Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:Miksi ihmeessä akun pitäisi kestää viikko? Verrattuna vaikka hampaiden harjaamiseen puhelimen tökkääminen piuhaan on aika vähäpätöinen ja -töinen rutiini.
Ainakin minulla akun kesto on jatkuva murheenkryyni sähköttömillä kämpillä tai sitten ihan sillä, että se laturikin pitäisi tosiaan aina muistaa reissuun ottaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Bluntly kirjoitti:GPS ei saa yhteyttä kuin aukealla.
Kyllä Assisted GPS:n pitäisi jonkinlainen sijainti löytää ennen sitä. Itse GPS:hän on ihan perseestä kaiken kaikkiaankin ilman assistedia. Pelkkien navigaattoreitten valmistajat kiertävät kai GPS:n ongelmat etukäteen päivittämällä satelliittien asentoja updateilla, jotta softa sitten nopeammin tajuaa missä voisi olla.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

urpiainen kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Miksi ihmeessä akun pitäisi kestää viikko? Verrattuna vaikka hampaiden harjaamiseen puhelimen tökkääminen piuhaan on aika vähäpätöinen ja -töinen rutiini.
Ainakin minulla akun kesto on jatkuva murheenkryyni sähköttömillä kämpillä tai sitten ihan sillä, että se laturikin pitäisi tosiaan aina muistaa reissuun ottaa.
Mutta että viisikin päivää. Alkaa vaatia s40/isa luurin jos pitempiä aikoja haaveilee.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:
Bluntly kirjoitti: Liian leveä arkikäyttöön eikä akku kestä viikkoa virransäästötilassa.
No sitten älypuhelin ei ole valintasi. Muistelen, että N8 pelasi joskus kuusi päivää valmiudessa ja se on jotakin ihan uskomatonta.
Mä olen pohtinut omaa suhdetta älypuhelimiin ja päättänyt, että siinä vaiheessa kun kaipaan mobiilin netin matkaani, hommaan 10" näytöllä varustetun tabletin. Pienemmällä ei viitsi nettiä selailla.

Puhelimena semiälypuhelin vastaa parhaiten tarpeitani ja olenkin ollut hyvin tyytyväinen Nokian 5530 malliin. Sopivan pieni, mutta kosketusnäyttö on jo sen verran iso, että valokuvia ja karttaohjelmaa on jo järkevää selata ja netistäkin pystyy katsomaan asioita tarvittaessa, vaikka eihän sen käyttö noin pienellä näytöllä mukavaa ole. Fyysistä näppäimistöä en ole kaivannut kertaakaan. Hyvä ääni, joten toimii mp3 soittimena tarvittessa. Perusnäkymässä hyvin oikopolkuja ja riittävästi muokattavuutta, että pääsen kaikkiin säännöllisesti käyttämiini toimintoihin 1 tai 2 painalluksella. Näppäinlukko liukukytkimellä. Sähköposti toimi hyvin kunnes firma vaihtoi Google Apps:n, mutta siinä ilmenevät ongelmat on googlen päässä.

Vaihtanen johonkin vastaavilla ominaisuuksilla olevaan puhelimeen, kun lakkaa toimimasta. Joku N9 on kyllä hieno puhelin, mutta liian kallis ja ehkä aavistuksen liian iso tarpeisiini. Ainakaan sitä isompaan puhelimeen en sotkeudu.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Miksi ihmeessä akun pitäisi kestää viikko? Verrattuna vaikka hampaiden harjaamiseen puhelimen tökkääminen piuhaan on aika vähäpätöinen ja -töinen rutiini.
Ainakin minulla akun kesto on jatkuva murheenkryyni sähköttömillä kämpillä tai sitten ihan sillä, että se laturikin pitäisi tosiaan aina muistaa reissuun ottaa.
Mulla on eräretkiä varten peruskapula, sopii muutenkin paremmin reissujen henkeen kuin netin korpeen tuova älypuhelin.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Miksi ihmeessä akun pitäisi kestää viikko? Verrattuna vaikka hampaiden harjaamiseen puhelimen tökkääminen piuhaan on aika vähäpätöinen ja -töinen rutiini.
Ainakin minulla akun kesto on jatkuva murheenkryyni sähköttömillä kämpillä tai sitten ihan sillä, että se laturikin pitäisi tosiaan aina muistaa reissuun ottaa.
Mulla on eräretkiä varten peruskapula, sopii muutenkin paremmin reissujen henkeen kuin netin korpeen tuova älypuhelin.
Mulla on kaikkea varten peruskapula. (Tai no, duunissa on E5, joka joko on tai ei ole älypuhelin.)
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Johnny Winter

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

Nyt on pakko todeta, että Macin uusin käyttis on täys paska. Aivan susipaska. Osaa nekin sössiä näköjään.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

urpiainen kirjoitti:Mulla on kaikkea varten peruskapula. (Tai no, duunissa on E5, joka joko on tai ei ole älypuhelin.)
E5 lienee symbian älypuhelin.
Came here for school, graduated to the high life
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Applen Q4 oli karua menoa 'markkinajohtajalle': "Karkeasti voi arvioida, että Apple tekee voittoa iPhonella yhtä paljon kuin Nokia tekee kännyköillä liikevaihtoa."
http://www.talouselama.fi/nokialandia/a ... ia/a762566
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:Applen Q4 oli karua menoa 'markkinajohtajalle': "Karkeasti voi arvioida, että Apple tekee voittoa iPhonella yhtä paljon kuin Nokia tekee kännyköillä liikevaihtoa."
http://www.talouselama.fi/nokialandia/a ... ia/a762566
Joo. Hurjaa menoa Applella.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Jokos se ND alkaa pian tilittää Lumiastaan? :)

Sitä odotellessa joku Android-guru voisi kertoa miten isoja eroja käytettävyydessä/tehossa on HTC:n mallien Wildfire S ja Desire sekä Desire S:n välillä.

Wildfiressä on ainakin tehottomin chipsetti, jälkimmäisissä on muistieroja.
Came here for school, graduated to the high life
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti: Sitä odotellessa joku Android-guru voisi kertoa miten isoja eroja käytettävyydessä/tehossa on HTC:n mallien Wildfire S ja Desire sekä Desire S:n välillä.
.
No guru no comparison.


Kill All:n jälkeen: Desire S, Total memory 596, used 383, free 213.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:Jokos se ND alkaa pian tilittää Lumiastaan? :)
Verkkokaupan kioskista saisi tänään klo 24, mutta taidan kuitenkin odottaa huomiseen :)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

masa kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Sitä odotellessa joku Android-guru voisi kertoa miten isoja eroja käytettävyydessä/tehossa on HTC:n mallien Wildfire S ja Desire sekä Desire S:n välillä.
.
No guru no comparison.


Kill All:n jälkeen: Desire S, Total memory 596, used 383, free 213.
Käytät siis Desire S:ää nyt? Mitä olet tykännyt?
Came here for school, graduated to the high life
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti:Käytät siis Desire S:ää nyt? Mitä olet tykännyt?
Olen tykännyt kovasti. Akun kesto ja kosketusnäyttö vituttavat satunnaisesti
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

masa kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Käytät siis Desire S:ää nyt? Mitä olet tykännyt?
Olen tykännyt kovasti. Akun kesto ja kosketusnäyttö vituttavat satunnaisesti
Mikä siinä akkua syö? Kosketusnäyttöpulmat?
Came here for school, graduated to the high life
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti:Mikä siinä akkua syö? Kosketusnäyttöpulmat?
Jaa-a. En totta puhuen tiedä. Ehkä luulen vaan että siinä on heikko akku.

Ei kosketusnäytössä muita pulmia ole kuin se, että mun sormet on liian nakit.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

masa kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Mikä siinä akkua syö? Kosketusnäyttöpulmat?
Jaa-a. En totta puhuen tiedä. Ehkä luulen vaan että siinä on heikko akku.

Ei kosketusnäytössä muita pulmia ole kuin se, että mun sormet on liian nakit.
Ahaa, ok. Miten usein sitä sitten saa ladata?

Ensin sattuu, sitten tottuu ja lopulta tykkää. Niin se on portrait qwertynkin kanssa.
Came here for school, graduated to the high life
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti: Ahaa, ok. Miten usein sitä sitten saa ladata?
Emmä tiedä oikeesti. Lyön sen laturiin silloin kun muistan. Mut en kyl lähtisi mokkiviikonlopulle ilman laturia.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 1570
Liittynyt: 28.01.2011 23:35
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Moottoritie Töölön läpi ry.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Lumia 800:n hankin eilen. Olen tietty epäpätevä arvioija, kun en ole nykyaikaista puhelinta aiemmin käyttänyt. Mutta hieno puhelin.

- Nopea
- Fb integroitu käyttöjärjestelmään, ei vaadi erillistä sovellusta. Fb päivitykset tulevat automaattisesti ihmiset-hubiin.
- Spotify toimii hienosti
- Office, PowerPoint ja word
- Skydriveen voi ladata tiedostoja pc:ltä ja puhelimesta. Puhelimesta pääsee helposti skydriven tiedostoihin.
- Tekstin kirjoitus yllättävän helppoa virtuaalinäppiksellä, suomenkielen oikoluku tätäkin kirjoittaessa ja sanojen ehdotus toimii hyvin.
- Live tiiliä tukevia sovelluksia ainakin HS:lla ja IS:lla, eli uutisotsikot.
- Moniajo toimii.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Musta on nyt tullut aivan MS:n fanboy.

WP8:

http://pocketnow.com/windows-phone/excl ... 8-detailed

Veikkaan, että tuo kohta "Business support" on merkittävä myynnin kannalta.

Tietysti välitön taustasynkkaus skydriven kautta on hieno asia myös.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kiri kiri!

Applella on jo 74% alan voitoista, joten Nokialta saisi jo tulla niitä positiivisia myyntituloksia.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 1202116265

iPhone 5 tulee 2012 puolivälissä ja WP8 ei ilmesty ainakaan ennen tuota. Voi tulla verinen launch-taistelu.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NuoriDaavid kirjoitti:Lumia 800:n hankin eilen. Olen tietty epäpätevä arvioija, kun en ole nykyaikaista puhelinta aiemmin käyttänyt. Mutta hieno puhelin.

- Nopea
- Fb integroitu käyttöjärjestelmään, ei vaadi erillistä sovellusta. Fb päivitykset tulevat automaattisesti ihmiset-hubiin.
- Spotify toimii hienosti
- Office, PowerPoint ja word
- Skydriveen voi ladata tiedostoja pc:ltä ja puhelimesta. Puhelimesta pääsee helposti skydriven tiedostoihin.
- Tekstin kirjoitus yllättävän helppoa virtuaalinäppiksellä, suomenkielen oikoluku tätäkin kirjoittaessa ja sanojen ehdotus toimii hyvin.
- Live tiiliä tukevia sovelluksia ainakin HS:lla ja IS:lla, eli uutisotsikot.
- Moniajo toimii.
Ei siinä ole moniajoa, se yrittää paikata sitä muistamalla mihin kohtaan edellistä sovellusta jäit kun menet sinne takaisin. Musiikkisoitin on ainut poikkeus.

Miten akku kestää? Älä muuten päästä sitä sitten tyhjäksi.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Lumia 800:n hankin eilen. Olen tietty epäpätevä arvioija, kun en ole nykyaikaista puhelinta aiemmin käyttänyt. Mutta hieno puhelin.

- Nopea
- Fb integroitu käyttöjärjestelmään, ei vaadi erillistä sovellusta. Fb päivitykset tulevat automaattisesti ihmiset-hubiin.
- Spotify toimii hienosti
- Office, PowerPoint ja word
- Skydriveen voi ladata tiedostoja pc:ltä ja puhelimesta. Puhelimesta pääsee helposti skydriven tiedostoihin.
- Tekstin kirjoitus yllättävän helppoa virtuaalinäppiksellä, suomenkielen oikoluku tätäkin kirjoittaessa ja sanojen ehdotus toimii hyvin.
- Live tiiliä tukevia sovelluksia ainakin HS:lla ja IS:lla, eli uutisotsikot.
- Moniajo toimii.
Ei siinä ole moniajoa, se yrittää paikata sitä muistamalla mihin kohtaan edellistä sovellusta jäit kun menet sinne takaisin. Musiikkisoitin on ainut poikkeus.

Miten akku kestää? Älä muuten päästä sitä sitten tyhjäksi.
Akusta vaikea sanoa, kun vasta viime yönä latasin ensi kertaa aivan täyteen.

Eilen akku tyhjeni ad sammutus ja ei siitä mitään komplikaatioita tullut.

Moniajosta: ok, sanotaan, että se hyvin matkii moniajoa. Eli samalla kun kuuntelee musiikkia voi tsekata meilit ja surffata netissä ja kun painaa pidempään "takaisin" nappulaa, niin aukeaa useampi "käynnissä" oleva sovellus, joista voit hypätä suoraan samaan kohtaan, missä aiemmin olit. Eli sovellusten välillä voi vaihtaa lennosta toiseen.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Vastaa Viestiin