Lähetetty: 24.11.2010 19:50
Vähän himmoitaisi, mutta kalliiksi tulisi. Katselin jo rallipenkkienkin hintoja jos tuon PS:n sitten hankkisi.
Kitinää elämästä, ihmisistä ja kaikesta muusta tärkeästä
https://beta.kitina.net/
Verkkopeli aukaistiin tuolla päivityksellä, halusivat estää pääsyn ennen julkaisua.Manaaja kirjoitti:Hämmentäviä kyllä nämä päivityspakotukset. Ois pitänyt vaan ottaa toi tietokoneelta tuleva mokkulajaettu rj45 perseestä irti. Jos vehke ei haista että päivitys on olemassa, sitä ei tarvitse asentaa. Jos haistaa, niin asennettava on, vaikka olisi giljoona megabittiä tulossa ja yhteys olisi wanha kunnon 28800 baudinen.
Tää on hyvä vaihtoehto rallipenkille. Hemmetin kätsy, eikä ollenkaan niin heiveröinen miltä näyttää. Ja taittuu pieneen tilaan.Bluntly kirjoitti:Vähän himmoitaisi, mutta kalliiksi tulisi. Katselin jo rallipenkkienkin hintoja jos tuon PS:n sitten hankkisi.
Ja miten se rallipenkki sen autenttisempi on? Eiköhän kummankin virka ole saada ratti ja polkimet hyvään asentoon ja tukevasti?Bluntly kirjoitti:Kai tuo olisi autenttinen jos kyseessä olisi Ford Transit rally.
Öö, kyse oli siis ihan pelin asentamisesta/tärkeimpien tiedostojen kopioimisesta kovalevylle eikä mistään mikä olisi ollut missään tekemisissä internetin kanssa.Haemaeraemies kirjoitti:Suosittelen tarkistamaan reititykset ja palomuurin asetukset, ei ole pari kaveria jolla ps-maailman päivitysten hitaus on korjaantunut tuota kautta. Tai voi olla vaan että serverit siel on niin tajuttoman paineen alla ettei ne vaan meinaa jaksaa.Manaaja kirjoitti:PS-maailman 20 minuuttia on näköjään ihmismaailmassa 50 minuuttia tuollasen ei-ihan-hitaimman 320 gigasen kovalevyn kanssa ainakin. Tän takia en juuri konsoleista yleensä perusta. Kaikki keeestäääää.Manaaja kirjoitti:Jee, pääsin jo päivitysvaiheesta ohi ja nyt asennetaan jo peliä. Enää reilut 20 minuuttia jäljellä!11
Kyllä se hyvällä netillä yleensä aika ripeä on ollut.
8 gigaa ilmoitti peli asennettaessa. Sen lisäksi kopiointia tapahtuu koko ajan pelaamisen aikana/edetessä.So Hard kirjoitti:Luin jostain että tuon pelin asennustiedosto on kevyesti kaikkien aikojen suurin. Ei taida olla konsolista kiinni että homma kestää.
Ei, mutta ratti on P-A-K-O-L-L-I-N-E-N tossa pelissä. Pelasin sitä yhden radan GT5 demoa himassa tossa keväällä, ja kun en jaksanut pöytää raahata + rattia asentaa omaan olohuoneeseen, niin sen nänniohjaimen kanssa ei hommasta tullut kyllä yhtikäs mitään. Nyt kun löin valkokankaan eteen pöydän ja ratin niin homma sujui heti aivan kuin olisi eri peliä pelannut, ja hauskuustaso läheni sitä luokkaa, että housut jalassa on vaikea keksiä merkityksellisempää tekemistä.huima kirjoitti:Markantalossa PS 3 + GT5 bundle 369. Ei paha.
ÄÄäghh, lukihaerioe iski. Eipä sitten mitään ..Manaaja kirjoitti:Öö, kyse oli siis ihan pelin asentamisesta/tärkeimpien tiedostojen kopioimisesta kovalevylle eikä mistään mikä olisi ollut missään tekemisissä internetin kanssa.Haemaeraemies kirjoitti: Kyllä se hyvällä netillä yleensä aika ripeä on ollut.
Kai se G27 on vissiin kehutuin ratti. Ja mikset ajattele? Parempi ajotuntuma kuin jonkun pöydän kanssa ja saa helpommin pois ja piiloon tarvittaessa koko roskan.huima kirjoitti:Millainen rattitsydeemi olisi hyvä? Noita penkkejä ja muita en edes ole ajattelemassa.
Tulee vähän kalliiksi yksi peli, jos lähtee tuosta liikkeelle:pierupylly kirjoitti:Kai se G27 on vissiin kehutuin ratti. Ja mikset ajattele? Parempi ajotuntuma kuin jonkun pöydän kanssa ja saa helpommin pois ja piiloon tarvittaessa koko roskan.huima kirjoitti:Millainen rattitsydeemi olisi hyvä? Noita penkkejä ja muita en edes ole ajattelemassa.
Muillakin tuota: "ei kannata pitää rattia kiinni kun käynnistää, muuten saa ihmetellä epäuskoisena logoa 30 minuuttia." (Kuten olen joskus maininut, olen osakkaana firmassa, joka tekee peliarvostelujakin. Arvostelukappale ei ole tullut, mutta ostivat parikin GameStopista heti kun sai.) Tyypillä, jonka pitäisi tehdä arvostelu, peli veti jumiin, kun voitti jonkin auton. Virrat pois jne. ei ensin auttanut: mikään ohjain ei enää toiminut. Lopulta peli runkkasi jotain 5 min ja homma pääsi taas käyntiin.Manaaja kirjoitti:Eikä varsinkaan kun liittää USB-ratin pleikkariin siinä kohtaa kun on ladattu 85% ja pleikkari kilauttaa siitä hyvästä itsestään virrat pois.
G27:ssa on kyllä omat ongelmansa, kuten huonosti sijoitetut näppäimet joita painelee vahingossa silloin kun otetta ratista joutuu muuttamaan. Ja jos ei välttämättä halua maksaa 200 extraeuroa siitä hyvästä että saa kytkinpolkimen vehkeeseen - mikä muutenkin alkaa tätä nykyä olla varsinkin urheilullisissa autoissa katoava luonnonvara jos ihan realismin kannalta haluaa kytkinpolkimen tärkeyttä perustella - niin driving force GT, joka on ihan varta vasten suunniteltu GT5:ttä varten, ajaa asiansa todennäköisesti ihan yhtä kivasti. Driving force GT tukee kaikilta osin GT5:ttä täydellisesti siinä missä G27 ei.pierupylly kirjoitti:Kai se G27 on vissiin kehutuin ratti. Ja mikset ajattele? Parempi ajotuntuma kuin jonkun pöydän kanssa ja saa helpommin pois ja piiloon tarvittaessa koko roskan.huima kirjoitti:Millainen rattitsydeemi olisi hyvä? Noita penkkejä ja muita en edes ole ajattelemassa.
Juu, ittellä kans Driving Force Pro, ja ihan olen tyytyväinen ollut. Paitsi nimenomaan Gran Turismoissa, joissa se ainakin esiasetuksilla vatkaa suoralla liian vimmaisesti vasemmalta oikealle ja tekee ajamisesta mahdotonta. Eiköhän tuolle jotkut korjaavat säädöt löydy.Manaaja kirjoitti:Driving force GT on halvimmillaan 90 euroa ainakin anttilassa ja verkkiksessä, G27 halvimmillaan 280 euroa. IMO ei ole yli 300 prosenttisen hintansa väärti edes mun mielestä joka on aika anaali noiden realismipainotuksien kanssa.
No joo. Mutta tuolla DFP:llä ja Wheelstandilla hintaa tulee jo alle puolet tuosta.So Hard kirjoitti: ... mutta lisäbonarina
Ratti + teline = ~400 €
Hmm. Mulla on se joku PC-equivalent versio kai Driving Force EX:stä ilman niitä pleikkarinappeja siis, ja toimii kyllä mun makuun pirun hyvin. Kyllähän toikin jos päästää ratista kokonaan irti, rupee vatkaa puolelta toiselle, mutta ei se siinä ajossa tunnu haittaavan. Sen kääntöpuolihan nimittäin on se, että ohjaustuntumassa on hyvä vaste jo keskialueella, mitä ei esim. monessa oikeassa autossakaan juuri ole. Luulen siis että toi mainitsemasi ongelma koskee käytännössä ihan kaikkia ratteja.pierupylly kirjoitti:Juu, ittellä kans Driving Force Pro, ja ihan olen tyytyväinen ollut. Paitsi nimenomaan Gran Turismoissa, joissa se ainakin esiasetuksilla vatkaa suoralla liian vimmaisesti vasemmalta oikealle ja tekee ajamisesta mahdotonta. Eiköhän tuolle jotkut korjaavat säädöt löydy.Manaaja kirjoitti:Driving force GT on halvimmillaan 90 euroa ainakin anttilassa ja verkkiksessä, G27 halvimmillaan 280 euroa. IMO ei ole yli 300 prosenttisen hintansa väärti edes mun mielestä joka on aika anaali noiden realismipainotuksien kanssa.
Jostain luin että ratin kääntöaste pitäisi muuttaa isommaksi, niin helpottaa. Ei tullut testattua Prologuen kanssa tuota.Manaaja kirjoitti:Ehkä sun pitäis joko vähentää feedbackin voimallisuutta tai sitten vaan oppia pitämään ratista kiinni vähän tiukemmin?
No paljon se kääntöaste sitten sulla on?pierupylly kirjoitti:Jostain luin että ratin kääntöaste pitäisi muuttaa isommaksi, niin helpottaa.Manaaja kirjoitti:Ehkä sun pitäis joko vähentää feedbackin voimallisuutta tai sitten vaan oppia pitämään ratista kiinni vähän tiukemmin?
Katsoppas jotain random formulankuvaa ja sitten linkittämääsi telinettä ja kerro kuinka sillä toteutetaan samanlainen asento?pierupylly kirjoitti:Ja miten se rallipenkki sen autenttisempi on? Eiköhän kummankin virka ole saada ratti ja polkimet hyvään asentoon ja tukevasti?
En mää tiä, mutta suositeltiin vaihtamaan 900 asteen kääntöasteeseen. Toinen vaihtoehto on, että ne feedback-asetukset pitäs laittaa pienemmälle.Manaaja kirjoitti:No paljon se kääntöaste sitten sulla on?pierupylly kirjoitti:Jostain luin että ratin kääntöaste pitäisi muuttaa isommaksi, niin helpottaa.Manaaja kirjoitti:Ehkä sun pitäis joko vähentää feedbackin voimallisuutta tai sitten vaan oppia pitämään ratista kiinni vähän tiukemmin?
En ymmärrä vieläkään, miten niin ei saa? Mulla se ainakin on melkolailla just oikein. Rallipenkki on tosiaan lattialla, joten asento on varmaan lähempänä maataviiltävää urheiluauton penkkiä, mutta kyllä tollakin systeemillä aika pitkälle pääsee. Ratin korkeus, etäisyys penkistä, polkimien etäisyys ja kaikki on säädettävissä. Mutta jos keittiöjakkaralla istuu, niin eihän se sitten tietenkään toimi.Bluntly kirjoitti:Eipä edes normi henkilöauton asentoa saa tuolla häkkyrällä.
No tossa videossa tolla kaverilla se kääntöaste näyttäis olevan jossain siellä 400 asteen paremmalla puolella. Mun ratilla 195 on maksimi enkä koe tota asiaa ongelmallisena, enkä usko asteiden tuovan tuohon oikein mitään ratkaisua. Kun feedback haluaa antaa tuntumaa potkimalla takaisin, on selvää että se ratti sillon palautuu yli keskipisteen jos ratissa ei ole dead zonea (se se vasta kaiken pilaakin), josta tulee taas feedbackia toiseen suuntaan. Kyllähän sen pelatessa tuntee, mutta en mä ainakaan koe sitä häiritsevänä vaan pikemminkin hyvänä asiana. Jos ratti ei antaisi mitään tuntoa tolla(kaan) alueella niin auton hallinta ois hankalampaa. Sitäpaitsi eihän noita nyt yhdellä kädellä kuulukaan ajaa.pierupylly kirjoitti:En mää tiä, mutta suositeltiin vaihtamaan 900 asteen kääntöasteeseen. Toinen vaihtoehto on, että ne feedback-asetukset pitäs laittaa pienemmälle.Manaaja kirjoitti:No paljon se kääntöaste sitten sulla on?
No tämä tarkoittaa vain sitä, ettei sun ratti vatkaa samalla tavalla. Auton hallinta tuolla vatkauksella on nimittäin käytännössä mahdotonta. En ole koskaan elämässäni ajanut niin romulla autolla, että alle satasen vauhdissa asfaltilla auto nytkyttäisi puolelta toiselle tuolla tavoin, vaikka kaksin käsin pitää kiinni. Ja käsittääkseni tämän pelin pitäisi oletuksena simuloida ehjiä autoja, eikä sellaisia joiden renkaista puuttuu pultteja.Manaaja kirjoitti:Kyllähän sen pelatessa tuntee, mutta en mä ainakaan koe sitä häiritsevänä vaan pikemminkin hyvänä asiana. Jos ratti ei antaisi mitään tuntoa tolla(kaan) alueella niin auton hallinta ois hankalampaa.
Kyllä vatkaa, jos siitä päästää irti. Mutta sehän vatkaa ainoastaan keskialueen yli mennessä, eikö niin? Jos käännät rattia pari astetta vinoon, niin eihän se enää edestakaisin yritä veivata?pierupylly kirjoitti:No tämä tarkoittaa vain sitä, ettei sun ratti vatkaa samalla tavalla. Auton hallinta tuolla vatkauksella on nimittäin käytännössä mahdotonta. En ole koskaan elämässäni ajanut niin romulla autolla, että alle satasen vauhdissa asfaltilla auto nytkyttäisi puolelta toiselle tuolla tavoin, vaikka kaksin käsin pitää kiinni. Ja käsittääkseni tämän pelin pitäisi oletuksena simuloida ehjiä autoja, eikä sellaisia joiden renkaista puuttuu pultteja.Manaaja kirjoitti:Kyllähän sen pelatessa tuntee, mutta en mä ainakaan koe sitä häiritsevänä vaan pikemminkin hyvänä asiana. Jos ratti ei antaisi mitään tuntoa tolla(kaan) alueella niin auton hallinta ois hankalampaa.
Noh, pitää viikonloppuna testiä ja väkertää asian parissa. Onkohan tässä täysversiossa jo asetuksissa valittavissa oma rattimalli? Tämän luulisi jo korjaavan tilanteen.