Sivu 39/124

Lähetetty: 26.01.2010 15:03
Kirjoittaja exPertti
NuoriD kirjoitti:Katsastustilastot eivät tue VAG:n vikaherkkyyttä.
Menisitkö sinä koettamaan katsastukseen autolla, jossa moottorivalo palaa ja kone on tehoton? :)

Eli arvatenkin nämä viat on aina korjattu katsastaessa.

Lähetetty: 26.01.2010 15:27
Kirjoittaja Kai Nalo
Manaaja kirjoitti:VAG on kyllä konsernina kehittynyt/muuttunut niin paljon viime vuosituhannesta tähän päivään, että 1990-lukuun tukeutuminen kokemuksissaan ei välttämättä ole kovin rakentavaa.
Rakentavaa? Mitä sie nyt horiset?

Minähän testasin Seatin kaksi vuotta sitten ja totesin sen niin paskaksi etten ikinä Seatiin, enkä VW 2.0 tdi koneeseen sekaannu enää. Tuon kokemuksen myötä myös maahantuoja sai silmissäni sysipaskamitalin ja kunniamaininnan. En halua heidän asiakkaansa olla toiste.

Toisekseen VW vaan ei muuten houkuta. Se edustaa minulle samanlaista mitäänsanomattomuutta kuin Tojota sinulle. Audi taas vaan on liian kallis, sekä ostaa, että omistaa.

Lähetetty: 27.01.2010 11:39
Kirjoittaja Manaaja
Kai Nalo kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:VAG on kyllä konsernina kehittynyt/muuttunut niin paljon viime vuosituhannesta tähän päivään, että 1990-lukuun tukeutuminen kokemuksissaan ei välttämättä ole kovin rakentavaa.
Rakentavaa? Mitä sie nyt horiset?

Minähän testasin Seatin kaksi vuotta sitten ja totesin sen niin paskaksi etten ikinä Seatiin, enkä VW 2.0 tdi koneeseen sekaannu enää. Tuon kokemuksen myötä myös maahantuoja sai silmissäni sysipaskamitalin ja kunniamaininnan. En halua heidän asiakkaansa olla toiste.
No horisen sitä, että 90-luvun vehkeiden perusteella linjausten vetäminen ei välttämättä toimi kovin hyvin tämän päivän vehkeisiin verrattuna. Mitä Seattiin tulee, niin se nyt on ollut aina kauimpana koko konsernista, ja laadultaan kyllä eri luokkaa kuin Audi/VW/Skoda.
Toisekseen VW vaan ei muuten houkuta. Se edustaa minulle samanlaista mitäänsanomattomuutta kuin Tojota sinulle. Audi taas vaan on liian kallis, sekä ostaa, että omistaa.
Yksi iso ero. Tojotat ovat huonoja ja epäintuitiivisia ajaa, volkkarit eivät. Pippelinvenytyspotentiaalin perusteella en ole autoja koskaan ostanut, vaan sen perusteella viihdynkö niiden ratin takana vai en.

Lähetetty: 27.01.2010 11:46
Kirjoittaja Kai Nalo
Manaaja kirjoitti:laadultaan kyllä eri luokkaa kuin Audi/VW/Skoda.
Sama kone niissä on, ja se mulla suurin vitutuksen aihe oli. Sekä tietenkin maahantuojan ja merkkiliikkeiden suhtautuminen asiaan.
Tojotat ovat huonoja ja epäintuitiivisia ajaa, volkkarit eivät..
No juu, tojotista en tiedä kun en ole koskaan omistanut enkä edes juurikaan ajanut. Minusta vaan volkkarin hinta ja ominaisuudet eivät kohtaa. Kai se hyvä auto on, mutta vaan not my cup of tea.

Lähetetty: 27.01.2010 11:57
Kirjoittaja Manaaja
Kai Nalo kirjoitti:Sama kone niissä on, ja se mulla suurin vitutuksen aihe oli.
No toki jos joku tietty suunnittelijan pöydältä lähtenyt konetyyppi on paska, niin kyllä sellaista kannattaa kiertää. Olihan bemarillakin joskus 5-litraisen V12-koneensa (M70B50) kanssa helvetisti murheita, vaikka malliston muut koneet oli pääosin ihan erinomaisia jne.

Mä en tiedä kun en pidä tota mainitsemaas dieseliä minkäänlaisena vaihtoehtona, notta miks mun täytyis dissaa konsernin muita vaihtoehtoja ihan vaan huvikseen, kun omakohtainen kokemus on osoittanut ne ihan käyviksi ja kukkuviksi peleiksi.
Minusta vaan volkkarin hinta ja ominaisuudet eivät kohtaa.
Ehdota sitten jotain vastaavan kokoista ja tehoista nelikkoa samaan tai halvempaan hintaan?

Lähetetty: 27.01.2010 12:07
Kirjoittaja Kai Nalo
Manaaja kirjoitti: Mä en tiedä kun en pidä tota mainitsemaas dieseliä minkäänlaisena vaihtoehtona, notta miks mun täytyis dissaa konsernin muita vaihtoehtoja ihan vaan huvikseen, kun omakohtainen kokemus on osoittanut ne ihan käyviksi ja kukkuviksi peleiksi.
No ei miksikään, enkä kai ole sellaista ehdottanutkaan?
Ehdota sitten jotain vastaavan kokoista ja tehoista nelikkoa samaan tai halvempaan hintaan?
Miksi? Minä puhuin itsestäni, enkä ole yrittänytkään sinua kääntää johonkin toiseen merkin.

Lähetetty: 27.01.2010 12:19
Kirjoittaja Manaaja
Kai Nalo kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Ehdota sitten jotain vastaavan kokoista ja tehoista nelikkoa samaan tai halvempaan hintaan?
Miksi? Minä puhuin itsestäni, enkä ole yrittänytkään sinua kääntää johonkin toiseen merkin.
Niin. Kun tässä on juuri se ongelma, että jos nelipyttynen parilitranen etuvetonen auto riittää, niin valinnanvaraahan on vaikka millä mitalla, enkä itsekään katselisi volkkareita, koska esimerkiksi Skoda tarjoaa virikkeellisempää matskua edullisemmin.

Mutta jos siirtyy katsomaan porrasta isompia/tehokkaampia ja nelivetoisia autoja, niin kilpailijoita ei enää löydykään kuin BMW:ltä, Audilta ja MB:ltä, jotka ovat vastaavassa kokoluokassa vastaavanlaisin menohaluin varustettuina huomattavasti VW:tä hinnakkaampia, ja VW:n hinta ja ominaisuudet alkavatkin yht'äkkiä kohtaamaan ihan eri tavalla.

Lähetetty: 27.01.2010 12:25
Kirjoittaja Kai Nalo
Manaaja kirjoitti: Mutta jos siirtyy katsomaan porrasta isompia/tehokkaampia ja nelivetoisia autoja, niin kilpailijoita ei enää löydykään kuin BMW:ltä, Audilta ja MB:ltä, jotka ovat vastaavassa kokoluokassa vastaavanlaisin menohaluin varustettuina huomattavasti VW:tä hinnakkaampia, ja VW:n hinta ja ominaisuudet alkavatkin yht'äkkiä kohtaamaan ihan eri tavalla.
Sure.

Joko oot muuten käynyt hinnoittelemassa Jaggea?

Maksoin omasta autostani kaks vuotta sitten 24 tonnia, nyt 2 vuotta ja 60 tkm myöhemmin siitä luvattiin vaihdossa 12 tonnia :kontrolli:

Kaverilla kävi vielä huonommin. 2 vuotta sitten ostettu 500 sarjalainen pudotti hintansa 40:stä --> 20:n.

Elämä on.

Lähetetty: 27.01.2010 12:28
Kirjoittaja Manaaja
Kai Nalo kirjoitti:Joko oot muuten käynyt hinnoittelemassa Jaggea?
Ei toivoakaan että sitä kehtaisi ajaa edes katsastukseen, hinnoittelijasta puhumattakaan.

Lähetetty: 27.01.2010 12:43
Kirjoittaja Kai Nalo
^ Kauanko siinä on takuu vielä voimassa?

Lähetetty: 27.01.2010 12:47
Kirjoittaja Manaaja
Kai Nalo kirjoitti:^ Kauanko siinä on takuu vielä voimassa?
Ymmärtääkseni noin kuukauden. Tarkistan asian kyllä huollosta kun seuraavan kerran siellä käyn. Kuukauden aikana se myös pitäisi saada katsastetua.

Lähetetty: 27.01.2010 13:46
Kirjoittaja Manaaja
Manaaja kirjoitti:Ymmärtääkseni noin kuukauden. Tarkistan asian kyllä huollosta kun seuraavan kerran siellä käyn. Kuukauden aikana se myös pitäisi saada katsastetua.
Meni se puhelimessakin. Maaliskuun loppuun asti on aikaa ja varaa sekä katsastaa että huollattaa autoa.

Autosta menee sitten koko perä vaihtoon, ja ko. osa on niin painava, ettei tule lentorahdilla, vaan pintoja pitkin, joten odotellaan nyt sitten pari-kolme viikkoa osaa maahan, VITTU.

Lähetetty: 27.01.2010 13:55
Kirjoittaja Kai Nalo
Manaaja kirjoitti:VITTU.
Ostit kaksi Jaggea samalla kertaa. Ekan ja vikan?

Lähetetty: 27.01.2010 13:57
Kirjoittaja exPertti
^ Tuli mieleen se kun ostin taannoin hyvän ja halvan polkupyörän. Ensin halvan ja sitten hyvän. :)

Lähetetty: 27.01.2010 13:58
Kirjoittaja huima
Manaaja kirjoitti:Autosta menee sitten koko perä vaihtoon, ja ko. osa on niin painava, ettei tule lentorahdilla, vaan pintoja pitkin, joten odotellaan nyt sitten pari-kolme viikkoa osaa maahan, VITTU.
Mites kuluttajansuoja toimii takuuasioissa tällaisissa tilanteissa, että tuote on niin sekundaa että alkaa laukeilemaan just ennen takuuajan loppumista. Luulisi että hommaa voisi myös riitauttaa sitä kautta ja pitää huolta, että hommat tulee kunnolla korjatuksi ja hoidetuksi vaikka se maaliskuun raja tulisikin myös vastaan.

Lähetetty: 27.01.2010 19:48
Kirjoittaja Manaaja
^ No jos viat on löydetty ja ilmoitettu takuuajan puitteissa, niin kyllä ne täytyy korjata takuuajan jälkeenkin. Ja tässä tapauksessa tietty, jos auton laukeaminen takuuaikana ja siitä johtuva hinauttaminen on hajoittanut autoa lisää, niin kyllä siitä aiheutuvat ongelmat tulee korjata takuuajan päättymisen jälkeenkin. Tietty sit pitää vaan pystyä näyttämään todeksi se, että ne syntyvät viat ovat aiheutuneet siitä.

Mutta en mä kyllä jää odottelemaan että koska tosta hajoaa vetoakselin/perän lisäksi seuraavaksi vaihdelaatikko, kun se pelkästään vaidelaatikon Parkin varassa hinausauton lavalle nahkoineen revittiin. Kyllä mä kiertoon ton pistän niin nopeasti kuin vain mahdollista.

Lähetetty: 02.02.2010 13:46
Kirjoittaja bliss
Edelleenkään en syytä autoon yhtäkkiä ilmestyneistä vioista merkkiä vaan ennemminkin auton ikää...
Juuri kun sain koslan katsastettua, alkoi tulla mitä kummallisimpia vikoja. Vaihtoon ennenkuin mitään Isoa ja Kallista kosahtaa.

Luultavasti päädyn johonkin pieneen, pikkukoneiseen uudehkoon autoon.
Ei nimittäin oo järkeä hankkia 25-30k€ autoa kun kilsoja kertyy vuodessa enintään 8000...

Lähetetty: 02.02.2010 15:19
Kirjoittaja exPertti
http://www.euroncap.com/results/saab/9-5/2009/390.aspx

Se tulee sittenkin. Törmäystestitkin ajettu. 5 tähteä.

Juutuubissa pyörii videoita Taiwanista, jossa on tämä auto kuvissa. On muuten aika makean näköinen auto. Taitaa tulla vaan harmittavan kallis.

Lähetetty: 02.02.2010 15:40
Kirjoittaja exPertti
BTW, en löydä enää keskustelua Spykerin Saab diilistä, mutta ruåtsinmaalta kuuluu sellaisia, että GM olisi pitänyt tarkoituksella konsernisiirroilla Saabin miinuksella ettei olisi tarvinnut maksaa veroja ruåtsiin.

Sellaista kuulemma DI:stä voi lukea. Tiijäppä häntä.

Lähetetty: 02.02.2010 17:06
Kirjoittaja Bhven
Uusi auto vs. vanha auto.

Fifth Gear - Renault Modus v Volvo 940 Crash Test
http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY

Lähetetty: 02.02.2010 17:33
Kirjoittaja Vesper
Oliko täällä joku ketju erikseen rumille autoille? Tänään oli perässä joku koppero, jota ensi vilkaisulla luulin Twingoksi. Uudempi vilkaisu osoitti auton Peugeot sataseiskaksi. Jessus kun ruma!

Kuva

Lähetetty: 02.02.2010 17:34
Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling
Sehän näyttää ihan tältä: :D

Lähetetty: 02.02.2010 17:39
Kirjoittaja Pulkannaru
^
Ei. Kyllä ton silmät on korvissa kiinni !

Lähetetty: 02.02.2010 17:48
Kirjoittaja bliss
Mä marssin kohta autokauppaan ja todellakin ostan sen Fiestan tai Polon.

Toi hymiön näköinen auto on kyllä niin ruma, että se vois olla jopa hauska. Sopis mulle. :D

Lähetetty: 02.02.2010 17:53
Kirjoittaja Vesper
Fiat 500, söpöin ikinä :]