Päivän uutiskatsaus
- Frederik Krueger
- Kitisijä
Aivan. On oikein, että epäiltyjen etninen tausta tuodaan esiin. Näin tiedämme, että myös kalpeanaamoista löytyy muslimiterroristeja.Frederik Krueger kirjoitti:No niin, ja nyt ovat sitten amerikkalaiset jihadistitkin panneet tuulemaan.
Onneksi tässä uutisessa sentään tuodaan esille epäiltyjen etnisyys, tiedetäänpähän olla päästämättä Suomeen tuonnäköisiä epäilyttäviä musulmaaniterroristeja.
Jos jotakin aivan liian hullua ollakseen suomalaisen tekemäksi tapahtuu on kyseessä yleensä musulmaanit tai mustalaiset.Frederik Krueger kirjoitti:"just sellaisia romanit ovat"
...
Jos brittiläiset ja saksalaiset jalkapallohuligaanit ottavat yhteen, uutisoidaanko silloinkin kyseessä olevan kahden kansan välienselvittelystä?
Uutisoidaan.
Came here for school, graduated to the high life
- Frederik Krueger
- Kitisijä
Tuo oli sinänsä aika kuvaava kommentti ajatusmaailmastasi. Romaneita ei siis pidä päästää sisään, muita voi?NuoriD kirjoitti:Eikö olisi järkevämpää sanoa suoraan, että kyseessä on romanikaksikko? Ehkäpä joku mummo saisi pitää rahansa, kun tajuaisi olla päästämättä mustalaisia sisään.
Olen samaa mieltä että monet eivät taida olla tarpeeksi kypsiä käsittelemään uutisten kaikkia faktoja.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
- Frederik Krueger
- Kitisijä
Paitsi tietenkin silloin jos kyse on koko perheensä ampumisesta, kouluammuskeluista tai sieppauksista? Ovatko nämä tapaukset selitettävissä tekijöiden alkuperällä, ja ovatko kaikki samaan viiteryhmään kuuluvat osasyyllisiä tapahtuneisiin?exPertti kirjoitti:Jos jotakin aivan liian hullua ollakseen suomalaisen tekemäksi tapahtuu on kyseessä yleensä musulmaanit tai mustalaiset.
Milloinkas pertti ratkeaa ampumaan oman perheensä? Toivottavasti ainakin ennenkuin oma poika ammuskelee muita oppilaita koulussa. Uutisoidaan.
Ihan aikuisten oikeasti: mustalaisia ei kannata päästää sisään. Vastaavia uutisia tulee jatkuvasti.Frederik Krueger kirjoitti:Tuo oli sinänsä aika kuvaava kommentti ajatusmaailmastasi. Romaneita ei siis pidä päästää sisään, muita voi?NuoriD kirjoitti:Eikö olisi järkevämpää sanoa suoraan, että kyseessä on romanikaksikko? Ehkäpä joku mummo saisi pitää rahansa, kun tajuaisi olla päästämättä mustalaisia sisään.
Olen samaa mieltä että monet eivät taida olla tarpeeksi kypsiä käsittelemään uutisten kaikkia faktoja.
Jos ovella kolkuttaa mustalaiskaksikko, jonka pitäisi päästä juomaan tai vessaan, on erittäin todennäköistä, että vierailun jälkeen olet maallisessa mielessä köyhempi, vaikkakin ehkä kulttuurillisesti rikastunut.
Toki valkolaisetkin saattavat olla liikkeellä pahoin taka-ajatuksin. Mustalaisten kotivierailulla ryöstäaikeet ovat kuitenkin monta kertaluokkaa todennäköisempiä.
- Frederik Krueger
- Kitisijä
- Frederik Krueger
- Kitisijä
Entä jos siellä on valkolaiskaksikko, jonka pitää päästä juomaan tai vessaan? Silloinko riski on mielestäsi huomattavasti vähäisempi?NuoriD kirjoitti:Jos ovella kolkuttaa mustalaiskaksikko, jonka pitäisi päästä juomaan tai vessaan, on erittäin todennäköistä, että vierailun jälkeen olet maallisessa mielessä köyhempi, vaikkakin ehkä kulttuurillisesti rikastunut.
Minä neuvoisin yksinäisiä mummoja mieluummin olematta päästämättä ketään outoja vieraita sisään, ellei ole ns. oikealla asialla, esim. sosiaalityöntekijä. Riippumatta (sosiaalityöntekijän) etnisyydestä.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 28.07.2009 11:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tämä on tosiasia. Voit hyväksyä sen tai olla hyväksymättä, mutta mustalaisten ollessa kysessä ryöstäaikeet ovat huomattavasti todennäköisempiä.Frederik Krueger kirjoitti:Entä jos siellä on valkolaiskaksikko, jonka pitää päästä juomaan tai vessaan? Silloinko riski on mielestäsi huomattavasti vähäisempi?NuoriD kirjoitti:Jos ovella kolkuttaa mustalaiskaksikko, jonka pitäisi päästä juomaan tai vessaan, on erittäin todennäköistä, että vierailun jälkeen olet maallisessa mielessä köyhempi, vaikkakin ehkä kulttuurillisesti rikastunut.
On myös hyvin vaikea kuvitella, mitä asiallista asiaa ovella kolkuttavalla mustalaiskaksikolla olisi.
- Frederik Krueger
- Kitisijä
Ei ole, vaan sinun ennakkoluulojasi. Jos oudot vieraat eivät ole järkevällä asialla, on syytä epäillä heidän motiivejaan. Jos taas romanitaustainen sosiaalityöntekijä pyrkii mummon puheille, mielestäni mummon pitäisi päästää hänet sisään, vaikka sinun mukaasi ryöstöaie on silloin huomattavasti todennäköisempi.NuoriD kirjoitti:Tämä on tosiasia.Frederik Krueger kirjoitti:Entä jos siellä on valkolaiskaksikko, jonka pitää päästä juomaan tai vessaan? Silloinko riski on mielestäsi huomattavasti vähäisempi?NuoriD kirjoitti:Jos ovella kolkuttaa mustalaiskaksikko, jonka pitäisi päästä juomaan tai vessaan, on erittäin todennäköistä, että vierailun jälkeen olet maallisessa mielessä köyhempi, vaikkakin ehkä kulttuurillisesti rikastunut.
Entä oveen kolkuttavalla valkolaiskaksikolla, jotka "haluavat tulla juomaan vettä"? Tai turkulaisella asianajajalla, joka on tuomassa postipakettia sisään?On myös hyvin vaikea kuvitella, mitä asiallista asiaa ovella kolkuttavalla mustalaiskaksikolla olisi.
- Frederik Krueger
- Kitisijä
Ei siinä paketissa oikeasti ollut mitään. Mutta mitä sinä tuollaisena potentiaalisena perheensäampujana asiasta mitään tietäisit.exPertti kirjoitti:No se toi sitä pakettia, Daah!!!Frederik Krueger kirjoitti:Tai turkulaisella asianajajalla, joka on tuomassa postipakettia sisään?

-
- Kitisijä
Tekijän romanialkuperän mainitseminen ei saa uutisoinnissa tietenkään olla lähtökohta, vaan päinvastoin. ND, taisit jo sanoa, että kun tällä tiedolla on jotain oleellista merkitystä uutisoinnissa, on asiaa syytä vakavasti harkita. Lähtökohta pitäisi siis olla, että asia tuodaan esille. Nythän pitää vain vetaa iso linja.
Itse vetäisin linjan siihen, että jos teolla on selkeitä romanikulttuurin piirteitä, tulee asia uutisoida myös tekijöiden etnisen taustan huomioiden.
Itse vetäisin linjan siihen, että jos teolla on selkeitä romanikulttuurin piirteitä, tulee asia uutisoida myös tekijöiden etnisen taustan huomioiden.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Ehkä aikaisempi tekijöitten tuntomerkkien uutisointi olisi voinut tässä ko. tapauksessa auttaa tekijöitten löytämisessäkin. Nythän annettiin vuorokausia etumatkaa verrattuna valkolaisiin.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Tekijän romanialkuperän mainitseminen ei saa uutisoinnissa tietenkään olla lähtökohta, vaan päinvastoin. ND, taisit jo sanoa, että kun tällä tiedolla on jotain oleellista merkitystä uutisoinnissa, on asiaa syytä vakavasti harkita. Lähtökohta pitäisi siis olla, että asia tuodaan esille. Nythän pitää vain vetaa iso linja.
- Frederik Krueger
- Kitisijä
Miksei tekijän etnisyyttä paljasteta? Minua ainakin kiinnostaa jotta tiedän keitä syyttää, ja etteivät väärät tahot joudu tästäkin syytetyksi.
Jos ei tiedetä mikä on ongelma, ei sitä voida ratkaistakaan. Oliko kyseessä kenties kunniamurha vai verikosto?
Jos ei tiedetä mikä on ongelma, ei sitä voida ratkaistakaan. Oliko kyseessä kenties kunniamurha vai verikosto?
Varovaisesti nyt, Suomalaisilla mökeillä lomailee nykyään tosi monia kansallisuuksia. Ettet ihan naurunalaiseksi joudu vaikka selvältä nyt homma tuntuisikin.Frederik Krueger kirjoitti:Miksei tekijän etnisyyttä paljasteta? Minua ainakin kiinnostaa jotta tiedän keitä syyttää, ja etteivät väärät tahot joudu tästäkin syytetyksi.
Jos ei tiedetä mikä on ongelma, ei sitä voida ratkaistakaan.
- Frederik Krueger
- Kitisijä
Öh, etkö osaa lukea? Siksi juuri halusinkin että tekijän alkuperä uutisoitaisiin, ettei vaan tule suotta hutia. Haluan tietää onko mökkeilijä-Pertti osasyyllinen tapahtuneeseen syntyperänsä takia.exPertti kirjoitti:Varovaisesti nyt, Suomalaisilla mökeillä lomailee nykyään tosi monia kansallisuuksia. Ettet ihan naurunalaiseksi joudu vaikka selvältä nyt homma tuntuisikin.Frederik Krueger kirjoitti:Miksei tekijän etnisyyttä paljasteta? Minua ainakin kiinnostaa jotta tiedän keitä syyttää, ja etteivät väärät tahot joudu tästäkin syytetyksi.
Jos ei tiedetä mikä on ongelma, ei sitä voida ratkaistakaan.
- Frederik Krueger
- Kitisijä
Noh noh, älä nyt taas ota tuota jussi halme-aholaista marttyyrikorttia esiin.exPertti kirjoitti:Minähän olen VLSHM, olen tämän syntyperäisen syyn takia osasyyllinen kaikkeen. Kyllä sinä tämän tiedät.

Niin Pertti ja ND, miksi ette ole parkumassa ettei kyseisessä rikosuutisessa paljastettu tekijän etnisyyttä? Sananvapaus ja silleen, kansalla on oikeus tietää?
Veikkaan, että tekijä on valkoihoinen kantasuomalainen. En usko, että kyse oli verikostosta tai kunniamurhasta. Tarkemmin en osaa asiaa lisätietojen puutteessa analysoida.Frederik Krueger kirjoitti:Miksei tekijän etnisyyttä paljasteta? Minua ainakin kiinnostaa jotta tiedän keitä syyttää, ja etteivät väärät tahot joudu tästäkin syytetyksi.
Oletko itse eri kannalla?