Vakuutukset nykyaikana - mitä ja mistä?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Kottarainen kirjoitti:Ottaa päähän ettei aikanaan ollut itsellä tapaturmavakuutusta. Polven korjaamisesta julkisen tai työterveyden kautta ei tunnu tulevan oikein mitään. Jos olisi vakuutus niin kokeilisin vielä yksityistä ortopedia höystettynä uudella magneettikuvalla. Tai kokeilen ehkä joka tapauksessa vielä, en taida olla valmis kuitenkaan taistelutta luopumaan melkein kaikesta urheiluharrasteesta.


Tässä urpilaisellekin ajateltavaa (osin samaa jota olen itsekin ajatellut). Ei työterveyshuolto lähetä kuin julkiseen leikkausjonoon sinut ja olet vähintään 6kk hoitotakuuajan + toipumisajan ilman liikuntaa.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:
Kottarainen kirjoitti:Ottaa päähän ettei aikanaan ollut itsellä tapaturmavakuutusta. Polven korjaamisesta julkisen tai työterveyden kautta ei tunnu tulevan oikein mitään. Jos olisi vakuutus niin kokeilisin vielä yksityistä ortopedia höystettynä uudella magneettikuvalla. Tai kokeilen ehkä joka tapauksessa vielä, en taida olla valmis kuitenkaan taistelutta luopumaan melkein kaikesta urheiluharrasteesta.

Tässä urpilaisellekin ajateltavaa (osin samaa jota olen itsekin ajatellut). Ei työterveyshuolto lähetä kuin julkiseen leikkausjonoon sinut ja olet vähintään 6kk hoitotakuuajan + toipumisajan ilman liikuntaa.

L:llä varustettuna mainittu nimentapainen ei varmaan viittaa minuun, mutta lisätään nyt varmuuden vuoksi, että puhuin nimenomaan sairauskuluvakutuuksesta. Sen lisäksi, että pidän toki pyöräilykypärää nukkuessakin, niin minulla on luonnollisesti tapaturmavakuutus. Ja kuten Kitinänsä etu- ja takaperin osaavat tietysti muistavat, minua on kohdannut sama polvivamma kuin Z-kottaraistakin - sillä erolla, että NHL-tähtien suosima sankariortopedi leikkasi jalkani tapaturmavakuutuksen turvin entistä ehommaksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

urpiainen kirjoitti:L:llä varustettuna mainittu nimentapainen ei varmaan viittaa minuun, mutta lisätään nyt varmuuden vuoksi, että puhuin nimenomaan sairauskuluvakutuuksesta. Sen lisäksi, että pidän toki pyöräilykypärää nukkuessakin, niin minulla on luonnollisesti tapaturmavakuutus. Ja kuten Kitinänsä etu- ja takaperin osaavat tietysti muistavat, minua on kohdannut sama polvivamma kuin Z-kottaraistakin - sillä erolla, että NHL-tähtien suosima sankariortopedi leikkasi jalkani tapaturmavakuutuksen turvin entistä ehommaksi.


Öh, olen tietty kirjoittanut nimesi l-län kanssa joskus ihan kiusallaankin, mutta tämä kerta oli kyllä lapsus.

Ei muistu tuo mieleen, mutta hyvä jos näin oli. Omassa hoitokuluvakuutuksessanihan on molemmat hoitokulut ja tapaturmat.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Laitoin sähköisen henkilövahinkoilmoituksen menemään 17.8 ja 22.8 oli rahat tilillä. Ei tarvinnut edes kuitteja lähetellä. Erinomaista toimintaa sanoisin.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Vesper kirjoitti:Laitoin sähköisen henkilövahinkoilmoituksen menemään 17.8 ja 22.8 oli rahat tilillä. Ei tarvinnut edes kuitteja lähetellä. Erinomaista toimintaa sanoisin.


Mikä putka noin nopeasti toimii?
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Viesti Kirjoittaja Georgina »

exPertti kirjoitti:Mikä putka noin nopeasti toimii?


Arvaan lähivakuutus, allekirjoittanut on saanut sieltä loistavaa palvelua.

Mulla on siellä kotivakuutus joka on kalliimpi kuin muualla mutta mahdollistaa markkinoiden parhaan vakuutuksen hevoselle. Jolle siis myös vakuutus. Edellämainittujen lisäksi meillä on pakolliset autovakuutukset op-pohjolassa, joka on vakuutusyhtiönä paska, pankkina hyvä joten hyödynnetään nyt niitä bonuksia. Lisäksi tapaturmavakuutus tapiolassa SRL:n kautta, itse en kyseisestä yhtiöstä ota vakuutusta ikinä.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ehei, Pohjola. Joka olisi selvinnyt JOS LUKISITTE NÄITÄ KETJUJA!!!111
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Vesper kirjoitti:Ehei, Pohjola. Joka olisi selvinnyt JOS LUKISITTE NÄITÄ KETJUJA!!!111

Minä oon lukenut ja olisin tiennyt että asuntolainasi bonareilla maksat Pohjolan vakuutuksesi!!1

edit: niin tekee yks kamunikin.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Dumiz kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Ehei, Pohjola. Joka olisi selvinnyt JOS LUKISITTE NÄITÄ KETJUJA!!!111

Minä oon lukenut ja olisin tiennyt että asuntolainasi bonareilla maksat Pohjolan vakuutuksesi!!1

:h:
Work like a captain, play like a pirate.
AngryBird

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Kauheen iso asuntolaina tai kauheen pienet vakuutusmaksut.

Mun OP-bonarit kattaa vakuutuksista noin viidesosan :?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Veikkaa pieniä vakuutusmaksuja. Pohjolassa on vaan mopo-, koti- ja tapaturmavakuutukset. Multa puuttuu se kallein eli autovakuutus.
Work like a captain, play like a pirate.
AngryBird

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Saattaa nämä kiinteistövakuutuksetkin olla vähän hinnakkaampia kuin osakehuoneiston :)
Plus mulla on ne autovakuutukset ja eläinvakuutukset.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

Itselleni tuli tenkkapoo siinä kun neuvottelin edellisen finanssikriisin (tämä kriisi lienee ehkä ennemmin julkisten sektoreiden kriisi, mutta offtopic) aikaan osuuspankissa asuntolainasta. Marginaali oli 1,1% pienelle lainalle kun taas Tapiolassa se oli 0,5%. Pohjolan TT-vakuutukset olivat satoja euroja kalliimmat kuin nettivertailun edullisimman eli Fennian.

En tiedä paljonko niintä bonuspisteitä olisi kertynyt, mutta katsoin parhaimmaksi ottaa ihan vaan rahallisesti edullisimman kombon ja säästää jonkun 600e vuodessa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Nyt kuulostaa sille kuin olisin hankkinut asuntolainani aikanaan OP:sta vain bonusten takia. No, niistä mulla ei ollut hajuakaan eikä bonukset taineet silloin vakuutusmaksuista käydäkään. Itse sain parhaan tarjouksen Osuuspankista, siellä kun on tuttu henkilökunta johtuen vanhempieni omista ja yritystensä pankkiasioista.
Work like a captain, play like a pirate.
AngryBird

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Vesper kirjoitti:Itse sain parhaan tarjouksen Osuuspankista, siellä kun on tuttu henkilökunta johtuen vanhempieni omista ja yritystensä pankkiasioista.


Tämä sama mulla. Sekä sekä se, että olen itse ollut saman pankin ja konttorin asiakas 39 vuotta.
Muut pankit jäivät hyvin kauas OP:n tarjouksesta. Bonarit ovat vain ekstraa tässä.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Viesti Kirjoittaja Georgina »

AngryBird kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Itse sain parhaan tarjouksen Osuuspankista


Muut pankit jäivät hyvin kauas OP:n tarjouksesta. Bonarit ovat vain ekstraa tässä.


Mut voi lisätä tähän listaan.

Vesper kirjoitti: JOS LUKISITTE NÄITÄ KETJUJA!!!111


:oops: Mä silmäilen!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Vesper kirjoitti:Ehei, Pohjola. Joka olisi selvinnyt JOS LUKISITTE NÄITÄ KETJUJA!!!111


Ok, hyvä tietää.
Came here for school, graduated to the high life
Vastaa Viestiin