Sivu 399/1309

Lähetetty: 09.03.2010 11:33
Kirjoittaja Frederik Krueger
NuoriD kirjoitti:HS:n keskustelupalstalla spekuloidaan vanhempien syyllisyydellä. Aika outoa, että lehti päästää ko. jutut läpi.
Eiväthän he uskalla nykyisin sensuroida enää mitään kun hommafoorumilaiset olisivat heti itkemässä sananvapaudesta.

Lähetetty: 09.03.2010 11:36
Kirjoittaja NuoriD
Frederik Krueger kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:HS:n keskustelupalstalla spekuloidaan vanhempien syyllisyydellä. Aika outoa, että lehti päästää ko. jutut läpi.
Eiväthän he uskalla nykyisin sensuroida enää mitään kun hommafoorumilaiset olisivat heti itkemässä sananvapaudesta.
Mitä, olivatko vanhemmat mamuja, olisihan tämä pitänyt arvata!

Lähetetty: 09.03.2010 11:43
Kirjoittaja exPertti
NuoriD kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:HS:n keskustelupalstalla spekuloidaan vanhempien syyllisyydellä. Aika outoa, että lehti päästää ko. jutut läpi.
Eiväthän he uskalla nykyisin sensuroida enää mitään kun hommafoorumilaiset olisivat heti itkemässä sananvapaudesta.
Mitä, olivatko vanhemmat mamuja, olisihan tämä pitänyt arvata!
Itse veikkaan, että kyseessä oli Freddien ja Numban rakkauslapsi.

Lähetetty: 09.03.2010 12:00
Kirjoittaja Bhven
Frederik Krueger kirjoitti:Eiväthän he uskalla nykyisin sensuroida enää mitään kun hommafoorumilaiset olisivat heti itkemässä sananvapaudesta.
Kiva että edes jokin taho vielä puolustaa sananvapautta siinä kun muut sensuroivat ja pyytelevät anteeksi.

Lähetetty: 09.03.2010 12:35
Kirjoittaja NuoriD

Lähetetty: 09.03.2010 13:19
Kirjoittaja NuoriD
50 km kaasu pohjassa

Ei sitten tullut mieleen laittaa vaihde vapaalle?

Auto kyllä pysähtyy joka tapauksessa, kun jarruja painaa riittävän kovaa. Jarruissa on enemmän tehoa kuin moottorissa.

Lähetetty: 09.03.2010 13:27
Kirjoittaja elco
NuoriD kirjoitti:
Auto kyllä pysähtyy joka tapauksessa, kun jarruja painaa riittävän kovaa. Jarruissa on enemmän tehoa kuin moottorissa.
Postaatko sä nämä samat hesarin palstalle vaiko kopioit sieltä?

Lähetetty: 09.03.2010 13:28
Kirjoittaja NuoriD
elco kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Auto kyllä pysähtyy joka tapauksessa, kun jarruja painaa riittävän kovaa. Jarruissa on enemmän tehoa kuin moottorissa.
Postaatko sä nämä samat hesarin palstalle vaiko kopioit sieltä?
Kirjoitan Hesariin samat jutut nimerkillä "Inhorealisti". Pitäähän mun saada jotenkin aika kulumaan.

Prius muuten kiihtyy nollasta sataan 11,7 sekunnissa, mutta pysähtyy 100:sta nollaan 3:ssa sekunnissa. Jarrujen teho ylittää siis moottoritehon lähes nelinkertaisesti. Itseasiassa varmasti vielä paljon enemmänkin, jarruttaessa rajoittavana tekijänä on renkaiden pito koko jarrutuksen ajan - ei jarrujen teho.


Laitan vielä tämän saman HS:iin nimimerkillä "Inhorealisti", niin näette, kuinka lähellä vallan ydintä olen.

Huomenna Matti Vanhanen sanoo tämän saman vastauksena kysymykseen Valion vaalituesta.

Lähetetty: 09.03.2010 13:36
Kirjoittaja ninnithequeen

Lähetetty: 09.03.2010 13:38
Kirjoittaja exPertti
NuoriD kirjoitti:50 km kaasu pohjassa

Ei sitten tullut mieleen laittaa vaihde vapaalle?

Auto kyllä pysähtyy joka tapauksessa, kun jarruja painaa riittävän kovaa. Jarruissa on enemmän tehoa kuin moottorissa.
Eikös priuksessa ole joku kiva kolminumeroinen pakkoautomaatti/variaattorihässäkkä jolloin voimansiirto pelaa ja pelaa ja pelaa?

Tietty sammuttaminen silloin.



EDIT: jaha

"Mies ei uskaltanut kytkeä autosta virtoja pois auton ollessa täydessä vauhdissa, koska hän ei uskonut pystyvänsä hallitsemaan autoa tehostimien kytkeytyessä pois päältä. "

ja vastauksena lääkärille, kaikkien tekniikanalojen asiantuntijavieraalle:

"Hän painoi koko painollaan jarrupoljinta, kunnes "jarruista tuleva palaneen käry" oli liian voimakas. "


Lähetetty: 09.03.2010 13:45
Kirjoittaja NuoriD
exPertti kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:50 km kaasu pohjassa

Ei sitten tullut mieleen laittaa vaihde vapaalle?

Auto kyllä pysähtyy joka tapauksessa, kun jarruja painaa riittävän kovaa. Jarruissa on enemmän tehoa kuin moottorissa.
Eikös priuksessa ole joku kiva kolminumeroinen pakkoautomaatti/variaattorihässäkkä jolloin voimansiirto pelaa ja pelaa ja pelaa?

Tietty sammuttaminen silloin.



EDIT: jaha

"Mies ei uskaltanut kytkeä autosta virtoja pois auton ollessa täydessä vauhdissa, koska hän ei uskonut pystyvänsä hallitsemaan autoa tehostimien kytkeytyessä pois päältä. "

ja vastauksena lääkärille, kaikkien tekniikanalojen asiantuntijavieraalle:

"Hän painoi koko painollaan jarrupoljinta, kunnes "jarruista tuleva palaneen käry" oli liian voimakas. "

Siinä on variaattorivaihteisto, kyllä niissäkin on aina N-asento vähintään hinaamista varten.

Priuksessa on myös hätäjarrutustehostin, eli polkaisemalla jarrupoljin kunnolla pohjaan auto jarruttaa maksimivoimalla. Kuski ei vaan jarruttanut kunnolla.

Lähetetty: 09.03.2010 13:50
Kirjoittaja exPertti
NuoriD kirjoitti:Siinä on variaattorivaihteisto, kyllä niissäkin on aina N-asento vähintään hinaamista varten.

Priuksessa on myös hätäjarrutustehostin, eli polkaisemalla jarrupoljin kunnolla pohjaan auto jarruttaa maksimivoimalla. Kuski ei vaan jarruttanut kunnolla.
Eikä ole mikään variaattorivaihteisto. Sanotaan, että teoriassa siinä ei ole vaihteistoa ollenkaan.

http://eahart.com/prius/psd/

Jos jarrut saa savuamaan ei ole polkemisen huonoudesta kiinni.

Lähetetty: 09.03.2010 13:53
Kirjoittaja NuoriD
exPertti kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Siinä on variaattorivaihteisto, kyllä niissäkin on aina N-asento vähintään hinaamista varten.

Priuksessa on myös hätäjarrutustehostin, eli polkaisemalla jarrupoljin kunnolla pohjaan auto jarruttaa maksimivoimalla. Kuski ei vaan jarruttanut kunnolla.
Eikä ole mikään variaattorivaihteisto. Sanotaan, että teoriassa siinä ei ole vaihteistoa ollenkaan.

http://eahart.com/prius/psd/

Jos jarrut saa savuamaan ei ole polkemisen huonoudesta kiinni.
Ei variaattorivaihteistossa koskaan ole kiinteitä vaihteita, ellei niin haluta ohjelmoida.

Usko nyt insinööri, että kun auto pysähtyy kolmessa sekunnissa sadasta nollaan, mutta kiihtyy nollasta sataan 11,6 sekunnissa, niin jarrut ovat huomattavasti moottoria tehokkaammat.

Totta kai ne jarrut saa savuamaan pintajarrutuksella jos kaasu on pohjassa, mutta jos kunnolla polkaisee pohjaan, niin kyllä pysähtyy.

Lähetetty: 09.03.2010 13:57
Kirjoittaja exPertti
NuoriD kirjoitti:Ei variaattorivaihteistossa koskaan ole kiinteitä vaihteita, ellei niin haluta ohjelmoida.

Usko nyt insinööri, että kun auto pysähtyy kolmessa sekunnissa sadasta nollaan, mutta kiihtyy nollasta sataan 11,6 sekunnissa, niin jarrut ovat huomattavasti moottoria tehokkaammat.

Totta kai ne jarrut saa savuamaan pintajarrutuksella jos kaasu on pohjassa, mutta jos kunnolla polkaisee pohjaan, niin kyllä pysähtyy.
Netistä löytyy erikseen ohjeita miten priuksen saa liikkeessä N-asentoon. Vaihteiston systeemi on niin erilainen kaikkiin muihin verrattuna, että se ei tule selkärangasta.

Ja mitä jarruihin tulee niin priuksissahan tämä kaasupoljinongelma on harvinaisempi, mutta niitä on kutsuttu massoittain takaisin JARRUJEN TARKASTUKSEEN. Vittu Doc. :)

Lähetetty: 09.03.2010 13:59
Kirjoittaja exPertti
^ http://www.savonsanomat.fi/uutiset/talo ... sta/529644

"Priuksen jarruongelmat ovat kytköksissä hybridiauton sähköjärjestelmään. Auton jarrut hyödyntävät jarrutustehoa muuntamalla sitä sähköksi. Joissain tilanteissa jarruista häviää teho. Ongelman täsmällinen syy on vielä auki."

Lähetetty: 09.03.2010 14:07
Kirjoittaja NuoriD
exPertti kirjoitti:^ http://www.savonsanomat.fi/uutiset/talo ... sta/529644

"Priuksen jarruongelmat ovat kytköksissä hybridiauton sähköjärjestelmään. Auton jarrut hyödyntävät jarrutustehoa muuntamalla sitä sähköksi. Joissain tilanteissa jarruista häviää teho. Ongelman täsmällinen syy on vielä auki."
'

No kaikkihan on teoriassa mahdollista. Hybrideissä on kyllä tavalliset levyjarrut tuon jarrutusenergian talteenoton lisäksi, koska generaattorien teho ei riitä täysjarrutukseen, akku voi olla täynnä ja lisäksi varajärjestelmänä. Mutta tottakai aina jokin voi mennä vikaan vikaan.

Veikkaan kuitenkin, että kuski ei tässä jarruttanut riittävän kovaa.

Mutta eihän se sitä poista, että vika on kuitenkin autossa.

Lähetetty: 09.03.2010 14:09
Kirjoittaja exPertti
NuoriD kirjoitti:Mutta eihän se sitä poista, että vika on kuitenkin autossa.
Hauskana mausteena tietty sekin, että samalla kun auto kiisi täysillä pitkin baanaa akut latautuivat kivasti kun kaveri seisoi jarrupolkimella. :)

Lähetetty: 09.03.2010 14:22
Kirjoittaja Niba
Paha sai palkkansa?

Lähetetty: 09.03.2010 14:30
Kirjoittaja elco
Mielestäni toyotan kannattaisi kehittää heittoistuin uusiin malleihinsa. Sellainen joka ampuu moottorin huitvittuun.

Lähetetty: 09.03.2010 14:34
Kirjoittaja NuoriD
elco kirjoitti:Mielestäni toyotan kannattaisi kehittää heittoistuin uusiin malleihinsa. Sellainen joka ampuu moottorin huitvittuun.
Hurjimmat spekuloivat jopa erillistä "virtalukoksi" kutsuttavaa kytkintä, josta moottorin voisi halutessaan sammuttaa.

Lähetetty: 09.03.2010 14:35
Kirjoittaja exPertti
NuoriD kirjoitti:
elco kirjoitti:Mielestäni toyotan kannattaisi kehittää heittoistuin uusiin malleihinsa. Sellainen joka ampuu moottorin huitvittuun.
Hurjimmat spekuloivat jopa erillistä "virtalukoksi" kutsuttavaa kytkintä, josta moottorin voisi halutessaan sammuttaa.
Millainenhan se mahtaa olla ja miten se toimii? :)

Lähetetty: 09.03.2010 15:15
Kirjoittaja Manaaja
NuoriD kirjoitti:Prius muuten kiihtyy nollasta sataan 11,7 sekunnissa, mutta pysähtyy 100:sta nollaan 3:ssa sekunnissa. Jarrujen teho ylittää siis moottoritehon lähes nelinkertaisesti. Itseasiassa varmasti vielä paljon enemmänkin, jarruttaessa rajoittavana tekijänä on renkaiden pito koko jarrutuksen ajan - ei jarrujen teho.
Itse asiassa olen kerran joutunut vastaavanlaiseen tilanteeseen, missä mustangissa jäi kaasupoljin lattiamaton reunan alle kakkosvaihteella urku auki, ja voin sanoa että sai kyllä polkea aika uskomattomasti jarrua että sai nopeuden edes vähän hiljenemään. Satasesta viiteenkymppiin päästyä kyllä huomasi että jarrut eivät oikein pidä ajatuksesta, ja niillä on sentään ahvenistollakin ajeltu, vaikkakin ovat moisessa käytössä turhan tehottomiksi havaittu useampi kierros putkeen ajettaessa.

Auto, mikä liikkuu 150+km/h omaa jo sen verran Tami-momentumia, että kunnon hidastus perusperheautojarruilla puuduttaa kyllä jarrut aika topakasti. Tähän kun vielä liitetään automaattinen voimansiirto joka pystyy kasvattamaan renkaille menevää momenttia nopeuden hidastuessa ja jarrujen koko ajan enemmän puutuessa, autoa todellakin voi olla lähes mahdoton saada pysähtymään, ellei moottorin vetoa saada katkaistua.

Eikä se ainakaan auta, että Priuksessa on muutenkin noita jarruongelmia ollut.

Lähetetty: 10.03.2010 13:11
Kirjoittaja sivustahuutaja
Paavin veli myöntää piesseensä kuoropoikia

Ja se oli niille pihtareille ihan oikein.

Lähetetty: 10.03.2010 13:18
Kirjoittaja Niba

Lähetetty: 11.03.2010 15:31
Kirjoittaja Frederik Krueger
A_J ja Dave kuulolla! Tutkimuksen mukaan mieslääkärit ja naisopettajat sortuvat useimmin pettämiseen!

http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/ ... 9_lz.shtml

(ammattijaottelu löytyy ainakin IL-paperiversiosta, kyselytutkimus on kuulemma ashleymadison.com käsialaa)

Mieslääkärien kohdalla tämä on ymmärrettävää varsinkin gynekologien kohdalla, tunkevathan he sormiaan ja muita ulokkeita vieraiden naisten pilluihin päivät pitkät, joten siinä tulee plakkariin jo monta ruksia päivän aikana. Naisopeista en ole varma pettävätkö he kumppaneitaan lähinnä muiden opettajien vai oppilaidensa kanssa.

Insinööri on turvallinen valinta.