Sivu 43/48

Lähetetty: 04.01.2012 18:33
Kirjoittaja Bluntly
Star wars : Old republic

Lähetetty: 09.01.2012 19:46
Kirjoittaja NuoriDaavid
Xbox tuli kotiin 14 päivän reissun jälkeen. Tai ei siis sama boxi. Gates oli vaihtanut sen uuteen (tai ainakin hyvin tahrattomaan käytettyyn). Suits me sir!

Aluksi meinas jo V-käyrä nousta kun uusi boxi sanoi "insert disc that came with this device", kun eihän siinä mitään levyä tullut.

No sitten heitin BF3:n sisään ja alkoi pelittää.

Aika hyvää palvelua 84 eurolla!

Lähetetty: 29.02.2012 13:32
Kirjoittaja Bhven
Menee ohi aiheen, koska en ole nähnyt tästä kuin videoita, mutta olen aivan mehuissa SSX:ään.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=N66N9JbcP7w[/youtube]

Lähetetty: 02.03.2012 16:13
Kirjoittaja pierupylly
^ mäkin ajattelin, että ton vois jopa hankkia vaikkei ole tullut käytännössä vuoteen pelattuakaan. Mutta eipä kyllä ton videon jälkeen enää kiinnosta. Ehkä hyvä niin.

Lähetetty: 22.03.2012 1:19
Kirjoittaja So Hard
Onko joku koeajan mass effectin uusinta?

Lähetetty: 26.03.2012 11:16
Kirjoittaja NuoriDaavid
Olen pari kertaa kokeillut Angry Birdsiä Lumiassani ja en tajua, mikä tekee pelistä niin suositun. Muutaman tason olen pelannut.

Siinä siis ammutaan ritsalla lintuja ja hajotetaan rakennelmiä. Öö? Muuttuuko peli jossain kohtaa? Enkö mä nyt tajua jotain??

Lähetetty: 26.03.2012 11:21
Kirjoittaja masa
NuoriDaavid kirjoitti:Siinä siis ammutaan ritsalla lintuja ja hajotetaan rakennelmiä. Öö? Muuttuuko peli jossain kohtaa? Enkö mä nyt tajua jotain??

Mä en ole ikinä pelannut, mutta eikös toi ole käytännössä sama kuin joku Worms? Sekin oli ihmeen suosittu peli aikoinaan..

Lähetetty: 26.03.2012 11:27
Kirjoittaja Bluntly
Worms on ylivoimainen kaikkine eri kommervekkeineen. Lähinnä nuo tiput vihanhallintaohjelmaa vailla kuulostaa enemmän tältä http://en.wikipedia.org/wiki/Gorillas_( ... daariselta taistolta.

Lähetetty: 26.03.2012 11:40
Kirjoittaja sivustahuutaja
So Hard kirjoitti:Onko joku koeajan mass effectin uusinta?
Ihan ok, mutta ei ihan niin hyvä kuin 1 ja 2. Kolmosessa painotetaan liikaa actionia ja tarinan kuljetus hieman ontuu. Vanhalla tutulla hahmolla pelaaminen on kuitenkin aivan sairaan tyydyttävää.

Lähetetty: 26.03.2012 11:42
Kirjoittaja Cavallo
NuoriDaavid kirjoitti:Olen pari kertaa kokeillut Angry Birdsiä Lumiassani ja en tajua, mikä tekee pelistä niin suositun.
Samaa olen itsekin ihmetellyt. Pelin idea oli jo alkujaan vanha ja yhtiön innovatiivisuus näkyy lähinnä markkinoinnissa.
Angry Birds Space on pelin kohuttu ja ylistetty jatko-osa. Se vaikuttaa olevan saman idean toistoa, mutta tällä kertaa erilaisessa painovoimakentässä.

Pelialalla tähdenlennot ovat yleensä lyhyitä, mutta silti jotkut puhuvat, että Suomi olisi saanut uuden Nokian.

Lähetetty: 26.03.2012 11:43
Kirjoittaja So Hard
sivustahuutaja kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Onko joku koeajan mass effectin uusinta?
Ihan ok, mutta ei ihan niin hyvä kuin 1 ja 2. Kolmosessa painotetaan liikaa actionia ja tarinan kuljetus hieman ontuu. Vanhalla tutulla hahmolla pelaaminen on kuitenkin aivan sairaan tyydyttävää.
Pelkäsin vähän samaa. Kehuivat kuitenkin, että taistelut olisivat jotenkin taktisempia?

Lähetetty: 26.03.2012 11:44
Kirjoittaja masa
Cavallo kirjoitti:
Pelialalla tähdenlennot ovat yleensä lyhyitä, mutta silti jotkut puhuvat, että Suomi olisi saanut uuden Nokian.
Lähimarketissa näytti olevan eilen tarjolla AB-jaffaa. Tyrkyttäminen on ainakin kovaa.

Lähetetty: 26.03.2012 11:54
Kirjoittaja sivustahuutaja
NuoriDaavid kirjoitti:Olen pari kertaa kokeillut Angry Birdsiä Lumiassani ja en tajua, mikä tekee pelistä niin suositun. Muutaman tason olen pelannut.

Siinä siis ammutaan ritsalla lintuja ja hajotetaan rakennelmiä. Öö? Muuttuuko peli jossain kohtaa? Enkö mä nyt tajua jotain??
Mihin pelin pitäisi muuttua? Eihän pacman, tetris, breakout tai matopelikään muutu mihinkään.

Angry birds on riittävän simppeli massoille ja pelimekaniikka sun muu on kunnossa. Iso plussa linnuille tule siitä, että pelaaminen tapahtuu luonnostaan lyhyissä pätkissä, jolloin ajan tappaminen on helppoa.

Näin pelaajan näkökulmasta mobiilipelit ovat kyllä aika heikkoja esityksiä, linnut mukaan lukien. Mobiililaitteen ehdoilla ja mahdollisuukilla tehtyjä pelaajan pelejä ei juuri ole. Toisaalta, ehkä ei vain ole markkinoita.

Lähetetty: 26.03.2012 11:58
Kirjoittaja Bhven
^^ No ei haittaisi jos tosta ideasta saisi Disneyn kaltaisen imperiumin ja saataisiin imuroitua rahaa ulkomailta.

Itse ehdotin tiehallinnolle aika sitten uutta "lintujen ruokkiminen kielletty" -liikennemerkkiä.

Kuva

Lähetetty: 26.03.2012 12:04
Kirjoittaja NuoriDaavid
sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Olen pari kertaa kokeillut Angry Birdsiä Lumiassani ja en tajua, mikä tekee pelistä niin suositun. Muutaman tason olen pelannut.

Siinä siis ammutaan ritsalla lintuja ja hajotetaan rakennelmiä. Öö? Muuttuuko peli jossain kohtaa? Enkö mä nyt tajua jotain??
Mihin pelin pitäisi muuttua? Eihän pacman, tetris, breakout tai matopelikään muutu mihinkään.
Kysyin sitä, mitä kysyin. Sulla on monesti taipumusta olettaa mun kysyvän jotain muuta, kuin mitä kysyn. Vastaus siis on: peli ei muutu.

Esitin kysymyksen, koska ajattelin, että kenties peli ei olekaan sellainen, kuin luulin sen olevan muutaman alkutason perusteella, mutta se siis on. Tämä lisää ihmettelyäni entisestään.

Lähetetty: 26.03.2012 12:15
Kirjoittaja So Hard
NuoriDaavid kirjoitti:Kysyin sitä, mitä kysyin. Sulla on monesti taipumusta olettaa mun kysyvän jotain muuta, kuin mitä kysyn. Vastaus siis on: peli ei muutu.
Kai se koukku on se, että kentät vaikeutuvat pikku hiljaa ja erityisesti kolmen tähden saavuttaminen alkaa olla loppupäässä jos pikkuisen älyä vaativaa puuhaa. Eihän itse peli kauheasti monipuolistu, mutta kyllä siinä jotain löytämisen iloa on se, kun kekkaa miten näennäisesti jykevän possulinnan saa nurin yhdellä oikein sijoitellulla tirpalla.

Rovion pitäisi kyllä pikku hiljaa saada ulos toisenkintyyppistä peliä. AB-teemalla voisi hyvin tehdä ajopelin, räiskintäpelin tms. ihan eri tyyppisen systeemin. Esim. kiihtyvyyssensoriin perustuva kallisteltava "ajopeli" jossa linnulla lennetään sikojen koettaessa suolata suoritusta. Samalla hahmogalleriaa voisi laajentaa ja kenties luoda edellytyksiä spinoffeille. Takuuvarma mobiilipelibrändi voisi olla, jos nyt ei Nokia, niin kuitenkin omanlaisensa menestystarina. Samalla keinuhevosella paikallaan ratsastaminen ei mitään miljardituottoja tuo ikuna.

Lähetetty: 26.03.2012 12:18
Kirjoittaja NuoriDaavid
^No se on selvä, että nykyisen pelimoottorin ikuisesti lypsäminen tyylin AB avaruudessa, AB veden alla, AB viidakossa, AB jäätiköllä ei voi kovin kauaa tuoda rahaa. Mutta toki tuo nyt Roviossa tiedetään.

Lähetetty: 26.03.2012 12:26
Kirjoittaja So Hard
NuoriDaavid kirjoitti:^No se on selvä, että nykyisen pelimoottorin ikuisesti lypsäminen tyylin AB avaruudessa, AB veden alla, AB viidakossa, AB jäätiköllä ei voi kovin kauaa tuoda rahaa. Mutta toki tuo nyt Roviossa tiedetään.
Mä en ole ihan varma tuosta, kun fokus tuntuu olevan niin kovasti brändin tuotteistamisessa muissa muodoissa kuin peleinä. Toki Angry birds -käsikranaatinsuojus on merkittävä innovaatio.

Toisaalta ehkä ne joita Civilizationit, Total warit ja Mass effectit kiinnostavat, eivät kuulu näiden ajantapponäpyttelypelien kohderyhmään.

Lähetetty: 26.03.2012 14:51
Kirjoittaja sivustahuutaja
NuoriDaavid kirjoitti:Esitin kysymyksen, koska ajattelin, että kenties peli ei olekaan sellainen, kuin luulin sen olevan muutaman alkutason perusteella, mutta se siis on. Tämä lisää ihmettelyäni entisestään.
Ei mikään arcade-tyylinen peli muutu pelin aikana. Monimutkaisemmatkin pelit muuttuvat hyvin vähän. Joku Call of Duty on samaa alusta loppuun aseiden määrän lisääntymistä lukuunottamatta. Monimutkaisimpia peljä edustavat 4X pelit, kuten civilizationit, muuttuvat eniten pelin aikana, mutta niissäkin suurin osa pelin ulottuvuuksista on näkyvissä heti alussa.

Lähetetty: 26.03.2012 14:57
Kirjoittaja NuoriDaavid
sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Esitin kysymyksen, koska ajattelin, että kenties peli ei olekaan sellainen, kuin luulin sen olevan muutaman alkutason perusteella, mutta se siis on. Tämä lisää ihmettelyäni entisestään.
Ei mikään arcade-tyylinen peli muutu pelin aikana. Monimutkaisemmatkin pelit muuttuvat hyvin vähän. Joku Call of Duty on samaa alusta loppuun aseiden määrän lisääntymistä lukuunottamatta. Monimutkaisimpia peljä edustavat 4X pelit, kuten civilizationit, muuttuvat eniten pelin aikana, mutta niissäkin suurin osa pelin ulottuvuuksista on näkyvissä heti alussa.
Mun mielestä action-adventure pelit ainakin muuttuvat. Ensin tulee joku animoitu elokuvapätkä, sen jälkeen adventurea ja sitten räiskintää. Tai sitten järjestys on eri. En oo paljoa noita pelannut, mutta ainakin ME:ssä noin.

Eli jos pelaisi vain muutaman ekan minuutin, niin oleellinen osa pelistä jäisi pois.

Ja mistäs mä voisin tietää, mitä ennenkuulumatonta AB tekee, kun se on maailman suosituin mobiilipeli ja kaikkea. Mutta se ei siis tee mitään. Paitsi kentät vaikeutuu.

Lähetetty: 26.03.2012 15:15
Kirjoittaja pierupylly
NuoriDaavid kirjoitti:^No se on selvä, että nykyisen pelimoottorin ikuisesti lypsäminen tyylin AB avaruudessa, AB veden alla, AB viidakossa, AB jäätiköllä ei voi kovin kauaa tuoda rahaa. Mutta toki tuo nyt Roviossa tiedetään.
Jos tuosta vaikka puoli miljardia kilisevää saa graffoja päivittämällä ja erivärisen linnun lisäämällä, niin sou. Kai sitä kannattaa lypsää niin kauan kuin pystyy.

Itsekin hämmästelin aluksi, että tässäkö tämä nyt oikeasti on, mutta jäin tottakai sitten hetkeksi koukkuun ennenkuin kyllästyin.

Lähetetty: 26.03.2012 15:25
Kirjoittaja sivustahuutaja
So Hard kirjoitti:Pelkäsin vähän samaa. Kehuivat kuitenkin, että taistelut olisivat jotenkin taktisempia?
Pelaan Vanguardilla, joten taktiikka on tasoa 'pitkä päätyyn ja haulikolla naamaan'. Ehkä taisteluissa kuitenkin on enemmän taktisia elementtejä koska vihut koukkivat ja kranuttavat aika tehokkaasti camppaajat. Vanguardillahan tuota ei ehdi niin huomata kun sinkoilee refleksien varassa pitkin poikin taistelukenttää.

Vanguardilla taistelut ovat hauskempia kuin ykkösessä tai kakkosessa, mutta tuo saattaa tietty johtua siitä, että olen oppinut pelaamaan classia.

Lähetetty: 26.03.2012 15:35
Kirjoittaja sivustahuutaja
NuoriDaavid kirjoitti:Mun mielestä action-adventure pelit ainakin muuttuvat. Ensin tulee joku animoitu elokuvapätkä, sen jälkeen adventurea ja sitten räiskintää. Tai sitten järjestys on eri. En oo paljoa noita pelannut, mutta ainakin ME:ssä noin.

Eli jos pelaisi vain muutaman ekan minuutin, niin oleellinen osa pelistä jäisi pois.
Pitäähän pelikokeilun keston olla jossain suhteessa koko pelin kestoon. Mass Effectit esim. pysyvät samana ekan pelitunnin jälkeen.
NuoriDaavid kirjoitti: Ja mistäs mä voisin tietää, mitä ennenkuulumatonta AB tekee, kun se on maailman suosituin mobiilipeli ja kaikkea. Mutta se ei siis tee mitään. Paitsi kentät vaikeutuu.
Pelimaailmassa isot rahat kerätään yleensä mullistusten sijaan hyvällä toteutuksella. Eniten raha tahkoava yksittäinen peli taitaa olla WoW, joka alun perin teki vain saman kuin muutkin, mutta paremmin.

Angry Birds perustuu ihan kivikautiseen pelimekaniikkaan, mutta se on toteutettu erittäin hyvin ja uudella alustalla.

Menestyneimmät mobiilisoftat ovat angry birdsin sukua. Niissä on yleensä mietitty paras tapa tehdä kännykällä jokin tuttu asia, joka on usein lapsellisen helppo juttu vaikkapa läppärillä. Tuollaisessa tilanteessa ostajilla on jokin vaatimustaso mielessään ja heidän on helppo ymmärtää mistä he maksavat.

Lähetetty: 26.03.2012 22:58
Kirjoittaja NuoriDaavid

Lähetetty: 27.03.2012 0:36
Kirjoittaja Chap
NuoriDaavid kirjoitti:Hyvin menee kaupaksi:
http://www.talouselama.fi/uutiset/huike ... a/a2093390

hieno juttu.
Joo, on siinä lisätty taas one hit wonderin elinikää. Tässä myös mielenkiintoinen hehkutusartikkeli:
http://venturebeat.com/2012/03/26/angry ... ockbuster/