Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vähän himmoitaisi, mutta kalliiksi tulisi. Katselin jo rallipenkkienkin hintoja jos tuon PS:n sitten hankkisi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Manaaja kirjoitti:Hämmentäviä kyllä nämä päivityspakotukset. Ois pitänyt vaan ottaa toi tietokoneelta tuleva mokkulajaettu rj45 perseestä irti. Jos vehke ei haista että päivitys on olemassa, sitä ei tarvitse asentaa. Jos haistaa, niin asennettava on, vaikka olisi giljoona megabittiä tulossa ja yhteys olisi wanha kunnon 28800 baudinen.
Verkkopeli aukaistiin tuolla päivityksellä, halusivat estää pääsyn ennen julkaisua.
Pröötprööt
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Bluntly kirjoitti:Vähän himmoitaisi, mutta kalliiksi tulisi. Katselin jo rallipenkkienkin hintoja jos tuon PS:n sitten hankkisi.
Tää on hyvä vaihtoehto rallipenkille. Hemmetin kätsy, eikä ollenkaan niin heiveröinen miltä näyttää. Ja taittuu pieneen tilaan.
Pröötprööt
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kai tuo olisi autenttinen jos kyseessä olisi Ford Transit rally.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Bluntly kirjoitti:Kai tuo olisi autenttinen jos kyseessä olisi Ford Transit rally.
Ja miten se rallipenkki sen autenttisempi on? Eiköhän kummankin virka ole saada ratti ja polkimet hyvään asentoon ja tukevasti?
Pröötprööt
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Haemaeraemies kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Jee, pääsin jo päivitysvaiheesta ohi ja nyt asennetaan jo peliä. Enää reilut 20 minuuttia jäljellä!11
PS-maailman 20 minuuttia on näköjään ihmismaailmassa 50 minuuttia tuollasen ei-ihan-hitaimman 320 gigasen kovalevyn kanssa ainakin. Tän takia en juuri konsoleista yleensä perusta. Kaikki keeestäääää.
Suosittelen tarkistamaan reititykset ja palomuurin asetukset, ei ole pari kaveria jolla ps-maailman päivitysten hitaus on korjaantunut tuota kautta. Tai voi olla vaan että serverit siel on niin tajuttoman paineen alla ettei ne vaan meinaa jaksaa.

Kyllä se hyvällä netillä yleensä aika ripeä on ollut.
Öö, kyse oli siis ihan pelin asentamisesta/tärkeimpien tiedostojen kopioimisesta kovalevylle eikä mistään mikä olisi ollut missään tekemisissä internetin kanssa.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

Markantalossa PS 3 + GT5 bundle 369. Ei paha.
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Luin jostain että tuon pelin asennustiedosto on kevyesti kaikkien aikojen suurin. Ei taida olla konsolista kiinni että homma kestää.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

So Hard kirjoitti:Luin jostain että tuon pelin asennustiedosto on kevyesti kaikkien aikojen suurin. Ei taida olla konsolista kiinni että homma kestää.
8 gigaa ilmoitti peli asennettaessa. Sen lisäksi kopiointia tapahtuu koko ajan pelaamisen aikana/edetessä.

En kuitenkaan tarkistanut että paljon se sinne loppupeleissä kopioi. Voi olla että toi on niin fiksu että osasi haistella sen että vapaata kovalevytilaa oli noin 250 gigatsua ja tunkea sitten sen mukaan kerralla enemmän. Täytyypä tarkistaa kun seuraavan kerran vääntäydyn työpaikalle.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

huima kirjoitti:Markantalossa PS 3 + GT5 bundle 369. Ei paha.
Ei, mutta ratti on P-A-K-O-L-L-I-N-E-N tossa pelissä. Pelasin sitä yhden radan GT5 demoa himassa tossa keväällä, ja kun en jaksanut pöytää raahata + rattia asentaa omaan olohuoneeseen, niin sen nänniohjaimen kanssa ei hommasta tullut kyllä yhtikäs mitään. Nyt kun löin valkokankaan eteen pöydän ja ratin niin homma sujui heti aivan kuin olisi eri peliä pelannut, ja hauskuustaso läheni sitä luokkaa, että housut jalassa on vaikea keksiä merkityksellisempää tekemistä.

Täytyy vaan heti ensitöikseen vaihtaa ratin input-optionseista simulation mode beginnerin tilalle ja tappaa kaikki tyhmät ajonesto-helpotukset pois ehkä ABS:ää lukuunottamatta. Silloin ratti kyllä kommunikoi kuskin kanssa paremmin kuin monen oikean auton ohjauksen kanssa, ja autoa on painonsiirtymien kanssa aivan järjettömän helppoa heitellä tuntumalla mutkasta toiseen.

Mitä noihin grafiikoihin tulee, niin ei ne tosiaan ihan samaa tasoa ole kuin replayssa, lähinnä autojen heijastusten osalta, mutta auton viemisen fiilis on sen verran eeppistä, ettei koko asiaa tule edes huomanneeksi muuta kuin lähtövaloissa seistessä. Ja siis, eihän ne grafiikat nyt missään nimessä huonot tai edes tyydyttäviksi jäävät ole siltikään.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Manaaja kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti: Kyllä se hyvällä netillä yleensä aika ripeä on ollut.
Öö, kyse oli siis ihan pelin asentamisesta/tärkeimpien tiedostojen kopioimisesta kovalevylle eikä mistään mikä olisi ollut missään tekemisissä internetin kanssa.
ÄÄäghh, lukihaerioe iski. Eipä sitten mitään ..
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

Millainen rattitsydeemi olisi hyvä? Noita penkkejä ja muita en edes ole ajattelemassa.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

huima kirjoitti:Millainen rattitsydeemi olisi hyvä? Noita penkkejä ja muita en edes ole ajattelemassa.
Kai se G27 on vissiin kehutuin ratti. Ja mikset ajattele? Parempi ajotuntuma kuin jonkun pöydän kanssa ja saa helpommin pois ja piiloon tarvittaessa koko roskan.
Pröötprööt
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

pierupylly kirjoitti:
huima kirjoitti:Millainen rattitsydeemi olisi hyvä? Noita penkkejä ja muita en edes ole ajattelemassa.
Kai se G27 on vissiin kehutuin ratti. Ja mikset ajattele? Parempi ajotuntuma kuin jonkun pöydän kanssa ja saa helpommin pois ja piiloon tarvittaessa koko roskan.
Tulee vähän kalliiksi yksi peli, jos lähtee tuosta liikkeelle:

PS3 + peli ~ 360 €

... mutta lisäbonarina

Ratti + teline = ~400 €
nokkaelain

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Manaaja kirjoitti:Eikä varsinkaan kun liittää USB-ratin pleikkariin siinä kohtaa kun on ladattu 85% ja pleikkari kilauttaa siitä hyvästä itsestään virrat pois.
Muillakin tuota: "ei kannata pitää rattia kiinni kun käynnistää, muuten saa ihmetellä epäuskoisena logoa 30 minuuttia." (Kuten olen joskus maininut, olen osakkaana firmassa, joka tekee peliarvostelujakin. Arvostelukappale ei ole tullut, mutta ostivat parikin GameStopista heti kun sai.) Tyypillä, jonka pitäisi tehdä arvostelu, peli veti jumiin, kun voitti jonkin auton. Virrat pois jne. ei ensin auttanut: mikään ohjain ei enää toiminut. Lopulta peli runkkasi jotain 5 min ja homma pääsi taas käyntiin.

Ilmeisesti pelissä on paljon hyvää, kuten ajotuntuma; grafiikat kaksijakoiset: "perusautot" on mallinnettu karun näköisesti:
http://i55.tinypic.com/20zbf54.jpg

Edit: ja rateista: pc-liikettä pitävä tuttu katsoi tukuista, että G27:ää saa n. jouluksi. Ilmeisesti on GT5 kasvattanut kysyntää:)
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

pierupylly kirjoitti:
huima kirjoitti:Millainen rattitsydeemi olisi hyvä? Noita penkkejä ja muita en edes ole ajattelemassa.
Kai se G27 on vissiin kehutuin ratti. Ja mikset ajattele? Parempi ajotuntuma kuin jonkun pöydän kanssa ja saa helpommin pois ja piiloon tarvittaessa koko roskan.
G27:ssa on kyllä omat ongelmansa, kuten huonosti sijoitetut näppäimet joita painelee vahingossa silloin kun otetta ratista joutuu muuttamaan. Ja jos ei välttämättä halua maksaa 200 extraeuroa siitä hyvästä että saa kytkinpolkimen vehkeeseen - mikä muutenkin alkaa tätä nykyä olla varsinkin urheilullisissa autoissa katoava luonnonvara jos ihan realismin kannalta haluaa kytkinpolkimen tärkeyttä perustella - niin driving force GT, joka on ihan varta vasten suunniteltu GT5:ttä varten, ajaa asiansa todennäköisesti ihan yhtä kivasti. Driving force GT tukee kaikilta osin GT5:ttä täydellisesti siinä missä G27 ei.

Driving force GT on halvimmillaan 90 euroa ainakin anttilassa ja verkkiksessä, G27 halvimmillaan 280 euroa. IMO ei ole yli 300 prosenttisen hintansa väärti edes mun mielestä joka on aika anaali noiden realismipainotuksien kanssa.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Manaaja kirjoitti:Driving force GT on halvimmillaan 90 euroa ainakin anttilassa ja verkkiksessä, G27 halvimmillaan 280 euroa. IMO ei ole yli 300 prosenttisen hintansa väärti edes mun mielestä joka on aika anaali noiden realismipainotuksien kanssa.
Juu, ittellä kans Driving Force Pro, ja ihan olen tyytyväinen ollut. Paitsi nimenomaan Gran Turismoissa, joissa se ainakin esiasetuksilla vatkaa suoralla liian vimmaisesti vasemmalta oikealle ja tekee ajamisesta mahdotonta. Eiköhän tuolle jotkut korjaavat säädöt löydy.
So Hard kirjoitti: ... mutta lisäbonarina
Ratti + teline = ~400 €
No joo. Mutta tuolla DFP:llä ja Wheelstandilla hintaa tulee jo alle puolet tuosta.
Pröötprööt
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

pierupylly kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Driving force GT on halvimmillaan 90 euroa ainakin anttilassa ja verkkiksessä, G27 halvimmillaan 280 euroa. IMO ei ole yli 300 prosenttisen hintansa väärti edes mun mielestä joka on aika anaali noiden realismipainotuksien kanssa.
Juu, ittellä kans Driving Force Pro, ja ihan olen tyytyväinen ollut. Paitsi nimenomaan Gran Turismoissa, joissa se ainakin esiasetuksilla vatkaa suoralla liian vimmaisesti vasemmalta oikealle ja tekee ajamisesta mahdotonta. Eiköhän tuolle jotkut korjaavat säädöt löydy.
Hmm. Mulla on se joku PC-equivalent versio kai Driving Force EX:stä ilman niitä pleikkarinappeja siis, ja toimii kyllä mun makuun pirun hyvin. Kyllähän toikin jos päästää ratista kokonaan irti, rupee vatkaa puolelta toiselle, mutta ei se siinä ajossa tunnu haittaavan. Sen kääntöpuolihan nimittäin on se, että ohjaustuntumassa on hyvä vaste jo keskialueella, mitä ei esim. monessa oikeassa autossakaan juuri ole. Luulen siis että toi mainitsemasi ongelma koskee käytännössä ihan kaikkia ratteja.

Ehkä sun pitäis joko vähentää feedbackin voimallisuutta tai sitten vaan oppia pitämään ratista kiinni vähän tiukemmin? :P
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Manaaja kirjoitti:Ehkä sun pitäis joko vähentää feedbackin voimallisuutta tai sitten vaan oppia pitämään ratista kiinni vähän tiukemmin? :P
Jostain luin että ratin kääntöaste pitäisi muuttaa isommaksi, niin helpottaa. Ei tullut testattua Prologuen kanssa tuota.

Siis nyt on kyseessä niin raju vatkaus, että se poistaa kaiken realistisuuden ajotuntumasta. Jossain kaheksankympin vauhdissa vatkaa suoralla jo niin, ettei pysty yhdellä kädellä suoraan ohjaamaan. Löysin videon, joka suunnilleen vastaa sitä: http://share.ovi.com/media/buhis.stuff/buhis.10005
Pröötprööt
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

pierupylly kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Ehkä sun pitäis joko vähentää feedbackin voimallisuutta tai sitten vaan oppia pitämään ratista kiinni vähän tiukemmin? :P
Jostain luin että ratin kääntöaste pitäisi muuttaa isommaksi, niin helpottaa.
No paljon se kääntöaste sitten sulla on?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

pierupylly kirjoitti:Ja miten se rallipenkki sen autenttisempi on? Eiköhän kummankin virka ole saada ratti ja polkimet hyvään asentoon ja tukevasti?
Katsoppas jotain random formulankuvaa ja sitten linkittämääsi telinettä ja kerro kuinka sillä toteutetaan samanlainen asento?

Eipä edes normi henkilöauton asentoa saa tuolla häkkyrällä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Manaaja kirjoitti:
pierupylly kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Ehkä sun pitäis joko vähentää feedbackin voimallisuutta tai sitten vaan oppia pitämään ratista kiinni vähän tiukemmin? :P
Jostain luin että ratin kääntöaste pitäisi muuttaa isommaksi, niin helpottaa.
No paljon se kääntöaste sitten sulla on?
En mää tiä, mutta suositeltiin vaihtamaan 900 asteen kääntöasteeseen. Toinen vaihtoehto on, että ne feedback-asetukset pitäs laittaa pienemmälle.
Bluntly kirjoitti:Eipä edes normi henkilöauton asentoa saa tuolla häkkyrällä.
En ymmärrä vieläkään, miten niin ei saa? Mulla se ainakin on melkolailla just oikein. Rallipenkki on tosiaan lattialla, joten asento on varmaan lähempänä maataviiltävää urheiluauton penkkiä, mutta kyllä tollakin systeemillä aika pitkälle pääsee. Ratin korkeus, etäisyys penkistä, polkimien etäisyys ja kaikki on säädettävissä. Mutta jos keittiöjakkaralla istuu, niin eihän se sitten tietenkään toimi.
Pröötprööt
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

pierupylly kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:No paljon se kääntöaste sitten sulla on?
En mää tiä, mutta suositeltiin vaihtamaan 900 asteen kääntöasteeseen. Toinen vaihtoehto on, että ne feedback-asetukset pitäs laittaa pienemmälle.
No tossa videossa tolla kaverilla se kääntöaste näyttäis olevan jossain siellä 400 asteen paremmalla puolella. Mun ratilla 195 on maksimi enkä koe tota asiaa ongelmallisena, enkä usko asteiden tuovan tuohon oikein mitään ratkaisua. Kun feedback haluaa antaa tuntumaa potkimalla takaisin, on selvää että se ratti sillon palautuu yli keskipisteen jos ratissa ei ole dead zonea (se se vasta kaiken pilaakin), josta tulee taas feedbackia toiseen suuntaan. Kyllähän sen pelatessa tuntee, mutta en mä ainakaan koe sitä häiritsevänä vaan pikemminkin hyvänä asiana. Jos ratti ei antaisi mitään tuntoa tolla(kaan) alueella niin auton hallinta ois hankalampaa. Sitäpaitsi eihän noita nyt yhdellä kädellä kuulukaan ajaa.

Joka tapauksessa jos et yhdellä kädellä ajaessa jaksa pitää rattiasi suorassa, niin kyllä siinä vasteessa on silloin sulle liikaa voimaa ja vasteen voimakkuutta on syytäkin vähentää.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Manaaja kirjoitti:Kyllähän sen pelatessa tuntee, mutta en mä ainakaan koe sitä häiritsevänä vaan pikemminkin hyvänä asiana. Jos ratti ei antaisi mitään tuntoa tolla(kaan) alueella niin auton hallinta ois hankalampaa.
No tämä tarkoittaa vain sitä, ettei sun ratti vatkaa samalla tavalla. Auton hallinta tuolla vatkauksella on nimittäin käytännössä mahdotonta. En ole koskaan elämässäni ajanut niin romulla autolla, että alle satasen vauhdissa asfaltilla auto nytkyttäisi puolelta toiselle tuolla tavoin, vaikka kaksin käsin pitää kiinni. Ja käsittääkseni tämän pelin pitäisi oletuksena simuloida ehjiä autoja, eikä sellaisia joiden renkaista puuttuu pultteja.

Noh, pitää viikonloppuna testiä ja väkertää asian parissa. Onkohan tässä täysversiossa jo asetuksissa valittavissa oma rattimalli? Tämän luulisi jo korjaavan tilanteen.
Pröötprööt
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

pierupylly kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Kyllähän sen pelatessa tuntee, mutta en mä ainakaan koe sitä häiritsevänä vaan pikemminkin hyvänä asiana. Jos ratti ei antaisi mitään tuntoa tolla(kaan) alueella niin auton hallinta ois hankalampaa.
No tämä tarkoittaa vain sitä, ettei sun ratti vatkaa samalla tavalla. Auton hallinta tuolla vatkauksella on nimittäin käytännössä mahdotonta. En ole koskaan elämässäni ajanut niin romulla autolla, että alle satasen vauhdissa asfaltilla auto nytkyttäisi puolelta toiselle tuolla tavoin, vaikka kaksin käsin pitää kiinni. Ja käsittääkseni tämän pelin pitäisi oletuksena simuloida ehjiä autoja, eikä sellaisia joiden renkaista puuttuu pultteja.

Noh, pitää viikonloppuna testiä ja väkertää asian parissa. Onkohan tässä täysversiossa jo asetuksissa valittavissa oma rattimalli? Tämän luulisi jo korjaavan tilanteen.
Kyllä vatkaa, jos siitä päästää irti. Mutta sehän vatkaa ainoastaan keskialueen yli mennessä, eikö niin? Jos käännät rattia pari astetta vinoon, niin eihän se enää edestakaisin yritä veivata?

Ja tuota ei jo edellä mainituista teknisistä syistä johtuen verrata tavalliseen autoon.

Kävin ostamassa ton Driving Force GT:n, ja ihan samalla tavalla sekin toimii. Rattimallit löytyy, mutta mua ärsyttää tuossa se, että haluaisin kalibroida ton ratin max 360 asteelle. Mun rattipöydässä on renkaat alla ja aina jos joutuu vaihtamaan otetta, pöytä meinaa lähteä liikkumaan, muuten ei. Muutenkin toi 900 astetta on ihan turhuutta. Hitaissa mutkissa joutuu vispaamaan kuin einari.

GT5 vaan ylläri ylläri ei tarjoa minkäännäköistä työkalua kalibrointiin, vaan se on täysin automaattinen, käynnistyksen aikana tapahtuva tapahtuma. Perse. Pitää kai sitten aina käynnistyksen yhteydessä yrittää estää tota rattia kääntymästä liian pitkälle. Mitään lisätarkkuutta suuriin nopeuksiin keskialueelle tuo 900 astetta ei oikein tunnu tuovan kun vertaa tuohon alle 200-asteiseen rieskaan.
Vastaa Viestiin