Tarjoushaukkailu

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

huima kirjoitti:Jaahas.

Ostin sitten sen North Facen sinisen parkan, jota Experttikin oli kehunut. Mulla oli jo toinen North Face - joten nyt on kaksi hyvää talvitakkia käytettäväksi. 199 euron hintaan aikamoinen deal.


Eikös tuo ollut ihan vaan puoleen hintaan? Tuolla alennuksella niitä untsikoita kuuluukin saada CG:tä lukuunottamatta.

Calirootsilta saa mustaa, vihreetä ja punasta 190€, jos kivijalasta ei löytynyt kokoja tai värejä:
http://caliroots.com/realdeal/product.asp?id=23590
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ Keväällä yleensä hajakokoja voi löytää eri väreistä 200e pintaan tuosta takista. Esim. paikallisessa intersportissa oli tasan yksi kappale (xl) siihen hintaan pari päivää sitten. Takki on sen verran reilun kokoinen, että haluttuja S ja M kokoja ei kyllä siihen hintaan löydä mistään, niin paitsi juuri tuota athens blueta ja Stadiumista. Tiedän tämän koska olen katsellut tuollaista takkia itselle jo pitemmän aikaa. Ja 199e -20% oli aivan liian hyvä diili.

CG on liian paksu mihinkään muuhun kuin pihalla seisontaan. Hieno takki kyllä. Itsellähän on se Fjällravenin expedition down takki, olen säästellyt sitä jos lapset innostuvat vaikka luistelusta tai jostakin muusta jossa tarvitaan ulkona patsastelua.

EDIT: Calirootsissa oli peräti S-kokoa, ei auttaisi itseä.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

exPertti kirjoitti:CG on liian paksu mihinkään muuhun kuin pihalla seisontaan. Hieno takki kyllä. Itsellähän on se Fjällravenin expedition down takki, olen säästellyt sitä jos lapset innostuvat vaikka luistelusta tai jostakin muusta jossa tarvitaan ulkona patsastelua.

Siis täh? Totta kai luistelet lasten kanssa itsekin ja näytät mallia, patsastelevat aikuiset näyttävät typeriltä. Lämäreitä on aina kiva vedellä.
Paras päivä ikinä.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Riemumieli kirjoitti:
exPertti kirjoitti:CG on liian paksu mihinkään muuhun kuin pihalla seisontaan. Hieno takki kyllä. Itsellähän on se Fjällravenin expedition down takki, olen säästellyt sitä jos lapset innostuvat vaikka luistelusta tai jostakin muusta jossa tarvitaan ulkona patsastelua.

Siis täh? Totta kai luistelet lasten kanssa itsekin ja näytät mallia, patsastelevat aikuiset näyttävät typeriltä. Lämäreitä on aina kiva vedellä.


Juu, on minulla laadukkaat lukioaikojen Canadienit uudessa terässä tietty. Eivät vaan taida päästää kaukaloon jos menee homma muuksikin kuin höntsäilyksi. :)
Came here for school, graduated to the high life
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exPertti kirjoitti:EDIT: Calirootsissa oli peräti S-kokoa, ei auttaisi itseä.


?

Mustana: S, L, XXL
Vihreenä:L, XL, XXL
Punasena: M, L, XL

Untsikoita saa eri lämpöisinä ja se lämpöisyys on vain eristeen määrästä kiinni. CG:ltä ei ole pakko ostaa sitä kylmimpiin keleihin tarkoitettua Expeditionia.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja exPertti »

sivustahuutaja kirjoitti:
exPertti kirjoitti:EDIT: Calirootsissa oli peräti S-kokoa, ei auttaisi itseä.


?

Mustana: S, L, XXL
Vihreenä:L, XL, XXL
Punasena: M, L, XL

Untsikoita saa eri lämpöisinä ja se lämpöisyys on vain eristeen määrästä kiinni. CG:ltä ei ole pakko ostaa sitä kylmimpiin keleihin tarkoitettua Expeditionia.


Oletko takkia koskaan sovittanut? Punainen on vähän liikaa. Ja siihen, että koot L ja ylöspäin tapaavat jäädä räkkiin, on kyseisessä takkimallissa syynsä. Ja itse maksoin takista 159e.

No, joka tapauksessa epäilen että CG ja sitämyöten muutkin untsikat jäävät nyt tuon ostoksen jälkeen kauppaan varmaan ainakin seuraavat viisi vuotta jos TNF laatu on edelleen sitä mitä se on tähän asti ollut.
Came here for school, graduated to the high life
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Ei välttämättä löytyny just sun kokoa sun värissä, mutta oli muutakin kun ässää.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja MrM »

Mulla on joku Citymarketista ostettu toppatakki, jossa taitaa olla joku nykin palomiesten tunnus tai jotain muuta vastaavaa, josta jokainen 8-vuotias olisi innoissaan. Sitten siinä on myös irroitettava huppu, ja irroitettavassa hupussa irroitettava karvareunus. Se takki maksoi ehkä jotain viiskymppiä, siinä on kaziljoona taskua, eikä mulla ole sen kanssa ollut vielä kylmä vaikken koskaan pidä alla muuta kuin T-paitaa.

Kysymys kuuluu että mitä teen väärin, kun joku viidenkympin pellehermannitakki toimii ihan täydellisesti, eli pitää lämpimänä eikä hiosta?
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ jos sinun ei tarvitse ostaa parinsadan hintaisen talvitakin elinikänä yli neljää takkia ja pidät ainaisesta takkien ostosta, et mitään.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja MrM »

Kuinka pitkä on parinsadan hintaisen talvitakin elinikä? Hinnasta riippumatta mun takit ovat huomatakseni yleensä kestäneet suunnilleen saman ajan. Toi taitaa olla nyt 4...5 -vuotias. Ei se ihan uudelta enää näytä, mutta eiköhän se nyt vielä muutaman vuoden mene.
Viimeksi muokannut MrM, 22.01.2013 13:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

MrM kirjoitti:Kysymys kuuluu että mitä teen väärin, kun joku viidenkympin pellehermannitakki toimii ihan täydellisesti, eli pitää lämpimänä eikä hiosta?


Noinhan sen pitääkin mennä. Jos halpa takki näyttää arktiselta parkalta, niin siellä sisällä on riittävästi eristettä normaaleihin oloihin. Samannäköinen kunnon untuvaparka olisi liian lämmin.

Untuvan edut ovat lämpimyys suhteessa painoon ja hyvä pakkautuvuus. Jos takki saa painaa ja näyttää suurelta suhteessa lämmöneristykseen, niin untuvasta ei kannata maksaa. Jos taas pakkautuvuus on tärkeää, niin silloin ei käytetä paksukankaisia parkoja.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja exsu »

MrM kirjoitti:Kuinka pitkä on parinsadan hintaisen talvitakin elinikä? Hinnasta riippumatta mun takit ovat huomatakseni yleensä kestäneet suunnilleen saman ajan. Toi taitaa olla nyt 4...5 -vuotias. Ei se ihan uudelta enää näytä, mutta eiköhän se nyt vielä muutaman vuoden mene.


Mä luulen, että sun ja Pertin takkien käyttötapa on eri. Lasten kanssa puuhatessa kestävyysedellytykset on vähän eri, kun kodin ja auton väliä liikkuessa.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja MrM »

exsu kirjoitti:
MrM kirjoitti:Kuinka pitkä on parinsadan hintaisen talvitakin elinikä? Hinnasta riippumatta mun takit ovat huomatakseni yleensä kestäneet suunnilleen saman ajan. Toi taitaa olla nyt 4...5 -vuotias. Ei se ihan uudelta enää näytä, mutta eiköhän se nyt vielä muutaman vuoden mene.


Mä luulen, että sun ja Pertin takkien käyttötapa on eri. Lasten kanssa puuhatessa kestävyysedellytykset on vähän eri, kun kodin ja auton väliä liikkuessa.

Oi hitsi, onko sulla joku kamera kun tiedät kaiken mun elämästä???
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja exPertti »

En tiedä elinikää. Fjällravenin takki on "kovimpien pakkasten" käytössä säilynyt uudenveroisena 4 vuotta. Itse asiassa niin hyvänä, että vitsailen antavani sen perintönä juniorille. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja Lolita »

MrM kirjoitti:Mulla on joku Citymarketista ostettu toppatakki, jossa taitaa olla joku nykin palomiesten tunnus tai jotain muuta vastaavaa, josta jokainen 8-vuotias olisi innoissaan. Sitten siinä on myös irroitettava huppu, ja irroitettavassa hupussa irroitettava karvareunus. Se takki maksoi ehkä jotain viiskymppiä, siinä on kaziljoona taskua, eikä mulla ole sen kanssa ollut vielä kylmä vaikken koskaan pidä alla muuta kuin T-paitaa.

Kysymys kuuluu että mitä teen väärin, kun joku viidenkympin pellehermannitakki toimii ihan täydellisesti, eli pitää lämpimänä eikä hiosta?


Ihana! Just mietin tätä ketjua lukiessa, että mistä kaikesta sitä voikin hifistellä. Itselläni on neljänkympin toppatakki Citymarketista, irrotettava huppu ja karvareunus. Kertaakaan ei ole tullut kylmä. Ja olen pessyt sen ihan tavallisesti koneessa jo pariin kertaan.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1188
Liittynyt: 17.12.2011 23:09

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Mulla on Jack Wolfskinin untuvatakki, jolla on ikää nyt 9 vuotta. Se ei vieläkään näytä ihmeemmin käytetyltä eikä oo litistynyt pesuissa vaikka sitä on käytetty PALJON.
Maksoi enemmän kuin silloisen naapurin auto. Oon jo aivan kyllästynyt siihen, kestää liian kauan :P
edit: sille on tullut hintaa nyt suunnilleen 30€/vuosi. Todennäköisesti se selviää maailmanlopusta pudottamatta untuvaakaan.

Ostin alkutalvesta H&M:lta (joo, aatelkaa, kauheeta!!!!11) ihan kivan toppatakin, joka maksoi muutaman kympin. Ei oo sen kanssakaan tullut kylmä.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ostin hinurit kävelee hitaasti-liikkeestä kolme kauluspaitaa á 15€, siinäpä se.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^^^ hifistellä? Kun köyhän ei kannata ostaa huonoa ostin pitkäikäisen takin kohtuuhintaan. Se jos mikä on tarjoushaukkailua. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja elco »

Ostin alkutalvesta Canada Goosen entry-level mallin enkä tonnin kallista mallia, kun se ei vaan istunut. Kengät, puku ja paita ovat mittatilaustyötä. Kello on mekaaninen ja lataa itsensä automatique.

Puolestani jok'ikinen saa ostaa ihan millaisen takin kutakin huvittaa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Halpoja takkeja. Itse himoitsen Parajumpersia, mutten saa sen ostoa mitenkään perusteltua itselleni. Mutku mä haluuun ei toimi.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Eikös noi ole nyt alennusmyyntien aikaan jo lähes järkihintaisia :roll: Liki 1.000$ alennusta jostain mallista.
http://www.parajumpersjackets-sale.com/
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja MrM »

elco kirjoitti:Puolestani jok'ikinen saa ostaa ihan millaisen takin kutakin huvittaa.

Hei sinä jaloutta ja solidaarisuutta tursuava nimimerkkihenkilö. Mitä olet tehnyt elcolle?
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti: Kello on mekaaninen ja lataa itsensä automatique.


Mekaanisen kellon ostamista mun olisi vaikea perustella itselleni. Ne kun ovat kelloina kuitenkin huonompia, kuin kvartsikide kellot. Jos siis ajatellaan, että kellon tehtävä on näyttää oikeaa aikaa luotettavasti.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

NuoriDaavid kirjoitti:Mekaanisen kellon ostamista mun olisi vaikea perustella itselleni. Ne kun ovat kelloina kuitenkin huonompia, kuin kvartsikide kellot. Jos siis ajatellaan, että kellon tehtävä on näyttää oikeaa aikaa luotettavasti.


Tuossa tapauksessa joudut ostamaan kellon, jonka voit käydä synkkaamassa cernissä atomikellosta. Pienen mittavirheen jos hyväksyy niin Mikes tarjoaa muistaakseni myös tätä palvelua.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti:Jos siis ajatellaan, että kellon tehtävä on näyttää oikeaa aikaa luotettavasti.


Vaikkakin kellon tärkein ominaisuus on mitata sykettä, paikkaa ja nopeutta luotettavasti.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Vastaa Viestiin