Sivu 382/1309

Lähetetty: 27.01.2010 11:30
Kirjoittaja exPertti
NuoriD kirjoitti:En oikein näe, miten esim. ranskalaisten etu pitkällä tähtäimellä on pakottaa ranskalaiset autonvalmistajat tekemään autoja kalliimmalla kuin kilpailijat.
Itse en ainakaan ostaisi turkkilaista rellua, enkä ole ostanutkaan. Jos toitsunomistajat innostuvat turkkilaisesta skeidasta niin sitten innostuvat.

Lähetetty: 27.01.2010 11:30
Kirjoittaja NuoriD

Lähetetty: 27.01.2010 11:32
Kirjoittaja exPertti

Lähetetty: 27.01.2010 11:33
Kirjoittaja NuoriD
exPertti kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:En oikein näe, miten esim. ranskalaisten etu pitkällä tähtäimellä on pakottaa ranskalaiset autonvalmistajat tekemään autoja kalliimmalla kuin kilpailijat.
Itse en ainakaan ostaisi turkkilaista rellua, enkä ole ostanutkaan. Jos toitsunomistajat innostuvat turkkilaisesta skeidasta niin sitten innostuvat.
Turkkilaista skeidaa ja lisää

Toiota on vertailun luotettavin automalli. Mutta tietysti sinulla on oikeus mielipiteisiin eikä faktojen pidä antaa niitä häiritä.

Lähetetty: 27.01.2010 11:36
Kirjoittaja exPertti
^ http://www.ajovalo.net/Valmistusmaat_Toyota.htm

Ainakin surullisen kuuluisa Auris on turkin heiniä. Osa toitsuista tulee laatumaistakin, kuten Ranska. :D

Lähetetty: 27.01.2010 11:40
Kirjoittaja exPertti
NuoriD kirjoitti:Toiota on vertailun luotettavin automalli. Mutta tietysti sinulla on oikeus mielipiteisiin eikä faktojen pidä antaa niitä häiritä.
Ainut ranskalaisia huonompi toitsu tulee juuri Turkista, pahvi. Tekevät niitä monissa maissa, kato. :)

Lähetetty: 27.01.2010 11:47
Kirjoittaja NuoriD
Mutta varsinainen pointtini on tämä: Sarkozyn ei pidä päättää, missä ransakalaiset autonvalmistajat tekevät autojaan.

Jos Ranska on hyvä toimintaympäristö, niin tietysti autoteollisuuden työpaikat pysyvät maassa automaattisesti.

Lähetetty: 27.01.2010 11:49
Kirjoittaja exPertti
NuoriD kirjoitti:Mutta varsinainen pointtini on tämä: Sarkozyn ei pidä päättää, missä ransakalaiset autonvalmistajat tekevät autojaan.

Jos Ranska on hyvä toimintaympäristö, niin tietysti autoteollisuuden työpaikat pysyvät maassa automaattisesti.
Sovitaan, että tämä on pointtisi. Oma pointtini on, että en osta turkissa kasattua autoa. Oli siihen sitten enemmän tai vähemmän järkeviä syitä.

Sen verran totean linkittämästäsi tilastosta, että 10-11 vuotta sitten ei kai yhtään toitsua tehty turkissa. Laatupulmia on ollut vasta viimeisinä vuosina.

Lähetetty: 27.01.2010 12:20
Kirjoittaja NuoriD
exPertti kirjoitti:
Sen verran totean linkittämästäsi tilastosta, että 10-11 vuotta sitten ei kai yhtään toitsua tehty turkissa. Laatupulmia on ollut vasta viimeisinä vuosina.
http://www2.hs.fi/extrat/autot/pdf/TUV_ ... otiaat.pdf

2-3 vuotta vanhoissa Toiota Corolla sedan sijalla 20. Edellä ei yhtään ranskalaista automerkkiä (tosin noiden kaikkien valmistusmaata en tosiaankaan tiedä).

Kannattaa scrollata sinne sivun alalaitaan ja katsoa, mitä sieltä löytyy :wink:

Lähetetty: 27.01.2010 12:24
Kirjoittaja exPertti
NuoriD kirjoitti:Kannattaa scrollata sinne sivun alalaitaan ja katsoa, mitä sieltä löytyy :wink:
Kia Karnival?

Lähetetty: 27.01.2010 12:31
Kirjoittaja NuoriD
Viimeiset 20:

106. Alfa Romeo 159 7,5 59 000
107. BMW X5 7,6 68 000
107. Citroën C2 7,6 39 000
109. Citroën C5 7,7 62 000
110. Citroën Berlingo 8,0 51 000
110. Renault Kangoo 8,0 47 000
110. Kia Picanto 8,0 35 000
113. Fiat Punto 8,1 41 000
114. Nissan Primera 8,5 46 000
115. Renault Espace 8,7 62 000
115. Dacia Logan 8,7 43 000
117. Citroën C4 9,4 47 000
118. Peugeot 307 9,6 47 000
118. Fiat Stilo 9,6 51 000
120. Fiat Doblo 9,9 56 000
121. Chrysler Voyager 10,1 68 000
122. Hyundai Atos Prime 10,3 31 000
123. Peugeot 407 12,1 60 000
124. Chrysler PT Cruiser 13,8 45 000
125. Kia Carnival

Äkkiä katsoen pahnan pohjimmaisista 20:stä 8 on ranskalaisia.

Lähetetty: 27.01.2010 12:31
Kirjoittaja bliss

Lähetetty: 27.01.2010 12:42
Kirjoittaja Kai Nalo
bliss kirjoitti:Aika järkkyä :(
Tää on sitä lähimmäisen rakkautta jota tapaa vain kaupungeissa.

.odotin jo uutta ennätystä, kun linkin urli oli:
vanhus_virui_25_vuotta_kuolleena_kotonaan

Lähetetty: 27.01.2010 12:43
Kirjoittaja exPertti
NuoriD kirjoitti:Äkkiä katsoen pahnan pohjimmaisista 20:stä 8 on ranskalaisia.
Samalla vilkaisulla löytyy useampi Kia mm. ja autonrämiä kuten BMW X5

Lähetetty: 27.01.2010 12:46
Kirjoittaja Kai Nalo
exPertti kirjoitti:autonrämiä kuten BMW X5
Yllättävää kyllä.

Katosi minullakin E-sarjaan kiinnostavuus kun lueskelin foorumeita E-sarjan ongelmista. Alkoi äkkiä uusi 5:n vuoden takuulla oleva kiinalainen pesukone kiinnostamaan enemmän, kuin Saksalainen laatuauto.

Lähetetty: 27.01.2010 12:50
Kirjoittaja exPertti
Kai Nalo kirjoitti:Katosi minullakin E-sarjaan kiinnostavuus kun lueskelin foorumeita E-sarjan ongelmista.
Yllättävää kyllä kai ruostuminen on tosi iso pulma noissa. Ja sitten se joku jutska jossa on parasta ennen päivämäärä. Liittyikö jarruihin, en muista.

Lähetetty: 27.01.2010 12:53
Kirjoittaja Niba
Nyt saisi GAT HALVALLA! Hänen pitäisi käydä tai muuttaa naapurimaahan! Siellä syöjättäret häntä odottaa..

Lähetetty: 27.01.2010 12:53
Kirjoittaja Kai Nalo

Lähetetty: 27.01.2010 12:56
Kirjoittaja Kai Nalo
exPertti kirjoitti:. Liittyikö jarruihin, en muista.
SBC-jarrut ja Airmatic-jousitus.

Lähetetty: 27.01.2010 13:00
Kirjoittaja NuoriD
Yksittäisten autonomistajien tapausselostukset eivät ole kovinkaan hyödyllisiä merkin luotettavuutta arvioitaessa.

Uskon, että linkittämäni kaltaiset tilastot ovat objektiivisempia ja perustuvat tietysti paljon laajempaan aineistoon.

Lähetetty: 27.01.2010 13:00
Kirjoittaja Dumis
Kelaa kun noi pojat kertoo perheestään: "on kultainen noutaja ja kaks faijjaa... joista toinen kohta synnyttää... niin ja kummatkin ovat syntyneet naisiksi".
:D

Lähetetty: 27.01.2010 13:09
Kirjoittaja Pulkannaru
Kun luette noita katsastusraportteja, niin lukekaa prosentin lisäksi ajosuorite.
Esim sijalla 30 ovat:
- Audi A6 84 tkm
- Toyota Aygo 35 tkm.
Yli tuplakilsat varmaan mahdollistavat /aiheuttavat enemmän vikoja?

Lähetetty: 27.01.2010 13:11
Kirjoittaja exPertti
Pulkannaru kirjoitti:Kun luette noita katsastusraportteja, niin lukekaa prosentin lisäksi ajosuorite.
Esim sijalla 30 ovat:
- Audi A6 84 tkm
- Toyota Aygo 35 tkm.
Yli tuplakilsat varmaan mahdollistavat /aiheuttavat enemmän vikoja?
Jos 84 tuhatta on kriittinen kilometrimäärä audille niin kauppaan jää.

Lähetetty: 27.01.2010 13:14
Kirjoittaja elco
exPertti kirjoitti: Jos 84 tuhatta on kriittinen kilometrimäärä audille niin kauppaan jää.
En ole ikinä omistanut autoa, jossa olisi enemmän kilsoja kuin nykyisessä: 32tkm.

Lähetetty: 27.01.2010 13:16
Kirjoittaja Kai Nalo
NuoriD kirjoitti: Uskon, että linkittämäni kaltaiset tilastot ovat objektiivisempia ja perustuvat tietysti paljon laajempaan aineistoon.
Minä en. Ne kun eivät kerro mitään korjauskustannuksista ja ongelmien todellisesta luonteesta.