanani ruoka oli mun mielestäni ihan ok ja kolme lasta ovat suomalaisessa peruskoulussa (tarkalleen ottaen vanhin nyt lukion ekalla) ja vaimo siellä töissä ja eivät ole valittaneet.
No minä tietysti perustan mielipiteeni omille ja tuttujen kokemuksille. Ehkä teillä Espoossa on asiat paremmin. Mutten kyllä oikeen usko että 50 sentillä saa kunnollista ateriaa koostettua kenellekään. Perustan tämän käsityksen sille, että itse kotona tehtynä se maksaa helposti moninkertaisesti vaikkei keittäjälle edes makseta meillä palkkaa. Paljousalennukset tuskin tuota eroa selittävät.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Vastaa Viestiin