Voisko joku nörtti kertoa selkeällä suomenkielellä, millanen piuha mun pitäs virittää telkkarin ja läppärin väliin, että voisin katsella leffoja koneelta äänen kanssa?
Vesper kirjoitti:Voisko joku nörtti kertoa selkeällä suomenkielellä, millanen piuha mun pitäs virittää telkkarin ja läppärin väliin, että voisin katsella leffoja koneelta äänen kanssa?
En ole valantehnyt nörtti, mutta vastaan silti.
Mun käsittääkseni yksi piuha ei välttämäti riitä. Ainakin meidän läppäri-tv yhdistelmä vaatii HDMI-piuhan kuvalle ja RCA-liittimillä varustetun piuhan äänelle. Äänipiuhan laitan läppärin kaiutin (kuuloke) ulostuloon.
HDMI-pystyisi ääntä siirtämään, mutta ilmeisesti kaikissa tietokoneissa ääni ei ole liitetty HDMI-liittimeen.
S-video tai komposiittivideo ei missään nimessä siirrä ääntä. HDMI-liitäntä ei vielä takaa äänien ulostuloa edes asetuksien tai ajurien räpeltämisen kanssa, jos ääntä ei yksinkertaisesti tuoda näytönohjaimelle saakka. Jos läppärissä on HDMI-liitäntä, niin myös sen näytönohjaimen malli pitäisi tietää, jotta asiaan voisi sanoa mitään järkevää. Jos koko läppärissä ei ole HDMI-liitäntää lainkaan, ei äänen tuominen yhdellä johdolla ole edes teoriassa mahdollista.
Selkeet aidot nördet koodaa, käyttää linuxia ja hakevat sosialisoidakseen kaltaistaan miesseuraa, kun eivät osaa keskustella naistensa kanssa kotona. Epäilen etten mene määritelmään.
Manaaja kirjoitti:Ihan hyviä vastauksiahan sä sait. Me ei tiedetä minkälainen tietokone sulla on käytössä, joten tarkempaa vastausta on mahdotonta antaa.
Vesper kirjoitti:Olishan se pitänyt arvata, ettei täältä mitään vastauksia saa!!
ND:llä oli yleishyvä vastaus, eli ääni sieltä kuulokeliitännästä - kun/jos se ei HDMI:n kautta tule automaattisesti, kunhan sitten TV osaa ottaa äänen eri lähteestä kuin kuvan.
Uudet Macbookit ja MacBookProt hanskaavat tuon kyllä suoraan. Eli miniDisplayport -> HDMI adapteri väliin ja piuha kiinni televisioon.
huima kirjoitti:
Uudet Macbookit ja MacBookProt hanskaavat tuon kyllä suoraan. Eli miniDisplayport -> HDMI adapteri väliin ja piuha kiinni televisioon.
huima kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:En ole valantehnyt nörtti, mutta vastaan silti.
Mun käsittääkseni yksi piuha ei välttämäti riitä. Ainakin meidän läppäri-tv yhdistelmä vaatii HDMI-piuhan kuvalle ja RCA-liittimillä varustetun piuhan äänelle. Äänipiuhan laitan läppärin kaiutin (kuuloke) ulostuloon.
HDMI-pystyisi ääntä siirtämään, mutta ilmeisesti kaikissa tietokoneissa ääni ei ole liitetty HDMI-liittimeen.
Tämä on lienee se pulma, joka meidän läppärissä oli telkkarin kanssa. Ääni ei siirtynyt.
No, nyt on myös tavallinen blu-ray soitin telkkarin alla, joten ei tarvitse sitä säätää.