Kuntavaalit 2012

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Georgina »

oottehan te tehneet tämän? http://www.nelonen.fi/ohjelmat/krissen- ... aalitesti/

Edit: Krisse käski äänestää kokkareita, en usko sitä!
Viimeksi muokannut Georgina, 15.10.2012 18:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Kehottivat äänestämään virheitä, eiku vihreitä. Kuulema kaipaavat kaltaistani puolikreisiä visionääriä.
No niin. En taida niitä äänestää.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Georgina kirjoitti:Krisse käski äänestää kokkareita


Kuin myös, kuten kaikki muutkin tekemäni vaalikoneet.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Noppaelain
Elämätön Kitisijä
Viestit: 367
Liittynyt: 20.01.2011 2:33
Paikkakunta: Satunnainen

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Noppaelain »

Pulkannaru kirjoitti:^
vihreitä. Kuulema kaipaavat kaltaistani puolikreisiä visionääriä.
No niin. En taida niitä äänestää.

Sama, mutta taidan äänest'ää, mutta en vihreitä, jos ei löydy hyvää ehdokasta.
"säteilyä opiskelemaan pakotettu poliisiopistolainen"
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Krissen mukaan olen puolikreisi vihreä visionääri, mikä ei liene kaukana totuudesta. Ylen tms. aikuisten kone suositteli persujen Marja Nymania, jolla ei ole edes kotisivuja. So not. Ehkä äänestän Hyvä(nnäköist)ä Tyyppiä, joka saa asioita aikaiseksi.

Ja edelleen, mua vituttaa äärettömästi että oikeistolaisten mielestä olen ihan kukkahattukamaa, ja vassareitten mielestä inhoittava porvari. Olen poliittisesti koditon. Kyynel.
Prepare for the worstest.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

En ole muuten koskaan äänestänyt kuntavaaleissa, enkä kirkollisvaaleissa. Sen sijaan eduskunta- ja pressanvaaleissa aina.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

nowaysis kirjoitti:...äänestän Hyvä(nnäköist)ä Tyyppiä...

Ja edelleen, mua vituttaa äärettömästi että oikeistolaisten mielestä olen ihan kukkahattukamaa, ja vassareitten mielestä inhoittava porvari. Olen poliittisesti koditon. Kyynel.


Tunnusta sisäinen urpiaisesi ja äänestä Odea. Sehän on just tollanen kukkahattuporvari, mutta ei kyl oikein istu tohon ekaan vaatimukseen.

Tietysti jos et asu Helsingissä, kuten jostain syystä kuvittelen, niin sit joudut etsimään jonkun sen hengenheimolaisen. Espoossa esim. J^3 Kasvi, joka olis ihan hyvä tyyppi, jos vihreitä kykenis äänestämään.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

En äänestä Odea ja asun Helsingissä :mrgreen:
Prepare for the worstest.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

nowaysis kirjoitti:En äänestä Odea ja asun Helsingissä :mrgreen:

Äänestäisitkö, jos se olis komea :wink:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

nowaysis kirjoitti:Ja edelleen, mua vituttaa äärettömästi että oikeistolaisten mielestä olen ihan kukkahattukamaa, ja vassareitten mielestä inhoittava porvari. Olen poliittisesti koditon. Kyynel.


Fantastista! Kokoomus on just sulle! Ihan tavallisia asioita! Porvariston hillitty charmi! Me tienataan tällä! Kansanvallan niskalenkki markkinavoimista!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

nowaysis kirjoitti:Ja edelleen, mua vituttaa äärettömästi että oikeistolaisten mielestä olen ihan kukkahattukamaa, ja vassareitten mielestä inhoittava porvari. Olen poliittisesti koditon. Kyynel.


Story of my life :(
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
masa

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja masa »

Voiko demaria äänestää jos ei ole persua jota äänestää!?
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti:Äänestäisitkö, jos se olis komea :wink:


Muuankin geneettistä profilointia suorittavan sosiologian professorin kannattaisi tehdä testi ja katsoa sopiiko Osmo pärstävärkkinsä perusteella ennemmin per-looksiin vai monikansalliseen kauniiden suvaitsevaisten ihmisten tasa-arvoiseen perheeseen.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Brangelina!11
Prepare for the worstest.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

nowaysis kirjoitti:Brangelina!11

Onks ne ehdolla :D
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2579
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Clay »

Jos nyt ihan vakavasti puhutaan, niin eiköhän ne rumat ihmiset saa enemmän asioita aikaiseksi yhteiskunnassa.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Niba »

Joo, maailmankaikkeus on kaareva, siinä kaarevuudessa on kuoppia jotka aiheuttaa suuret kappaleet, niin on vaaleissakin. Suuret puolueet aiheuttavat suurempaa painovoimaa ja avaruuden kallistusta ja suurempia kuoppia, mikä johtaa siihen että suuret puolueet vetävät luokseen enemmän ihmisiä, suurimmaksi osaksi siitä syystä että on niin mukavaa kuulua voittajan puolelle, se puolue joka saa aikaan suurimman kuopan aika avaruudessa uskotellen olevansa suurin saa eniten ääniä, eli sen joukoissa joissa tunnet itsesi eniten voittajaksi myös äänestät, näin ainakin epävarmempien äänestäjien keskuudessa. Änkyräkommunistit ja näköalattomat ihmiset kuten minä äänestävät ainakin toisilla perusteilla.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Clay kirjoitti:Jos nyt ihan vakavasti puhutaan, niin eiköhän ne rumat ihmiset saa enemmän asioita aikaiseksi yhteiskunnassa.


No jos ihan vakavasti puhutaan, niin eivät saa. Kauniit/komeat pääsevät vaikutusvaltaisempiin asemiin, eli siitä automaattisesti seuraa, että he saavat enemmän aikaan. Tämä on aivan tutkittu juttu. Eo. tietenkin keskimäärin. Yksittäistapaukset ovat asia erikseen.

Keskimäärin kuitenkin esim. yritysjohtajaksi, merkittäväksi poliitiikoksi jne on vaikea ruman päästä. Miehillä pituus on merkittävä tekijä. Se korreloi positiivisesti tulojen ja avioitumisen ja seksipartnerien määrän kanssa. Naisilla painoindeksi. Läskejä naisia ei johtoasemissa ole.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Keskimäärin kuitenkin esim. yritysjohtajaksi, merkittäväksi poliitiikoksi jne on vaikea ruman päästä. Miehillä pituus on merkittävä tekijä.

http://dilbert.com/strips/comic/1992-08-27/
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Keskimäärin kuitenkin esim. yritysjohtajaksi, merkittäväksi poliitiikoksi jne on vaikea ruman päästä. Miehillä pituus on merkittävä tekijä.

http://dilbert.com/strips/comic/1992-08-27/



Jos olisin 20 senttiä pidempi, olisin Suomen Kuningas :)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Tässä dataa US presidentinvaaleista:

http://en.wikipedia.org/wiki/Heights_of ... _breakdown

Lyhyempi voittaa vain yhden kerran kolmesta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Manzel
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 140
Liittynyt: 13.08.2011 0:28

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Manzel »

Omat ajatukseni eivät ole viime aikoina menneet lähellekään yksyhteen minkään puolueen liturgian kanssa. Lipposen ollessa pääministeri, jolloin demarit olivat pari pykälää oikeammalla, oli ko. puolue se juttu.

Tuon jälkeen puolueet eivät juuri ole jaksaneet säväyttää – ainoastaan henkilöt merkitsivät ja ”ääripäät” kohtasivat toisensa; 2007 eduskuntavaaleissa äänestin Andessonia ja pressavaaleissa Niinistöä.
Nyt vaalikone antoi vaihtoehdoiksi kokkareita ja persuja. Veikkaan, että äänestän tuntumalla; saattaa tulla mikä vaan.
Sen olen huomioinut, että mitä enemmän kuntien/valtion syömävelka kasvaa sitä enemmän oikealle menen ja vähemmän Arhinmäkeläisiä kuuntelen.

Samoin kuin Nowaysis, huttumuusikko-humanistit pitävät mua oikeistolaisena ja business tyypit vasurina...
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 15:05

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Ei tässä nyt muu auta kuin hylätä vaalikoneet ja valita äänestyksen kohde ihan muilla perusteilla.

Koska terveydenhuollon ongelmat ovat omasta näkökulmastani nykyisellään ne tärkeimmät ratkaistavat, valitsen sekä puolueen että ehdokkaan puhtaasti terveydenhuollon näkökulmasta. Apotti-hankkeen vetivät takaisin kaikki muut paitsi kokoomus ja keskusta, jotka olisivat jostain käsittämättömästä syystä halunneet sen etenevän rymisten ilman tarkempaa harkintaa (kokoomuksen näkökulmasta apotti olisi tietenkin ollut näppärä tapa siirtää verovaroja pari miljardia yksityisen sektorin yrityksille, joten siinä mielessä päätös äänestää apottiryminän puolesta oli tavallaan looginen kvartaalitalousperusteisesti...). Tämä sulkee kyseiset kaksi puoluetta äänestyskenttäni ulkopuolelle.

Helsinkiläisittäin merkittäviä puolueita jää jäljelle demarit, vihreät ja persut. Demarit on pakko sulkea pois siksi, että heillä on erityisesti terveydenhuoltoon liittyen aivan käsittämättömiä periaatteita, kuten se, että riippumatta siitä mitä jokin tietty toimenpide kunnalle maksaa, julkisella puolella toteuttajan täytyy olla julkisen puolen yksikkö. Siis myös siinä tapauksessa, että yksityinen pystyy tarjoamaan saman toimenpiteen julkista yksikköä halvemmalla ja nopeammin. Persut puolestaan ovat niin pelottavaa sakkia, etten uskalla harkitakaan heidän tukemistaan. Kunnallispolitiikassa kun toheloinnilla on välittömästi jokapäiväisessä elämässä näkyviä seurauksia. Jäljelle jäivät siis vihreät, vaikka sieluun sattuvatkin kaiken maailman ruuhkamaksut ja liikennejärjestelyjen parannusten vastustamiset. Onneksi ruuhkamaksujen valvonta on nykyteknologialla suomalaisessa byrokratiassa mahdotonta, joten saavat olla mitä mieltä lystäävät kun toteutus ontuu... Tiukan karsinnan jälkeen jäljelle jäi yksi ehdokas: Suzan Ikävalko. Z nimessä nippa nappa läpäisi seulan, oletan sen olevan hänen vanhempiensa syytä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

prosessi kirjoitti:Z nimessä nippa nappa läpäisi seulan, oletan sen olevan hänen vanhempiensa syytä.

No on sillä itse antamiensakin nimien suhteen taipumusta poiketa ruodusta, mutta ehkä kulttuuripiirien rajoja rikkovat perhesuhteet selittävät tätä seulan läpäisevällä tavalla. Huolestuttavampana pidän esittelysivulla mainittua kiintymystä barokki musiikkiin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kuntavaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

En tiedä naisesta mitään, mutta jos nimi on Suzan Ikävalko ja esittely alkaa "julkisten palveluiden kehittämisen ammattilainen ja kahden teini-ikäisen lapsen joogaava äiti", niin poistan varmistimen. Ellei kyseessä sitten ole itseironinen performanssi, joka toki mahdollista.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Vastaa Viestiin