Mitä pitäisi kehittää, jota ei vielä olemassa?
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Joo. Mä haluan, että mulla on auto, johon voin istahtaa koska tahansa. Jos liikkuminen olisi taksin varassa, niin olisihan se hankalaa. Vaikka se saattaisikin olla halvempaa. Leasingvuokra + vakuutus on 1968 euroa kuussa ja auton käyttäedun verotusarvo reilu 1300, eli kyllähän sillä taksilla ajelisi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Mutta eikös tuo nyt seuraa ihan normaalia kehityskaarta, että ensin joku pieni propellipääryhmä tuunaa pienehköllä budjetilla kasaan jonkun konseptin ja sitten sitä vasta siirretään pikkuhiljaa virallisempaan kehittelyyn suurella budjetilla.NuoriDaavid kirjoitti:No halpuudella tarkuutin halpoja normaaleihin autojen kehittämisprojekteihin verrattuna. Tietenkin itse ko. auto oli autoksi äärimmäisen kallis, mutta autotehtaan autonkehitysprojekteihin verrattuna tehty minibudjetilla.
Tottakai monet teknisesti mullistavat uutuudet ollaan saatu toimimaan välttävästi suhteellisesti pienellä budjetilla ja propellipäisyydellä, mutta se aika ja ne miljardit tuleekin menemään siihen että a) tekniikka saadaan hiottua toimimaan muuallakin kuin optimiolosuhteissa testiradoilla (vaihtelevat sääolosuhteet jnpp.) b) möntti saadaan pois takakontista c) auton ulkokuori ei ole täynnä siihen liimattuja propelleja, mikroaaltouuneja, sädepyssyjä ja valomiekkoja.
Muistuttaisin, että niinkin yksinkertaisen tuohon sisältyvän tekniikan, kuin peräänajoestäjän kanssa on vielä nykyhetkessäkin ollut huomattaviakin vaikeuksia monilla autotehtailla sitä julkisesti demotettaessa. Ainakin vulvalla, mercillä ja fjordilla on tainnut olla noita julkisesti naureskeltuja ongelmia.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
^Varmasti näin. Eli rahaa alkaa todella palaa siinä vaiheessa, kun ko. tekniikka tehdään sellaiseksi, että se toimii normaalille autonkäyttäjälle sopivasti.
Voi hyvin kuvitella, että tuon takakontissa löytyvän laitteiston kanssa painiminen ei onnistu ihan joka kuskilta. Ja autopesulaankin menemisessä olisi ongelmaa.
Voi hyvin kuvitella, että tuon takakontissa löytyvän laitteiston kanssa painiminen ei onnistu ihan joka kuskilta. Ja autopesulaankin menemisessä olisi ongelmaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Jos sieltä kehyskunnasta ajetaan päivittäin työpaikoille tai kouluihin niin en keksi taas syytä miksei kaupallinen toimija siihen tarttuisi enemmin tai myöhemmin. Ei sille autolle varmasti ihan täyttä käyttöastetta saa niinkuin ehkä jossain ison kaupungin ydinkeskustassa, mutta paremman silti kuin yksityishenkilön omistamana. Parkkipaikkojakaan ei tarvitse samaan malliin, kun auto voi jäädä hoitamaan keskustaliikennettä.So Hard kirjoitti:Kaupalliset toimijat hoitavat vain tiuhaan asutut alueet. Kyllä minusta olisi ihan mukava ottaa aamutorkut sillä aikaa kun auto ajaa työpaikalle jos tulisin jostain kehyskunnasta.aasi kirjoitti:En keksi mitään syytä miksi tarvittaisiin joku autovalmistaja myymään robottiautoja kuluttajille
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Kyllä tuohon tarvitaan alkuun valtion ohjausta, jos infra halutaan muuttaa nopeasti. Valtion ei tietenkään kannata hoitaa teknologian kehitystä, vaan rooli on tarttua muutokseen kun maailma on siihen valmis.aasi kirjoitti:Googlehan testaa noita automaattiautoja täyttä häkää. En keksi mitään syytä miksi tarvittaisiin joku autovalmistaja myymään robottiautoja kuluttajille, jos Googlen tapainen firma voi tuoda automaattitakseja kaduille. Mietin vain että minkähintaiseksi muuttuu kyyti, jos autoa voidaan ajaa 24/7, huollot voidaan organisoida keskitetysti, autot rakentaa sen mukaan että niiden ylläpito on mahdollisimman tehokasta, jnpp - ja matkustajille voi näyttää google-mainoksia.NuoriDaavid kirjoitti:Mutta en tiedä, kuka autonvalmistaja uskaltaisi sellaista tuoda markkinoille. Vahingonkorvausvaateita varmasti tulisi, toimisi se kuinka hyvin tahansa.
'Automaattitaksit' toisivat seuraavat muutokset:
- tehokkaampi kapasiteetin käyttö ja hallinta: maksamalla ihan hitusen ekstraa davella on aina lämmin auto oven edessä ja ei tartte kuin sirille mutista: lähen himaan
- ammattiliikenteen kuskeista iso osa vapautuu tuottavampiin tehtäviin. Jos matkustaja haluaa luennon mersun ylivoimasta, voi hän lukea isolta ruudulta johtotähden historiaa
- liikenneonnettomuudet vähenevät
- yksityiskuskien matka-aika vapautuu hyötykäyttöön
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Jotta toi toimisi oikeasti joustavasti ja mukavasti, niin kalustoa pitäisi olla käytettävissä ruuhkapiikin mukaan, joka puolestaan tarkoittaa, että suurin osa autoista olisi edelleen käyttämättömänä ruuhka-aikojen ulkopuolella.sivustahuutaja kirjoitti: 'Automaattitaksit' toisivat seuraavat muutokset:
- tehokkaampi kapasiteetin käyttö ja hallinta: maksamalla ihan hitusen ekstraa davella on aina lämmin auto oven edessä ja ei tartte kuin sirille mutista: lähen himaan
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
But only because we thought
That everything good always would remain
Vapautuu tuottamaan proaktiivisesti synergiaa kuulostaa vielä paremmalta. Toivottavasti ei ole Pertin tulevaisuuden uratie.Manaaja kirjoitti:Melkoisen glorifioitu termi työttömyydelle.sivustahuutaja kirjoitti:- ammattiliikenteen kuskeista iso osa vapautuu tuottavampiin tehtäviin.
Came here for school, graduated to the high life
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Kapasiteettia olisi helppo hallita hinnalla. Kyllä silti jäisi ruuhkahuippujen ulkopuolelle ylikapasiteettia, mutta paljon vähemmän kuin nyt.Vagabondo kirjoitti:Jotta toi toimisi oikeasti joustavasti ja mukavasti, niin kalustoa pitäisi olla käytettävissä ruuhkapiikin mukaan, joka puolestaan tarkoittaa, että suurin osa autoista olisi edelleen käyttämättömänä ruuhka-aikojen ulkopuolella.sivustahuutaja kirjoitti: 'Automaattitaksit' toisivat seuraavat muutokset:
- tehokkaampi kapasiteetin käyttö ja hallinta: maksamalla ihan hitusen ekstraa davella on aina lämmin auto oven edessä ja ei tartte kuin sirille mutista: lähen himaan
http://www.tekniikkatalous.fi/autot/article770944.ece
BMW tekee omaa kehitystään myös. Sieltä ne tulloo.
BMW tekee omaa kehitystään myös. Sieltä ne tulloo.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Hitto, että en ehtinyt jättää patenttihakemusta:NuoriDaavid kirjoitti:Sellaisille silmälaseilla, jotka olisivat jatkuvasti yht nettiin ja joita ohjattaisiin katseella, olisi käyttöä. Lisäksi tietysti pitäisi olla sovellutus, joka automaattisesti hakisi dataa siitä, mitä näkyy. Jos esim. ulkomailla katsoisit jotain nähtävyyttä, lasit tarvittaessa tunnistaisivat sen ja näyttäisivät dataa asiasta.
Kummallista, että tällaista ei en ole nähnyt missään sci-fi leffassa. Varmasti tulee minun elinaikanani, jos en nyt tänään tukehdu pitsaan.
http://www.digitoday.fi/vimpaimet/2012/ ... 1222640/66
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.