Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Manaaja kirjoitti::mrgreen:
Aha. Ei ollutkaan totta? Pelkäsin jo kgrillin paluuta.
Onko Angrybird joku, jota olen vongannut?
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Gat kirjoitti:Onko Angrybird joku, jota olen vongannut?
No etkö soo kaikkia?

Mä oon Zeb juu.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Kottarainen kirjoitti:
Gat kirjoitti:Onko Angrybird joku, jota olen vongannut?
No etkö soo kaikkia?

Mä oon Zeb juu.
En muista vonganneeni sinua.
Tai no, kai meillä oli jotain viestittelyä, josta tiesin sinun olevan ammatissasi, mutta häveliäästi salasin sen julgisesti. Mutta ehdottelinko jotain? En muista.

Varmaan Halusin, mutta sä olit silloinkin varattu tai jotain, jolloin en.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Gat kirjoitti:
Kottarainen kirjoitti: No etkö soo kaikkia?
En muista vonganneeni sinua.
Niinjoo :think: Enpä muista.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja exsu »

Enkkukysymys. Jos haluan kysyä englanniksi onko vastaanottajalla mitään toiveita aikataulun suhteen, mitä sanaa käytän? Mun virallinen tulkki google kääntäjä ehdottaa hopes, mutta mun mielestä kuullostaa kököltä. Mutta en keksi muutakaan. Aspirations?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exsu kirjoitti:Enkkukysymys. Jos haluan kysyä englanniksi onko vastaanottajalla mitään toiveita aikataulun suhteen, mitä sanaa käytän? Mun virallinen tulkki google kääntäjä ehdottaa hopes, mutta mun mielestä kuullostaa kököltä. Mutta en keksi muutakaan. Aspirations?
Mä kirjoittaisin preferences, mutta Elpalla ja Tixillä on usein mua paremmat ehdotukset.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Hope tarkoittaa toivoa, toivomista. Kyse lienee kuitenkin toiveista, eli wishes-sanasta. Preferences kuulostaa tosi jäykältä, mutta menettelee. Aspirations on jotain aivan muuta, omia tavoitteita, jotka haluaa saavuttaa jne.

Miksei voisi käyttää vain like-sanaa, milloin haluaisitte sitä ja tätä. Turha keksiä juuri sopivaa sanaa, kun kieliä ei muutenkaan voi kääntää yksi-yhteen.
Paras päivä ikinä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Riemumieli kirjoitti:Kyse lienee kuitenkin toiveista, eli wishes-sanasta. Preferences kuulostaa tosi jäykältä, mutta menettelee.
Joo, kaverilta voisin kysyä wishes, työmeiliin kirjoittaisin preferences, ainakin jos vastaanottaja ei ole muutenkin hyvänpäiväntuttu. Mutta mä olenkin jäykkis, joka ei kaveeraa työkontaktien kanssa. Eli riippunee siitä, minne ja kenen kanssa asioi. Ja onko välitön tyyppi vai tällainen seipäänniellyt teitittelijä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Eiköhän se kohde ole kuitenkin joku amerikkalainen, jota voi tituleerata ystävällisesti yo dawg!
Paras päivä ikinä.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja exsu »

Riemumieli kirjoitti: Miksei voisi käyttää vain like-sanaa, milloin haluaisitte sitä ja tätä. Turha keksiä juuri sopivaa sanaa, kun kieliä ei muutenkaan voi kääntää yksi-yhteen.
Ei tullut mieleen, enkku ei ole kovin vahva, joten äidinkielen kautta tulee helposti mietittyä.

Mutta kiitokset vastauksista!

P.s. Vastaanottaja ei ole jenkki, eikä muutenkaan enkkua äidinkielekseen puhuva. Luojalle kiitos tästä.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Wishes ja expectations tuli mieleen. Mut on tuo preferenceskin varmaan hyvä.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Kottarainen kirjoitti:expectations tuli mieleen.
Taas vähän toisenlaista toivomista. I expect jotain on aika ehdotonta toivomista.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Riemumieli kirjoitti:
Kottarainen kirjoitti:expectations tuli mieleen.
Taas vähän toisenlaista toivomista. I expect jotain on aika ehdotonta toivomista.
I expect = minä odotan / oletan.. Että ei se ole kuolemaksi, mutta tämän hetkisten suunnitemien valossa odotan että..
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja exsu »

Koska kaikkia kuitenkin kiinnostaa, päädyin käyttämään sanaa "preferences". Istui tyyliin parhaiten, ja oli tarkoitukseltaan lähinnä sitä mitä hain, eli löytyykö vastaanottajalta erityistoiveita aikataulujen suhteen. Kiitokset kaikille tuesta!
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Sopii toki englantilaiselle mulkulle tai saksalaiselle Herr Doktor Doktorille. Aivan omiaan sammakoille, tosin eivät suostune puhumaan englantia.
Viimeksi muokannut Riemumieli, 18.02.2011 11:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paras päivä ikinä.
Boner

Viesti Kirjoittaja Boner »

exsu kirjoitti:
P.s. Vastaanottaja ei ole jenkki, eikä muutenkaan enkkua äidinkielekseen puhuva. Luojalle kiitos tästä.
No wishes tai hopes, tai jos haluat nuolla pyllyä niin suggestions. Muuten sanoisin että mitä väliä. Tärkeintä on että viesti menee perille.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Käyttäisin edelleen vain verbejä ja suoria kysymyksiä ilman "Onko teillä erityistoiveita tapaamisajankohdan suhteen" -tyylisiä suomen kielen vingutuksia. Liikekieli on tehokasta ja siinä tulee välttää liiallista jäykkyyttä ja monisanaisuutta.
Paras päivä ikinä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Riemumieli kirjoitti:Käyttäisin edelleen vain verbejä ja suoria kysymyksiä ilman "Onko teillä erityistoiveita tapaamisajankohdan suhteen" -tyylisiä suomen kielen vingutuksia. Liikekieli on tehokasta ja siinä tulee välttää liiallista jäykkyyttä ja monisanaisuutta.
Mun idoli on yksi englantilainen vanhan yläluokan vesa, jonka kanssa jaoin työhuonetta joskus 2000-luvun alussa, ja joka aloitti kaikki tiedustelupuhelunsa jankkaamalla ensin minuuttikaupalla "I'm terribly sorry but might you perhaps wish to consider.." -tyyppistä pölinää silloinkin, kun asiana oli tiedustella, mihin asti ravintolassa tajoillaan lounasta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

urpiainen kirjoitti:"I'm terribly sorry but might you perhaps wish to consider.." -tyyppistä pölinää silloinkin, kun asiana oli tiedustella, mihin asti ravintolassa tajoillaan lounasta.
Sängyssä naiselta kostuvat paikat, kun herra aloittaa "I'm terribly sorry, but might you perhaps wish to consider sucking my dick and, in addition, installing a plug up my tight English upper class ass?"
Paras päivä ikinä.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Haemaeraemies kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti:Taas vähän toisenlaista toivomista. I expect jotain on aika ehdotonta toivomista.
I expect = minä odotan / oletan.. Että ei se ole kuolemaksi, mutta tämän hetkisten suunnitemien valossa odotan että..
Totta. Ei ehkä kuitenkaan niin paha tyylirikko jos nimenomaan kysyjä sitä käyttäisi.

Preferenceskin kuulostaa kyllä tosi viralliselta, mutta jos se ei haittaa niin siinäpä se.

Kamalaa kun tää enkku unhottuu. Luulisi että töissä ei ruåtti unhottuisi, mutta multa ilmeisesti puuttuu vaan joku ruotsigeeni ja aina kamalaa tönkkäämistä ja sönkkäämistä kun ei mikään sana tule mieleen.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Riemumieli kirjoitti:naiselta
Tämä mainittu kaverikin epäilemättä tiedusteli juuri noin, mutta, yksityisen poikakoulun kasvatin tyyliin kuuluvasti, varmasti harvemmin naiselta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Riemumieli kirjoitti:Sängyssä naiselta kostuvat paikat, kun herra aloittaa "I'm terribly sorry, but might you perhaps wish to consider sucking my dick and, in addition, installing a plug up my tight English upper class ass?"
Muah :D
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

urpiainen kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti:naiselta
Tämä mainittu kaverikin epäilemättä tiedusteli juuri noin, mutta, yksityisen poikakoulun kasvatin tyyliin kuuluvasti, varmasti harvemmin naiselta.
No kyllä se saksalaisen koppalakki-Karlinkin saa keulimaan.
Paras päivä ikinä.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja exsu »

Riemumieli kirjoitti: Liikekieli on tehokasta ja siinä tulee välttää liiallista jäykkyyttä ja monisanaisuutta.
Jep, onneksi ei sellaista tarvitse opetella. En osaisi edes suomeksi.

Urpiaisen poikakoululainen kuulostaa ihastuttavalta! Riemiksen veikkaus meni kyllä nappiin, mä varmaan huokailisin ihastuksesta joka kerta kun tuollainen tyyppi avaisi suunsa.
Boner

Viesti Kirjoittaja Boner »

exsu kirjoitti: mä varmaan huokailisin ihastuksesta joka kerta kun tuollainen tyyppi avaisi suunsa.
http://www.youtube.com/watch?v=qMLYTZNmUmw
Vastaa Viestiin