Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Pulkannaru
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

exPertti kirjoitti:Ihan samat perusteet ohjaamonkestävyydelle oli kyllä molemmissa autoissa annettu. S40:lle ja Fiikukselle.
Ei nyt millään pahalla, mutta alkaa kuulostaa Volvolandian jutuille.
Kun olet varmaan tekniikan tohtorii, niin paas sitten laittaen ko autoissa käytetyistä rakenteista ja materiaaleita kovaa dataa. Ellei sitä sulla ole, niin paras pitää suu pienemmällä tässä asiassa. Tietoni tästä on luultavasti parempoi kuin sinulla.
Tuo tulkintasi perustunee, kai, vain linkittämääsi törmäystestiin? Siinä tulkitaan vain ko testin tulosta, ei turvallisuutta muissa tilanteissa (nopeus, törmäyssuunta jne). Lisäksi uskallan väittää melun vaikuttavan turvallisuuteen, se asia ei lie vielä ole tullut ilmi.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Pulkannaru kirjoitti:. Ellei sitä sulla ole, niin paras pitää suu pienemmällä tässä asiassa. Tietoni tästä on luultavasti parempoi kuin sinulla.
LOL mitä agrea!

No mikäs tohtori sinä sitten mahdat olla? Tähän mennessä et 0le muuta vielä esittänyt kuin että peeniksesi on luutavasti isompi kuin pertillä. Anna nyt tulla ihan faktaakin niin joku voi jopa ostaa kehutun tietotaitosi.
Frederik Krueger
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

No niin rauhoitutaanpas.

Otetaan vinkkejä pääkaupunkiseudun hyvistä ja tietenkin halvoista määräaikaishuoltopaikoista Toyotalle, enkä tarkoita Tiittasen Pakoputkihuoltoa. Kyseessä 30000km huolto, ja tietenkin vinkkejä miten laskea hintaa alas. Pitääkö nykyisin edelleen erikseen kieltäytyä pissapojan täytöistä jne. ettei niistä laskuteta maltaita erikseen?

Normaalisti ajattelisin ettei paikalla niin väliä, mutta:

a) oletan että tunnetummilla paikoilla kuten Kaivokselan Toyota on ihan omat hinnastonsa

b) kantapään kautta tuli opittua entisellä Volkkarilla mille (valtuutetuille) huoltamoille autoaan EI kannata viedä, ainakaan jos haluan yleistää yksittäistapauksia. Niinku se joku Malminkartanon huoltopaikka joiden huollon jäljiltä autoni moottori ylikuumeni kun heidän asentamansa uuden termostaatin tms. muovinen tunnistinpiikki tms. oli "murtunut" yllättäen. Pidän todennäköisenä että oli rikkoontunut asennettaessa, tai sitten mulla oli muka mahdollisimman paska tsäkä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Kai Nalo kirjoitti:Anna nyt tulla ihan faktaakin niin joku voi jopa ostaa kehutun tietotaitosi.
Kieltämättä olemme ajautuneet tilanteeseen, jossa tämä alkaisi kuulostaa ihan kohtuulliselta.

Sitä odotellessa katsellaan vaikka tätä:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Tf_PTSiZppo[/youtube]
Came here for school, graduated to the high life
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Hitto tuo autonvalkkaaminen on hankalaa. Liikaa tarjontaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Bhven kirjoitti:
Aika rouhean kokoiset vanteet. martzalla on varmaan tollaset.
Ei marsu noin pieniin tyydy.

Kuva
Kai Nalo

Bluntly kirjoitti:Hitto tuo autonvalkkaaminen on hankalaa. Liikaa tarjontaa.
Osta toi:

http://www.iltasanomat.fi/autot/1797984
Manaaja

Kenes käsialaa se vookkuksen 1.6 100hv -pata on? Sellasella on tullut ajeltua muutamaan otteeseen, kun siskolla moinen on.

Täytyy antaa propsit siitä, että pienillä kierroksilla (alle 2500) tuntuu, että vääntöä olisi kuin 1.8 litrasessa ikään. Tai itse asiassa paljon paremminkin, kuin mitä mun 1.8 litrasessa Lagunassa oli. Tosin siitä ylöspäin ei tunnu tapahtuvan yhtään mitään, vaikka miten vinguttaisi. Kierrokset vain kasvavat, mutta vaparibensakonemaisesta huippuväännöstä/tehosta 3500 RPM:n toisella puolella ei ole tietoakaan.

Miinuksena voisi myöskin mainita käyntiäänen, joka bensaneloseksi kuulostaa enemmän dieseliltä kuin oma V6-diesel, joka on sentään ihan oikeasti diesel.
exPertti
Kitisijä

Manaaja kirjoitti:Kenes käsialaa se vookkuksen 1.6 100hv -pata on? Sellasella on tullut ajeltua muutamaan otteeseen, kun siskolla moinen on.

Täytyy antaa propsit siitä, että pienillä kierroksilla (alle 2500) tuntuu, että vääntöä olisi kuin 1.8 litrasessa ikään. Tai itse asiassa paljon paremminkin, kuin mitä mun 1.8 litrasessa Lagunassa oli. Tosin siitä ylöspäin ei tunnu tapahtuvan yhtään mitään, vaikka miten vinguttaisi. Kierrokset vain kasvavat, mutta vaparibensakonemaisesta huippuväännöstä/tehosta 3500 RPM:n toisella puolella ei ole tietoakaan.

Miinuksena voisi myöskin mainita käyntiäänen, joka bensaneloseksi kuulostaa enemmän dieseliltä kuin oma V6-diesel, joka on sentään ihan oikeasti diesel.
Mazdalla kai siinä on ollut näppinsä pelissä. Virallisesti se on "yhteistyötä". Tiedä häntä.
Pulkannaru
Kitisijä

Kai Nalo kirjoitti:No mikäs tohtori sinä sitten mahdat olla? Tähän mennessä et 0le muuta vielä esittänyt kuin että peeniksesi on luutavasti isompi kuin pertillä. Anna nyt tulla ihan faktaakin niin joku voi jopa ostaa kehutun tietotaitosi.
Saatan tietää tuosta enemmän kuin exPertti. Ja en nyt jaksa kaivaa Pertsalta pyytämääni kylmää dataa. Se kyllä löytyy. Epäile/epäilkää jos haluatte, se ei kiinosta. Mutta se kiinostaa, että huutelee pelkän lehdistön julkaisemien juttujen perusteella tietämättä asiasta syvällisemmin. Palstalla on varmaan monta, jotka tietävät juurta jakasen muustakin kuin leipäpuunsa jutuista. Oletteko huutelijat kenties viettäneet auto testien (siis siellä labrassa tms) parissa pitkiäkin aikoja? Mä ehkä olen, joskus muinaisuudessa. Ja sieltä on sitten jäänyt linkkejä sinne sun tänne ympäri maailmaa. Enempää en taida asiaa valottaa.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Kai Nalo

Pulkannaru kirjoitti:. Enempää en taida asiaa valottaa.
Hoohoo mikä perustelut. Taidatkin olla varsinainen autoinsinööri tai ainakin ruudinkeksijä. :rofl:
Pulkannaru
Kitisijä

:roll:
-
Rauno Räsänen:
Manaaja

Mä en muuten pidä Volvoista. Ne tekee miehistä impotentteja.
Kai Nalo

Manaaja kirjoitti:Mä en muuten pidä Volvoista. Ne tekee miehistä impotentteja.
Siksikö noi V70:sen kuskit on liikenteessä niin totaalisia idareita?
Kai Nalo

Pulkannaru kirjoitti::roll:
Pulkannaru kirjoitti: Uskallan myös sanoa, että tiedän auton äänimaailman suunnittelusta ja kustannuksista sinua enemmän.
Pulkannaru kirjoitti: Ehkä sinun kannattaisi tutustua tähän(kin) asiaan paremmin. Ja palata sitten asiaan, jos vielä on tarvetta.
Pulkannaru kirjoitti: Kun olet varmaan tekniikan tohtorii, niin paas sitten laittaen ko autoissa käytetyistä rakenteista ja materiaaleita kovaa dataa. Ellei sitä sulla ole, niin paras pitää suu pienemmällä tässä asiassa. Tietoni tästä on luultavasti parempoi kuin sinulla.
Niin oletko sinä joku autotohtorismies, vai millä mittaat jatkuvasti peeniksesi pituutta?

Minä en tiedä autoista ja niiden korirakenteista mitään, mutta tuo sinun uhoamisesi on vaan niin suunnattoman huvittavaa, että on pakko kysyä.
Pulkannaru
Kitisijä

^
Pulkannaru kirjoitti:..autotestien (siis siellä labrassa tms) parissa pitkiäkin aikoja? Mä ehkä olen, joskus muinaisuudessa. Ja sieltä on sitten jäänyt linkkejä sinne sun tänne ympäri maailmaa.
Katson tuon riittävän vastaukseksi. Jos ei riitä, niin voivoi :D
-
Rauno Räsänen:
Kai Nalo

Pulkannaru kirjoitti: Katson tuon riittävän vastaukseksi. Jos ei riitä, niin voivoi :D
Joo ei todellakaan riitä. Lentokoneen siivoojakin viettää koneessa pitkiä aikoja, eikä se silti osaa lentää sillä masiinalla.

Taidat vaan olla tekniikanmaailman tilaaja vuodesta 91.
Pulkannaru
Kitisijä

^
Eikun vuodesta 1978 !
Osallistuuko lentokoneen siivooja koneen suunnitteluun/testaukseen/protojen koeajoihin+rakennukseen+kehitystyöhön/markkinointitestaukseen/muotoiluosastolla savimallien tekoon/korroosiokokeisiin/kestävyystesteihin/kolarikokeisiin/kenttätestaukseen/päästötestaukseen esituotantomalleilla/alihankkijan luona käynteihin/ jamitävielä? Ilmeisesti ei.
Tähän loppuu tämän asian turha jauhaminen osaltani.
Ilmeisesti sanonta 'ei helmiä sioille' pitää sittenkin paikkansa.

terv.
-
Rauno Räsänen:
Kai Nalo

Pulkannaru kirjoitti:^
.
Ilmeisesti sanonta 'ei helmiä sioille' pitää sittenkin paikkansa.

terv.
Ai jumalklavita sentään. Taidat olla ihan oikeasti hieman yksinkertainen?
Manaaja

Kai Nalo kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Mä en muuten pidä Volvoista. Ne tekee miehistä impotentteja.
Siksikö noi V70:sen kuskit on liikenteessä niin totaalisia idareita?
Siksi. Tosin välillä se johtuu siitäkin, että ratissa on nainen. Mutta sehän on periaatteessa sama asia.

En kyllä tajua itsekään tuota V70-efektiä. Tosin kyllä se koskee yleensä myös S80:iäkin.
Pulkannaru
Kitisijä

Kai Nalo kirjoitti:Ai jumalklavita sentään. Taidat olla ihan oikeasti hieman yksinkertainen?
Niin oonkii ! Ja jäykempi ku pääministeri !!1
-
Rauno Räsänen:
Pulkannaru
Kitisijä

Kai Nalo kirjoitti:Siksikö noi V70:sen kuskit on liikenteessä niin totaalisia idareita?
Manaaja kirjoitti:En kyllä tajua itsekään tuota V70-efektiä. Tosin kyllä se koskee yleensä myös S80:iäkin.
Johtunee työsuhdeautoilusta. Eli kun työpaikalla ja muualla elämässä ajelee törkeästi, niin pääsee korkealle. No, jonnekin saakka kuitenkin. Ilmiö taisi olla joskus Mersujen ja Bemreiden. Nyt V70:sten. Sekaan pukkaa kyllä kovaa vauhtia A4 Avant, A6, uusin Passat ja jokunen 'kallis' Avensis.
Ainakin tollaisia omakohtaisia havaintoja liikenteestä.
Perhekoon Volvot ovat kai perinteisesti vetäneet puoleensa kuskeja, jotka todella tarvitsevat keskimääräistä turvallisempana pidetyn auton.
-
Rauno Räsänen:
exPertti
Kitisijä

Pulkannaru kirjoitti:Katson tuon riittävän vastaukseksi. Jos ei riitä, niin voivoi :D
On kyllä pakko sanoa, että jos tämä on ulosantisi aiheesta en näe mitään syytä muuttaa olettamuksiani.

Hauska muuten, että puhuit miten ohjaamo litistyy ja silleen. A-pilarinhan kuuluukin viedä ne jäljellä olevat voimat kattoon kohdistuviksi eikä kuskin jalkoihin vaikkapa.

En näe tässä mitään muuta vaihtoehtoa kuin, että molemmat kuvittelevat jatkossakin palstapippelinsä olevan isompi kuin toisella. :)
Frederik Krueger
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Kovin paljon huutoa jostain ihme autoista. Voisi melkein kuvitella että riitelette vähintään PS3:n grafiikkakyvyistä, niin on tunteet pinnassa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Pulkannaru
Kitisijä

exPertti kirjoitti:Hauska muuten, että puhuit miten ohjaamo litistyy ja silleen. A-pilarinhan kuuluukin viedä ne jäljellä olevat voimat kattoon kohdistuviksi eikä kuskin jalkoihin vaikkapa.
Ne törmäysvoimat voi hukata ennen a-pilarin PYSYVÄÄ muodonmuutosta. Mitä enemmän tuota pysyvää muodonmuutosta tulee, sitä huonommin ko auto kestää normitestiä suurempia törmäysvoimia. Ja nimenomaan tätä normitestiä suurempiin voimiin tuo turvallisuuskantani on perustunut. Kehotan sinua (jo muita jos katsotte niistä oppivanne) katsomaan niitä törmäysvideoita vaikka paristakymmenestä eri autosta. Toivottavsti tulkitsette niitä oikein.
Mainitsit voimien kohdistumisesta muualle. Niin, törmäysvoimien siirtäminen suunnitellusti eri puolelle korikehikkoa on kyllä minulla hallussa.

Materiaali jne tiedot on olemassa, mutta en ehdi+viitsi niitä tänne kaivaa. Ja ulkomuistista en niitä kirjoita, koska saatan kirjoittaa yhden numeron väärin jossain kohtaa ja se taas johtaa tiedämme kyllä mihin.
En näe tässä mitään muuta vaihtoehtoa kuin, että molemmat kuvittelevat jatkossakin palstapippelinsä olevan isompi kuin toisella.
Muihin asiayhteyksiin en ota kantaa, mutta tässä asiassa mulla taitaa olla ainakin metrin pidempi kuin sinulla. Paitsi, jos olet korirakenteissa ja törmäystesteissä maailmaluokan Guru. :D
-
Rauno Räsänen:
Vastaa Viestiin