Sivu 34/48
Lähetetty: 25.11.2010 14:08
Kirjoittaja pierupylly
Manaaja kirjoitti:Kyllä vatkaa, jos siitä päästää irti. Mutta sehän vatkaa ainoastaan keskialueen yli mennessä, eikö niin? Jos käännät rattia pari astetta vinoon, niin eihän se enää edestakaisin yritä veivata?
En muista enää tarkasti, testauksesta on jo aikaa. Mutta se vatkaus siis vaikutti ihan suoraan auton vauhtiin suoralla tiellä, kun auto ei kulje suoraan vaan mutkittelee eestaas. Googletin asiaa ja joku kommentoi, että tuo tosiaan oli joku Prologin bugi ja on korjattu tähän täysversioon. Toivottavasti asia on näin.
Lähetetty: 25.11.2010 23:23
Kirjoittaja pierupylly
No vatkaahan se tääkin samalla tavalla. Forceista vähenee kyllä, mutta ihmettelen silti että onkohan tuossa jotain pielessä. Kai noiden kanttareiden tulisi jotenkin tuntua ratissa? Testasin tuossa muita ajopelejä ja niissä kyllä kanttarit tärähtää todentuntuisesti ratissa.
Muuten kyllä vähän hölmistynyt olo koko pelistä, tätäkö ne oikeesti väsäs seittemän vuotta? Pikkasen päivitetty versio nelososasta. Graffat keskinkertaiset ja valikot ja musat samat kuin 10 vuotta sitten.
Lähetetty: 26.11.2010 5:38
Kirjoittaja Manaaja
Kyllä mulla ainakin kanttarit täristää.
Lähetetty: 26.11.2010 10:10
Kirjoittaja pierupylly
Manaaja kirjoitti:Kyllä mulla ainakin kanttarit täristää.
Sitten se on ratissa joku ongelma. Aika jännä, että kaikkien muiden pelien kans ratti toimii, paitti GT-sarjan, vaikka
ratin keskiössä paistelee nimenomaan Gran Turismon logo!
No, otin forcet pois ja painelin ekaan kisaan. Ja mitä ensimmäisessä mutkassa tapahtuu. Järkyttävä screentearing! Testailtuani huomasin, että kaikissa mutkissa joissa edellä on useampi auto repeilee ruutu todella ilkeästi. En olisi uskonut, että TÄMÄ on se eka tän sukupolven autopeli, jossa tuota tapahtuu...
Kaiken lisäksi tuo ratin vatkaus saavutti illan viimesessä kisassa uuden ulottuvuuden, renkaat vatkasivat vasemmalta oikealle lähtösuoralla auton seisoessa paikallaan. Pitää vetää tänään muutama olut, jos tämä sillä paranis.
Lähetetty: 26.11.2010 10:37
Kirjoittaja Manaaja
pierupylly kirjoitti:Järkyttävä screentearing! Testailtuani huomasin, että kaikissa mutkissa joissa edellä on useampi auto repeilee ruutu todella ilkeästi.
Sulla täytyy olla todella surkesti ei-v-synkattua tavaraa tukeva näyttölaite tossa tapauksessa. Ei näy meikäläisellä minkäännäköistä tearingia pansun tykillä vaikkei edes v-sync ole optionseista laitettu päälle. Kannattaisko kokeilla?
Lähetetty: 26.11.2010 11:01
Kirjoittaja pierupylly
Manaaja kirjoitti:pierupylly kirjoitti:Järkyttävä screentearing! Testailtuani huomasin, että kaikissa mutkissa joissa edellä on useampi auto repeilee ruutu todella ilkeästi.
Sulla täytyy olla todella surkesti ei-v-synkattua tavaraa tukeva näyttölaite tossa tapauksessa. Ei näy meikäläisellä minkäännäköistä tearingia pansun tykillä vaikkei edes v-sync ole optionseista laitettu päälle. Kannattaisko kokeilla?
Ei pitäis näyttölaitteesta olla kiinni. Onhan tuo muuallakin huomattu:
http://www.videogamer.com/ps3/gran_turi ... eview.html
"During certain corners when the cars stack up the game really starts to chug and this is usually accompanied by some ugly screen tearing. " Just noita tilanteita tarkoitin, missä ollaan muiden autojen takana mutkassa ja useampi auto on ihan lähekkäin.
http://www.nowgamer.com/columns/casual- ... things-now
Lähetetty: 26.11.2010 11:13
Kirjoittaja Manaaja
Ohita ne?
Lähetetty: 26.11.2010 11:18
Kirjoittaja pierupylly
Manaaja kirjoitti:Ohita ne?
Miten tämä käytännössä tapahtuu, en tajuu mistään v-synceistä mitään...?
Lähetetty: 26.11.2010 11:34
Kirjoittaja Manaaja
pierupylly kirjoitti:Manaaja kirjoitti:Ohita ne?
Miten tämä käytännössä tapahtuu, en tajuu mistään v-synceistä mitään...?
Jarrutat myöhemmin, otat paremman ajolinjan ja kaasutat suoralla ohi.
Lähetetty: 26.11.2010 14:14
Kirjoittaja pierupylly
Manaaja kirjoitti:pierupylly kirjoitti:Manaaja kirjoitti:Ohita ne?
Miten tämä käytännössä tapahtuu, en tajuu mistään v-synceistä mitään...?
Jarrutat myöhemmin, otat paremman ajolinjan ja kaasutat suoralla ohi.
Ai niin.
Lähetetty: 27.11.2010 12:22
Kirjoittaja huima
Lulz.
http://www.iltalehti.fi/nettitv/?29748234
Miten Iltalehti tekee näin huonoja haastatteluita ja videointeja?
Lähetetty: 27.11.2010 14:32
Kirjoittaja Manaaja
Koska se on Iltalehti, eikä perhe-elämällistyneenä lihonnut yönmustaletku ollut haastateltavana tällä kertaa ihan terävimmillään.
Lähetetty: 27.11.2010 21:37
Kirjoittaja Manaaja
Täytyy sanoa että tää GT5:n B-Spec on kyllä aivan käsittämättömän surkea verrattuna aiempiin. Toi motoriikkavammanen kuski ei saa ei niin mitään aikasiks, eikä osaa ohittaa, ei sitten millään. Itse asiassa ohituskomennolla on monesti jopa negatiivinen vaikutus: Siinä missä ilman komentoa kaveri ajaisi vaan muiden ohi noin 200hv muita tehokkaammalla autolla, ohituskomennon annettuasi, tämä heppu JÄÄ PERSEESEEN kiinni "kyttäämään" ohituspaikkaa, jota ei osaa löytää vaikka olisi keskellä pääsuoraa. Uskomatonta.
Eikä tätä B-Specin paskuutta ainakaan vähennä se, että tästä on otettu fast forward pois aiempiin nähden. Tässä on nyt sitten ihan helvetin kiva pelata jotain 24h racea 1x nopeudella apukoulutasoisen kuskin kanssa.
Lähetetty: 27.11.2010 23:27
Kirjoittaja Bluntly
Joo, ei meitsillä ole niin herkkää otetta, että tatilla pystyisi pelaamaan.
Lähetetty: 28.11.2010 19:13
Kirjoittaja pierupylly
Yääh, nyt vasta tajusin, että rattihan toimii ilman virtajohtoakin... Ratin pitäisi mennä GT:n käynnistyksessä automaattisesti 900 asteen tilaan, mutta tuo ja feedbackit vaativat verkkovirran. Muuten toimii usbilla saamallaan virrallakin. Pitääpä ruuvata vehje auki.
Ei tuo kyl vieläkään ole oikein vakuuttanu, ruudun repeily ketuttaa enemmän ja enemmän, kisat on avian liian helppoja ja vauriota ei tule vaikka täysillä karauttaa muita päin.
Lähetetty: 28.11.2010 20:25
Kirjoittaja Manaaja
^ Ootko sä nyt kokeillu sieltä optionseista räknätä sitä flicker reductionia päälle? Kisat nyt on ihan tarkotuksella alussa helppoja.
Lähetetty: 29.11.2010 10:14
Kirjoittaja pierupylly
Manaaja kirjoitti:^ Ootko sä nyt kokeillu sieltä optionseista räknätä sitä flicker reductionia päälle? Kisat nyt on ihan tarkotuksella alussa helppoja.
Enpä ole tuollaista hoksannutkaan, pitääpä testata. Ymmärrän juu, että alussa ovat kohtuullisen helppoja, mutta ei sen pitäis viidentoista kisan jälkeen olla varsinkaan rikkinäisellä ratilla ajaessa sitä, että muutaman mutkan jälkeen ei vastustajia näy koko kisassa peräpeilistä. Puhutaan kuitenkin vielä radoista, joita ajaa ekaa kertaa eläissään.
Lähetetty: 29.11.2010 10:25
Kirjoittaja So Hard
^Eiks siinä oo mitään vaikeusasetuksia?
Lähetetty: 29.11.2010 11:02
Kirjoittaja Manaaja
Jos kaipaa haastetta, ottaa hitaamman auton? Ainahan GT-sarjassa on ollut pientä ajatusta käyttämällä saavuttaa/rakentaa autoja, jotka ovat useimmissa alotussarjoissa tuplasti nopeampia kuin muut. Ei kai sen nyt pitäis tulla yllätyksenä? Kyllä ne kisat rupee siellä isommissa sarjoissa sitten olee ihan riittävän vaikeita, kun kaikilla on alla joku race car spec, joita ei paljoa voi enää viritellä.
Mua harmittaa että suhteellisen halpaa (100,000) Dodge Viper ACR:ää ei pysty ostamaan ennenkuin kuskilevelit on 15+. Mulla on vasta 13, ja levelin nostaminen käy koko ajan potenssissa hitaammaksi ja vaivalloisemmaksi.
Mut se B-spec on kyllä aivan hanurista tossa pelissä. Sitä ei kyllä oikein jaksa.
Lähetetty: 29.11.2010 11:06
Kirjoittaja pierupylly
So Hard kirjoitti:^Eiks siinä oo mitään vaikeusasetuksia?
Ei ole tekoälylle vaikeusasetuksia.
Manaaja kirjoitti:Jos kaipaa haastetta, ottaa hitaamman auton?
No sillä ekalla käytettynä ostamalla kotterolla ajelin tusinan verran kisoja ja sitten erehdyin ostamaan Citroen C4:n, jolla mennään näemmä kaks kertaa nopeampaa kuin muut.
Jospa tuo tuosta hiljalleen muuttuisi vaikeammaksi. Ja onhan aina online.
Lähetetty: 29.11.2010 11:08
Kirjoittaja So Hard
pierupylly kirjoitti:Ei ole tekoälylle vaikeusasetuksia.
Ok. En osta.
Lähetetty: 29.11.2010 11:11
Kirjoittaja Manaaja
Ihan muuten ajatuksena, kai sä ajat kaikki TCS:t sun muut avustimet pois päältä? Eli sekä menun kautta ETTÄ pelin aikana pois otettuna. Jostain syystä joka autossa näyttäis olevan aina TCS päällä tasolla 5 kun lähdetään kisaamaan, ja se pitää käydä ottamassa siitä kisan aikasesta auton säätömenusta pois. Tyhmää.
Lähetetty: 29.11.2010 11:14
Kirjoittaja pierupylly
Manaaja kirjoitti:Ihan muuten ajatuksena, kai sä ajat kaikki TCS:t sun muut avustimet pois päältä? Eli sekä menun kautta ETTÄ pelin aikana pois otettuna. Jostain syystä joka autossa näyttäis olevan aina TCS päällä tasolla 5 kun lähdetään kisaamaan, ja se pitää käydä ottamassa siitä kisan aikasesta auton säätömenusta pois. Tyhmää.
En ole pelin aikana älynnyt käydä asetuksia kattomassa. Pitääpä tuokin tsekkailla.
Lähetetty: 29.11.2010 11:15
Kirjoittaja Manaaja
So Hard kirjoitti:pierupylly kirjoitti:Ei ole tekoälylle vaikeusasetuksia.
Ok. En osta.
No onhan se nyt selvä ettei siinä auta mikään supermulti-ace-expert -tasokaan jos itse liittyy kisoihin puolet nopeammalla autolla kuin muut. Mut joo, ne kisat on alkuun tosi helppoja, ja mun mielestä ihan hyväkin niin, että pääsee samalla stressittä oppimaan uudet (ja vanhat) radat.
Milläs kuskilevelillä pierupylly muuten tällä hetkellä seikkailee?
Lähetetty: 29.11.2010 11:16
Kirjoittaja Manaaja
pierupylly kirjoitti:En ole pelin aikana älynnyt käydä asetuksia kattomassa. Pitääpä tuokin tsekkailla.
Sille siis pitää assignoida joku nappi ratista tms. Tossa Driving Force GT:ssä sille auton säätömenulle on omat pyöriteltävät nappulat.