ninnithequeen kirjoitti:Tekis mieli pekonipastaa, mut yhen kermapurkin takia en lähe tonne kaaokseen kun "maailmasta loppuu ruoka kun kaupat on huomenna kiinni". Ärh.
maidolla vaan ja suurustat sen
Joo - mua pelottaa jo nyt valmiiks toi ryysis tuolla kaupassa. Stanan maailmanloppu! Ja on suurin osa kaupoista kuulemma auki, näin ainakin sanoi Viikin Prisman myymäläpäällikkö - hän kassoo aamulla moni tulee töihin
The great club outshines the individual, always and forever.
ninnithequeen kirjoitti:Tekis mieli pekonipastaa, mut yhen kermapurkin takia en lähe tonne kaaokseen kun "maailmasta loppuu ruoka kun kaupat on huomenna kiinni". Ärh.
No hyi! Kunnon aitoa kermaa ja pirusti juustoo ja ja....jotain tosta pekonipaketista ny meinasin kyl keksiä. Mutta mitä
No hyi! Kunnon aitoa kermaa ja pirusti juustoo ja ja....jotain tosta pekonipaketista ny meinasin kyl keksiä. Mutta mitä
Makaronilaatikko, johon laitat pekonikaton (siivuina siis). Nam.
The great club outshines the individual, always and forever.
Toimistorotta kirjoitti:Kaikki muu kuin pekonin paistaminen rapeaksi tai kääriminen kokolihan ympärille grillaamista varten on hyvän pekonin raiskausta.
bliss kirjoitti:Pekoni on kauheeta. Ihan kauheeta.
No en nyt sanoisi kauheata, mutta muuten olen kyllä kallistumassa siihen suuntaan, että Toimistorotan mainitsemien pekoninkäyttötarkoitusten ulkopuolella - siis kaikenmaailman pastat, piiraat ja mitä niitä onkaan - pekoni kannattaa oikeastaan poikkeuksetta korvata hyvällä ilmakuivatulla kinkulla, Berlusconin kunniaksi mieluummin espanjalaisella kuin italialaisella.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Sama setti kuin eilen + kihlajaiskahvit (ei omat).
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
[quote="urpiainen"]pekoni kannattaa oikeastaan poikkeuksetta korvata hyvällä ilmakuivatulla kinkulla, Berlusconin kunniaksi mieluummin espanjalaisella kuin italialaisella.[/quote
Mieshän alkaa puhua asiaa. Olkoonkin että schwartzwaldin kinkku on pienen savunmakunsa kanssa pistämätön kaikenlaiseen tuollaiseen. Prosciutto, mozzarella ja hunajameloni.. Mmmm.
Toimistorotta kirjoitti:
Mieshän alkaa puhua asiaa. Olkoonkin että schwartzwaldin kinkku on pienen savunmakunsa kanssa pistämätön kaikenlaiseen tuollaiseen. Prosciutto, mozzarella ja hunajameloni.. Mmmm.
Paitsi Fasaanin päällä uunissa. Siihen pekoni, happamat omenat ja Calvados on pettämätön yhdistelmä.
Elppa: rekkis juu opetti laittamaan pekonia makaronilaatikkoon. Tosin silppuna, ja se on nam. Vedin itteni niin ähkyyn ekan kerran ku sitä tehtiin etten noussu sohvalta kolmeen tuntiin ja mulle naurettiin...
Mä suosin serranoa (joka siis on espanjalainen ilmakuivattu kinkku vrt. prosciutto). Sen kun paahtaa uunissa rapeaksi, samoin kuin halkaistut kirsikkatomaatit ja sekottelee sitten nämä sekaisin mozzarellan kanssa ja maustaa mukavasti basilikalla, hyvällä suolalla ja mustapippurilla, alkaa olla herkut kohillaan.