Mammailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

^Just kommentoit!
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

Jep jep.

Onneksi olkoon Sipsille.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Dave kirjoitti:Mun ymmärtääkseni Ninni onnitteli sipsiä kirjoittamalla
ninnithequeen kirjoitti:Ja edelleen: IIIIIIIIIIIIIIIIIIK :h:
Enpä nyt oikein näe, miksi tuo olisi kovin paheksuttavaa käytöstä.
Ilmeisesti nimeltä mainitsematon jäsen kiukkutipu tulkitsi tämän edelleen olevan hehkutusta Ninnin oman pojan kehityksestä ja vetäisi palkokasvin nenäänsä.
Mä tulkitsin eri tavalla. Eikö tässä ole pikemminkin kyseessä se tällä kirjoittajalla aika yleinen viestimuoto, jossa postataan palstalle joku lyhyt juttu ilman kontekstia siten, että viestin sisältöä ei valtaosa lukijoista yksinkertaisesti kuitenkaan voi ymmärtää. Usein tämä lyhyt, käsittämätön viesti on vielä mutoiltu siten, että se käsittämättömyydestään huolimatta pyrkii herättämään lukijan mielenkiinnon.

Tällaisen toiminna logiikkaa on vaikea ymmärtää muuna kuin sellaisena, että (i) halutaan korostaa itsellä olevan jotain sellaista sisäpiiritoetoa, jota muilla ei ole ja (ii) toivotaan huomiohakuisesti muiden alkavan kyselemään, mistä viestissä oli kyse. Tätä voi sitten jatkaa kryptisiä lisävihjeitä pudottelemalla aika pitkään siten, että (i) ja (ii) toistuvat koko ajan.

Luulen tästä olevan kyse AB:n tuohtumisessa. Ainakin se olisi ihan ymmärrettävää: Jos olisin nettiviesteistä ärsyyntyvää tyyppiä (en ole; hyppään tällaiset hölmöilyt yli ja unohdan saman tien), niin itseänikin saattaisi siepata.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Onnea Sipsille! <3
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

urpiainen kirjoitti:
Dave kirjoitti:Mun ymmärtääkseni Ninni onnitteli sipsiä kirjoittamalla
ninnithequeen kirjoitti:Ja edelleen: IIIIIIIIIIIIIIIIIIK :h:
Enpä nyt oikein näe, miksi tuo olisi kovin paheksuttavaa käytöstä.
Ilmeisesti nimeltä mainitsematon jäsen kiukkutipu tulkitsi tämän edelleen olevan hehkutusta Ninnin oman pojan kehityksestä ja vetäisi palkokasvin nenäänsä.
Mä tulkitsin eri tavalla. Eikö tässä ole pikemminkin kyseessä se tällä kirjoittajalla aika yleinen viestimuoto, jossa postataan palstalle joku lyhyt juttu ilman kontekstia siten, että viestin sisältöä ei valtaosa lukijoista yksinkertaisesti kuitenkaan voi ymmärtää. Usein tämä lyhyt, käsittämätön viesti on vielä mutoiltu siten, että se käsittämättömyydestään huolimatta pyrkii herättämään lukijan mielenkiinnon.

Tällaisen toiminna logiikkaa on vaikea ymmärtää muuna kuin sellaisena, että (i) halutaan korostaa itsellä olevan jotain sellaista sisäpiiritoetoa, jota muilla ei ole ja (ii) toivotaan huomiohakuisesti muiden alkavan kyselemään, mistä viestissä oli kyse. Tätä voi sitten jatkaa kryptisiä lisävihjeitä pudottelemalla aika pitkään siten, että (i) ja (ii) toistuvat koko ajan.

Luulen tästä olevan kyse AB:n tuohtumisessa. Ainakin se olisi ihan ymmärrettävää: Jos olisin nettiviesteistä ärsyyntyvää tyyppiä (en ole; hyppään tällaiset hölmöilyt yli ja unohdan saman tien), niin itseänikin saattaisi siepata.
:hail: Sä oot Urpiainen nettiviestinnän ja keittiöpsykologian dosentti!
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Taas mä tajusin urpsukkaa ihan täpöllä! Match made in heaven :h:
Work like a captain, play like a pirate.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Vesper kirjoitti:Taas mä tajusin urpsukkaa ihan täpöllä! Match made in heaven :h:
Sulla on jo elco, anna mun pitää urpsu *catfight* ;)
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Linnulle asspalm. Vaikka olet nimesi veroinen, älä tee tikusta asiaa.
Paras päivä ikinä.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Riemumieli kirjoitti:Linnulle asspalm. Vaikka olet nimesi veroinen, älä tee tikusta asiaa.
Vähän samaa mieltä. Tyyliin "ootsä taas raskaana ku hehkutat"-kommentit ovat hivenen ala-arvoisia. Kas kun ei taas mustanikkinä haukkunut.
Hiukan...kaksnaamanen ihminen noin niinku oikeesti ja oikeessa elämässä. Ja todellakin Angry Bird sopii nimimerkiksi. Mut jos jätetään tää nyt tähän. Se ny on selvää ketkä mun "nettikiusaajat" tällä palstalla on :D

Mutta mammailuun: miun mussukat ja vissiin taas naapurinkin mussukat helmoissa menee viikonloppu. Mitäköhän poika tykkää siskon leipomasta mustikkapiirakasta illalla :)

EDIT: (ja mitähän äiti tykkää sotkusta)
AngryBird

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Riemumieli kirjoitti:Linnulle asspalm. Vaikka olet nimesi veroinen, älä tee tikusta asiaa.
Voi ei!!!! Riemumieli eTönäisi mua. Kyynel. Taitaa olla KSE:n paikka :cry:
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

AngryBird kirjoitti:Taitaa olla KSE:n paikka :cry:
Anna palaa, mielesi tekee kuitenkin. Go for it!
Paras päivä ikinä.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

RP kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Taas mä tajusin urpsukkaa ihan täpöllä! Match made in heaven :h:
Sulla on jo elco, anna mun pitää urpsu *catfight* ;)
Saat elcon, se ei halua mua.
Work like a captain, play like a pirate.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Vesper kirjoitti:
RP kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Taas mä tajusin urpsukkaa ihan täpöllä! Match made in heaven :h:
Sulla on jo elco, anna mun pitää urpsu *catfight* ;)
Saat elcon, se ei halua mua.
No okei, kyllä mä voin vaihtaa urpsun elcoon, se on sun kanssa kunniallisissa ja hyvissä käsissä. Harmi vaan että elco on niin pakastin vaikka miten kiemurtelee niin siltä ei irtoo.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

RP kirjoitti:No okei, kyllä mä voin vaihtaa urpsun elcoon, se on sun kanssa kunniallisissa ja hyvissä käsissä. Harmi vaan että elco on niin pakastin vaikka miten kiemurtelee niin siltä ei irtoo.
Se on se välilevyn ongelma. Vanha mies alkaa jo hajoamaan pystyyn, joten pitää tarjota vaan enemmän puhetta - vähän äksöniä.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Joo ei tässä jaksa ikuisuuksia piirittää.
Work like a captain, play like a pirate.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

ninnithequeen kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti:Linnulle asspalm. Vaikka olet nimesi veroinen, älä tee tikusta asiaa.
Vähän samaa mieltä. Tyyliin "ootsä taas raskaana ku hehkutat"-kommentit ovat hivenen ala-arvoisia.
Niin, olisivathan ne, elleivät ne olisi urpiaisenkin valottamalla tavalla jo 400 eri kertaan nähty aina kun sun elämässäsi tapahtuu "jotain". "Iiikh! Tsihihi! Megajuttu! Mut enpäs kerrokaan! PS. Kommatkaa ja kyselkää! PPS. Rekkiskin kävi saunassa!"
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kuten sanoin, nää perässäjuoksijat tiedetään.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1590
Liittynyt: 08.11.2005 16:37
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

ninnithequeen kirjoitti:Kuten sanoin, nää perässäjuoksijat tiedetään.
Tervehdys sulle ninni pitkästä aikaa.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

Vesper kirjoitti: Saat elcon, se ei halua mua.
Vittu mä sanon teitä naisia!
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

huima kirjoitti:
Se on se välilevyn ongelma. Vanha mies alkaa jo hajoamaan pystyyn, joten pitää tarjota vaan enemmän puhetta - vähän äksöniä.
Ja mee säkin kekkuli hus siitä tuunaamaan eclipseä jonnekin vitun vaahtokylpyyn!
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

elco kirjoitti:
Vesper kirjoitti: Saat elcon, se ei halua mua.
Vittu mä sanon teitä naisia!
Ai, nyt sä niinku jotenkin meinaat etten mä kelpais Vespan tilalle!
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

Mitä jos vaan kelattaisiin takaisin siihen aikaan ennen kun olin vara-Gandhi?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Oliko asiat silloin jotenkin paremmin? En millään jaksa muistaa.
Work like a captain, play like a pirate.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mamikset mammailee.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

elco kirjoitti:
huima kirjoitti:
Se on se välilevyn ongelma. Vanha mies alkaa jo hajoamaan pystyyn, joten pitää tarjota vaan enemmän puhetta - vähän äksöniä.
Ja mee säkin kekkuli hus siitä tuunaamaan eclipseä jonnekin vitun vaahtokylpyyn!
Hei mä olen vaan kateellinen.
Vastaa Viestiin