Mikä olisi oikea tuomio sammuneen raiskaamisesta?

Yleinen lätinä jä kitinä

Mikä olisi oikea tuomio sammuneen raiskaamisesta?

Nuhtelu
2
9%
Ehdollista
2
9%
Ehdotonta alle vuosi
1
5%
Ehdotonta yli vuosi, alle 2 vuotta
2
9%
Yli 2 vuotta, alle 5 vuotta
10
45%
Yli 5 vuotta, alle 10 vuotta
4
18%
Elinkautinen (armahduksella vapaaksi kuten nykyäänkin)
0
Ei ääniä
Todellinen elinkautinen=istuu kuolemaan saakka
0
Ei ääniä
Kuolemantuomio
1
5%
 
Ääniä yhteensä: 22

Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti:Onko merkitystä, jos mies raiskaa miehen? Nainen naisen?


Mun mielestäni ei.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

NuoriDaavid kirjoitti:^Mä en edelleenkään tajua, mitä ajat takaa. Miksi olisi eroa siinä, raiskaako mies naisen vai nainen miehen.


Sä ajattelet enemmän sitä itse teon henkistä puolta, mä fyysistä. Naisen raiskauksella fyysiset seuraukset ovat usein vakavammat...?
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Elppis kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:^Mä en edelleenkään tajua, mitä ajat takaa. Miksi olisi eroa siinä, raiskaako mies naisen vai nainen miehen.


Sä ajattelet enemmän sitä itse teon henkistä puolta, mä fyysistä. Naisen raiskauksella fyysiset seuraukset ovat usein vakavammat...?


Käsittääkseni koko tämä ketju lähti liikkeelle siitä, että ND ajatteli enemmän raiskauksen fyysisiä seuraamuksia.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
Elppis kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:^Mä en edelleenkään tajua, mitä ajat takaa. Miksi olisi eroa siinä, raiskaako mies naisen vai nainen miehen.


Sä ajattelet enemmän sitä itse teon henkistä puolta, mä fyysistä. Naisen raiskauksella fyysiset seuraukset ovat usein vakavammat...?


Käsittääkseni koko tämä ketju lähti liikkeelle siitä, että ND ajatteli enemmän raiskauksen fyysisiä seuraamuksia.


Emt. Jos syntyy ruumiinvamma, niin se on pahempi juttu, kuin jos ei synny ruuminvammaa. Jos syntyy henkinen vamma, niin se on pahempi asia, kuin jos ei synny henkistä vammaa.

Kuitenkin oikeuden täytyy joka tapauksessa olla objektiivinen, IMHO. Jos henkilö A raiskaa henkilöt B ja C täsmälleen samoin tavoin samoissa olosuhteissa, täytyy tuomion olla molemmissa tapauksissa sama.

Tuomion pituuteen ei mielestäni voi vaikuttaa se kärsikö B vai C subjektiivisesti enemmän.

Edit: tämähän on tietysti jossain määrin ongelmallista. Saattaa olla, että henkilö B on ennen raiskausta henkisesti vahva ja hän selviää raiskauksesta suhteellisin vähäisin henkisin vammoin. Henkilö C saattaa jo ennen raiskausta olla henkisesti heikoilla ja raiskaus romahduttaa hänet täysin vuosiksi.

Kuitenkin mielestäni tuomion tulee B:n ja C:n raiskauksien kohdalla olla sama, koska teko on sama. Jos raiskaaja tuomittaisiin C.n raiskauksesta kovemmin niin sehän kääntäen tarkoittaisi, että hän saisi B:n raiskaamisesta vähäisemmän tuomion, koska C oli vahvempi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti:On oma rikoksensa huumata joku tajuttomaksi. Se on hengenvaarallista, ellei ole anestesialääkäri.


Ettäkö kukaan ei ikinä kuole, kun anestesialääkäri huumaa? Vissiin käräjilläkään ei voi tulla vääriä tuomiota, kun tuomari on jurristi eikä pankki hävitä rahaa kun johtaja on ekonomi.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:On oma rikoksensa huumata joku tajuttomaksi. Se on hengenvaarallista, ellei ole anestesialääkäri.


Ettäkö kukaan ei ikinä kuole, kun anestesialääkäri huumaa? Vissiin käräjilläkään ei voi tulla vääriä tuomiota, kun tuomari on jurristi eikä pankki hävitä rahaa kun johtaja on ekonomi.


Muotoilen uudestaan: jos henkilö, jolla ei ole lääkärin tutkintoa, huumaa jonkun tajuttomaksi, hän automaattisesti syyllistyy rikokseen.

Eli tajuttomaksi huumaaminen on oma erillinen rikoksena.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti:Ja raiskauksiin liittyen:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011071 ... 5_uu.shtml


No niin! Eli minihame vaan päälle! Kannatetaan!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vesper kirjoitti:Ja raiskauksiin liittyen:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011071 ... 5_uu.shtml


Tuotahan sitä on aiemmissa ketjuisa koettu tolkuttaa, että se oman vastuun korostaminen ei mitenkään liity pukeutumiseen. Pukeutua saa ihan miten lystää, mutta sokkotreffeja muslimin kanssa kannattaa harkita kaksi kertaa, samoin puistoon sammumista. Puolisokin kannattaa valita tarkemmin kuin hame.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Ja raiskauksiin liittyen:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011071 ... 5_uu.shtml


Tuotahan sitä on aiemmissa ketjuisa koettu tolkuttaa, että se oman vastuun korostaminen ei mitenkään liity pukeutumiseen. Pukeutua saa ihan miten lystää, mutta sokkotreffeja muslimin kanssa kannattaa harkita kaksi kertaa, samoin puistoon sammumista. Puolisokin kannattaa valita tarkemmin kuin hame.


Mutkun kaikilla pitää olla oikeus sammua Kaisaniemen puistoon! Ihan niinku mullakin on oikeus mennä Harlemiin "I hate niggers" -kyltin kanssa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Mutkun kaikilla pitää olla oikeus sammua Kaisaniemen puistoon! Ihan niinku mullakin on oikeus mennä Harlemiin "I hate niggers" -kyltin kanssa.


Teippaat vaan sinne kyltin sisään mutkan, niin homma menee kuin elokuvissa.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

Toimii vain John McClanella
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mies raiskasi 15-vuotiaan kotibileissä, tuomittiin kahden vuoden ehdottomaan vankeuteen.

Käräjäoikeuden mukaan uhri raiskattiin nöyryyttävällä tavalla.

Paljonko olisi tullut nukkuvan raiskauksesta?
Work like a captain, play like a pirate.
päivystäjä
Wannabe-kitisijä
Viestit: 1
Liittynyt: 15.07.2011 15:25
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja päivystäjä »

No ei se nyt varmaankaan ole yhtä vakavaa kuin hereillä?...
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

päivystäjä kirjoitti:No ei se nyt varmaankaan ole yhtä vakavaa kuin hereillä?...
On toisaalta ihme jossei siihen herää?
Pyyhin Netikettiin..
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Olisi mielenkiintoista nähdä tuon tapauksen pöytäkirjat, näyttää tuon perusteella "sana sanaa vastaan" tapaukselta.

Mielestäni uhrin tiedottomuus (sammuneena) ei ole lieventävä asianhaara. Olen vähän siinä käsityksessä että tapahtuman muistavat haluaisivat olla muistamatta, muistamattomat taas muistaa, jotta olisi edes joku käsitys mitä on joutunut kokemaan eikä elää pelkän mielikuvituksen varassa. Molempi pahempi siis.

Itse taas olen sillä kannalla ettei uhrin tilalla ole mitään merkitystä, tuntuu kuitenkin että on. Pitäisi olla itsestään selvää ettei toiseen kajota ilman lupaa, joten raiskaajalle ei lievityksiä uhrin tilan mukaan.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

Avatar
scarface
Elämätön Kitisijä
Viestit: 306
Liittynyt: 07.04.2011 22:12

Viesti Kirjoittaja scarface »

5-10 vuotta. Sillä lähettäs.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Jos syyllisyys saataisiin aina 100-varmasti selville, niin pallit pois.
Se olisi oikea tuomio.

Vähän yhteiskunnallisemmin ajateltuna, niin 2-5. Törkeästä 5-10.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2349
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Raiskaajan kotikaupunkiin pudotetaan ydinpommi.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
CeDell Davis

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

RolloTomasi kirjoitti:Raiskaajan kotikaupunkiin pudotetaan ydinpommi.


Yhden pikkusielun mukana kaikki muut? Kyllä me kaikki se tiedetään, että haluat ihmiskunnan tuhoa. Joten - mikset olisi aloitteellinen?
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2349
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

CeDell Davis kirjoitti:
RolloTomasi kirjoitti:Raiskaajan kotikaupunkiin pudotetaan ydinpommi.


Yhden pikkusielun mukana kaikki muut? Kyllä me kaikki se tiedetään, että haluat ihmiskunnan tuhoa. Joten - mikset olisi aloitteellinen?


En minä halua ihmiskunnan tuhoa. Haluan oman saaren Tyyneltä valtamereltä.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

RolloTomasi kirjoitti:En minä halua ihmiskunnan tuhoa. Haluan oman saaren Tyyneltä valtamereltä.


Sellaisenhan saa halvemmalla kuin 200m2 neliön omakotitalon Espoosta.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
CeDell Davis

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

RolloTomasi kirjoitti:En minä halua ihmiskunnan tuhoa. Haluan oman saaren Tyyneltä valtamereltä.


Haluat olla elossa, mutta et halua että kukaan muu on?
Vastaa Viestiin