Tarjoushaukkailu

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1188
Liittynyt: 17.12.2011 23:09

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

On siellä aika monta hienoa. Ei pidä olla katsomatta niitä merkkejä, joita ei ennestään tunne :P
http://www.laatukellot.fi/a-lange-sohne ... -7636.html
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja So Hard »

masa kirjoitti:Kaveri on ekonoomiretku ja ihan hyvin menestynyt jantteri. Jannu takoo järjestään 300-400 kiloeuron liksoja vuodessa. Heti ensimmäisistä duunipäivistä lähtien se alkoi varustautumaan Bossin puvuilla, paremmilla kelloilla, nahkaisilla kalliilla työsalkuilla, auto meni vaihtoon jne. Oli kuulemma pakko, kun ympäristö asetti vaatimukset ja paineet..


Se voi olla ammatillisesti ihan järkevä juttu. Jos asiakkaiden ja yhteistyökumppanien suuntaan ei näytä huolitellulta ja menestyvältä, niin helposti voidaan olettaa että ei ole hyvä hommissaan. Toisinaan image is everything. Erityisesti liikkeenjohdon konsultoinnissa ja aasinajamisessa, joissa myydään omaa osaamista ulos. Vähän sama juttu että miehen ei keskimäärin kannata olla lyhyt tai lihava jos haluaa edetä työelämässä pitkälle.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
masa

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja masa »

Kiukkutipu kirjoitti:On siellä aika monta hienoa. Ei pidä olla katsomatta niitä merkkejä, joita ei ennestään tunne :P
http://www.laatukellot.fi/a-lange-sohne ... -7636.html



Mulle tuo kello edustaa jotenkin naisellista tyyliä. Se ei siis ole riittävän maskuliininen makuuni. Tuollaista kelloa kantavasta miehestä tulee mieleen streotypia varakkaasta, mutta lihaksettomasta miltein naismaisen vartalon omaavasta pullamössöstä. Yäk.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:Vähän sama juttu että miehen ei keskimäärin kannata olla lyhyt tai lihava jos haluaa edetä työelämässä pitkälle.


Oikeastaan se ei ole lainkaan sama juttu, koska pituuteen ei itse voi vaikuttaa mitenkään. Vaikka mies olisi kuinka pätevä tai menestyvä, hänen pituutensa ei kasva. Eli se ei indikoi mitään.

Mutta en nyt jaksa enempää whinettää tästä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

masa kirjoitti: Tuollaista kelloa kantavasta miehestä tulee mieleen streotypia varakkaasta, mutta lihaksettomasta miltein naismaisen vartalon omaavasta pullamössöstä. Yäk.


Jos olisi varaa niin joku tämmöinen olisi vahva vaihtoehto:

http://www.rado.com/en/watches/integral ... 3.015.html
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Vähän sama juttu että miehen ei keskimäärin kannata olla lyhyt tai lihava jos haluaa edetä työelämässä pitkälle.


Oikeastaan se ei ole lainkaan sama juttu, koska pituuteen ei itse voi vaikuttaa mitenkään. Vaikka mies olisi kuinka pätevä tai menestyvä, hänen pituutensa ei kasva. Eli se ei indikoi mitään.

Mutta en nyt jaksa enempää whinettää tästä.


En nyt tarkoita, että kyseessä olisi asia johon voisi samalla tapaa itse vaikuttaa, vaan sitä, että ulkonäköön ja olemukseen liittyy tutkitusti sellaisia efektejä, joilla on vaikutusta menestykseen työelämässä - siitä huolimatta, että osaaminen ei millään tavalla liity kumpaakaan ja yksittäisten henkilöiden urakehitykselle sillä ei ole välttämättä mitään merkitystä. Keskimäärin kuitenkin lyhyt tai lihava menestyy heikommin. Meilläkin koko johtoryhmä, sekä miehet että naiset, ovat kaikki hoikkia ja hyväkuntoisia ja miehet keskimittaa pidempiä. Yhtään resupekkaa ei joukkoon mahdu, vaan kaikki pukeutuvat tyylikkäästi ja asemaa viestivästi.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
masa

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja masa »

Bluntly kirjoitti:
masa kirjoitti: Tuollaista kelloa kantavasta miehestä tulee mieleen streotypia varakkaasta, mutta lihaksettomasta miltein naismaisen vartalon omaavasta pullamössöstä. Yäk.


Jos olisi varaa niin joku tämmöinen olisi vahva vaihtoehto:

http://www.rado.com/en/watches/integral ... 3.015.html



HYi saatana.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2439
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja par-sky »

masa kirjoitti:
Kiukkutipu kirjoitti:On siellä aika monta hienoa. Ei pidä olla katsomatta niitä merkkejä, joita ei ennestään tunne :P
http://www.laatukellot.fi/a-lange-sohne ... -7636.html



Mulle tuo kello edustaa jotenkin naisellista tyyliä. Se ei siis ole riittävän maskuliininen makuuni. Tuollaista kelloa kantavasta miehestä tulee mieleen streotypia varakkaasta, mutta lihaksettomasta miltein naismaisen vartalon omaavasta pullamössöstä. Yäk.


Mä voisin käyttää tommosta kelloa. Hmmm...
Tuntuu muuten että palavereissa miehet vilauttaa vuorotellen kelloaan. Olen tuntenut oloni ulkopuoliseksi ainoana naisena, pääsisinkö tolla kellolla mukaan poikien kellokerhoon? Voisi tosin herätä epäilys että mulle maksetaan liikaa jos ranteessa olisi 40-50k maksava kello.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja Vesper »

masa kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Jos olisi varaa niin joku tämmöinen olisi vahva vaihtoehto:

http://www.rado.com/en/watches/integral ... 3.015.html

HYi saatana.

+1

Mä tarvitsisin kellon, mutten ole löytänyt vielä sopivaa. Miehekäs, mutta naisen ranteeseen sopiva tuntuu olevan liian vaikea toteuttaa.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Vähän sama juttu että miehen ei keskimäärin kannata olla lyhyt tai lihava jos haluaa edetä työelämässä pitkälle.


Oikeastaan se ei ole lainkaan sama juttu, koska pituuteen ei itse voi vaikuttaa mitenkään. Vaikka mies olisi kuinka pätevä tai menestyvä, hänen pituutensa ei kasva. Eli se ei indikoi mitään.

Mutta en nyt jaksa enempää whinettää tästä.


En nyt tarkoita, että kyseessä olisi asia johon voisi samalla tapaa itse vaikuttaa, vaan sitä, että ulkonäköön ja olemukseen liittyy tutkitusti sellaisia efektejä, joilla on vaikutusta menestykseen työelämässä - siitä huolimatta, että osaaminen ei millään tavalla liity kumpaakaan ja yksittäisten henkilöiden urakehitykselle sillä ei ole välttämättä mitään merkitystä. Keskimäärin kuitenkin lyhyt tai lihava menestyy heikommin. Meilläkin koko johtoryhmä, sekä miehet että naiset, ovat kaikki hoikkia ja hyväkuntoisia ja miehet keskimittaa pidempiä. Yhtään resupekkaa ei joukkoon mahdu, vaan kaikki pukeutuvat tyylikkäästi ja asemaa viestivästi.


Toki toki. Yhdysvaltojen presidentin vaalinkin voittaa pidempi ehdokas kahdessa tapauksessa kolmesta. Eli se aivan varmasti vaikuttaa henkilön etenemismahdollisuuksiin. Mutta alkuperäisestä viestistäsi sain käsityksen, että mielestäsi kallis puku ja kello viestisivät jotain todellista henkilön menestymisestä. Jossain määrin näin varmasti on. Eli ehkä virheellisesti ymmärsin, että pidit kallista pukeutumista (kello mukaan luettuna) jonkinlaisena indikaattorina ihmisen menestymisestä. Eli kritisoin sitä, että rinnastit pituuden tähän.

Jos sen sijaan tarkoitit alun perin ainoastaan, että menestyvältä näyttäminen lisää menestystä, niin siitä olen aivan samaa mieltä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti:
masa kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Jos olisi varaa niin joku tämmöinen olisi vahva vaihtoehto:

http://www.rado.com/en/watches/integral ... 3.015.html

HYi saatana.

+1

Mä tarvitsisin kellon, mutten ole löytänyt vielä sopivaa. Miehekäs, mutta naisen ranteeseen sopiva tuntuu olevan liian vaikea toteuttaa.


Anteeksi maalaisuuteni, mutta miksi haluat miehekkään kellon?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Jos sen sijaan tarkoitit alun perin ainoastaan, että menestyvältä näyttäminen lisää menestystä, niin siitä olen aivan samaa mieltä.


Kyllä. Ja kääntäen, ei-menestyvältä näyttäminen voi ruokkia sitä kehitystä. Poikkeuksia on. Steve Jobs oli oman itsensä pomo ja nero, hänen ei tarvinut päkistää.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Eikä Zuckon.
Prepare for the worstest.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

nowaysis kirjoitti:Eikä Zuckon.


Mikähän noiden Harward start uppien pukukoodi on? Voi olla, että niihin kuuluu huppari. Mutta myöhemminhän Zuckerbergia on kyllä kritisoitu pukeutumisesta. Mutta ei siitä kannata välittaa, jos on muutama 10 miljardia taskussa :)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

^^^Kyllä ainakin mun silmissä huomattavasti enemmän ihailua tai muita positiivisia fiiliksiä herättävät ihmiset, jotka näyttävät omilta omituisilta itseltään ja silti menestyvät.

Rajansa toki kaikella, en mäkään välttämättä asianajajaksi mitään metsänpeikkoa palkkais. Mielellään en kyllä ääriinsä sliipattua kiiltäväkelloista juppiakaan.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Jos sen sijaan tarkoitit alun perin ainoastaan, että menestyvältä näyttäminen lisää menestystä, niin siitä olen aivan samaa mieltä.


Kyllä. Ja kääntäen, ei-menestyvältä näyttäminen voi ruokkia sitä kehitystä.


Parilla Nykin matkallani kun olen käynyt Financial Districtillä Manhattanilla niin oikein meinannut naurattaa, kun porukka syö snagarilla kalliin näköinen puku päällä. Veikkaan, että aika suuri osa noista nuorista snagarilla syövistä janttereista on jotain firmojen kopiovastaavia, jotka kovasti pyrkivät eteenpäin.
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 23.01.2013 12:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kottarainen kirjoitti:^^^Kyllä ainakin mun silmissä huomattavasti enemmän ihailua tai muita positiivisia fiiliksiä herättävät ihmiset, jotka näyttävät omilta omituisilta itseltään ja silti menestyvät.

Rajansa toki kaikella, en mäkään välttämättä asianajajaksi mitään metsänpeikkoa palkkais. Mielellään en kyllä ääriinsä sliipattua kiiltäväkelloista juppiakaan.


Sä ootkin tuollainen puunhalaaja :wink:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Sä ootkin tuollainen puunhalaaja :wink:


Saatan ollakin. Välillä tekisi mieli päästää ilmoille sellainen Gattacamainen valitusvirsi maailman pinnallisuudesta.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Harvard. Oikeesti meinasin huomauttaa kerran kun eräs tohtoritason luennoitsija läiskäytti "Harwardin" tutkimustuloksia näytölle.

Se on ehkä maailman kuuluisin yliopisto, mutta siinä ei ole hienostelu-weetä. Hogwartsissa taas on ;)
Prepare for the worstest.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Jos sen sijaan tarkoitit alun perin ainoastaan, että menestyvältä näyttäminen lisää menestystä, niin siitä olen aivan samaa mieltä.


Kyllä. Ja kääntäen, ei-menestyvältä näyttäminen voi ruokkia sitä kehitystä. Poikkeuksia on. Steve Jobs oli oman itsensä pomo ja nero, hänen ei tarvinut päkistää.


Käytännössä homma tuntuu menevän näin:
- Asiallinen / yli- pukeutuminen ruokkii mielikuvaa menestyksestä
- Poikkeava, mutta siisti pukeutuminen polarisoi mielikuvat: kaveri on joko guru tai pelle. Yksikin moka, niin tiput pelle-kategoriaan.
- Rähjäinen ja/tai alipukeutunut: keskivertoa heikompi tahkonpyörittäjä
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

nowaysis kirjoitti:Harvard. Oikeesti meinasin huomauttaa kerran kun eräs tohtoritason luennoitsija läiskäytti "Harwardin" tutkimustuloksia näytölle.

Se on ehkä maailman kuuluisin yliopisto, mutta siinä ei ole hienostelu-weetä. Hogwartsissa taas on ;)


Kauheen noloo!11 :oops:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Jos sen sijaan tarkoitit alun perin ainoastaan, että menestyvältä näyttäminen lisää menestystä, niin siitä olen aivan samaa mieltä.


Kyllä. Ja kääntäen, ei-menestyvältä näyttäminen voi ruokkia sitä kehitystä. Poikkeuksia on. Steve Jobs oli oman itsensä pomo ja nero, hänen ei tarvinut päkistää.


Käytännössä homma tuntuu menevän näin:
- Asiallinen / yli- pukeutuminen ruokkii mielikuvaa menestyksestä
- Poikkeava, mutta siisti pukeutuminen polarisoi mielikuvat: kaveri on joko guru tai pelle. Yksikin moka, niin tiput pelle-kategoriaan.
- Rähjäinen ja/tai alipukeutunut: keskivertoa heikompi tahkonpyörittäjä


Viimeiseen kategoriaan voivat kuulua vain nerot, jos mielivät menestyä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Kauheen noloo!11 :oops:


Tipuit juuri guruista pellekategoriaan!1
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kottarainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Kauheen noloo!11 :oops:


Tipuit juuri guruista pellekategoriaan!1


Mut mulla on Dressmannin vakosamettihousut hei!11
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tarjoushaukkailu

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

masa kirjoitti:HYi saatana.


Tietysti pitäisin sitä italialaiseen tyyliin hihansuun päällä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin