Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Homeboy65
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Frederik Krueger kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:...
Vittu jätkä matkii! Keksi omat juttusi.
FK: hiljaa mäessä.
(Miksi juuri mäessä? - Latojan huomautus)
SA: raporttia odotan edelleen. Ei sinänsä kiirettä.
(Mitä vitun raporttia? - Latojan huomautus)

On syytä myös referoida Röpöttäjäuutisia 12/2009:

Terveyden ja hyvinvoinnin laitos lopettaa alkoholitutkimusyksikön. Ei pidä tutkia vaan röpöttää...David Hasselhoffilla "ongelmia" viinan kanssa...Tutkimustulos: Miksi Jeppe juo? Häntä potuttaa, koska on saanut koiran nimen...Tutkija Pauli Baari: pirtu on juomakelpoista ja sen myynti voitaisiin sallia. Kyse on vain laimentamisesta. Suositeltava laimennussuhde: 1/10...Salmiakkikossu kiellettiin, mutta on taas myynnissä. Tai on ollut jo hiton kauan...Pääministeri Vanhanen edelleen täysraitis, joten maan tila on mitä on...Homeboy lykkää nenänvalkaisukauttaan vetoamalla unettomuuteen...selittelyn makua...

Homeboy
tiedonantaja
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Stadinarska
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Homeboy65 kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:
TULE TAKAISIN KOTIIN Homeboy.
Täällä ollaan. :wink:

Viime perjantaina (27.11.) röpötin. Nyt menossa nenänvalkaisukausi.
Eilen Englantilaisen koulun kirpparilla. Joitain löytöjä.

YLE se tässä raportoi että monissa sotapeleissä rikotaan ihmisoikeudet sotatilanteissa määrittävää Geneven sopimusta. Hirveää. :shock:
Sanat eivät riitä kuvaamaan kuinka kauheaa tuo on. Nykysuomen sanakirjassa on 200 000 sanaa, mutta ne eivät riitä. :shock:

Päivän siteeraus:

"Älä koskaan valehtele, jos voit keplotella tilanteesta puhumalla paskaa."
- Harry G. Frankfurt

Vitsi:

Kitinäläinen X matkusti Amsterdamiin ja takaisin. Helsinki-Vantaan lentoasemalla hänet vietiin tullitarkastukseen. Pian oven takaa kuului ääni: "Mä luulin, että se oli PIIPPUTUPAKKAA!" :roll:

Ei tässä enempiä.

Homeboy
puhdikas palkokasvi
Hello Homeboy/aito ja Fredrik K /feikki !

HASSUA! Luin tuossa Narskun palstalta kuinka epätietoista onkaan lopulta Arskan ajatusmaailma, vaikka sitä OLEN yrittänyt jotenkin eri kirjoituksin sanoa!
Ja nyt tuntuu siltä, että joku jopa ajattelee Saminarskua aidoksi ja värien keksijäksi ja sellaiseksi kuin minä olen. ja sitten minä laitan sarkasmin minusta ja sitten sitä joku ymmärtää joku noreaa edelleen väkisin eikä tajua mitään kun harmittaa niin (puuska) ja joku selittää ja joku ihmettelee että ONHAN SE ARSKA IHAN HUUMORIMIES!
NO ON.

Mutta sitten Prosessikin juttelee Tiijstai-palstallani Marzarskojen juttua... Minä en ymmärtänyt sitä juttua... VIITSITKÖ HOMEBOY tai joku lukija-tukijani lukea Prossun Tiijstaikirjoitus jossa sanottiin 2% älykkyystyyppien jutusta jne. MITÄ se nyt oikeastaan tarkoittaa.

JOS PROSSU lukee palstaani, niin onnea sitten kovasti myös uuden Prossun tulevasta syntymisestä.

EIKÖS OLLUT todella hauskaa kun Manaaja jostain syystä laittaa törkyjuttuja minusta ilmeisesti tosissaan vai vitsinä. SE TEKEE STADINARSKAN NIMITTÄIN OIKEIN SURULLISEKSI. (tämä oli sillee parodian parodian parodiaa)
Ja sitten sain IHANIA TUKIJOITA, kuten HOMEBOY, Iki-suloinen Saira ja Jenny ja Mylwin.
Kylläpä manaaja oli niin hiljaa...JA SE TAAS NAURATTAA ARSKAISTA NIIN, hihh!
Ja sitten vielä se kun hän, ammattiryöstäjä rupesi itkemään kun varastin hänen varastetun allekirjoituksensa! Uskomatonta, aivan päättömän uskomatonta, mutta säälin ja kehitin uuden allekirjoituksen!

HOME!! Vastaukset!

Täällä ollaan. :wink:

KIITOS KOTIINTULOSTA!! Olin jo puolihuolissani sinut vieraissaolosta!

Viime perjantaina (27.11.) röpötin. Nyt menossa nenänvalkaisukausi.
Eilen Englantilaisen koulun kirpparilla. Joitain löytöjä.

Mitä löysit, jonkun pisamanaamaisen britittären?

YLE se tässä raportoi että monissa sotapeleissä rikotaan ihmisoikeudet sotatilanteissa määrittävää Geneven sopimusta. Hirveää. :shock:
Sanat eivät riitä kuvaamaan kuinka kauheaa tuo on. Nykysuomen sanakirjassa on 200 000 sanaa, mutta ne eivät riitä. :shock:

TUNTUU SILTÄ usein kuin ei niinkuin keskittäydyttäisi OIKEISIIN ongelmiin kuten Stadinarskan elämän miettimiseen (no Home, ota kevyesti ja tukijani (aion selittää nykyään aina kun vitsailen...!)!

Päivän siteeraus:

"Älä koskaan valehtele, jos voit keplotella tilanteesta puhumalla paskaa."
- Harry G. Frankfurt

Onkos tuo Frankfurtkin valhetta. Sehän on kaupunki (Arska von Stadin)

Vitsi:

Kitinäläinen X matkusti Amsterdamiin ja takaisin. Helsinki-Vantaan lentoasemalla hänet vietiin tullitarkastukseen. Pian oven takaa kuului ääni: "Mä luulin, että se oli PIIPPUTUPAKKAA!" :roll:

KUKA Kitinäläinen? Anteeksi Homeboy jos olen "tyhmyri"!

Ei tässä enempiä.

Ookoo. Oli tässä ruokaa palstamukelolle taasen!

Homeboy
puhdikas palkokasvi

Anopinjakkara?

Kuule Homie! NYT AION TEHDÄ matkaraporttini VIHDOIN! Ettet aivan suutu! Yv.

Tämän vastauksen kehitti ARSKALAISET ry:n puheenjohtaja

HERRASKAINEN Arska Von
S t a d i n a r s k a
Homeboy65
Kitisijä

Stadinarska kirjoitti:
En vaan pari bukia ja paljon sarjiksia halvalla. Englantilaisen koulun kirpparilta. Ihan yleisesti tykkään käydä kirppareilla.

Kiitos yv:stä. Minäkin lähetin yv:tä.

Vitsi:

- En pidä siitä, että ihmiset puhuvat selkäni takana. Miten sen saisi loppumaan?
- Lopeta taksin ajaminen.

Päivän haikuruno:

Illalla juodaan hilpeinä kaljaa
aamulla ollaan kalpeina hiljaa. :miitti: :swirl:

Ei nyt enempää.

Homeboy
kermaperse
Stadinarska
Kitisijä

Homeboy65 kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:
En vaan pari bukia ja paljon sarjiksia halvalla. Englantilaisen koulun kirpparilta. Ihan yleisesti tykkään käydä kirppareilla.

Vitsi:

- En pidä siitä, että ihmiset puhuvat selkäni takana. Miten sen saisi loppumaan?

Päivän haikuruno:

Ei nyt enempää.

Homeboy
kermaperse

Kirppareilla on elämää niinsanoakseni, tokikin. Siellä on myös sellaisia luonnonlähieisiä tyttöjä. Samoja on luontaistuotekaupoissa. Oikein luomuja. Niinkuin Arskakin on luomu ja Homeboy on luomu. Aidot ovat se juttu!

No hyvä kun kiitos! Ja kiitos!

Vitsi:

HAHHAA, tää oli muuten hiäno!

Päivän haikuruno:

OOn tämän kuullut, mutta hyvän jutun kuulee aina mielellään tahi siis lukee mielellään...

Ei nyt enempää.

No se oli palstamukelolleni hyvä gourmet-annos!

Homeboy
kermaperse

Voi kun mä kerran olin iloinen kun Vaolan kisu oli Stadin kermaperse ja mä NIIN luulin että se tarkoitti minua muttei... :cry:

KAIKILLE ihanille tukijoilleni pusnus ja kaikille mukaville tukijoilleni puznuz!

.

GEETZUJENNY! Oletko nyt syönyt tas oliiveja?

Ovatko nämä herkullisia?

Kuva

Toivoo

Stadinarska
Jenny Daa-aah! ling

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Just napostelen mozzarella-oliivi-salaattiani, röyh. Huomenna oon taas kiellossa!

Suukkoja!
Stadinarska
Kitisijä

Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:Just napostelen mozzarella-oliivi-salaattiani, röyh. Huomenna oon taas kiellossa!

Suukkoja!
OI, ihanaa saada suukkoja. Myös itsellesi noin 25 kpl pusuja itse valitsemiisi kehon osiin :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h:

Tuli mieleen että tuo oliivi on pahuksen seksikäs epähedelmä. Mikäs tuo muuten on, tuo oliivi, se ei ole marja, eikä vihannes eikä hetelmä, mutta epähedelmä.

Se on melkein kuin vertaus aitoon Stadinarskaan, joka on hedelmä ja Saminnarskuun eli Manaajaan, joka on tuhka. Sensuroitu osin. OLEN NIIN ARMOTTOMAN KILTTI NÖSSÖ!!

Mutta JennyGeetzunen murunen. Kivaa viikonloppua rakkaan ooppelin seurassa ja parhaan miehen ja silleeee. Arska valvoo saarta tiukasti väärältä ainekselta! Ainakin noin ajatuksella! Jennygeetzun toivotaan toki tulevan raikastavan ilmaa.

ENTÄS SITTEN MUUT!

Toivotan mitä ratto, siis RATTO...rattoisinta (mutta sehän on siis suorastaan härskiä) toivotan mukavaa viikonloppua ja olkaapa eläimiksi. Lisääntykää tarpeellisissa määrin, jota te kyllä olette tehnytkin yliaktiivisesti.

Mitäpä jos minäkin koettaisin lisääntyä viikonlopulla. Olisi se hauskaa sitten. Kumpaahan ketjua minun lapseni jatkaisi sitten mun kuoltuani. JOS HÄN EI olisikaan minun tukijani?

Kaikkea kamalaa sitä tuleepi ajatuksiin.

NYT SUUKKOTEHDAS ARSKAN PUSUPISTE OY jakaa pusun kaikille Kitinän naisille, eli en usko että täällä naisia on, jotka pahasti ajattelee Arskasta, koska otaksun Lolitankin vihdoin pehmentyneen minulle!
Muutama pipi mies vielä on, mutta täytyy koettaa heille olla hyvä niin saan heidät puolikaveriksi.

Ottakaa nyt ainakin pikkuisen mukavalla asenteella nämä jutut. PAHUS, annan taas näin paljon hyvää materiaalia Saminarskulle!

PYYDÄN, että kirjoitatte tähän, joko tukijat tai mahdolliset kiusanhenget ja juttelette mukavia. Muistakaa ettei palstallani saisi kirota ja siinä on noudatettava kestävää kehitystä!

Tervetuloa palstalleni

STADIN varsinainen aito ARSKA
fanittu fanittaja
Homeboy65
Kitisijä

Stadinarska kirjoitti:Kirppareilla on elämää niinsanoakseni, tokikin.
Joopa joo. Viime aikoina olen kirppareilta/divarista innostunut ostamaan joitain vinyylisinkkuja. Eli:

Miljoonasade: Marraskuu (silloin OLI marraskuu)
Paul McCartney & Michael Jackson: Say say say
Laura Branigan: Self control
Kim Wilde: Love blonde

Täytyy myöntää että Kim Wilden sinkun ostin lähinnä kannen perusteella. Nahkaan pukeutunut blondi. RuNkkumateriaalia... :oops:

Vitsi:

- Hän kehotti minua nukkumaan ikkuna auki.
- Oliko hän lääkäri?
- Joko niin tai sitten murtovaras.

Homeboy
homeinen kirppu
Stadinarska
Kitisijä

Homeboy65 kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:Kirppareilla on elämää niinsanoakseni, tokikin.
Joopa joo. Viime aikoina olen kirppareilta/divarista innostunut ostamaan joitain vinyylisinkkuja. Eli:

Täytyy myöntää että Kim Wilden sinkun ostin lähinnä kannen perusteella. Nahkaan pukeutunut blondi. RuNkkumateriaalia... :oops:

Vitsi:

- Oliko hän lääkäri?

Homeboy
homeinen kirppu
Hyvää päivää, tätä itse naisuudenpäivää. No ei nyt sentään vaan IT -seniiliyspäivää.
Ihan tuntuisi siltä, että olisin hauskalla päällä, mutta olen ihan tuiki NORMILLA tuulella noin keskivertotallaajan näkökulmasta.

TOIVOTAN TÄSSÄ YHTEYDESSÄ KAIKILLE LUKIJOILLENI TUENTAANI KATSOMATTA MITÄ RATTOISINTA IT-PÄIVÄÄ.

Kehotamme vaihtamaan RATTO-lehden vaikka Talvisota-elokuvaan perustöllöstä. Vierelle saa raahata rakkaan tai sitten jos ei ole saanut narrattua elävää ihmistä viereen niin sen täysin korvaavan suklaalevyn.

Palstalapselleni tänään ihan suomalaista kotiruokaa ja sitten lopuksi pullakahvit sinivalkoisista kupeista.

Kotipoika-65 saa nyt vastaukset! Kiitän Homeboyta erikseen taas vastauksesta. Olen siitä aina iloinen.

Ahaa, mulla muuten on vielä vinyyliälpeitä itsellänikin aika monta. Joku olis halunnut mun Pellen LPn mut en myynyt, hehheh.

Tämä kuva kun liitän, vai? Itse en kyllä hirveästi innostu? Mikä nimenomainen kohta tässä on kiihottavaa, parahin Homie?
Eikös se nyt ainakin edestä voisi näkyä? Mutta ihan jotain siinä on. Hiukan tuo tukka vaikuttaa olevan TÄDIN tukka...? Eikö?

Kuva

Vitsi:

- Oliko hän lääkäri?

TÄÄ OLI lyhykäisyydessään tosi NASTAmuumio juttu!!

Homeboy
homeinen kirppu

Älä hauku mun kaveria! (Homieta)

Terkut kaikille nussukoille ja Mussukalle toivottaa :)

S t a d i n a r s k a
Homeboy65
Kitisijä

Arska. Juuri tuo kuva. Mikä siinä on kiihottavaa? Blondi (pidän blondeista ja punapäistä) ja nahkaan pukeutunut.

Itse sinkusta olen kuunnellut vasta A-puolen. Ei hassumpi. Discossa varmaan toimii hyvin.

Vitsi:

- Mitä blondi sanoo kun kuulee olevansa raskaana?
- Onko se minun? :roll:

Taidan lähteä ulkoilemaan.

Homeboy
katkarapupiirakka
Stadinarska
Kitisijä

Homeboy65 kirjoitti:Arska. Juuri tuo kuva. Mikä siinä on kiihottavaa? Blondi (pidän blondeista ja punapäistä) ja nahkaan pukeutunut.

Itse sinkusta olen kuunnellut vasta A-puolen. Ei hassumpi. Discossa varmaan toimii hyvin.

Vitsi:

Homeboy
katkarapupiirakka
Moi murut ja pienemmät namuset.

Kirjoitin tuonne häjyn serkkuni palstalle äsken pienen mainoksen täynnä asiaa kermaisesta oikeasta valinnasta, Arskasta. Käykkäpä ilkeähkön serkkupoikani palstalla katsomassa hengentuotteeni. Siis en ole mikään henki, haamu vaan aito elävä Tur...Arska.

Homie, parahin, sinulle vastaukset ihan tummennettuna vaan nytten (ylläriväri)

Arska. Juuri tuo kuva. Mikä siinä on kiihottavaa? Blondi (pidän blondeista ja punapäistä) ja nahkaan pukeutunut.

ON siinä jotain, mutta tuo katse ei kovin naisellinen ole! Eihän. Ja kyllähän se etumus sisältäisi kuoppia ja töyssyjä enemmän.
Nahka on toki jees, mutta kuulostanko Gatilta kun sanon, että alaston nainen on kokonaan aina nahkaa.

Aika härski. Toiset ajaa sinkkuja, toiset kuuntelee sinkkuja!

Vitsi:

Tämä nauratti ainalailla, mutta sisäänpäin kerta silloin kun luin oli ihan oikeakin ihminen lähellä.

Mitäs siellä ulkona tapahtuu. Jotenkin kuulostat epäilyttävältä, parahin Homie! Hitsivie sä kyllä menit röpöttämään?

Homeboy
katkarapupiirakka

no ei sentään paprikapipari onneksi

Palstavauvukkani sai maittavan illallisen ja itse mukava isi isäntä antoi sen eli

Stadinarska
Homeboy65
Kitisijä

Arska. Kun tuosta Pelle Miljoonasta kirjoitit äskettäin niin kerron että minulla on Vaasassa asuva tuttava, joka on Suomen suurin P. Miljoona-fani vuodesta 1980.
Äskettäin hän kertoi lähtevänsä Pellen keikalle Tampereelle (!) ja yöpyvänsä hotellissa. En ihmetellyt. En yhtään. :yo:

Vitsi:

- Miksi blondi ottaa leipää mukaan vessaan?
- Se syöttää WC-ankkaa.

Pölypusseja pölynimuriin ostin eilen (Volta Rolfy u1030). Ihmettelin, kuinka pieni kasa paperia ja pahvia voi maksaa melkein 9 euroa.

Mailinvaihtoa erään venäläisen eukon kanssa edelleen. Saa nähdä mitä siitä tulee. Vai tuleeko mitään.

Homeboy
suomalais-venäläisten suhteiden ylläpitäjä
Stadinarska
Kitisijä

Homeboy65 kirjoitti:Arska. Kun tuosta Pelle Miljoonasta kirjoitit äskettäin niin kerron että minulla on Vaasassa asuva tuttava, joka on Suomen suurin P. Miljoona-fani vuodesta 1980.
Äskettäin hän kertoi lähtevänsä Pellen keikalle Tampereelle (!) ja yöpyvänsä hotellissa. En ihmetellyt. En yhtään. :yo:

Vitsi:

- Se syöttää WC-ankkaa.

Pölypusseja pölynimuriin ostin eilen (Volta Rolfy u1030). Ihmettelin, kuinka pieni kasa paperia ja pahvia voi maksaa melkein 9 euroa.

Mailinvaihtoa erään venäläisen eukon kanssa edelleen. Saa nähdä mitä siitä tulee. Vai tuleeko mitään.

Homeboy
Hyvää päivää kansa! Eilen oli hieman epävakaa olo, mutta kyllä se sitten ohi meni eli olen oikeinkin terhakkaassa kunnossa ja aloittamaan päivän ja peräti Kitinässä olen ennen digilehden lukua, hehheh.

Minulla tässä on edessä aikamoisesti suuhun työnnettävää asiaa nyt edessä ja TAAS kun heitin vitsiä tuli kaksimielisten mahdollisuus. Phyi, vaikka kyllähän sitä kaunistakin suuhun laitettavaa on, nipples...

Mutta ei tarkoitus ollut sitä sanoo kunhan ilmoittaudun eläväksi kalaksi joukkoon tummaan!

Homeboy, hovini uskollisin täysin korvaamaton tukijani ja vastaajani ansaitsee taas vastaukset eli tässä tietenkin oliivina!

Arska. Kun tuosta Pelle Miljoonasta kirjoitit äskettäin niin kerron että minulla on Vaasassa asuva tuttava, joka on Suomen suurin P. Miljoona-fani vuodesta 1980.

Huh mikä fani. MINÄKIN olen luullut olevani suuri fani, mutta en kyllä sillee keikoille ikinä oo sanut ruhoani niin säännöllisesti. Määäää oon niin vaatimaton ameeba, että riittää vinyylikin...
Mut Pellessä on sitä jotain!

Vitsi:

- Se syöttää WC-ankkaa.

Aika herttainen blondiini kyllä. Mutta mahtaako sellaisen prinsessablondiinin jälkeen edes haista? ..Jo kirjoittaessani tunsin itseni muuten tyhmäksi, äääähhh Hyi....

Oletkos muuten koskaan käyttänyt samaa pölypussia? Ottanut pois pölyjä. Eräs tyyppi entisessä elämässä teki niin ja sillä alkoi astma sanomansa mukaan siitä kun hengitti sitä pölyä.
SIKÄLI ne on hintansa arvoiset! Ihmiset jotkut ovat tooosi nuukia!
AI OIKEIN VOLTA? Viekö se tavarasi, Homie, hyllyiltä, niinkuin sarjakuvissa?
MITÄ sulla on kotona esillä, muuten?

HEI HEI...nyt kerrot miten taas tämän kontaktin sait aikaan, eli mikä nettisivu ja tai onko se nettisivu ylipäänsä ja onko maksullinen nettisivu?
Aikas paljon sulla noita on!!
En itse ole kokeillut vielä, mut tottakai tulta voisi helmikin löytyä, sano!!
Mutta myös mahdollisuus pahaan?

Homeboy

Olet sentään kehittynyt kun mä en millään muista että se on Venäjä. Mulle se on AINA varmaan Neuvostoliitto ja Pietari varsinkin on Leningrad...

S t a d i n a r s k a
Oliivinen olvinvälttäjä, Neuvostoliiton naapurimaa-asukki
Stadinarska
Kitisijä

Tässä kaunis kuva naposteltavaksi!

JENNYGEETZU, murunen tai joku muu mukava? Maistuuko?

Kuva

Stadinarska
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Stadinarska kirjoitti:STADINARSKAN SANOMISSA neljäsosa sataatuhatta lukukertaa!!!

No perkele vähemmästäkinm kun palstalla ei ole parempia suodattimia käytössä joilla saisi kokonaisia ketjuja norattua. Aina on pakko klikata narskan ketju auki ja sulkea samantein, että se katoaa hakutuloksista.

Tahdomme ketjunoraustoiminnon. ASAP!
Homeboy65
Kitisijä

Niin se venakko. Taisi olla suomi24. Hän otti yhteyttä minuun tai päinvastoin...en muista! :roll:

Hän pitää "kirjeenvaihtoamme" kuitenkin "kiehtovana", heh. Saattaa jopa muuttaa Suomeen, omien sanojensa mukaan.

Ostin taas vinyylisinkun: Sielun Veljet: Toiset on luotuja kulkemaan / Kanoottilaulu
B-puolesta pidän enemmän. Kanoottilaulu on suggestiivinen, hieno piisi.
(Tiukasti vaan edelleen "piisi" kovalla peellä, vai? - Latojan huomautus)

Vitsi:

- Mitä neekeri sanoo suojatien luona?
- Nuo seepranraadot pitäisi korjata pois...

Pellestä edelleen: olin hänen kanssaan samaan aikaan kusella Vanhan kuppilassa syksyllä 1996.
Elämäni toinen (ensimmäinen oli Eppu Normaali) rock-konsertti oli Pelle Miljoona & Avoimet ovet joulukuussa 1980.

Homeboy
pappa muistelee
Stadinarska
Kitisijä

Kai Nalo kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:STADINARSKAN SANOMISSA neljäsosa sataatuhatta lukukertaa!!!

No perkele vähemmästäkinm .....
junoraustoiminnon. ASAP!
Niin, asiallisesti siis, en ollenkaan tajua miksi olisi pakko klikata ketjuni auki? Jos et lue niin sittenhän ei tarvitse klikata. Siis mitä tarkoitat?

Toiseksi mielipiteeni, ilman huumoria, oikeastaan on se, että on aikas yltiöylimielistä avostella joku sellaiseksi joka ei ole edes "tervehtimisen arvoinen". Se on samalla oman itsensä julistamista paremmaksi.

Se oli päivän kasvatusosuus. Mutta niin yllättävän hakoteillä ovat monet alkeellisessa ajattelussa tai käytöksessä. Ei ole sellaista tilannetajua tai tilanneälyä.

Muistakaa tai muista sinäkin Kai Nalo, että onko kiva kohdata ihminen, joka ei tervehdi sinua. Koeta olla sivistyneempi, eiks juu!

EN HALUA koskaan itse olla tyly, koska oikeastaan se on oikeasti mitä suurinta ylimielisyyttä ja narsismia!
Ihmiset ovat erilaisia, mutta yhteen hiileen puhaltaminen ainakin välttävässä määrin olisi tärkeää.

Tässä yhteydessä kuitenkin toivotan kaikille Kitinän kavereilleni ja mukaville immeisille täällä oikeest hyvvää viikonloppuu ja onnea kun työ tahi opiskeluviikko on lopussa kellä onkin...

Ja Kai Nalolle. Ja muille samankaltaisille, lähinnä kait nuorille hiukan vielä kapean ajattelun pojille. Olen varma, ettette ole pahoja ihmisiä tai sellaista. Nyt vain pitäisi ihan oikeasti ajatella. Terveisiä teille tokikin ja en toisaalta halua tuomita ketään. Antaa vain mielestäni ilman muuta perusteltua palautetta.

Tottakai tämä on nuoruuden tautia. Jos jaksaa, voi miettiä, miksei 50 vuotias enää voisi kirjoittaa ja vaatia jonkun kanssaihmisen poistamista!
Elämä on kasvattanut. Sen VOISI ymmärtää jo parikymppisenäkin!

Tiedän tietysti, että muutamilla varsinkin alkuaikojen kirjoituksilla olen ikäänkuin itse "tilannut" "liian" persoonallisen maineeni. Mutta en haluaisi korostaa sitä, että minulla on liuta oikein hyviä kirjoituksia kepeiden seassa. Ja olen kyllä Mensankin mittapuulla ihminen, sanotaan nyt kauniisti näin.

Olen myös täysin tietoinen, että muutamat antipatiat kuten aika rajoittunut "noraamisvimma" muutamilta kainaloilta juontaa täysin juurensa kateudesta eli ei aivan suoraan tiedostetusta kateudesta vaan siitä, ettei kaltaisiani kirjoittajia SAISI olla "MEIDÄN hyvien kainaloiden joukossa", koska "ME kainalot haluamme olla tällaisia yhden kahden kirosanan tai ajatusten tyyppejä" ja inhottavaa jos tänne pesii noita persoonallisuuksia, joiden kirjoituksia ei jaksa lukea tai analysoida. NE KELPAAVAT vain kiusattavaksi, haukuttavaksi, alistettavaksi.

Tuntuuko tutulta esim. sodankäynnissä? Niinpä.

Edellinen asia on periaatteessa isommallakin mittakaavalla mitä vakavin. Tämä asia teettää maailmaan kaikenlaista ristiriitaa ja sotia.

Yksinkertaisesti kehotan olemaan ihmiselle ihminen, ei ihmiselle susi.

Mutta hymyä nyt ihan kaikille. Niin ihanille rauhaa rakentaville kuin ihan kehityskelpoisille kainaloille. Muistakaa, että minä haluaisin teiltä oikeasti rakentavaa palautetta, sellaista perusteltua. On aivan varma, että en ole mitenkään täydellinen. Kaikissa meissä on vikamme. Mutta se minkä minulla on kanttia sanoa on, että vakavia asioita voi suhteuttaa ja kyllä tuo ylimielisyys ainakin minua eniten oikeastaan tympeyttää...

Mutta make love not war, muistattehan iskulauseen.
En halua olla köyhän vuoren pappi, koska 90% teistä ei tätä saarnaa tarvitse, mutta kun ne tynnyrit kolisevat ovat hiukan liian näkyviä täällä!

Mutta valoisa hymy loppuun siis niinkuin ehdotin toivoo :)

Stadinarska
Stadinarska
Kitisijä

Noniin, se on sitten sabatti ja vapaana olen kuin taivahan haukka niinkuin sananlasku sannoo.
Mitäs kutas on mielessä sitten näin LUCIANpäivänä. No tietenkin Lucia!
Eli olen tällaisena Stadinarskamaisena jo satoja vuosia kunnioittanut naiskauneutta Lucian päivänä ja ihan varmaan menen nytkin vähintään Senaatintorille lataamaan tyttönaisesta kauneuslatauksen itseeni. Se tekee hyvää niin sanoakseni. Lucianpäivä tuottaa ns. valoa ihmiseen, kun on tällainen PIMEE AIKA jossette ole sitä, arvon lukijani, huomanneet.

Liitän tähän tämänvuotisen sievyyden, niin saatte tekin ihailla!

Kuva

Ellen Husberg. Minä olen aina seurannut Lucia-vaalia ja äänestänyt ja lähes aina osunut oikeaan ja ARVASIN tällä kertaakin voittajan. Se on aina sellainen, jolla on katu-uskottavin valoisuus itsessä. Sellainen luontainen rehellisyys ja söpöys yhdistettynä sievään, varsinkin, kasvoihin. Luciavaaleissa korostetusti ei katsota seksikkyyttä, eikä esim. isot rinnat merkinne mitään. Sensijaan Lucian on hyvä olla pitkähkö ja kantaa uljaasti valokruunua.

Ellen sanoo tuossa liittämässäni haastattelussa (jos joku ei osaa ruotsia, minähän olen käytännössä kaksikielinen niin en voi aina tietää mitä kukin ymmärtää...) että on Vantaalta ja opiskelee Vaasassa kauppakorkeakoulussa. Uskoo että Luciaperinne on kuin 60 vuotta sitten vaikkakin kaupallistunut nykyään. Sitten hän on iloinen persoona joka tuo valoa maailmaan. Uskon siihen.

Tässä haastattelu, jossa tulee ilmi kyllä tosi kaunis kokonaisolemus verrattuna toisiin:

http://www.youtube.com/watch?v=LGSFWr9e ... r_embedded

OMA TYTTÖSUOSIKKINI oli kuitenkin eri asia kuin se, jonka uskoin voittavan, eli voittaja. Olen tuntenut myös tietyistä asioista seuraavan helsinkiläiskaunottaren. Ja tiedän, että hänellä on suuri sydän ja että on sympaattisempi kuin tämä video antaa ymmärtää.
MINULLE ITSELLENI vaalea nainen on parempi Lucia kuin tumma, mutta valitettavasti tämä Sofia ei saanut sitä lempeyttä ulos, vaan haastattelussa hänessä on liikaa kovuutta. Se on kovin valitettavaa.

http://www.youtube.com/watch?v=pC3Kj842 ... r_embedded

MUTTA sitten antaa Lucian olla. Minä olen aina äänestänyt Hufvudstadinarskasbladetista tyttöjä. Nuorempana hiukan enemmän seksikkyyden perusteella kun mies ei voi haluhormoneilleen mitään. Nyt kun täytin 100 niin alkaa jo ajatella ihan muutakin.

Mutta nussukat ja erikseen Mussukka! paljon hyviä oloja teille taasen sinne omiin karsinoihinne.

Saminnarsku on tuossa myös varsin menestyksekkäästi kokeillut Stadinarskan sielunmaisemaa. Hän on muuten aika kehityskelpoinen yksilö, ja kenties annan hänelle oikeuteni Stadinarskan tavaramerkkiin kun minusta aika jättää. Ja jos hän kupsahtaa aikasiemmin, niin voin jatkaa Saminnarskun kirjoitusta. Toki se on vaikeaa kun aito koettaa feikata itseään. Sittenhän lopputulos kuitenkin olisi aitoa!!!!

Hänellä on vielä paljon töitä värimaailman kanssa, jossa postauksessaan oli aivan käsittämättämän levottomasti pantu violettia mustan perään. Phyi. Teksti oli aikalailla oikeankaltaista paitsi että Jennylle ei saisi puhua noin kerta on kulta. Jos Saminnarsku myöskään kohtelisi maailman herttaisinta Kitinäkultaani-Sairaa huonosti, lupaan tarttua asiaan!

Ja oliivia...PALJON enemmän oliivia! Mutta kyllä Manaaja toki oppii. Opettaja on lähellä eli tässä!

RAKKAAT TUKIJANI ja toki IHAN KAIKKI myös!

Kirjoittakaa tähän palstalleni mukavia! Saatte vastauksen, ilman tilausta mukavan ja sitten jos jostain syystä haluatte kärkevän palautteen niin voin sen tehdä. Liitän sydämen niille jotka sen ansaitsevat. Kuitenkin pojille en sydäntä viitsi vaivautumisen takia usein laittaa.

YKSI sellainen on Homeboy, joka ansaitsee paitsi Kitinässä parempaa myös varmasti sydämen. Hän on todella lämmin tukijani ja muutenkin avarakatsoisena persoonana mieluusti ansaitsee kunnioittavan kohtelun.

Hänelle vastaukset seuraavassa edelliseen postaukseen!

Niin se venakko. Taisi olla suomi24. Hän otti yhteyttä minuun tai päinvastoin...en muista!

Jaahas, nyt en kyllä ihan usko ettet muista. Kyllähän tällaiset muistaa, HOMIE, pikku salailija siellä. Katsos, jos se on elämäsi nainen niin täytyyhän se tärkeä kontakti muistaa!!!!

Hän pitää "kirjeenvaihtoamme" kuitenkin "kiehtovana", heh. Saattaa jopa muuttaa Suomeen, omien sanojensa mukaan.

Tarkkaile asiaa. Voipi olla helmi tahi sitten lasihelmi.

Ostin taas vinyylisinkun: Sielun Veljet: Toiset on luotuja kulkemaan / Kanoottilaulu

Kova on aina sellainen asia, josta maailmaan syntyy jotakin joten anna olla kovana vaan!

Vitsi:

Hehheh. Poika tai tyttöinen ei ollut hirveän inspiroituinut Suomen systeemiin...

Pellestä edelleen: olin hänen kanssaan samaan aikaan kusella Vanhan kuppilassa syksyllä 1996.
Elämäni toinen (ensimmäinen oli Eppu Normaali) rock-konsertti oli Pelle Miljoona & Avoimet ovet joulukuussa 1980.

Määäääkin oon ollunna Pellen konsertissa. Olisko ollut Tavastialla?
AI KUSELLA Pellen kanssa. Toivottavasti eri pisuaari, hihhih. Olisi siitä yhdistelmästä syntynyt räjähdys? (Nyt sinun täytyy erotella tästä se kepeä vitsi, Homeboy)

Pelle on kertakaikkiaan jautaa. En ole niin poliittinen henkilö, mutta Pelle vaan on niin super!

Homeboy
pappa muistelee

paappa? Et ole. Minusta paapan ikä on 70 vuotta eli minä olen ollut paappa jo noin 30 vuotta, hehheh. Timanttipaappa.

Mutta kirjoittele ja kirjoitelkaa kaikki muutkin!

S t a d i n a r s k a
McJanne
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Arskan tyyli on parantunut huomattavasti päätellen edellisestä viestistä. Kiitos kaunis.
Kirjoitan tätä alasti
Stadinarska
Kitisijä

McJanne kirjoitti:Arskan tyyli on parantunut huomattavasti päätellen edellisestä viestistä. Kiitos kaunis.
Niin. Se oli keskipäivän lahjani ehkä sinulle Ronald!!

Mutta tyyntä melkoisen myrskyn edellä. Palaan asiaani tänään. Menen tekemään nyt erään jutun, joka kestää aikansa, mutta se ei ole niin mielenkiintoista, että sitä panisin, korjaan kirjoittaisin, tähän Kitinään. Liittyy kumiin.

Terveisin Der Narskis af Arskiss
Liukas kalanen
Stadinarska
Kitisijä

Noniin, se on sitten sabatti ja vapaana olen kuin taivahan haukka niinkuin sananlasku sannoo. Ainakin melkein...

Mitäs kutas on mielessä sitten näin LUCIANpäivänä. No tietenkin Lucia!
Eli olen tällaisena Stadinarskamaisena jo satoja vuosia kunnioittanut naiskauneutta Lucian päivänä ja ihan varmasti menin nytkin Senaatintorille lataamaan tyttönaisesta kauneuslatauksen itseeni. Se tekee hyvää niin sanoakseni. Lucianpäivä tuottaa ns. valoa ihmiseen, kun on tällainen PIMEE AIKA jossette ole sitä, arvon lukijani, huomanneet.

Liitän tähän tämänvuotisen lähinnä käsittämättömän sievyyden, niin saatte tekin ihailla! Muuten läpäisisi Arskankin näin jälkeenpäin katsoen liian tiheän seulan ja olisi hän läpäissyt myös parikymppisenä. Mutta Arska muuttuu tässä asiassa koko ajan aikuiseempaan suuntaan. Siis sillee sisäisen kauneuden etsimisessä, tarkoitan. Mutta onhan se selvä, että jos miehellä on tällainen tyttöystävänä niin kyllähän siinä kaikenlaiset energiavirrat aukenisivat valtoimilleen kuin että jos olisi myrkkypurkki vieressä. Se lienee kuitenkin se hyvin selkeä totuus. SIKSI onkin PERIN merkillistä kun miehet tyytyvät usein ihan liian vähään sikäli että he pelkäävät liian hyvää! Ja sitten nämä hyvät ja kauniit saattavat olla yksinäisiä! Ujo arka mies ottaa usein vaatimattoman ja hiljaisen naisen kun ajattelee ettei hän ansaitse liikaa iloa!!

Ihan toinen asia on tosin, että kaikissa naisissa on oikeasti paljon iloa ja kauneutta kunhan sen vaan saa etsittyä. Tätä en kuitenkaan usko ainakaan nuorten miesten oikeasti käsittävän.

Mutta noin jos absoluuttisesti ajattelee ja ilman analysointia niin Ellen on yksinkertaisesti tyrmäävän söpö. OLIN epävarma päivällä, pyörrynkö kivikadulle, mutta kehoni hyrräsi vain lämpimänä ja terhakkaana olivat soluset!

Kuva

Ellen Husberg. Minä olen aina seurannut Lucia-vaalia ja äänestänyt ja lähes aina osunut oikeaan ja ARVASIN tällä kertaakin voittajan. Se on aina sellainen, jolla on katu-uskottavin valoisuus itsessä. Sellainen luontainen rehellisyys ja söpöys yhdistettynä sievään, varsinkin, kasvoihin. Luciavaaleissa korostetusti ei katsota seksikkyyttä, eikä esim. isot rinnat merkinne mitään. Koska Lucian tulee olla tietyllä tavalla viaton ja puhdas. Onhan kouluissakin söpöset pikku-Luciat, eikä Luciaan yhdistetä seksiä noin virallisesti. Sensijaan Lucian on hyvä olla pitkähkö ja kantaa uljaasti valokruunua.

Ellen sanoo tuossa liittämässäni haastattelussa (jos joku ei osaa ruotsia, minähän olen käytännössä kaksikielinen niin en voi tosiaan oikeasti aina tietää mitä kukin ymmärtää...) että on Vantaalta ja opiskelee Vaasassa kauppakorkeakoulussa. Uskoo että Luciaperinne on kuin 60 vuotta sitten vaikkakin kaupallistunut nykyään. Sitten hän on iloinen persoona joka tuo valoa maailmaan. Uskon siihen.

Tässä haastattelu, jossa tulee ilmi kyllä tosi kaunis kokonaisolemus verrattuna toisiin:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LGSFWr9e ... r_embedded[/youtube]

OMA TYTTÖSUOSIKKINI oli kuitenkin eri asia kuin se, jonka uskoin voittavan, eli voittaja. Olen puolittain tuntenut pikkaisen myös tietyistä asioista lapsuudestaankin seuraavan helsinkiläiskaunottaren.
MINULLE ITSELLENI vaalea nainen on selkeästi parempi Lucia kuin tumma, mutta valitettavasti tämä Sofia ei saanut sitä lempeyttä ulos, vaan haastattelussa hänessä on aivan liikaa kovuutta. Se on kovin valitettavaa.Minä olen herkkä tunnistaja kun se on oikeastaan ammattiani.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pC3Kj842 ... r_embedded[/youtube]

MUTTA sitten antaa Lucian olla. Minä olen aina äänestänyt Hufvudstadinarskasbladetista tyttöjä. Nuorempana hiukan enemmän seksikkyyden perusteella kun mies ei voi haluhormoneilleen mitään. Nyt kun täytin 100 niin alkaa jo ajatella ihan muutakin kuin seksikkyyttä. Eli sen noin prosentin muita asioita, hehheh. No, ottakaa Arskis huumorilla, tää nyt vaan sopi tähän niin...

Mutta nussukat ja erikseen Mussukka! paljon hyviä oloja teille taasen sinne omiin karsinoihinne.

Saminnarsku on tuossa myös varsin menestyksekkäästi kokeillut Stadinarskan sielunmaisemaa. Hän on muuten aika kehityskelpoinen yksilö, ja kenties annan hänelle oikeuteni Stadinarskan tavaramerkkiin kun minusta aika jättää. Ja jos hän kupsahtaa aikaisemmin, niin voin jatkaa Saminnarskun kirjoitusta. Toki se on vaikeaa kun aito koettaa feikata itseään. Sittenhän lopputulos kuitenkin olisi aitoa!!!! :idea:

Hänellä on vielä paljon töitä värimaailman kanssa, jossa postauksessaan oli aivan käsittämättämän levottomasti pantu violettia mustan perään. Phyi. Teksti oli aikalailla oikeankaltaista paitsi että Jennylle ei saisi puhua noin kerta on kulta. Jos Saminnarsku myöskään kohtelisi maailman herttaisinta Kitinäkultaani-Sairaa huonosti, lupaan tarttua asiaan!

Ja oliivia...PALJON enemmän oliivia! Mutta kyllä Manaaja toki oppii kunhan se niputetaan ja pannaan herran nuhteeseen. Ihan noin leikillisesti vaan. Olenkos mä kuitenkin hiukan pelottava, hihhih! Opettaja on lähellä eli tässä!

RAKKAAT TUKIJANI ja toki IHAN KAIKKI myös!

Kirjoittakaa tähän palstalleni mukavia! Saatte vastauksen, ilman tilausta mukavan ja sitten jos jostain syystä haluatte kärkevän palautteen niin voin sen tehdä. Liitän sydämen niille jotka sen ansaitsevat. Kuitenkin pojille en sydäntä viitsi vaivautumisen takia usein laittaa.

YKSI sellainen on Homeboy, joka ansaitsee paitsi Kitinässä parempaa myös varmasti sydämen. Hän on todella lämmin tukijani ja muutenkin avarakatsoisena persoonana mieluusti ansaitsee kunnioittavan kohtelun.

Hänelle vastaukset seuraavassa edelliseen postaukseen!

Niin se venakko. Taisi olla suomi24. Hän otti yhteyttä minuun tai päinvastoin...en muista!

Jaahas, nyt en kyllä ihan usko ettet muista. Kyllähän tällaiset muistaa, HOMIE, pikku salailija siellä. Katsos, jos se on elämäsi nainen niin täytyyhän se tärkeä kontakti muistaa!!!!

Tarkkaile asiaa. Voipi olla helmi tahi sitten lasihelmi.

Kova on aina sellainen asia, josta maailmaan syntyy jotakin joten anna olla kovana vaan!

Vitsi:

Hehheh. Poika tai tyttöinen ei ollut hirveän inspiroituinut Suomen systeemiin...

Määäääkin oon ollunna Pellen konsertissa. Olisko ollut Tavastialla?
AI KUSELLA Pellen kanssa. Toivottavasti eri pisuaari, hihhih. Olisi siitä yhdistelmästä syntynyt räjähdys? (Nyt sinun täytyy erotella tästä se kepeä vitsi, Homeboy)

Pelle on kertakaikkiaan jautaa. En ole niin poliittinen henkilö, mutta Pelle vaan on niin super!

Homeboy
pappa muistelee

paappa? Et ole. Minusta paapan ikä on 70 vuotta . Minä olen tästä asiasta yhden päätöksen tehnyt elämässäni ja se on se etten ole ikinä varsinainen paappa vaikka olisinkin farfar. Siis noin henkisesti ikäänkuin "alistunut paappa", you know......

Mutta kirjoittele ja kirjoitelkaa kaikki muutkin, ihanat tukijani ja ihanat muut lukijani! JOS ette kaikkea kirjoittamaani oikein sisäistä tai jaksa miettiä, niin älkää surko! Vika on kirjoittajassa, joka ei osaa selkeyttää! :)

S t a d i n a r s k a
Niba
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Stadinarska
Kitisijä

Minulla ei ole noin paljas kaula ilman koristetta, joten tämän täytyy olla feikkikuva.

S t a d i n a r s k a
Stadinarska-Aikamme suurimpia Oliivieksperttejä universumissamme

--------------------------------------------------------------------------------

JENNIIIII! Onkos tää oliivipurkki mitenkään hyvä? Tummia oliiveja? Itse en ole varma!

Kuva
Homeboy65
Kitisijä

Hei taas. Arska ja muutkin.

Kirjeenvaihto sisar venäläisen kanssa jatkuu. Eukko saisi oppia tiivistämisen taidon. Alle kolmekymppinen, hoikka. Pari kuvaa lähettänyt, viimeksi poseerasi keittiössään, jossa oli kaasu-uuni.
(Ei sentään kaasuta juutalaisia sillä, häh? - Latojan huomautus)

Vitsi:

- Kuuntelette Radio Novaa.
- Mistä ne tietävät siellä, mitä me kuunnellaan? :shock:

Pellen kanssa oltiin samalla pisuaarilla. Hän oli menossa Tavastialle katsomaan Hasse Wallia. Minäkin menin sinne sitten tuttavan kanssa. Tavastialla "filmi poikki". Päädyin Malminkartanoon kun piti mennä Haagaan. :roll: Sieltä taksilla kotiin. Hoh.

Homeboy
maailman juutalaisten puolustusliiton vara-pj
Jenny Daa-aah! ling

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

^^ En tiiä! Oliko hyviä? Vieroitan itseäni niistä vihreistä, tuskin kannattaa maistella muitakaan.

Meillä on vietetty tänään hautajaisia, kaivoin pakastimesta gerbiiliraasun, jotta lapset saivat hyvästellä. Väitin ötökän kuolleen vanhuuteen, vaikka oikeasti se joutui koiran hampaisiin. En ookaan aiemmin "meikkaillut" raatoa avonaista arkkua varten, kerta se ensimmäinenkin...

Larussa on kuule monet pienet ötökkämme haudattuna, kummitteleekohan ne siellä sulle! Älä pelkää, tämä pääsee keväällä oman pihan multiin, emme jaksa kivelle asti.
Stadinarska
Kitisijä

Homeboy65 kirjoitti:Hei taas. Arska ja muutkin.

Kirjeenvaihto sisar venäläisen kanssa jatkuu. Eukko saisi oppia tiivistämisen taidon. Alle kolmekymppinen, hoikka. Pari kuvaa lähettänyt, viimeksi poseerasi keittiössään, jossa oli kaasu-uuni.
(Ei sentään kaasuta juutalaisia sillä, häh? - Latojan huomautus)

Vitsi:

- Kuuntelette Radio Novaa.
- Mistä ne tietävät siellä, mitä me kuunnellaan? :shock:

Pellen kanssa oltiin samalla pisuaarilla. Hän oli menossa Tavastialle katsomaan Hasse Wallia. Minäkin menin sinne sitten tuttavan kanssa. Tavastialla "filmi poikki". Päädyin Malminkartanoon kun piti mennä Haagaan. :roll: Sieltä taksilla kotiin. Hoh.

Homeboy
maailman juutalaisten puolustusliiton vara-pj
Vai tiivistämisen taidon. Arska tunsi sapelin iskun rinnuksissaan kuin Aravirta ikään.
Mikäs siinä nyt Home niin paha on jos venäläistyttö bamlaa paljon? Eikös se yksisanaisuus hirvittäisi enemmän, sano?
MINKÄ näköinen hää on? Mikset ole innostunut vai ookkossä?

Rationovavitsi oli hauska , taattua Hometyyliä!

Vai filmipoikki Tavastialla, hah. Malminkartanoon meno lienee kyllä aina todellinen riski. Onhan se liian lähellä Vantaata, huh.

Mikäs juutalaisjuttu nyt Homiella mielessä ja miksi tiksi?

Tunnetko tiskin muuten? Miksi hän on koffeli?

S t a d i n a r s k a
Vastaa Viestiin