Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Viesti Kirjoittaja Georgina »

irmelianneli kirjoitti:
(Gina: Mitäh, ei täällä vaan oo tänään ollu ku viiden pintaan paks..)
Haukiputaalla on joku oma ilmasto. Kesällä siellä ei sit kyllä vastaavasti sada. Joku korkeapaineen keskus tai jotain.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Eilen reilun tunnin tehokas äksy-lenkki ympäri Vuosaarta - teki gutaa.
The great club outshines the individual, always and forever.
AarneAnkka

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

55 minuuttia uintia tavalliseen tapaan. Eli vähän repsahti, olisi pitänyt uida tunti mutta ei ollut aikaa, kun en päässyt ajoissa uimaan, koska eilen illalla piti mennä vähän myöhäiseksi pelin parissa... :oops:

Edessäni ui jonkin aikaa mahottoman karvainen mies. Mustat kylki- ja selkäkarvat liehuivat vedessä. Aloin pelätä suuni avaamista veden alla jottei sinne menisi karvoja. :barf: Tosin pelko lienee aika turha sillä onhan ihmisillä päissään ihan yhtä paljon karvaa...
Exsat

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Eilen kevyt kävelylenkki päivällä ja illalla pace 45 min.
hebuli

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Salille. 45 minuutissa vedän koko kehon läpi, keskittyen lähinnä isoihin liikkeisiin. High Impact Training on tämän päivän juttu.
Aito_Johanna

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Muokkaus (eli sellanen Motivuksen jumppa) 45 min, kävely sinne ja takaisin n. 2 km.
AarneAnkka

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

hebuli kirjoitti:High Impact Training
Eli...?
Exsat

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Jalka-selkätreeni ja puolisen tuntia aerobista.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Rappusten kiipeilyä kolme-neljä tuntia, 100 vatsalihasliikettä, kotitöitä. Ihan tarpeeksi tälle päivälle *haukottelee*

Sattuuko joku muuten tietämään, minkä verran esim. puolen tunnin saunominen mahtaa polttaa kaloreita?
AarneAnkka

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

ninnithequeen kirjoitti:Sattuuko joku muuten tietämään, minkä verran esim. puolen tunnin saunominen mahtaa polttaa kaloreita?
Luulisi saunomisen jopa vähentävän kalorien kulutusta kun kuumassa ympäristössä lihakset rentoutuvat ja yrittävät olla tuottamatta lämpöä. Ja aivot kanssa.

Löylyn heittäminenkään tuskin kovin kummoista liikuntaa on. Jos paino laskee saunassa, se johtuu hikoilusta.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Viesti Kirjoittaja Camilla »

ninnithequeen kirjoitti: Sattuuko joku muuten tietämään, minkä verran esim. puolen tunnin saunominen mahtaa polttaa kaloreita?
Riippuu varmaan ihan niiden nautittujen saunaolusten määrästä :D
AarneAnkka

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Päätin ostoksilta palatessani olla sankari(?) ja kiivetä ostosten kanssa porrakset sen sijaan että menisin hissillä. Lastina oli 6 litraa kokista, 3 litraa maitoa, 8 litraa appelsiinimehua, 10 jugurttipurkkia (=2 kg) ja kilo sekalaisia härppeitä eli yhteensä 20 kg. Kerroksia kiipesin seitsemän, plus tietty pihaporrakset ylös talon viereen. Sekä tietty matka ostoskeskuksesta kotiin sillä olin liikkeellä jalan.

Voisko ton jo laskea urheilusuoritukseksi? :D
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Camilla kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti: Sattuuko joku muuten tietämään, minkä verran esim. puolen tunnin saunominen mahtaa polttaa kaloreita?
Riippuu varmaan ihan niiden nautittujen saunaolusten määrästä :D
Haha, no niin varmaan. Mutta jos yhdessä ykkösoluessa on noin 120 kcal, niin kuluttaisiko se puolen tunnin saunominen sen, sitä mie vaan ajattelin. Siis toivoin ;)
hebuli

Viesti Kirjoittaja hebuli »

AarneAnkka kirjoitti:
hebuli kirjoitti:High Impact Training
Eli...?
Sekoitin kaksi eri termiä (HIT) toisiinsa, pitipä sanoa High Intensity Training. Ainakin se on hyvä tekosyy käydä salilla vain kaksi kertaa viikossa.
AarneAnkka

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

hebuli kirjoitti:Sekoitin kaksi eri termiä (HIT) toisiinsa, pitipä sanoa High Intensity Training. Ainakin se on hyvä tekosyy käydä salilla vain kaksi kertaa viikossa.
Itse asiassa myös käsite High Impact Training on olemassa. Koitin googlettaa mutta tuloksia tuli liikaa, siksi kysyin sinulta tarkennusta. Wikipedian mukaan esim. juoksu on HIT:tä koska se kalorien polttamisen lisäksi myös rasittaa luita ja niveliä. Viimeksi mainitut itse asiassa tarvitsevat sopivan määrän rasitusta jotta ne lujittuisivat oikealla tavalla.
Pikku-Akka

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

Tunnin kuntojumppa, erityisesti selkä-vatsaosasto sai kyytiä.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Selkä, takareidet, pohkeet, hauikset, n. 45min.

AarneAnkka kirjoitti:Päätin ostoksilta palatessani olla sankari(?) ja kiivetä ostosten kanssa porrakset sen sijaan että menisin hissillä. Lastina oli 6 litraa kokista, 3 litraa maitoa, 8 litraa appelsiinimehua, 10 jugurttipurkkia (=2 kg) ja kilo sekalaisia härppeitä eli yhteensä 20 kg. Kerroksia kiipesin seitsemän, plus tietty pihaporrakset ylös talon viereen. Sekä tietty matka ostoskeskuksesta kotiin sillä olin liikkeellä jalan.

Voisko ton jo laskea urheilusuoritukseksi? :D
Kyllä voi :) Hyvähyvä! Itsekin olen vältellyt hissejä melkein jo kymmenen vuotta melko tiukasti, mutta kyllä noilla lasteilla olisin jo varmaan turvautunut.. :D
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kaikkien ikojen onnistunein jalkatreeni. Viimeisen sarjan jälkeen rojahdin lattialle kun ei enää pystynyt seisomaan ja vintti oli mustana.

Kiva olla juppisalilla "erilainen nuori" eli ei välineurheilija vaan yksilö, joka tekee muuta kuin nivustenlevityskoneessa minimipainoilla tuhannen sarjoja. Saa osakseen huomiota, lähinnä pelon ja inhonsekaisia katseita. Mukana myös ääni- ja haju.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Exsat

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Pilates ja 30min lämmittelyjä.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Juoksu 5km ja tunnin pilates.
Turbohaltija

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Nyt jo kolmena iltana putkeen kuuden kilsan juoksulenkki.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

vaikka asun 3. kerroksessa en koskaan käytä hissiä, viimeksi 20kg kiuaskiviä etunojassa kannossa..
Pyyhin Netikettiin..
AarneAnkka

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Uintia tänä aamuna. Koska ei ollut kiire mihinkään aamukokoukseen, päätin uida vähän pidempään eli 1h 10min. Tuottaa ilmeisesti tulostakin, kun mussu kehaisi minua skrodeksi. :mrgreen:

Aikamoinen ryysis oli hallissa uinnin loppupuolella. Koko ajan sai väistellä, ohittaa ja vaihtaa rataa kun Kosmisen Murphyn nerokkaasti organisoimaa, järjestäytynyttä tielläolentaa hööki päälle joka puolelta. Apua.
hebuli

Viesti Kirjoittaja hebuli »

AarneAnkka kirjoitti:Päätin ostoksilta palatessani olla sankari(?) ja kiivetä ostosten kanssa porrakset sen sijaan että menisin hissillä... Voisko ton jo laskea urheilusuoritukseksi? :D
Tuohan on parhautta. Jos itse asuisin noin korkealla, pyrkisin yleensä välttämään hissin käyttöä.

Eilinen (ti) lenkkeily oli epätavallinen. Ilmeisesti maanantain salitreenien jälkeen jalat olivat vielä varsin uupuneet, mietin jo lenkkeilyn väliinjättämistä tai pelkällä kävelylenkillä käyntiä. Lenkkeillessä jalat olivat kuin lyijyä, mutta happivaje ei ollut lähelläkään (yleensä just toisinpäin). Yritin nostaa pulssia ja saada itseni hengästymään heiluttelemalla käsiä samalla kun lenkkeilin. Jos lähistöllä sattui vielä olemaan muita lenkkeilijöitä tai koiranulkoiluttajia, päästin samalla "Ölölölölölölö!"-ääntä jotta kuva mielenvikaisuudestani olisi täydellinen.

Pahus kun ei ollut murtsikoita, löysin lenkkeillessä hyviä hiihtomaastoja lähistöltä. Pitäis ne varmaan sittenkin ostaa, eilenkin oli just passeli hiihtosää. En vain saa päätettyä ostaisinko perinteisen vai luistelutyylin sukset, kun nekin tuntuvat olevan erilaisia.

Eipä sen puoleen, sama koskee laskettelukamppeita, nekin pitäisi "uusia". Pari kaveria jo ehdottivat jos lähtisimme yhdessä mäkeen (itse olen tainnut viimeksi lasketella lukioaikoina, tosin silloin tein sitä tosi paljon; vähän ovat välineet muuttuneet niistä ajoista).

Tänään taitaa olla välipäivä jotta lihakset ovat levänneet huomista salitreeniä varten. Enintään kävelylenkki illalla.
AarneAnkka

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

hebuli kirjoitti:Tuohan on parhautta. Jos itse asuisin noin korkealla, pyrkisin yleensä välttämään hissin käyttöä.
Olen jopa miettinyt, kun kerran ulkona on vähän liukasta ja kylmää jotta lenkkeily olisi täysin mukavaa, häiritsisikö naapureita jos juoksisin porraskäytävässä ylös ja alas portaita vaikkapa nilkkapainot jalassa? Vai olisiko se täysin pöhköä? :)
Vastaa Viestiin