14RT-FLEX96C Dooser-Wartsila-Sulzer
Main power: 97924 HP / 72072 KW
lähes sata tuhatta hevosvoimaa, melkein tuhat keskivertoautoa tarvitaan tuottamaan sama teho.
Voimakkain diesel-kone maailmassa, käytetään hyvin suurissa laivoissa(suurimmissa)
Hieno kone. 3 sylinteriä, 1 litra, 100 heppaa. Kulutus ja päästöt samaa tasoa kuin saman tehoisissa dieseleissä. Fiestassa CO2-päästö vain 99g/km.
Taviksena en kuullut äänessä eroa 4 sylinteriseen bensakoneeseen.
Re: Moottorit
Lähetetty: 30.05.2013 19:16
Kirjoittaja exPertti
^ ei tämä 898 kuutioinen 90hv mottikaan hassumpi ole. Hiilarit suomessa 104g, muissa maissa saa valita ottaako 99g mallin
Re: Moottorit
Lähetetty: 31.05.2013 2:56
Kirjoittaja MrM
exPertti kirjoitti:^ ei tämä 898 kuutioinen 90hv mottikaan hassumpi ole.
Joo, vois toimia hyvin jossain Triumph-moottoripyörämalliston "My first sony" -mallissa, jos vakiot 120hv tuntuu liian rajuilta.
Re: Moottorit
Lähetetty: 31.05.2013 8:19
Kirjoittaja exPertti
^ Joo, yksi kommentti asiasta oli, että "hyvä kuutiotilavuus yhdelle pytylle".
Mutta ei Suberb 120 km/h asti (moottoritien alusta) koeajoautolla karkuun päässyt. Vaikka takuulla oli 2,5 kertaa enemmän sylinteritilavuutta ja haastamismentaliteetilla. Tietty turbo tekee tuosta aika kierrosherkän, mutta jotenkinhan se riittävä suorituskyky on saatava.