Ota tabletti jos ahdistaa

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Ota tabletti jos ahdistaa

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Nyt menee kyllä tablettimarkkinoilla kaikki sekaisin. Joko Applen on pakko painaa hintoja alas tai sitten sen markkinaosuus tippuu. Kinde Fire HD 8,9" versiona näyttää aika rajulta tempulta. Surfacen lebensraum jää tosi kapeaksi jos hintaa ei painu tosi alas. Googlen on myös pakko vastata tähän.

http://www.theverge.com/products/kindle ... -inch/6092

Amazonin hinnoittelulla tuo on 300 egeä Euroopassakin. Valtava sisältötarjonta, kova tekniikka. Vain SD-paikka uupuu.

Amazon taisi tehdä juuri kuluttajille todella ison palveluksen. Taso nousee, hinnat laskee.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1661
Liittynyt: 17.01.2011 19:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Ota tabletti jos ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Tarkalleen ottaen mitä vedit ennen tuon kirjoittamista?

Niban makkaran salaatilla ja päivän hesarin?
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Ota tabletti jos ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Mihin ihmiset ylipäätään käyttää noita tabletteja? Onko samalla henkilöllä yleensä sekä kotikone, tabletti että älypuhelin?

Mietin vaan että tarttenko tommosen johonkin.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ota tabletti jos ahdistaa

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kottarainen kirjoitti:Mihin ihmiset ylipäätään käyttää noita tabletteja? Onko samalla henkilöllä yleensä sekä kotikone, tabletti että älypuhelin?

Mietin vaan että tarttenko tommosen johonkin.


Ennen muunta pitkien lentojen tms. muun reissaamisen viihdelaitteena ja nettivehkeenä aika ylivoimainen verrattuna läppäriin, paitsi jos on joku sikakallis ultrabook/mäkbuuk air. Helpompi laittaa laitteeseen 10 kirjaa, musiikkia ja 10 leffaa kuin kantaa mukana 10 kirjaa, musiikkisoitin ja muu vipstaakki leffoja varten.

Aika monet käyttää nykyään myös työkäytössä, powerpointin esittämistä varten läppäri on aika raskas työkalu. Älypuhelin taas on niin pieninäyttöinen ja akunkestolta heikko, että se ei pärjää noissa.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Ota tabletti jos ahdistaa

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ minä voisin käyttää tablettia 'sohvanettinä' eli kitinöintiin, fb ja maili.
Came here for school, graduated to the high life
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ota tabletti jos ahdistaa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Apple on pitänyt hyvin pintansa tähänkin saakka. Ei tämä heihin koske niin kovin kuin muihin. Itse asiassa tämä saattaisi jopa vahvistaa Applen asemaa, jos Kindle pyyhkii Androidin ja Microsoftin pois tablettimarkkinasta. Mikäli Android-tabletteja ja MS-tabletteja ei olisi, niin iPhonen asema rahakoneena olisi turvallisempi. Vastaavasti Kindleltä puuttuisi iso osa ekosysteemistä, joten heidän olisi vaikea nousta high endiin. Applehan ei tee raha yksittäisen laitteen spekseillä, vaan käyttäjälle luodulla arvolla.

Microsoftin tabletit alkavat lähestyä keskenmenoa. Google lisännee Nexus 7:n rinnalle isomman mallin ja uudesta Kindlestä tulee pieni malli. iPad omistaa high endin, joten mihin koloon surface muka mahtuisi?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ota tabletti jos ahdistaa

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti:Microsoftin tabletit alkavat lähestyä keskenmenoa. Google lisännee Nexus 7:n rinnalle isomman mallin ja uudesta Kindlestä tulee pieni malli. iPad omistaa high endin, joten mihin koloon surface muka mahtuisi?


Riippuu hinnoittelusta, mutta siihen koloon jossa jengi haluaa käyttää windozea. Android on vähän hankala ja iOs aika suljettu.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ota tabletti jos ahdistaa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti:Riippuu hinnoittelusta, mutta siihen koloon jossa jengi haluaa käyttää windozea. Android on vähän hankala ja iOs aika suljettu.


Ostaahan joku muutaman niitä newerheardandroidtablettejakin, joita on satoja malleja. Tarkoitin mahtumisella jotain muuta kuin nicheä.

Tabletilla surffataan tai tehdään jotain muuta kevyttä. Jos android on tuohon hankala, niin sitten ollaan siellä nichessä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ota tabletti jos ahdistaa

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
Amazonin hinnoittelulla tuo on 300 egeä Euroopassakin.


Onko tuon tulo Eurooppaan ilmoitettu? Muistikuva, että nykyään Kindle-tablettia ei Euroopassa myytäisi?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Ota tabletti jos ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Joo oon varmaan vähän fossiili. Ja rahastahan tuo kiinni on ettei ole kaikkia mahdollisia leluja, pakko vähän priorisoida.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
masa

Re: Ota tabletti jos ahdistaa

Viesti Kirjoittaja masa »

Kottarainen kirjoitti:. Ja rahastahan tuo kiinni on ettei ole kaikkia mahdollisia leluja,.



Jaa, veikkaan paremminkin että et ole markkinoinnin uhri. Sulle ei kukaan näet ole onnistunut vielä luomaan tarvetta moiselle masiinalle.

Ei mullekaan.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Ota tabletti jos ahdistaa

Viesti Kirjoittaja elco »

En oikein tiedä olenko vaan vanhanaikainen, mutten oikein näe mitään tarvetta tabletille.

Uskaltaisin melkein väittää, että matkustan eniten tästä porukasta. Lyhyillä lennoilla kirja on tavattomasti kätevämpi kuin elektroniikkavempele kun otetaan huomioon, että kirjaa voi lukea laskut ja nousut. Pitkillä lennoilla koneissa löytyy ruutu ja leffoja, joita voi katsoa sen minkä jaksaa. Lomamatkoilla kaikki ylimääräinen paino on ongelma, kun dyykkikamat vievät kaiken kapasiteetin ja kun roaming data ei kuitenkaan ole käytössä niin vehkeen käyttöarvo laskee. Silloin kun wlan löytyy niin puhelin riittää ihan hyvin. Kirja on lisäksi mukavampi ja huolettomampi: ei tarvi huolehtia rannalla, että joku pöllii tai pärskii tai itse unohtaa. Kun kirja on luettu niin sen voi antaa pois tai heittää roskiin. Nettikirjojen hinnoittelu ei ole mitenkään houkutteleva. En kuuntele musiikkia tien päällä. Läppäri pitää olla duunireissuilla mukana joka tapauksessa, joten kahden vehkeen kantaminen ei inspaa.

Ainoa lisäarvo on jonkinmoinen uutuuskikottimen omistamisen viehätys, statusboosti (mikä ei ole yksinomaan plussaa iHörhöjen tapauksessa) ja sitten nämä tarpeet joita en vielä tiedä olevan olemassa, kuten hypermaaginen selauskokemus ja appsit.

Computer says no.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Ota tabletti jos ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Vesper »

elco kirjoitti:En oikein tiedä olenko vaan vanhanaikainen, mutten oikein näe mitään tarvetta tabletille.

Oh no, tunnen guuman energiakentän väreilyn vähenevän!

Taivuin, ja tilasin iVehkeen.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ota tabletti jos ahdistaa

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mun tekis mieli vähän tuollaista lelua lennoille + matkustamiseen. Toisaalta, ei tää mun läppärikään huonoa matkaseuraa ole. Se uusin Ipad ostettiin just anopille matkaleluksi, pitää vähän sitä tutkailla eka. Voi olla että mulle riittäis Kindlekin.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Ota tabletti jos ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

elco kirjoitti:Ainoa lisäarvo on jonkinmoinen uutuuskikottimen omistamisen viehätys, statusboosti (mikä ei ole yksinomaan plussaa iHörhöjen tapauksessa) ja sitten nämä tarpeet joita en vielä tiedä olevan olemassa, kuten hypermaaginen selauskokemus ja appsit.

Computer says no.


Joo, näin toistaiseksi. Katsotaan pehmiinkö myöhemmin.

Ja sitä on ilmeisesti katsottu Pikku Britanniaa? Toi on mun sanonta, senkin rosvo!!1
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Ota tabletti jos ahdistaa

Viesti Kirjoittaja elco »

Vaihdetaanko patentteja? Mulla on ainakin dildopyllyhetero ja KSE.

En ennen postaustasi ollut tietoinen, että on olemassa jokin pikku britannia. Nyt olen, mutta luultavasti unohdan sen pikapuolin.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Ota tabletti jos ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

elco kirjoitti:Vaihdetaanko patentteja? Mulla on ainakin dildopyllyhetero ja KSE.

En ennen postaustasi ollut tietoinen, että on olemassa jokin pikku britannia. Nyt olen, mutta luultavasti unohdan sen pikapuolin.


KSE olisi kyllä aika hyvä vaihtari.

Pikku Britannia on loistobrittisketsiohjelma. Siinä on sellanen pankkitäti jolta ihmiset käy kysymässä lainaa. Se ekaks kuuntelee niitä, näpyttelee koneelleen ja kattoo ruutua. Sitten se sanoo: "Computer says no." Ja lopuks yskii päin asiakkaitten naamaa. Sitten siellä on myös umpihomo pääministeri, joka aina perheineen lehdistötilaisuudessa selittää miten joutui homoseksuelliin tilanteeseen ihan vahingossa, horjahti ja toisen kikkeli lipsahti pyllyyn. Ja paras on inkontinentti vanha akka joka kaupassa tms kusee aina roiskuavana suihkuna lattiat märiksi eikä itse huomaa mitään poikkeavaa.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ota tabletti jos ahdistaa

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kottarainen kirjoitti: Sitten siellä on myös umpihomo pääministeri, joka aina perheineen lehdistötilaisuudessa selittää miten joutui homoseksuelliin tilanteeseen ihan vahingossa, horjahti ja toisen kikkeli lipsahti pyllyyn. .

Kyllä tallaista voi tapahtua oikeastikin!1
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Ota tabletti jos ahdistaa

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Mä olen jo raportoinut tänne, että Käteisen Jyrkille tapahtuu oikeasti just tollaista, mutta minua ei uskottu.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Ota tabletti jos ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

NuoriDaavid kirjoitti:
Kottarainen kirjoitti: Sitten siellä on myös umpihomo pääministeri, joka aina perheineen lehdistötilaisuudessa selittää miten joutui homoseksuelliin tilanteeseen ihan vahingossa, horjahti ja toisen kikkeli lipsahti pyllyyn. .

Kyllä tallaista voi tapahtua oikeastikin!1

Sähän sen tiedät!
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Ota tabletti jos ahdistaa

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Kottarainen kirjoitti:Mihin ihmiset ylipäätään käyttää noita tabletteja? Onko samalla henkilöllä yleensä sekä kotikone, tabletti että älypuhelin?


Alunperin ostin iPadin matkaseuralaiseksi, mutta melko äkkiä se korvasi 95-prosenttisesti pöytäkoneen käytön. Käytännössä kaikki sähköpostit, nettisurffailut ym. tulee nykyään tehtyä tabletilla, se on jatkuvasti olkkarissa pöydällä ja helppo ottaa kouraan. Netissä en surffaile pöytäkoneella muuten kuin töissä.
Pröötprööt
Manaaja

Re: Ota tabletti jos ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Helpostihan tabletti pöytäkoneen surffailussa hakkaa käyttömukavuuden osalta, mutta läppärin kanssa on jo vähän toinen juttu. Kyllä nykyaikainen intelin neliydinprossa renderöi veppisivut flässeineen ja javaskripteineen vähän eri vauhtia kuin noi mobiilipuolen ramparosessorit mitä noihin tabletteihin työnnetään. Lisäksi silloin kun tarvitsee kirjoittaa jotain, on ihan oikea näppäimistö kyllä paikallaan. Kaiken kanssa oppii kyllä elämään, mutta mun on henkilökohtaisesti vähän vaikea ymmärtää miksi laskisi surffailumukavuuttaan kotona jollain tablettitekeleellä kannettavan tietokoneen sijaan.

3G-laitteena liikkeessä ollessa noi on ihan perusteltavissa, mut toistaiseksi oon pärjännyt vielä tetheröivällä 3G-puhelimella plus läppärillä mainiosti tilanteessa kuin tilanteessa. Oon yrittänyt luoda itseeni jonkinlaista tarvetta mm. Asus Eee Pad Transformerille, mutta aika huonosti olen onnistunut.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 1570
Liittynyt: 28.01.2011 23:35
Viesti:

Re: Ota tabletti jos ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Moottoritie Töölön läpi ry.
Manaaja

Re: Ota tabletti jos ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Manaaja »


Oliko tuo 3-4 kertaa kalliimman, auki taitettuna huomattavan paksun ja joka suuntaan hänksättävän läppärin linkittäminen joku perustelu Transformersien perseeseentyöntämiselle, jota en nyt ymmärtänyt?
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 1570
Liittynyt: 28.01.2011 23:35
Viesti:

Re: Ota tabletti jos ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Bhven »

joo ja joo
Moottoritie Töölön läpi ry.
Vastaa Viestiin