Sivu 32/124

Lähetetty: 16.10.2009 2:52
Kirjoittaja Manaaja
Frederik Krueger kirjoitti:Eipähän tarvitse enää tarkkailla maanteillä nopeusmittaria kun nopeus on tasainen 81 km/h, lakeja kunnioittamattomien kaahailijoiden kiusaksi.
Onkos ihan GPS:llä varmennettu, vai kuvitteletko vain, teidentukko?

Lähetetty: 16.10.2009 7:22
Kirjoittaja exPertti
Manaaja kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Eipähän tarvitse enää tarkkailla maanteillä nopeusmittaria kun nopeus on tasainen 81 km/h, lakeja kunnioittamattomien kaahailijoiden kiusaksi.
Onkos ihan GPS:llä varmennettu, vai kuvitteletko vain, teidentukko?
No mitäpä luulet, höpsö. Freddien tuntien...

Itsellä on muuten vakkarin digitaalinäytössä 88 kasikympin alueella.

Lähetetty: 16.10.2009 10:27
Kirjoittaja Frederik Krueger
exPertti kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Eipähän tarvitse enää tarkkailla maanteillä nopeusmittaria kun nopeus on tasainen 81 km/h, lakeja kunnioittamattomien kaahailijoiden kiusaksi.
Onkos ihan GPS:llä varmennettu, vai kuvitteletko vain, teidentukko?
No mitäpä luulet, höpsö. Freddien tuntien...
Oikein arvattu! Minulla on nimittäin yleensä aina navigaattori päällä, myös silloin kun en sitä oikeasti tarvitse. Puhelimessa on pari erilaista navigaatiosoftaa jatkuvassa kokeilussa ja sitten se wanha kunnon Tomppeli, joka tosin on alkanut nyt kettuilemaan eli sammuu joskus kesken kaiken, ja joskus ei suostu millään käynnistymään (akkuvika? tosin tekee tuota vaikka olisi latauksessa). Ne osaavat myös varoittaa jos ajat yli rajoitusten, mutta tuon ominaisuuden käyttökelpoisuus on rajoitettu koska ne eivät aina tiedä teiden oikeita nopeusrajoituksia.

Sinänsä luulen että vakionopeussäätimen käyttö voi joissakin tilanteissa heikentää liikenneturvallisuutta, joten käytän sitä säästeliäästi.

Tietenkin autosta näyttää löytyvän myös nopeudenrajoitin, ehkä testaan sitäkin. Jos asettaisi sen vaikka 78km/h.

Lähetetty: 16.10.2009 10:31
Kirjoittaja exPertti
Frederik Krueger kirjoitti:Tietenkin autosta löytyy myös nopeudenrajoitin,
Onko vielä autoja joissa sellaista ei ole? :)

Lähetetty: 16.10.2009 10:34
Kirjoittaja Frederik Krueger
exPertti kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Tietenkin autosta löytyy myös nopeudenrajoitin,
Onko vielä autoja joissa sellaista ei ole? :)
No vaikka edellinen autoni, joka on mahdollisesti edelleen jonkun onnellisen (kesä)autona. Eihän siinä ollut keskuslukitustakaan. :lol: :] :dumb:

Niin joo, ja ei siinä vuokra-Toyota maasturissakaan jolla ajelin ulukomailla tainnut välttämättä olla siinäkään, no ainakaan mistään vakionopeussäätimestä en mielestäni nähnyt jälkeäkään. Tai en tiijä.

Lähetetty: 16.10.2009 10:41
Kirjoittaja Kai Nalo
Frederik Krueger kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
Manaaja kirjoitti: Onkos ihan GPS:llä varmennettu, vai kuvitteletko vain, teidentukko?
No mitäpä luulet, höpsö. Freddien tuntien...
Oikein arvattu! Minulla on nimittäin yleensä aina navigaattori päällä,
Onkos navi tarkattu?

Ainakin minun Garmin Nüvi näyttää tietutkataluihin nähden 2 kilsaa pienempää nopeutta!

Tiedä sitten kumpi valehtelee..

Lähetetty: 16.10.2009 10:46
Kirjoittaja Frederik Krueger
Kai Nalo kirjoitti:Onkos navi tarkattu?
60% todennäköisyydellä kyllä, mutta pitänee tarkastaa vielä tuossa kotitiellä kun siinä on sopivasti valotaulu joka ilmoittaa todellisen(?) nopeutesi, rajoitus 50km/h. Tosin jos eroa on ollut havainnoissa yksi tai pari km/h, ehkä olen laittanut sen toleranssin piikkiin.

Mitä tulee Toyotan nopeusmittariin, kokemusteni mukaan se tuntuu pitävän kutinsa moottoritienopeuksissakin paljon paremmin kuin vanhan Volkkarin nopeusmittari. Enää ei voikaan ajaa 120 km/h alueella "mittarin mukaan" 135-140 km/h luullen olevansa vielä sopivissa rajoissa.

Lähetetty: 16.10.2009 11:17
Kirjoittaja Niba
Kuva

Kuuluuko tämä aisiaan?



*
Tekniset tiedot

Ovien lkm 3
Henkilömäärä 4 (2+2)
Moottorin tilavuus 2521 cm3 / 2.5 l
Moottorin teho 224 kW / 305 hv / 440 nm
Ahdin Turboahdin
Sylintereitä 5
Vaihteistotyyppi / lkm Manuaali / M6
Vetotapa Etuveto
Jarrut Levyjarrut(ABS)
Huippunopeus 263 km/h
Kiihtyvyys (0-100) 5,9 s
CO-päästöt 225 g/km
Polttoainetyyppi Bensiini
Polttoainesäiliö 55 l
EU-kulutus (kaupunki) 13,4 l/100 km
EU-kulutus (maantie) 7,0 l/100 km
EU-kulutus (yhdistetty) 9,4 l/100 km
Renkaat 235 / 35 / Z

Lähetetty: 29.10.2009 13:47
Kirjoittaja Bluntly
Katselen tuota skootan yetiä. En nyt vielä sillä silmällä, mutta hiukan lämpenee.

Lähetetty: 29.10.2009 23:39
Kirjoittaja Dumis
Bluntly kirjoitti:Katselen tuota skootan yetiä. En nyt vielä sillä silmällä, mutta hiukan lämpenee.
Nelivetoa varmaangi? Etuvetosen messissä tuli vaan joku tussu 1.2T.
En kylä tajua noita katumaastureita, tilaa farkun korkeammalla maavaralla ja siitä säästetyt rahnat voi tunkea vaikka varusteisiin.

Lähetetty: 30.10.2009 9:02
Kirjoittaja Bluntly
Farkkuun kai sitä päädytään, mutta oli vain niin huisin hauskaa vääntää soriksella kun alla oli kunnon peli eli ei ihan katumaasturia haeta.

Sunnuntaina kun tulee lottovoitto niin tämä muuttaa metsään ja ostaa jonkun kivan rassin, vaikka defenderin.

Lähetetty: 04.11.2009 22:41
Kirjoittaja Dumis
SUPARUA KEHIIN!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HQ7R_buZPSo[/youtube]

Lähetetty: 05.11.2009 1:10
Kirjoittaja Manaaja
^ Huvittais tietää paljonko toi on tehnyt laskua osumilla. Blockki vetää aika pienillä marginaaleilla, ja osuilee kyllä sillon tällön sinne sun tänne.

Lähetetty: 05.11.2009 12:09
Kirjoittaja Niba
Kumma ettei Subaru pärjäile rallin MM-sarjassa?
Vaikka ralli onkin saatanasta.

Lähetetty: 06.11.2009 12:23
Kirjoittaja Pulkannaru
Liikkeelle Rovaniemellä?
Mitä autokoulussa opetettiin?

Lähetetty: 09.11.2009 20:36
Kirjoittaja McJanne
Pulkannaru kirjoitti:Mitä autokoulussa opetettiin?
Jäi mieleen vaan lausuma "kyllä ne isompaansa väistää". Keu.

Lähetetty: 25.11.2009 10:09
Kirjoittaja Kai Nalo
Pimiää ja märkää perkele.

Suosituksia lasinpyyhkijöistä ja ajovalopolttimoista?

Vuosi sitten ostetut boschin kokokumiset sulat osoittautuivat aivan surkeiksi ja jälki on kuin kammalla lasia pyyhkisi. Eivät tosin toimineet pakkasessakaan lainkaan, joten saattoivat olla jotain vanhaa kuivunutta sarjaa..

Tais olla noi: http://www.boschcarservice.fi/default.asp?pageid=1374

Parempia tarjolla?

Entä saako noihin normaaleihin valoihin lisää tehoa "paremmilla" polttimoilla?

Lähetetty: 25.11.2009 10:16
Kirjoittaja exPertti
Kai Nalo kirjoitti:Pimiää ja märkää perkele.

Suosituksia lasinpyyhkijöistä ja ajovalopolttimoista?

Vuosi sitten ostetut boschin kokokumiset sulat osoittautuivat aivan surkeiksi ja jälki on kuin kammalla lasia pyyhkisi. Eivät tosin toimineet pakkasessakaan lainkaan, joten saattoivat olla jotain vanhaa kuivunutta sarjaa..

Tais olla noi: http://www.boschcarservice.fi/default.asp?pageid=1374

Parempia tarjolla?

Entä saako noihin normaaleihin valoihin lisää tehoa "paremmilla" polttimoilla?
Itse kokeilin ainakin jotakin H7-polttimoita itsellä joissa piti olla +50% ja mitä lie kauniita sanoja ksenon kaasuako peräti sisällä. Tarkalleen ottaen ostin ne, koska olivat parina halvemmat kuin kaksi tavallista. No, en eroa havainnut ja paloivat alle puolessa vuodessa. Nyt on kokeeksi Bosch toisella puolella ja Philipsin long life toisella. Philipsin perus long life on perhanan kirkas verrattuna boschiin. Ja melko samanhintainen B 7e, Ph 9e), kalliitahan nuo ovat käyttöikäänsä nähden.

Pelkällä pyyhkimien/lasin puhdistamisella kunnon aineella pitäisi pärjätä paremmin.

Mut jos haluat uudet pyyhkijät niin Bilteman ne "lötköt" ovat kuulemma hinta-laatusuhteeltaan mahtavat.

Lähetetty: 30.11.2009 9:37
Kirjoittaja Kai Nalo
Ai vattu. Ekaa kertaa laskin hieman auton ylläpitokuluja yhteen.. Viime kuussa noin 800 euroa ja tässä kuussa 555 euroa.. Ensi kuussa huoltoa ja naftaa varmaankin 600-700 euron edestä..

Pitäsköhän sitä vaihtaa hieman taloudellisempaa rautaa alle.. :cry:

Lähetetty: 30.11.2009 9:46
Kirjoittaja exPertti
Kai Nalo kirjoitti:Ai vattu. Ekaa kertaa laskin hieman auton ylläpitokuluja yhteen.. Viime kuussa noin 800 euroa ja tässä kuussa 555 euroa.. Ensi kuussa huoltoa ja naftaa varmaankin 600-700 euron edestä..

Pitäsköhän sitä vaihtaa hieman taloudellisempaa rautaa alle.. :cry:
Siis tuossa ovat vakuutukset + huollot + lainat? Muuta, mitä?

Juu eipä tuo halpaa ole.

Lähetetty: 30.11.2009 14:23
Kirjoittaja Kai Nalo
exPertti kirjoitti:
Siis tuossa ovat vakuutukset + huollot + lainat? Muuta, mitä?

Juu eipä tuo halpaa ole.
Vakuutukset, huollot, dieselverot jne..


Torstaina huolto joka maksaa tällä kertaa 600 euroa.. Vähän isompi huolto näet kyseessä kun mittarissakin on jo 180 000.
..eli ensikuun menot noin 900-1000 euroa.. huoh..

Onkohan C4 halpa pitää?

Lähetetty: 30.11.2009 14:44
Kirjoittaja exPertti
Kai Nalo kirjoitti:Onkohan C4 halpa pitää?
Ainakin halpa hankkia ja oli hauska ajaa. Huoltoväli on käsittääkseni 20t (huoltohinnat palstojen mukaan 200-250e) ja remmiäkin pitäisi aika-ajoin vaihdella. Dieselit ovat sitten vähintään satkun lisää.

Lähetetty: 30.11.2009 15:10
Kirjoittaja Kai Nalo
En kyl tiedä minkä sitä seuraavaksi hankkisi..

C4 on nätti, mutta ei siitä kyl ole kuin työmatka-autoksi. ei sinne paljoa perhettä sovitella viikonloppureissulle..

Tekis mieli tommosta..

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/2838434

Lähetetty: 30.11.2009 15:18
Kirjoittaja exPertti
Kai Nalo kirjoitti:En kyl tiedä minkä sitä seuraavaksi hankkisi..

C4 on nätti, mutta ei siitä kyl ole kuin työmatka-autoksi. ei sinne paljoa perhettä sovitella viikonloppureissulle..

Tekis mieli tommosta..

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/2838434
Ei tuokaan kyllä mikään tilaihme ole.

Osta Focus jos tuon kokoluokan vaivatonta luotettavaa menopeliä haet.

Lähetetty: 30.11.2009 15:26
Kirjoittaja Kai Nalo
exPertti kirjoitti: Ei tuokaan kyllä mikään tilaihme ole.

Osta Focus jos tuon kokoluokan vaivatonta luotettavaa menopeliä haet.
MB C:hän nimenomaan on tilaihme. Ei sitä turhaan taksissä käytetä.


Joko foordin saa sisältä käyntiin, vai onko sähköinen startti vielä lisävarusteena? :P