Sivu 34/124

Lähetetty: 03.12.2009 15:13
Kirjoittaja Pulkannaru
exPertti kirjoitti:Ihan samat perusteet ohjaamonkestävyydelle oli kyllä molemmissa autoissa annettu. S40:lle ja Fiikukselle.
Ei nyt millään pahalla, mutta alkaa kuulostaa Volvolandian jutuille.
Kun olet varmaan tekniikan tohtorii, niin paas sitten laittaen ko autoissa käytetyistä rakenteista ja materiaaleita kovaa dataa. Ellei sitä sulla ole, niin paras pitää suu pienemmällä tässä asiassa. Tietoni tästä on luultavasti parempoi kuin sinulla.
Tuo tulkintasi perustunee, kai, vain linkittämääsi törmäystestiin? Siinä tulkitaan vain ko testin tulosta, ei turvallisuutta muissa tilanteissa (nopeus, törmäyssuunta jne). Lisäksi uskallan väittää melun vaikuttavan turvallisuuteen, se asia ei lie vielä ole tullut ilmi.

Lähetetty: 03.12.2009 15:19
Kirjoittaja Kai Nalo
Pulkannaru kirjoitti:. Ellei sitä sulla ole, niin paras pitää suu pienemmällä tässä asiassa. Tietoni tästä on luultavasti parempoi kuin sinulla.
LOL mitä agrea!

No mikäs tohtori sinä sitten mahdat olla? Tähän mennessä et 0le muuta vielä esittänyt kuin että peeniksesi on luutavasti isompi kuin pertillä. Anna nyt tulla ihan faktaakin niin joku voi jopa ostaa kehutun tietotaitosi.

Lähetetty: 03.12.2009 15:35
Kirjoittaja Frederik Krueger
No niin rauhoitutaanpas.

Otetaan vinkkejä pääkaupunkiseudun hyvistä ja tietenkin halvoista määräaikaishuoltopaikoista Toyotalle, enkä tarkoita Tiittasen Pakoputkihuoltoa. Kyseessä 30000km huolto, ja tietenkin vinkkejä miten laskea hintaa alas. Pitääkö nykyisin edelleen erikseen kieltäytyä pissapojan täytöistä jne. ettei niistä laskuteta maltaita erikseen?

Normaalisti ajattelisin ettei paikalla niin väliä, mutta:

a) oletan että tunnetummilla paikoilla kuten Kaivokselan Toyota on ihan omat hinnastonsa

b) kantapään kautta tuli opittua entisellä Volkkarilla mille (valtuutetuille) huoltamoille autoaan EI kannata viedä, ainakaan jos haluan yleistää yksittäistapauksia. Niinku se joku Malminkartanon huoltopaikka joiden huollon jäljiltä autoni moottori ylikuumeni kun heidän asentamansa uuden termostaatin tms. muovinen tunnistinpiikki tms. oli "murtunut" yllättäen. Pidän todennäköisenä että oli rikkoontunut asennettaessa, tai sitten mulla oli muka mahdollisimman paska tsäkä.

Lähetetty: 03.12.2009 15:39
Kirjoittaja exPertti
Kai Nalo kirjoitti:Anna nyt tulla ihan faktaakin niin joku voi jopa ostaa kehutun tietotaitosi.
Kieltämättä olemme ajautuneet tilanteeseen, jossa tämä alkaisi kuulostaa ihan kohtuulliselta.

Sitä odotellessa katsellaan vaikka tätä:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Tf_PTSiZppo[/youtube]

Lähetetty: 03.12.2009 15:41
Kirjoittaja Bluntly
Hitto tuo autonvalkkaaminen on hankalaa. Liikaa tarjontaa.

Lähetetty: 03.12.2009 15:47
Kirjoittaja Manaaja
Bhven kirjoitti:
Aika rouhean kokoiset vanteet. martzalla on varmaan tollaset.
Ei marsu noin pieniin tyydy.

Kuva

Lähetetty: 03.12.2009 15:56
Kirjoittaja Kai Nalo
Bluntly kirjoitti:Hitto tuo autonvalkkaaminen on hankalaa. Liikaa tarjontaa.
Osta toi:

http://www.iltasanomat.fi/autot/1797984

Lähetetty: 03.12.2009 15:57
Kirjoittaja Manaaja
Kenes käsialaa se vookkuksen 1.6 100hv -pata on? Sellasella on tullut ajeltua muutamaan otteeseen, kun siskolla moinen on.

Täytyy antaa propsit siitä, että pienillä kierroksilla (alle 2500) tuntuu, että vääntöä olisi kuin 1.8 litrasessa ikään. Tai itse asiassa paljon paremminkin, kuin mitä mun 1.8 litrasessa Lagunassa oli. Tosin siitä ylöspäin ei tunnu tapahtuvan yhtään mitään, vaikka miten vinguttaisi. Kierrokset vain kasvavat, mutta vaparibensakonemaisesta huippuväännöstä/tehosta 3500 RPM:n toisella puolella ei ole tietoakaan.

Miinuksena voisi myöskin mainita käyntiäänen, joka bensaneloseksi kuulostaa enemmän dieseliltä kuin oma V6-diesel, joka on sentään ihan oikeasti diesel.

Lähetetty: 03.12.2009 15:58
Kirjoittaja exPertti
Manaaja kirjoitti:Kenes käsialaa se vookkuksen 1.6 100hv -pata on? Sellasella on tullut ajeltua muutamaan otteeseen, kun siskolla moinen on.

Täytyy antaa propsit siitä, että pienillä kierroksilla (alle 2500) tuntuu, että vääntöä olisi kuin 1.8 litrasessa ikään. Tai itse asiassa paljon paremminkin, kuin mitä mun 1.8 litrasessa Lagunassa oli. Tosin siitä ylöspäin ei tunnu tapahtuvan yhtään mitään, vaikka miten vinguttaisi. Kierrokset vain kasvavat, mutta vaparibensakonemaisesta huippuväännöstä/tehosta 3500 RPM:n toisella puolella ei ole tietoakaan.

Miinuksena voisi myöskin mainita käyntiäänen, joka bensaneloseksi kuulostaa enemmän dieseliltä kuin oma V6-diesel, joka on sentään ihan oikeasti diesel.
Mazdalla kai siinä on ollut näppinsä pelissä. Virallisesti se on "yhteistyötä". Tiedä häntä.

Lähetetty: 03.12.2009 16:11
Kirjoittaja Pulkannaru
Kai Nalo kirjoitti:No mikäs tohtori sinä sitten mahdat olla? Tähän mennessä et 0le muuta vielä esittänyt kuin että peeniksesi on luutavasti isompi kuin pertillä. Anna nyt tulla ihan faktaakin niin joku voi jopa ostaa kehutun tietotaitosi.
Saatan tietää tuosta enemmän kuin exPertti. Ja en nyt jaksa kaivaa Pertsalta pyytämääni kylmää dataa. Se kyllä löytyy. Epäile/epäilkää jos haluatte, se ei kiinosta. Mutta se kiinostaa, että huutelee pelkän lehdistön julkaisemien juttujen perusteella tietämättä asiasta syvällisemmin. Palstalla on varmaan monta, jotka tietävät juurta jakasen muustakin kuin leipäpuunsa jutuista. Oletteko huutelijat kenties viettäneet auto testien (siis siellä labrassa tms) parissa pitkiäkin aikoja? Mä ehkä olen, joskus muinaisuudessa. Ja sieltä on sitten jäänyt linkkejä sinne sun tänne ympäri maailmaa. Enempää en taida asiaa valottaa.

Lähetetty: 03.12.2009 16:14
Kirjoittaja Kai Nalo
Pulkannaru kirjoitti:. Enempää en taida asiaa valottaa.
Hoohoo mikä perustelut. Taidatkin olla varsinainen autoinsinööri tai ainakin ruudinkeksijä. :rofl:

Lähetetty: 03.12.2009 16:16
Kirjoittaja Pulkannaru
:roll:

Lähetetty: 03.12.2009 16:22
Kirjoittaja Manaaja
Mä en muuten pidä Volvoista. Ne tekee miehistä impotentteja.

Lähetetty: 03.12.2009 16:26
Kirjoittaja Kai Nalo
Manaaja kirjoitti:Mä en muuten pidä Volvoista. Ne tekee miehistä impotentteja.
Siksikö noi V70:sen kuskit on liikenteessä niin totaalisia idareita?

Lähetetty: 03.12.2009 16:34
Kirjoittaja Kai Nalo
Pulkannaru kirjoitti::roll:
Pulkannaru kirjoitti: Uskallan myös sanoa, että tiedän auton äänimaailman suunnittelusta ja kustannuksista sinua enemmän.
Pulkannaru kirjoitti: Ehkä sinun kannattaisi tutustua tähän(kin) asiaan paremmin. Ja palata sitten asiaan, jos vielä on tarvetta.
Pulkannaru kirjoitti: Kun olet varmaan tekniikan tohtorii, niin paas sitten laittaen ko autoissa käytetyistä rakenteista ja materiaaleita kovaa dataa. Ellei sitä sulla ole, niin paras pitää suu pienemmällä tässä asiassa. Tietoni tästä on luultavasti parempoi kuin sinulla.
Niin oletko sinä joku autotohtorismies, vai millä mittaat jatkuvasti peeniksesi pituutta?

Minä en tiedä autoista ja niiden korirakenteista mitään, mutta tuo sinun uhoamisesi on vaan niin suunnattoman huvittavaa, että on pakko kysyä.

Lähetetty: 03.12.2009 16:44
Kirjoittaja Pulkannaru
^
Pulkannaru kirjoitti:..autotestien (siis siellä labrassa tms) parissa pitkiäkin aikoja? Mä ehkä olen, joskus muinaisuudessa. Ja sieltä on sitten jäänyt linkkejä sinne sun tänne ympäri maailmaa.
Katson tuon riittävän vastaukseksi. Jos ei riitä, niin voivoi :D

Lähetetty: 03.12.2009 16:50
Kirjoittaja Kai Nalo
Pulkannaru kirjoitti: Katson tuon riittävän vastaukseksi. Jos ei riitä, niin voivoi :D
Joo ei todellakaan riitä. Lentokoneen siivoojakin viettää koneessa pitkiä aikoja, eikä se silti osaa lentää sillä masiinalla.

Taidat vaan olla tekniikanmaailman tilaaja vuodesta 91.

Lähetetty: 03.12.2009 16:58
Kirjoittaja Pulkannaru
^
Eikun vuodesta 1978 !
Osallistuuko lentokoneen siivooja koneen suunnitteluun/testaukseen/protojen koeajoihin+rakennukseen+kehitystyöhön/markkinointitestaukseen/muotoiluosastolla savimallien tekoon/korroosiokokeisiin/kestävyystesteihin/kolarikokeisiin/kenttätestaukseen/päästötestaukseen esituotantomalleilla/alihankkijan luona käynteihin/ jamitävielä? Ilmeisesti ei.
Tähän loppuu tämän asian turha jauhaminen osaltani.
Ilmeisesti sanonta 'ei helmiä sioille' pitää sittenkin paikkansa.

terv.

Lähetetty: 03.12.2009 17:10
Kirjoittaja Kai Nalo
Pulkannaru kirjoitti:^
.
Ilmeisesti sanonta 'ei helmiä sioille' pitää sittenkin paikkansa.

terv.
Ai jumalklavita sentään. Taidat olla ihan oikeasti hieman yksinkertainen?

Lähetetty: 03.12.2009 17:25
Kirjoittaja Manaaja
Kai Nalo kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Mä en muuten pidä Volvoista. Ne tekee miehistä impotentteja.
Siksikö noi V70:sen kuskit on liikenteessä niin totaalisia idareita?
Siksi. Tosin välillä se johtuu siitäkin, että ratissa on nainen. Mutta sehän on periaatteessa sama asia.

En kyllä tajua itsekään tuota V70-efektiä. Tosin kyllä se koskee yleensä myös S80:iäkin.

Lähetetty: 03.12.2009 17:55
Kirjoittaja Pulkannaru
Kai Nalo kirjoitti:Ai jumalklavita sentään. Taidat olla ihan oikeasti hieman yksinkertainen?
Niin oonkii ! Ja jäykempi ku pääministeri !!1

Lähetetty: 03.12.2009 19:12
Kirjoittaja Pulkannaru
Kai Nalo kirjoitti:Siksikö noi V70:sen kuskit on liikenteessä niin totaalisia idareita?
Manaaja kirjoitti:En kyllä tajua itsekään tuota V70-efektiä. Tosin kyllä se koskee yleensä myös S80:iäkin.
Johtunee työsuhdeautoilusta. Eli kun työpaikalla ja muualla elämässä ajelee törkeästi, niin pääsee korkealle. No, jonnekin saakka kuitenkin. Ilmiö taisi olla joskus Mersujen ja Bemreiden. Nyt V70:sten. Sekaan pukkaa kyllä kovaa vauhtia A4 Avant, A6, uusin Passat ja jokunen 'kallis' Avensis.
Ainakin tollaisia omakohtaisia havaintoja liikenteestä.
Perhekoon Volvot ovat kai perinteisesti vetäneet puoleensa kuskeja, jotka todella tarvitsevat keskimääräistä turvallisempana pidetyn auton.

Lähetetty: 04.12.2009 8:30
Kirjoittaja exPertti
Pulkannaru kirjoitti:Katson tuon riittävän vastaukseksi. Jos ei riitä, niin voivoi :D
On kyllä pakko sanoa, että jos tämä on ulosantisi aiheesta en näe mitään syytä muuttaa olettamuksiani.

Hauska muuten, että puhuit miten ohjaamo litistyy ja silleen. A-pilarinhan kuuluukin viedä ne jäljellä olevat voimat kattoon kohdistuviksi eikä kuskin jalkoihin vaikkapa.

En näe tässä mitään muuta vaihtoehtoa kuin, että molemmat kuvittelevat jatkossakin palstapippelinsä olevan isompi kuin toisella. :)

Lähetetty: 04.12.2009 11:48
Kirjoittaja Frederik Krueger
Kovin paljon huutoa jostain ihme autoista. Voisi melkein kuvitella että riitelette vähintään PS3:n grafiikkakyvyistä, niin on tunteet pinnassa.

Lähetetty: 04.12.2009 14:05
Kirjoittaja Pulkannaru
exPertti kirjoitti:Hauska muuten, että puhuit miten ohjaamo litistyy ja silleen. A-pilarinhan kuuluukin viedä ne jäljellä olevat voimat kattoon kohdistuviksi eikä kuskin jalkoihin vaikkapa.
Ne törmäysvoimat voi hukata ennen a-pilarin PYSYVÄÄ muodonmuutosta. Mitä enemmän tuota pysyvää muodonmuutosta tulee, sitä huonommin ko auto kestää normitestiä suurempia törmäysvoimia. Ja nimenomaan tätä normitestiä suurempiin voimiin tuo turvallisuuskantani on perustunut. Kehotan sinua (jo muita jos katsotte niistä oppivanne) katsomaan niitä törmäysvideoita vaikka paristakymmenestä eri autosta. Toivottavsti tulkitsette niitä oikein.
Mainitsit voimien kohdistumisesta muualle. Niin, törmäysvoimien siirtäminen suunnitellusti eri puolelle korikehikkoa on kyllä minulla hallussa.

Materiaali jne tiedot on olemassa, mutta en ehdi+viitsi niitä tänne kaivaa. Ja ulkomuistista en niitä kirjoita, koska saatan kirjoittaa yhden numeron väärin jossain kohtaa ja se taas johtaa tiedämme kyllä mihin.
En näe tässä mitään muuta vaihtoehtoa kuin, että molemmat kuvittelevat jatkossakin palstapippelinsä olevan isompi kuin toisella.
Muihin asiayhteyksiin en ota kantaa, mutta tässä asiassa mulla taitaa olla ainakin metrin pidempi kuin sinulla. Paitsi, jos olet korirakenteissa ja törmäystesteissä maailmaluokan Guru. :D