Käytätkö ravintolisiä?

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3365
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saira »

Ystäväni kävi antioksidanttilääkärillä testaamassa omat arvonsa. Lääkäri sanoi tuloksista keskustellessa, että synteettiset vitamiinit ovat se ongelma. Ne voivat jopa blokata ruoasta tulevat luonnolliset vitamiinit, koska eivät toimi kuten luonnolliset, ovat itse asiassa peilikuvia näistä. Samoin synteettisten imeytyminen on n.20%, kun taas biologisten n.80%.

Itse syön B12- ja A-D-E-vitamiineja, biologisia. B12:sen imeytymishäiriö, ja siitä johtuva anemia. Eli välillä myös rautaa.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3365
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saira »

exsu kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:En oikein usko enään yhtään noihin lekureiden, tai tutkijoiden, puheisiin kun yksi puhuu yhtä ja toinen toista. Käyn verikokeessa ja jos näyttää matalaa niin nappaan lisää sekä vice versa.


Tilastoon pitää suhtautua tilastona, ei suoraa jokaisen yksilön elämään suhteutettavana totuutena.


Näin. Erään opettajani sanomaa: "jos jonkun muuttujan käytös on täysin riippuvainen jostain, se ei ole enää tilastotiedettä, koska siinä ei ole mitään satunnaista."
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

Suvinen kirjoitti:Tämä nyt vain yhtenä esimerkkinä tästä ihmisten "yksinkertaisuudesta". Suomessa nyt on tavattu toimia, kuten ylempi auktoriteetti (tässä tapauksessa se oma terkkarilääkäri) neuvoo.


Mutta isossa mittakaavassa se on toiminut, koska täällä ei ole ollut viime aikoja lukuunottamatta myöskään rokotuskammoisuutta ja höpöhöpö-lääketiedettä pinnalla.

Viikonloppuna tuli nähtyä sitäkin Kauneus & Perseys -messuilla, vai oliko se Kauneus & Terveys-messut? Vaikea muistaa, koska ns. terveys-osastolla oli kaikenlaisia huuhaamyyjiä niin paljon.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

huima kirjoitti:Viikonloppuna tuli nähtyä sitäkin Kauneus & Perseys


http://kitina.net/viewtopic.php?t=10197

:?:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

NuoriDaavid kirjoitti:
huima kirjoitti:Viikonloppuna tuli nähtyä sitäkin Kauneus & Perseys


http://kitina.net/viewtopic.php?t=10197

:?:


Lavalla esiintyi mm. tämä:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=psjxYG0KkU4[/youtube]
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Oli Oulussakin tankotanssia.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Viesti Kirjoittaja Georgina »

NuoriDaavid kirjoitti:^Oli Oulussakin tankotanssia.


Yritin lauantaina tuohon mainitsemaasi baariin kun oltiin kaikki "vakiot" todettu teinien valtaamiksi. Vaihtoehdot oli siis homobaari ja tissibaari. Homobaarissa ollaan niin usein että päädyttiin tissibaariin niin sehän oli menny just kahelta kiinni, ei päästy! Istuttiin sitten never grow oldissa ja manattiin oulun baaritarjontaa kunnes meidät potkaistiin pipopäiden kera pihalle.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Täällähän ei tietenkään kukaan muu uskalla tunnustaa olevansa keski-ikäinen Iskelmää kuunteleva tavis, mutta onkos joku teistä törmännyt tuohon Iskelmällä pyörivään Terveyden tukipilarit ohjelmaan?

Siellä on siis äänessä tämä nainen: http://www.prohealth.fi/index.php?id=2
Myös kammoamani Juha Vuorinen on samasa ohjelmassa heittämässä mukahauskaa paskaläppää pilaten ohjelman, mutta siittä huolimatta tuo Heinonen on kyl melkoisen vakuuttava jutuissaan.

http://www.iskelma.fi/index.php?option= ... gram&cid=7

Minulle tuosta ohjelmasta on ollut sen verran apua, että en käytä, enkä suunnittele käyttäväni mitään lisäravinteita. Heinosen mukaan homma kun on niin korkealentoista ydinfysiikkaa, ettei näin tyhmä kaveri tajua suosituksista hevon mitään. On parempi siis olla ilman.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Jokunen vuosi sitten kuuntelin aamulla kun tuli SuomiPopilta.
Sitä saan kiittää liian hiivan häätämisestä, ja/tai ongelman tunnistamisesta. Nyt kroppa voi paremmin. Muuten en tuota ole juurikaan kuunnellut.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

saira kirjoitti:Itse syön B12- ja A-D-E-vitamiineja, biologisia.


Mistä saa biologista D:tä pillerinä? :O Kävin apteekista kysymässä ja ne sanoi että kaikki on synteettisiä. Otin sit synteettistä koska se on parempi kuin ei mitään. En siis syö kalaa joten D:t on tod näk aika vähissä jatkuvasti.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Georgina kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:^Oli Oulussakin tankotanssia.


Yritin lauantaina tuohon mainitsemaasi baariin kun oltiin kaikki "vakiot" todettu teinien valtaamiksi. Vaihtoehdot oli siis homobaari ja tissibaari. Homobaarissa ollaan niin usein että päädyttiin tissibaariin niin sehän oli menny just kahelta kiinni, ei päästy!


:(
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

annepa kirjoitti:
saira kirjoitti:Itse syön B12- ja A-D-E-vitamiineja, biologisia.


Mistä saa biologista D:tä pillerinä? :O Kävin apteekista kysymässä ja ne sanoi että kaikki on synteettisiä.


Jaa kyllä nyt Yliopiston apteekista löytyi muutama valmiste joissa D3 on eristetty lampaan villasta.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3365
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saira »

^Yksi varma merkki, jolla biologisia vitamiineja on Marja Entrich. Apteekissa kaikki synteettisiä, mun tietääkseni. Myös luomuliikkeissä biologisia. Hinta on kalliimpi, mut oon huomannu tehonkin olevan eri luokkaa. ME:llä vitamiinit kasveista, eli E auringonkukasta, A porkkanasta, seleeni herneenpalosta ja C sitruksista, allergisoivat aineet poistettu, vastaa kahdeksaa hedelmää. D:tä en nyt juuri muista mistä on otettu. Näissä ei myöskään ole käytetty hiivaa eikä laktoosia.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

saira kirjoitti:^Yksi varma merkki, jolla biologisia vitamiineja on Marja Entrich. Apteekissa kaikki synteettisiä, mun tietääkseni.


Onko se nyt varmaa että synteettisissä on molekyylien isomeerit pielessä, vai koijataanko tässä taas huolella apinoita luonnonmukaisuudella?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

aasi kirjoitti:
saira kirjoitti:^Yksi varma merkki, jolla biologisia vitamiineja on Marja Entrich. Apteekissa kaikki synteettisiä, mun tietääkseni.


Onko se nyt varmaa että synteettisissä on molekyylien isomeerit pielessä, vai koijataanko tässä taas huolella apinoita luonnonmukaisuudella?


Ja mistä ne on tehty? Taas jostakin BSE-lehmän aivokalvosta, arvaan. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

annepa kirjoitti:Jaa kyllä nyt Yliopiston apteekista löytyi muutama valmiste joissa D3 on eristetty lampaan villasta.


Lampaanvillaöljystä (Lanolin) johdetaan D3 vitaminiinit melkoisen suurella prosentilla koskapa on halvin keino tuottaa hyvää kamaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3365
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saira »

aasi kirjoitti:
saira kirjoitti:^Yksi varma merkki, jolla biologisia vitamiineja on Marja Entrich. Apteekissa kaikki synteettisiä, mun tietääkseni.


Onko se nyt varmaa että synteettisissä on molekyylien isomeerit pielessä, vai koijataanko tässä taas huolella apinoita luonnonmukaisuudella?


Tämä siis lääkärin puhetta. Olen nähnyt tutkimuksen, jossa puhuttiin kuinka joku tietynlainen valo heijastuu synteettisistä ja biologisista vitamiineista erilailla, yritän etsiä sen.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Bluntly kirjoitti:
annepa kirjoitti:Jaa kyllä nyt Yliopiston apteekista löytyi muutama valmiste joissa D3 on eristetty lampaan villasta.


Lampaanvillaöljystä (Lanolin) johdetaan D3 vitaminiinit melkoisen suurella prosentilla koskapa on halvin keino tuottaa hyvää kamaa.


No onko lanoliini-D sit synteettistä vai ei? Nuo löyty ihan apteekista ja täällä jo sanottiin että apteekissa suurin osa on synteettistä. Maalaisjärjellä ajatellen ei.

Minäki oon lukenu että synteettinen ei ole yhtä hyvä tuo peilikuvahomman takia. Se on vähän kuin koittaisi laittaa vasemman käden hansikasta oikeaan käteen, kyllä se lämmittää mutta muuten menee päin prinkkalaa. Lukemani aineisto ei ollut lääketieteellistä tutkimusta.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BrianW »

annepa kirjoitti:
saira kirjoitti:Itse syön B12- ja A-D-E-vitamiineja, biologisia.


Mistä saa biologista D:tä pillerinä? :O Kävin apteekista kysymässä ja ne sanoi että kaikki on synteettisiä. Otin sit synteettistä koska se on parempi kuin ei mitään. En siis syö kalaa joten D:t on tod näk aika vähissä jatkuvasti.


Paula Heinosen luennolta opin, että Bioteekin D-super on luomu ja tehdään kalasta. Ostin heti.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

http://www.iltasanomat.fi/terveys/tassa ... 59239.html

Tässä uutinen joka on laadittu täysin samalla tavalla kuin tämän aloittanut uutinen.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
scarface
Elämätön Kitisijä
Viestit: 306
Liittynyt: 07.04.2011 22:12

Viesti Kirjoittaja scarface »

Magnesiumia vedän lisänä päivittäin, samoin Omega-3:ta ja D-vitamiinia. Eli vastaus kysymykseen: kyllä :)
Vastaa Viestiin