Tuo vaatimus lentämisestä (?) on ihan hölmä, mutta muuten uskoisin toiveesi toteutuvan muutaman vuosikymmenen sisään. Nykyinen autoilu ja julkinen lähibussiliikenne on ihan urpoa. Itsenäisesti ohjautuviin pikkuautoihin ja isoihin syöttövälineisiin pohjautuva järjestelmä olisi ihan toimiva. En näe edes mitään kustannusongelmaa, jos työmatkasta säästyvä aika saadaan hyötykäyttöön.Johnny Winter kirjoitti:No nyt kun tota motaria on tullut höylättyä tasaseen päivästä toiseen noin puolitoista vuotta, niin kyllä mä haluaisin sellasen kulkupelin, jonka voi ohjelmoida kulkemaan paikasta a paikkaan b siten, että kosketuspintaa tiehen (tai kiskoishin yms) ei ole.
Mitä pitäisi kehittää, jota ei vielä olemassa?
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
No kun mä yritän saada otetta toteuttavuudesta näköpiirissä olevassa tulevaisuudessa. Fossiilisiin polttoaineisiin paneutuva aerodynaaminen lentokone jokaiselle ei missään tapauksessa ole mahdollinen. Se olisi toteutettu jo 50 vuotta sitten. Magneettilevitaatio vaatisi myös tähtitieteellisen kalliin infran.elco kirjoitti:Mitä väliä sillä on josko maakontaktiton lennoksi yleensä kutsuttu mekanismi on toteutettu magneettikentällä, polttomoottorilla, Voimalla vai guumalla energyllä?NuoriDaavid kirjoitti:
Eli se siis lentäisi? Vai leijuisi magneettikentän päällä?
Minunhan täällä pitäisi olla diplomi-insinööri, mutta en voi välttyä ajattelemasta, että ehkä se sovellus on se mikä merkkaa eikä toteutustapa.
Ainoa mahdollisuus on akkujen parantuminen parille kertaluokalla tai polttokennot + fuusio (vety tehtäisiin fuusion tuomalla halvalla sähköllä). Itse lentolaitteeseen mahtuva fuusio ei ole mahdollinen sataan vuoteen.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Ehkä tuo albiinoneekeri ei tarkoittanut levitaatiota, vaan että itseohjautuvalla autolla ei olisi fyysistä kontaktia ohjaavaan kiskoon tai kaapelin ja että sellaisia ei tarvittaisikaan?sivustahuutaja kirjoitti:Tuo vaatimus lentämisestä (?) on ihan hölmä, mutta muuten uskoisin toiveesi toteutuvan muutaman vuosikymmenen sisään. Nykyinen autoilu ja julkinen lähibussiliikenne on ihan urpoa. Itsenäisesti ohjautuviin pikkuautoihin ja isoihin syöttövälineisiin pohjautuva järjestelmä olisi ihan toimiva. En näe edes mitään kustannusongelmaa, jos työmatkasta säästyvä aika saadaan hyötykäyttöön.Johnny Winter kirjoitti:No nyt kun tota motaria on tullut höylättyä tasaseen päivästä toiseen noin puolitoista vuotta, niin kyllä mä haluaisin sellasen kulkupelin, jonka voi ohjelmoida kulkemaan paikasta a paikkaan b siten, että kosketuspintaa tiehen (tai kiskoishin yms) ei ole.
En usko, että itseohjautuva auto on lähestulkoonkaan näköpiirissä. Ehkä moottoriteille kävisi, mutta sitten taajamissa vaatisi jo sen luokan kaiken havainnoivaa tekoälysysteemiä, että ei onnaa paitsi Ritari Ässässä.
Levitoimistyylin autoiksi sitten aikoinaan ehdotettiin ilmatyynyaluksia, mutta niiden hyötysuhde on pyörälliseen maakulkuneuvoon verrattuna surkea ja ohjattavuus luokkaa saippuapala, siis tieliikenteeseen sopimaton.
Ihku juttu ilman liikkuvia osia lentämiseen olisi Myytinmurtajienkin testaama Lifteri. Eli Ionocraft. http://en.wikipedia.org/wiki/Ionocraft Hentoja himmeleitä, joissa on suurehko jännite-ero eristeen eroittamien osien välillä ja seurauksena ionisoidun ilman virtaus. Näyttää antipainovoimalta, mutta onkin reaktiovoimaa sekin. Mutta sellaiseen ihmisiä/rahtia kantavina ei ole tarpeeksi kevyttä voimanlähdettä, vaan värkin pitää saada sähkönsä maasta tulevasta kaapelista.
B-2 pommittajien huhuttiin käyttävän tuota efektiä, ja kävisihän se antamaan vaakalennossa lisäpotkua, mikäli sähkö onnistuttaisiin nilistämään moottorien virtauksen osin hukkaan menevästä energiasta.
Onneksi en ymmärrä mitään sähkötekniikasta ja fysiikasta, joten olen joskus miettinyt voisiko näitä jutskia kääntäen saada tuulivoimaa ilman ropelleja tai liikkuvia osia. Olisi vain ritilä, siinä aktiovirtaa anodeineen ja katodeineen joilla nilistettäisiin tuulivoimasähköä ritilän läpi kulkevien ilmamolekyylien liike-energiasta vai sanotaanko kitkasta. Ilman että liikkuu muu kuin tuuli. Jaa niin siis ei ..
-
- Kitisijä
- Viestit: 1188
- Liittynyt: 17.12.2011 23:09
Mä olen jo vuosia ihmetellyt, miksi suorat sähkömopot, -skootterit tai -prätkät eivät ole yleistyneet Suomessa: onhan sähkömoottori aivan omaa luokkaansa hyötysuhteeltaan vs. kaasarikone eikä ko. välineillä ajeta kuitenkaan kuin n. 7kk:ta vuodessa, joten pakkaset eivät ole ongelma akulle.Manaaja kirjoitti:En tajua miksi markkinat ovat pullollaan sähkömopoja mutta sähkömoottoripyöriä ei ole. Jos saisi sähköllä liikkuvan kaksipyöräisen järkevään hintaan joka kulkisi sen neljänkympin sijaan edes kahdeksaakymppiä niin kiinnostaisi. Paljon.
Mulla ei muutes ollut mitään käsitystä, että sähkömoposkoottereita on noinkin paljon tarjolla nykyään. Sama tekniikka saisi tosiaan yleistyä tehokkaampiinkin vehkeisiin.
Tehokkaissa moottoripyörissä voin käsittää ns. ”välivaiheen” ongelman ja porukan kiinnostuksen puutteen: mitä itse olen päräytellyt velipojan Ninjalla, niin kyllä ne polttiksen äänet > 10 000 rpm ovat 50% nautinnosta ja toinen 50% menee taas kiihtyvyyden piikkiin. Maksiminopeudet eivät juuri kiihota.
Ihanteellisin kulkuväline itselleni työmatkoihin olisi siis > 125 kuutioista polttomoottoria vastaava sähköpeli tapauksessa, jossa en joutuisi kantamaan kohtuutonta kuormaa mukanani.
Minäkään en tiennyt, että sähkömopoja on paljonkin markkinoilla.
Wikipedian mukaan sähkömoottoripyöriäkin joku harva jo tekee.
http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_m ... d_scooters
Spekuloin, josko kaksipyöräisten sähköhyrysysyjen ongelma olisi, että moottoripyöränhän pitää olla kevyt, suhteessakin autoa keveämpi. Sähköautoon vielä voi laittaa nykyisiä isoja ja painavia akkuja sen verran, että sillä muutaman kymmenen kilsaa ajaa ennen latausta. Mutta miten ne akut mopojen ohella oikeasti tehokkaan motskarin rakenteeseen mahdutetaan, että sillä niillä järeillä motskaritehoilla ajaakin pitemmälle kuin snagarille, eikä paino ole liian iso kaksipyöräisenä ohjattavaksi?
Minulla on idea Segwayn ym. korvaavaksi "ajoneuvoksi", joka sortuu juuri tuohon paino-ongelmaan. Hitaahko kulkupeli, jonka erikoisideana voi kantaa päällään esim. kaupassa käydessään tai muuten kävellessään. Kuin kaksi skeittilautaa, joissa kummassakin akku ja moottori. Köytetään jalkoihin polvien ja nilkan välille. Ajetaan polvillaan kyykkien. (Edit: vaikka perse kantapäiden päällä) Ohjataan jaloilla ja nopeutta käsisäätimellä. Kaupassa/kirjastossa/limonadilla käydessä noustaan ja kävellään niitä välttämättä riisumatta ja parkkiin laittamatta.
Puuttuu vain niin kevyt moottori ja voimanlähde, että voisi puntissaan kantaa!
Niin ja jos joku kitinäläinen nyysii patenttikuvitelmani, tapan hänet.
Wikipedian mukaan sähkömoottoripyöriäkin joku harva jo tekee.
http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_m ... d_scooters
Spekuloin, josko kaksipyöräisten sähköhyrysysyjen ongelma olisi, että moottoripyöränhän pitää olla kevyt, suhteessakin autoa keveämpi. Sähköautoon vielä voi laittaa nykyisiä isoja ja painavia akkuja sen verran, että sillä muutaman kymmenen kilsaa ajaa ennen latausta. Mutta miten ne akut mopojen ohella oikeasti tehokkaan motskarin rakenteeseen mahdutetaan, että sillä niillä järeillä motskaritehoilla ajaakin pitemmälle kuin snagarille, eikä paino ole liian iso kaksipyöräisenä ohjattavaksi?
Minulla on idea Segwayn ym. korvaavaksi "ajoneuvoksi", joka sortuu juuri tuohon paino-ongelmaan. Hitaahko kulkupeli, jonka erikoisideana voi kantaa päällään esim. kaupassa käydessään tai muuten kävellessään. Kuin kaksi skeittilautaa, joissa kummassakin akku ja moottori. Köytetään jalkoihin polvien ja nilkan välille. Ajetaan polvillaan kyykkien. (Edit: vaikka perse kantapäiden päällä) Ohjataan jaloilla ja nopeutta käsisäätimellä. Kaupassa/kirjastossa/limonadilla käydessä noustaan ja kävellään niitä välttämättä riisumatta ja parkkiin laittamatta.
Puuttuu vain niin kevyt moottori ja voimanlähde, että voisi puntissaan kantaa!
Niin ja jos joku kitinäläinen nyysii patenttikuvitelmani, tapan hänet.
Viimeksi muokannut Gat, 18.01.2012 3:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Paradigman muutostahan tuo vaatii, mutta sellainen on tulossa joka tapauksessa fossiilisten polttoaineiden huvetessa. Täysin uuden autokannan suunnittelu nykyisten mammuttien rakenteilla olisi omituista.Gat kirjoitti:En usko, että itseohjautuva auto on lähestulkoonkaan näköpiirissä. Ehkä moottoriteille kävisi, mutta sitten taajamissa vaatisi jo sen luokan kaiken havainnoivaa tekoälysysteemiä, että ei onnaa paitsi Ritari Ässässä.
Satelliittipaikannusta, törmäyksenestoa jne. kyllä noista saadaan systeemi jossa ihmisen rooli on marginaalinen. Autot osaavat jos taskuunparkkeerata itse, joten eiköhän se automaattiohjaus saada muutaman vuosikymmenen sisään.
Fossiilisia polttoaineita parempaa ei ole keksitty. Ei mitään muuta polttoainetta saa käytännöllisen pieneen tankkiin kuin esmes bensaa ja dieseliä. Vety olisi, mutta Avogadron lain mukaisesti se vaatii suhteettoman suuren tankin. Sähkö olisi parhautta, mutta ne ei vaan millään saa aikaiseksi riittävän kevyitä ja pieniä akkuja.sivustahuutaja kirjoitti:Paradigman muutostahan tuo vaatii, mutta sellainen on tulossa joka tapauksessa fossiilisten polttoaineiden huvetessa. Täysin uuden autokannan suunnittelu nykyisten mammuttien rakenteilla olisi omituista.Gat kirjoitti:En usko, että itseohjautuva auto on lähestulkoonkaan näköpiirissä. Ehkä moottoriteille kävisi, mutta sitten taajamissa vaatisi jo sen luokan kaiken havainnoivaa tekoälysysteemiä, että ei onnaa paitsi Ritari Ässässä.
Satelliittipaikannusta, törmäyksenestoa jne. kyllä noista saadaan systeemi jossa ihmisen rooli on marginaalinen. Autot osaavat jos taskuunparkkeerata itse, joten eiköhän se automaattiohjaus saada muutaman vuosikymmenen sisään.
Joten pelkäänpä, että "paradigman muutos" on polkupyörät ja hevoskärryt.
Mutta tuo moottorijutskahan on ihan eri asia kuin kulkupelien itseohjautuvuus liikenteessä! No joo, sotilaspuolella tulossa ovat itseohjautuvat rynnäkkölentokoneet ja lopulta (pilottien kammoksumana) myös itseohjautuvat ilmataistelulentokoneet. Niistäkin kumminkin mutuna arvelen, että on sittenkin helpompi algovituntekoälymetri opettaa lentokone tappelemaan väljässä ilmatilassa ilman törmäyksen vaaraa BVR-ohjuksilla matkojen takana olevia vihulaisia vastaan... kuin opettaa auto havaitsemaan ja tekoälyllä kalkuloimaan ihan kaiken, kaistat, liikennevalot, muut autot ihan lähellä, jalankulkijat, polkupyöräilijät, kissat, koirat, hirvet, lapset, teiden ja katujen ihan raadollisen fyysisesti eikä simulaatiomaisesti muuttuvat olosuhteet, ohitusratkaisut moottoriteilläkin saati tuo kaikki muu kaupunkien katuliikenteessä. Etäisyydentarkkailu vakionopeudensäätimessä tai parkkeeraus tietokoneitse on pikkujuttu verrattuna vaikka Helsingin tai edes Orimattilan neljän ruuhkaan.
Ei vähään aikaan tule Kittiä tai Riemukuplaa.
Ei ole syytä olla liian teknologiaoptimistinen. Minä esimerkiksi tiedän jotain avaruuslennoista (ainakin enemmän kuin autoista) ja kaikkiin näihin uusiin kuulento- ja marsmatkasuunnitelmiin olen aina sanonut että eipä tule mittään. Vaikka niitä haluaisinkin. Ei maailma mene niinkuin jossain "Tieteen Kuvalehden" teknohypetyksessä.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
en. wiki on nyt protestina kiinni, mutta onko darpa chalenge tuttu? Siinähän on autonomisia taajamaliikenteessä selviäviä autoja viimeksi kilpailutettu ja voittajat toimivat. Ja oli tehty aika pienillä budjeteilla.
Mutta en tiedä, kuka autonvalmistaja uskaltaisi sellaista tuoda markkinoille. Vahingonkorvausvaateita varmasti tulisi, toimisi se kuinka hyvin tahansa.
Tämä tehtiin 1½ vuodessa ja oli jo 2007 toimiva:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lULl63ERek0[/youtube]
Mutta en tiedä, kuka autonvalmistaja uskaltaisi sellaista tuoda markkinoille. Vahingonkorvausvaateita varmasti tulisi, toimisi se kuinka hyvin tahansa.
Tämä tehtiin 1½ vuodessa ja oli jo 2007 toimiva:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lULl63ERek0[/youtube]
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Ei tämmöinen muutos voi tapahtua valmistajien kautta. Siinä vaiheessa kun törmäyksenesto tulee riittävän halvaksi, siitä tulee pakollista.NuoriDaavid kirjoitti: Mutta en tiedä, kuka autonvalmistaja uskaltaisi sellaista tuoda markkinoille. Vahingonkorvausvaateita varmasti tulisi, toimisi se kuinka hyvin
Fossiilisten jättäminen pistää kuitenkin koko pakan uusiksi, joten uudet jutut kuten törmäyksenesto ja nopeusrajoittimet on helppo lanseerata samalla. Vanhasta autokannasta ei tarvitse välittää jos polttoaineiden hinnat piikkaavat riittävästi.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Joo. Varmasti se menee niin, että siinä vaiheessa, kun voidaan osoittaa, että tietokoneen ohjaama auto ajaa selvästi ihmistä paremmin, se tulee pakolliseksi uusiin autoihin.sivustahuutaja kirjoitti:Ei tämmöinen muutos voi tapahtua valmistajien kautta. Siinä vaiheessa kun törmäyksenesto tulee riittävän halvaksi, siitä tulee pakollista.NuoriDaavid kirjoitti: Mutta en tiedä, kuka autonvalmistaja uskaltaisi sellaista tuoda markkinoille. Vahingonkorvausvaateita varmasti tulisi, toimisi se kuinka hyvin
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Googlehan testaa noita automaattiautoja täyttä häkää. En keksi mitään syytä miksi tarvittaisiin joku autovalmistaja myymään robottiautoja kuluttajille, jos Googlen tapainen firma voi tuoda automaattitakseja kaduille. Mietin vain että minkähintaiseksi muuttuu kyyti, jos autoa voidaan ajaa 24/7, huollot voidaan organisoida keskitetysti, autot rakentaa sen mukaan että niiden ylläpito on mahdollisimman tehokasta, jnpp - ja matkustajille voi näyttää google-mainoksia.NuoriDaavid kirjoitti:Mutta en tiedä, kuka autonvalmistaja uskaltaisi sellaista tuoda markkinoille. Vahingonkorvausvaateita varmasti tulisi, toimisi se kuinka hyvin tahansa.
Kaupalliset toimijat hoitavat vain tiuhaan asutut alueet. Kyllä minusta olisi ihan mukava ottaa aamutorkut sillä aikaa kun auto ajaa työpaikalle jos tulisin jostain kehyskunnasta.aasi kirjoitti:En keksi mitään syytä miksi tarvittaisiin joku autovalmistaja myymään robottiautoja kuluttajille
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
No ei ainakaan toi sun linkkaamasi ollut. Mitä siellä oli, kymmenisen core 2 duoa pureksimassa dataa jnpp.NuoriDaavid kirjoitti:en. wiki on nyt protestina kiinni, mutta onko darpa chalenge tuttu? Siinähän on autonomisia taajamaliikenteessä selviäviä autoja viimeksi kilpailutettu ja voittajat toimivat. Ja oli tehty aika pienillä budjeteilla.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
No halpuudella tarkuutin halpoja normaaleihin autojen kehittämisprojekteihin verrattuna. Tietenkin itse ko. auto oli autoksi äärimmäisen kallis, mutta autotehtaan autonkehitysprojekteihin verrattuna tehty minibudjetilla.Manaaja kirjoitti:No ei ainakaan toi sun linkkaamasi ollut. Mitä siellä oli, kymmenisen core 2 duoa pureksimassa dataa jnpp.NuoriDaavid kirjoitti:en. wiki on nyt protestina kiinni, mutta onko darpa chalenge tuttu? Siinähän on autonomisia taajamaliikenteessä selviäviä autoja viimeksi kilpailutettu ja voittajat toimivat. Ja oli tehty aika pienillä budjeteilla.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Mä en edes ehdota sulle varsinaista julkista liikennettä, mutta oletko sä laskenut, kuinka kauan hoitaisit työmatkasi taksilla Audisi kustannuksilla? Jäisihän perheen muihin ajoihin vielä se vanha Passat.NuoriDaavid kirjoitti:Autonomiselle autolle kyllä olisi kysyntää. Kuten tixikin totesi, kyllä minäkin mielelläni loikoilisin takapenkillä ja antaisin auton hoitaa hommat.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Taksissa on saatavuusongelmia. Ne eivät ole aina paikalla kun tarvitaan. Ei työmatkaliikennettä voi rakentaa taksien varaan.urpiainen kirjoitti:Mä en edes ehdota sulle varsinaista julkista liikennettä, mutta oletko sä laskenut, kuinka kauan hoitaisit työmatkasi taksilla Audisi kustannuksilla? Jäisihän perheen muihin ajoihin vielä se vanha Passat.NuoriDaavid kirjoitti:Autonomiselle autolle kyllä olisi kysyntää. Kuten tixikin totesi, kyllä minäkin mielelläni loikoilisin takapenkillä ja antaisin auton hoitaa hommat.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Onko lääkäri joskus vastaanotollaan sovittuun aikaan? Ja voihan Dave laskea mukaan 6 euron ennakkotilausmaksun, niin on saatavilla.So Hard kirjoitti:Taksissa on saatavuusongelmia. Ne eivät ole aina paikalla kun tarvitaan. Ei työmatkaliikennettä voi rakentaa taksien varaan.urpiainen kirjoitti:Mä en edes ehdota sulle varsinaista julkista liikennettä, mutta oletko sä laskenut, kuinka kauan hoitaisit työmatkasi taksilla Audisi kustannuksilla? Jäisihän perheen muihin ajoihin vielä se vanha Passat.NuoriDaavid kirjoitti:Autonomiselle autolle kyllä olisi kysyntää. Kuten tixikin totesi, kyllä minäkin mielelläni loikoilisin takapenkillä ja antaisin auton hoitaa hommat.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Toki, mutta joukkoliikenteellä matkaava saa jotain ohjenuoraa aikatauluista että koska ne mahtavat olla saatavilla ja missä. Tosin VR:n "toimitusvarmuus" oli sitä luokkaa, että siirryin autoilemaan täysipäiväisesti eikä ole kyllä harmittanut.masa kirjoitti:So Hard kirjoitti:
Taksissa on saatavuusongelmia. Ne eivät ole aina paikalla kun tarvitaan. Ei työmatkaliikennettä voi rakentaa taksien varaan.
Tää pätee joukkoliikenteeseenkin!
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Jos mukaan laskea menetetyn tulon taksin odotteluajoilta niin lääkärin liksoilla muuta ei tartte edes laskea.urpiainen kirjoitti:Onko lääkäri joskus vastaanotollaan sovittuun aikaan? Ja voihan Dave laskea mukaan 6 euron ennakkotilausmaksun, niin on saatavilla.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke