Lomamatkaretostelua

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Mullakin on nyt 12 päivää, joiden aikana ei tarvitse matkustaa mihinkään. Luxusta <3
Prepare for the worstest.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

Viikko lähtöön! Kaikki lennot buukattu; liveaboard varattu ja Sipadanin lisenssi buukattu, Macaon GP:n liput ostettu.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Hyviä vinkkejä Berliinin suhteen(ravintolat, kaupat, muut juidanssit) otetaan vastaan täälläkin. Mondon opas on opeteltu lähes ulkoa, mutta jos joku nyt haluaa omia helmilöytöjään mainostaa niin antakeehan tulla, kiitos :!:
Prepare for the worstest.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

Olin, että halpa reissu, kunnes tänään tuli 4500 euron mastercardlasku.

Kokonaiskustannus oli noin 1100e lentoihin ja 7100e käyttörahaa. Lisäksi tuli hummattua pokerivoittoja ehkä 700e. Tosin pitää huomioida, että sairaskuluihin meni noin 400e ja sairauden vuoksi pummattuun dyykkipurjehdukseen 750e, mistä sairaskulut tulevat takaisin. Noin 7800e 48 päivän reissuun, jos siis sairaushässäkät laskee pois.

Jos olisi kovasti halunnut säästää niin kuumimman pokerivoittokauden aikaan jommastakummasta yhtä aikaa buukatusta viiden tähden hotlahuoneesta HongKongissa ja Macaossa olisi voinut tinkiä. Samaten olisi voinut sahata bussilla eikä auto/kuljettaja-yhdistelmällä aina. 800e olisi toki voinut säästää jättämällä pokkadownswingin/-tiltin pois.

Rahan puolesta ei ole mitään estettä, ettenkö voisi tehdä moista joka talvi ja jos vähänkin säästäisi niin voisi olla pois koko talven. Lähetinkin tänään uhkavaatimuksen esimiehelleni, että pitäisi muuten saada lisää liksaa.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Siis mitä vittua. Kaveri lässyttää A4:n verran miten oli sikakallis reissu ja minkä kaiken kohdalla olisi voinut säästää. Lopuksi sitten alleviivataan että no mut kyllähän tähän varaa sillee kuitenki on.

OLETSÄ JOKU VITUN KÖYHÄ KUN EDES MIETIT TOLLASIA?

Joo, joko aidosti köyhä tai sitten aivan käsittämättömässä pätemisentarpeessa. Koska elco on kuitenkin mukava mies, epäilen ensimmäistä.
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

^ Fail.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Jotenkin tixuliinin kieli ei tässä yhteydessä kummastuta.
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Manaaja kirjoitti:Jotenkin tixuliinin kieli ei tässä yhteydessä kummastuta.
Jotenkin ei yllätä taas että paitsi että et ymmärtänyt lukemaasi, kateus pursuaa rivien välistä niin että perse repeää. Mee joskus jonnekin ruotsinristeilyä kauemmas niin ei tarvi räksyttää palstalla ku muut reissaa.

Tai no, voithan sä vaikka ajaa passatilla ja kuvitella että se on hiusmuotoiluauto.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Reissaa säkin joskus, niin ei tarvitse aina olla kieli perseessä elcon lomamatkaretostelujen perässä. On toteuttajia jne.

Noin henkilökohtaisesti minulle tuli vähän järkytyksenä, että joku selviää lomamatkalla alle kahdella tonnilla viikossa.
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Manaaja kirjoitti:^ Reissaa säkin joskus, niin ei tarvitse aina olla kieli perseessä elcon lomamatkaretostelujen perässä. On toteuttajia jne.
Meissä on se merkittävä ero, että joka kerta kun mä käyn Suomen rajojen ulkopuolella tai saan pillua, en koe pakottavaa tarvetta raportoida sitä Kitinään. Pikemminkin päinvastoin.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

So Hard kirjoitti:Meissä on se merkittävä ero, että joka kerta kun mä käyn Suomen rajojen ulkopuolella tai saan pillua, en koe pakottavaa tarvetta raportoida sitä Kitinään. Pikemminkin päinvastoin.
Niinpä. Mutta saattaisit miettiä asiaa uudelleen kun sitten kerrankin kävisit tai saisit.
Bhven

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Voi vittu aikuiset ihmiset.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Bhven kirjoitti:Voi vittu aikuiset ihmiset.
Mitä Ahven, mikä boogie?
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Pitäs varata Taltsuun kylpyläloma ja ihan hirviää säätöö ja kaikki menis eri päivinä ja eri laivoilla ja riittääkö kaks huonetta vai tarvitaanko kolme ja kannattaako sinne edes yhdeksi yöksi lähteä ja ja ja. Kyllä tässä nyt alkaa tän päivän perusteella olemaankin kohta taas loman tarpeessa.. :roll: Voipi olla, että joutuu sitten mökille viikonlopuksi rentoutuun.
Prepare for the worstest.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

Katos, nämä munaajan flippailut menivätkin minulta täysin ohi.

Rahoja en oikeastaan laskenut muuten kuin Mastercardin laskujen perusteella ja sen mitä tuli etukäteen ostettua - eli en lainkaan reissun aikana. Budjetti oli 150e päivässä plus lennot, joten oli jotain akateemista mielenkiintoa selvittää paljonko meni.

Lähinnä tuo postaus oli vain käyttötapauksen raportointia: en usko, että vertailudataa moisilta reissuilta on hirveästi. Mielestäni lomailun rahankäyttö on hyvin kiinnostava aihe - lähinnä siksi, että itse en vietä hetkeäkään, etten joko säästä reissua varten tai tuhlaa rahoja reissussa. Poimin Cebulla kyytiin yhden lapinpolttajaliftarinaisen, jonka budjetti oli 1USD päivässä - keskustelu matkustamisen erilaisuudesta oli hyvin mielenkiintoista. Ja ei, aloite rahasta puhumiseen ei tullut minulta.

Oli myös itselleni jonkinmoinen valaistuminen, että raha ei ole enää rajoittava tekijä reissuissani. Rahojen laskeminen noin yleensä on yksi keino a) varmistaa että rahat riittävät ja b) sopeuttaa menot niin että rahaa ei jää pahemmin yli

MrMuna: Milloin viimeksi meni yli kaksi tonnia viikossa lomaan pl lennot? Miten tiedät että meni? Flip, flip, flippp.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Eihän tästä nyt tullut yhtään kivaa kun väärä mies provosoitui enemmän. Viimeksi meni yli kaksi tonnia viikossa pl. lennot kun olin itä-atlantinristeilyllä. Tosin sen olisi kai voinut ehkäistä jos olisi ollut sen verran älyä että olisi ottanut viinan suhteen all-inclusiven. Toinen viikko taisikin sitten jo sentään mennä alle.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

Manaaja kirjoitti:Viimeksi meni yli kaksi tonnia viikossa pl. lennot kun olin itä-atlantinristeilyllä.
Olitko ainoa alle viiskybänen laivalla?
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

elco kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Viimeksi meni yli kaksi tonnia viikossa pl. lennot kun olin itä-atlantinristeilyllä.
Olitko ainoa alle viiskybänen laivalla?
En. Sieltä on itse asiassa allasbileistä aika piukeeta kuvamateriaalia.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

Manaaja kirjoitti: En. Sieltä on itse asiassa allasbileistä aika piukeeta kuvamateriaalia.
Mitä sä sitten teit siellä?
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

elco kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:En. Sieltä on itse asiassa allasbileistä aika piukeeta kuvamateriaalia.
Mitä sä sitten teit siellä?
Otin kuvamateriaalia allasbileistä. D'aah!
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Thaimaassa kikkailua 12pv, joista matkustamiseen tosin hassautui kaksi päivää. Aivan liian lyhyt aika kaukomatkalle, mutta tällä kertaa hätä ei lukenut lakia; oli pakko päästä pois.

Taisi mennä seitsemän yötä Pattaya beachilla, kaksi Jomtien beachilla ja yksi Bangkokissa. Yksi päivä Bangkokissa on joko liian lyhyt tai liian pitkä aika, ei ehtinyt pahemmin tutustua mestaan, olisikin ollut parempi idea lojua sekin rannalla ja hypätä suoraan Pattayalta lentokentälle.

Säät oli kohdillaan. Aamuseiskan noteeraus saavuttaessa Bangkokiin oli 26 astetta, Pattayalla lämpötila heilui jossain 30-35 -asteen hujakoilla koko matkan ajan. Yhtenä päivänä oli pilvistä ja yhtenä iltana tuli pieni sadekuuro.

Rannalla makaamisen ja baareissa hillumisen lisäksi tuli käytyä krokotiilipuistossa, elefanttipuistossa, jossain puutarhassa ja päiväreissulla läheisellä Koh Larnin saarella. Ensiksi mainitut tarjoilivat ihan ok meininkiä, vaikka pääsylippujen hinnat alkavatkin olla paikallisittain melko korkeat. Saari oli paratiisi verrattuna Pattayan rantoihin, vesi oli kirkasta ja kaupustelijoiden yms. paskasakin ristitulitusta ei tarvinnut torpata puolen minuutin välein.

Matkaan tarttui Amsterdamin kentän röökikopista suomalainen jamppa, jonka kanssa heiluttiinkin koko aika. Asiallinen kundi, joka oli käynyt mestoilla useampaankin otteeseen, säästyi paljon vaivaa ja rahaa kun ei tarvinnut pallohukkailla ekoina päivinä. Heebo jäi vielä vajaaksi kolmeksi viikoksi kiertelemään maata mun lähdettyä pois.

Kännejä ei tullut vedettyä oikeastaan kertaakaan. Kaljaa temmottiin toki joka päivä, mutta pitäydyttiin pelkästään siinä jättäen kirkkaimmat janojuomat pois menyystä. Parina iltana tuli otettua vähän enemmän, mutta darraa ei tullut kertaakaan. Niinpä jettilaakipäivää lukuunottamatta heräiltiinkin melko ajoissa rantsuun/reissuun, joten aurinkoinen aika käytettiin tehokkaasti hyväksemme.

Iltaohjelmaksi ei tarjolla ollut liikaa vaihtoehtoja. Mesta oli täynnä venäläisiä (pariskuntia) sekä paikallisia matkaopastyttöjä. Kaveri nappasi travelguiden heti ekana iltana matkaan, mulla kun ei ole pahemmin ollut tuon suuntaista kiinnostusta niin kiroilin pari ekaa iltaa tekemisen puutetta. Päätin lopulta, että murjottaminen saa luvan loppua koska hauskaahan sinne oltiin menty pitämään, joten palkkasin pätevän oloisen risteilyemännän muutamaksi päiväksi vahvuuteen mukaan. Daamit tuli hyvin juttuun meidän kanssamme ja keskenäänkin, joten hommat alkoi sutjaantumaan hyvin. En hommannut kertaakaan koko reissun aikana edes karttaa ja kaikenlainen turistin uunottaminen loppui kuin seinään, kun matkaoppaat neuvottelivat reissuhinnat yms. valmiiksi kohdilleen. Tuli myös tutustuttua paremmin paikalliseen ruokakulttuuriin, kun tyypit loihtivat kojuista raahaamistaan ties mistä otuksista illallisia ihan omaan piikkiinsä. En tänä päivänäkään tiedä mitä kaikkea tuli suuhun pantua (ei mitään leidiboy läppää, kiitos!), mutta yhdellä lievällä vatsataudilla selvisin koko touhusta. Sekin lähti svidduun saman tien paikallisen apteekin määräämällä hevoskuurilla.

Ei tuolla kuitenkaan määräänsä pidempään jaksa pyöriä. Viikko on aika hyvä aika, sen jälkeen alkaa kaipaamaan muutakin iltatoimintaa kuin kolossaalisessa ilotalossa pyörimisen. Lähisaarille on hyvä lähteä rauhoittumaan tai buukkautua parin-kolmen päivän sukellusreissuun. Mulla oli liian vähän lomapäiviä, jotta olisin ehtinyt mukaan moisiin.

Ryssien määrä oli tosiaan jotain käsittämätöntä. Vähintään joka toinen vastaantulija molotti vitusnajatususnaja-kieltä ja se alkoi jo vähän tympimään. Heidän mukanaan hintataso on noussut selkeästi männävuosista, joten seuraavan kaukomatkakuumeen pukatessa päälle harkitsen vakavasti lähimaista esim. Vietnamia tai sitten noiden muidenkin naapurimaiden (Laos, Kamputsea) läpiajoa.

Tällainen reissu tällä kertaa, ajoi kyllä aisansa eli tuli rentouduttua ja ladattua akut oikein kunnolla. Rahaa paloi suurin piirtein satku päivässä plus lennot 785€. Sukellus- yms. harrastuksilla olisi saanut palamaan huomattavasti enemmänkin, kiinteitä kuluja kuten hotelleja ja matkaoppaita kilpailuttamalla olisi saanut marginaalisen summan säästettyä. Sen satasen olin päivää kohden alun perin budjetoinutkin, joten plänissä pysyttiin siltä osin. Pumpum vaan ja ensi vuonna uudestaan!
Vittusaatananperkele

Viesti Kirjoittaja Vittusaatananperkele »

^Tai sitten ei.

Jaksoin maatua kolme päivää räntäsateessa ja pimeydessä kunnes valaistuin ja buukkasin seuraavan reissun. Eli 3.-21.3 kuluvaa kevättä vierähtää - tadaa - Thaimaassa. En tiedä vielä, missä kaikkialla tulee käytyä, mutta Pattayalta homma startataan. Päivää myöhemmin seuraan liittyy pariksi viikoksi talvilomaileva kaverini. Kouluhommat antavat juuri sopivasti myöten, joten oli pakko tehdä peliliike.

Tällä kertaa suorat lennot n. samaan rahaan kuin viimeksi välilaskulla. Matka-ajoista putoaa siis pois 6-8h/suunta, which is nice.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Talvilomaa pukkaa. Tänään pitäis lähteä kolmeksi viikoksi reissuun.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

No joo Lontoo odottaa pikavisiittiä...
Onneksi paikallinen olut-guru on suunnitellut kahdeksan stopin pub kierroksen, pääsee varmasti asiallisiin paikkoihin mihin pystyy..
En tiedä onko asia merkityksellinen, kaveri on Royal Societyn jäseniä..
Viimeksi muokannut Niba, 26.01.2011 11:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mulla olis parin viikon päästä neljä päivää Bremenissä, B-luokassa.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Vastaa Viestiin