Presidentinvaalit 2012

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

Hans Jörgen kirjoitti:Mä pelkään Haavistossa ainoastaan mahdollisia poliittisen vallan rippeiden käyttöä eli poliittisia virkanimityksiä. Onko tyypillä järkeä päässä vai alittaako riman kuten edeltäjänsä. Muuten tyyppi käy mulle ihan kelpo kandidaatista, äänestän toki kuitenkin Niinistöä, koska se käy mulle vielä paremmin.
Mä en usko että Haavisto pystyisi vetämään niin paljon demarien tapaan kotiinpäin, kun Vihreät on kuitenkin suht. pieni puolue.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 1570
Liittynyt: 28.01.2011 23:35
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bhven »

sivustahuutaja kirjoitti:En löytänyt haaviston kämpän osoitetta mistään? Olisin käynyt streetviewella kuikuilemassa. Tietääkö kukaan osoitetta?
Vironkatu 12.
Moottoritie Töölön läpi ry.
Hans Jörgen
Kitinän uhri
Viestit: 824
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

EveryWoman kirjoitti: Kröh. Siis ensin ilmoitat, että se, mitä luulit Huiman pitävän vahvimpana syynään äänestää Haavistoa, on typerää, ja heti perään ilmoitat täysin yhtä typerän idean omaksi vahvimmaksi syyksesi olla äänestämättä Haavistoa. Ymmärrän. (Ja saat tästäkin huolimatta minun puolestani äänestää ketä haluat.)
Jos pidät tuon lainauksesi alapuolella ollutta tekstausta "täysin yhtä typeränä ideana", niin sitten juurikin näin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Close, but no cigar.

Luulin jo hetken itsekin, että tuo se oli. Mutta joku kolkutti takaraivossa, että tuo ei näytä sibeliusmonomentin tekijän talolta kun sen kämppä italiassa oli tämä:

Kuva

Tulin lisänneeksi nuottapolun hiltusen hakuun ja TADAA! Se on se linkkaamasi viereinen valkoinen funkkiskämppä, joka sopiikin hiltusen tyyliin paremmin.

Oikotien ilmoituskin löytyi googlen cachesta, mutta siellä ei edes cachesta löydy enempää tietoa alla olevan kuvan lisäksi.
Asuinpinta-ala 238 m²
Kokonaispinta-ala 293 m²
Huoneiston kokoonpano 7h + k + p+ autotalli


http://webcache.googleusercontent.com/s ... =firefox-a

Kuva
Viimeksi muokannut sivustahuutaja, 25.01.2012 23:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

aasi kirjoitti:
Mä en usko että Haavisto pystyisi vetämään niin paljon demarien tapaan kotiinpäin, kun Vihreät on kuitenkin suht. pieni puolue.
Jos vihreät tekee jytkyn, niin se ei takuulla jää pieneksi puolueeksi. Siitä tulee kaikkien trendsettereiden uusin The Juttu.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

sivustahuutaja kirjoitti:
Tulin lisänneeksi nuottapolun hiltusen hakuun ja TADAA! Se on se linkkaamasi viereinen valkoinen funkkiskämppä, joka sopiikin hiltusen tyyliin paremmin.
Siellä se taitaa Peksu olla maalailemassa:

http://maps.google.fi/maps?q=Tiilim%C3% ... -17.8&z=19
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

masa kirjoitti:
aasi kirjoitti:
Mä en usko että Haavisto pystyisi vetämään niin paljon demarien tapaan kotiinpäin, kun Vihreät on kuitenkin suht. pieni puolue.
Jos vihreät tekee jytkyn, niin se ei takuulla jää pieneksi puolueeksi. Siitä tulee kaikkien trendsettereiden uusin The Juttu.
Ja paskat, tolla logiikalla Soininkin ois pitänyt pärjätä.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

aasi kirjoitti:
Ja paskat, tolla logiikalla Soininkin ois pitänyt pärjätä.
Niinhän se pärjäsikin pari vuotta, kunnes kaiki tajusi mitä se oli.
Hans Jörgen
Kitinän uhri
Viestit: 824
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

aasi kirjoitti:
Hans Jörgen kirjoitti:Mä pelkään Haavistossa ainoastaan mahdollisia poliittisen vallan rippeiden käyttöä eli poliittisia virkanimityksiä. Onko tyypillä järkeä päässä vai alittaako riman kuten edeltäjänsä. Muuten tyyppi käy mulle ihan kelpo kandidaatista, äänestän toki kuitenkin Niinistöä, koska se käy mulle vielä paremmin.
Mä en usko että Haavisto pystyisi vetämään niin paljon demarien tapaan kotiinpäin, kun Vihreät on kuitenkin suht. pieni puolue.
En usko, että Vihreiden pienuus ainakaan Vihreitä itseään estää pyrkimästä vihreän presidentin ja tämän nimitysvallan avulla vaikutusvaltaisemmaksi. Itse en vain voi luottaa vihervasemmistolaisiin siinä mielessä, etteivätkö nämä olisi alttiita töpeksimään, kun kyse on jostain ideologisesta jutusta.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Hans Jörgen kirjoitti:Itse en vain voi luottaa vihervasemmistolaisiin siinä mielessä, etteivätkö nämä olisi alttiita töpeksimään, kun kyse on jostain ideologisesta jutusta.
Ai Natura 2000?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Hans Jörgen kirjoitti:Satun tietämään, että istuvalle presidentillemme tuli virkakautensa aikana tilanne, jossa piti tehdä tunnin sisään päätös, hyväksytäänkö pieni vaiko suuri määrä raatoja (kyseessä oli harjoitus, mutta sitä presidentti ei tiennyt)..
Mun on yleisen elämänkokemuksen perusteella hyvin vaikea uskoa tätä ilman hyviä lähteitä ja niinpä en usko.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Hans Jörgen kirjoitti: En usko, että Vihreiden pienuus ainakaan Vihreitä itseään estää pyrkimästä vihreän presidentin ja tämän nimitysvallan avulla vaikutusvaltaisemmaksi. Itse en vain voi luottaa vihervasemmistolaisiin siinä mielessä, etteivätkö nämä olisi alttiita töpeksimään, kun kyse on jostain ideologisesta jutusta.
Itse asiassa vihervasemmiston moraalisen oikeutuksen tunne tuntuu pikemminkin edistävän vallan väärinkäyttöä. Tuo jengihän ajattelee ihan avoimesti, että kun heillä on niin vähän valtaa ja aate on niin tärkeä, niin silloin tilaisuuden tullen on moraalinen oikeus ja velvollisuus tehdä aivan kaikki aatteen eteen.
Hans Jörgen
Kitinän uhri
Viestit: 824
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

NuoriDaavid kirjoitti:
Mun on yleisen elämänkokemuksen perusteella hyvin vaikea uskoa tätä ilman hyviä lähteitä ja niinpä en usko.
Jos tämä olisi sellaista tietoa, johon voisin liittää lähteen, olisin sen jo tehnyt. Juuri siitä syystä en usko, että tällaiset asiat kuuluvat kovinkaan monen tyypin yleiseen elämänkokemukseen.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Hans Jörgen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Mun on yleisen elämänkokemuksen perusteella hyvin vaikea uskoa tätä ilman hyviä lähteitä ja niinpä en usko.
Jos tämä olisi sellaista tietoa, johon voisin liittää lähteen, olisin sen jo tehnyt. Juuri siitä syystä en usko, että tällaiset asiat kuuluvat kovinkaan monen tyypin yleiseen elämänkokemukseen.
Tuossa väitteessä ei vain ole mitään järkeä. Mitä lisäarvoa harjoitukselle toi se, että presidentille ei kerrottu, että se oli harjoitus?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Paskapuheeltahan tuo vahvasti kuulostaa.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

Ehkä se tiesi että kyeessä on harjoitus eikä sen takia pitänyt erityistä kiirettä vastaamisen kanssa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Hans Jörgen
Kitinän uhri
Viestit: 824
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

NuoriDaavid kirjoitti:
Tuossa väitteessä ei vain ole mitään järkeä. Mitä lisäarvoa harjoitukselle toi se, että presidentille ei kerrottu, että se oli harjoitus?
Ehkä ne halusi tietää, kuinka se (muun systeemin lisäksi) ko. tilanteessa toimisi, ja sen ne saikin tietää.
Hans Jörgen
Kitinän uhri
Viestit: 824
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

elco kirjoitti:Ehkä se tiesi että kyeessä on harjoitus eikä sen takia pitänyt erityistä kiirettä vastaamisen kanssa.
Mitä hyötyä sille sitten olisi ko. vetkuttelusta ollut, jos silkkaa kiukuttelua ei lasketa mukaan?

EDIT: En mä tietenkään faktana voi sanoa, että ko. harjoitus olisi mennyt kuvailemallani tavalla. Tuollaisena se minulle myytiin ja ostin, kun halvalla sain.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

Hans Jörgen kirjoitti:
elco kirjoitti:Ehkä se tiesi että kyeessä on harjoitus eikä sen takia pitänyt erityistä kiirettä vastaamisen kanssa.
Mitä hyötyä sille sitten olisi ko. vetkuttelusta ollut, jos silkkaa kiukuttelua ei lasketa mukaan?
Ehkä lesbokanavalla oli joku setan kokous tai postimies oli tuonut plussapisteotteen.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Hans Jörgen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Tuossa väitteessä ei vain ole mitään järkeä. Mitä lisäarvoa harjoitukselle toi se, että presidentille ei kerrottu, että se oli harjoitus?
Ehkä ne halusi tietää, kuinka se (muun systeemin lisäksi) ko. tilanteessa toimisi, ja sen ne saikin tietää.
No mitäs, jos mä tekisin Helsingin poliisille ilmoituksen, että aion kohta hyökätä kustaankartanon vanhainkotiin murhaamaan vanhuksia? Ihan koska haluan tietää, mikä on poliisiorganisaatin valmius tämän kaltaisen tilanteen varalta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti:No mitäs, jos mä tekisin Helsingin poliisille ilmoituksen, että aion kohta hyökätä kustaankartanon vanhainkotiin murhaamaan vanhuksia? Ihan koska haluan tietää, mikä on poliisiorganisaatin valmius tämän kaltaisen tilanteen varalta.
Eiköhän tolla iltalehden lööppiin pääsis ja bonuksena jonkun syytteen päälle.

-Tappajalääkäri dave poliisille "murhaan vanhukset"-
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Hans Jörgen
Kitinän uhri
Viestit: 824
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

NuoriDaavid kirjoitti:
No mitäs, jos mä tekisin Helsingin poliisille ilmoituksen, että aion kohta hyökätä kustaankartanon vanhainkotiin murhaamaan vanhuksia? Ihan koska haluan tietää, mikä on poliisiorganisaatin valmius tämän kaltaisen tilanteen varalta.
Mun paras neuvoni on, että anna palaa vaan!
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Hans Jörgen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
No mitäs, jos mä tekisin Helsingin poliisille ilmoituksen, että aion kohta hyökätä kustaankartanon vanhainkotiin murhaamaan vanhuksia? Ihan koska haluan tietää, mikä on poliisiorganisaatin valmius tämän kaltaisen tilanteen varalta.
Mun paras neuvoni on, että anna palaa vaan!
Voitko vielä varmistaa asian samasta lähteestä, jolta kuulit armeijan kriisiharjoituksesta! Haluan olla varma, että suunnitelma on OK.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Hans Jörgen
Kitinän uhri
Viestit: 824
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

NuoriDaavid kirjoitti:
Voitko vielä varmistaa asian samasta lähteestä, jolta kuulit armeijan kriisiharjoituksesta! Haluan olla varma, että suunnitelma on OK.
Tarkistan oman tarinani joka tapauksessa. Sun puoli on kunnossa, mä lupaan!
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »


Vihreiden presidenttiehdokas Pekka Haavisto ei pidä talouskasvua välttämättömänä, jotta markkinatalous voisi toimia. Hän uskoo, että Suomi voisi mainiosti myös Japanin tapaisessa nollakasvun taloudessa
.

http://www.talouselama.fi/uutiset/haavi ... vu/a765448

Eli haavisto julistaa ihan julkisesti, että tärkeintä on jakaa kakkua eikä leipoa kakkua. Kaikki vaan jonoon, niin kaikille riittää yhtä suuri reilunkokoinen siivu? Äijä on sekaisin.

Nollakasvu lähivuosikymmeninä romuttaisi suomalaisen hyvinvointivaltion. Kun ikääntymisestä on selvitty, niin voisimme ehkä selvitä aika pienelläkin kasvulls, mutta tuota saadaan odottaa tovi.

Niinistöllä on ihan kristallinkirkas ajatus haavistoon nähden: jos kaikki tekevät työtä parhaan kykynsä mukaan, niin teollisessa maailmassa hyvinvointia kyllä riittää kaikille, vaikka raha jakaantuisikin hieman epätasaisesti.
Vastaa Viestiin