Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
irmelianneli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Edith kirjoitti:Nojuu, tarjosin polvelle eilenkin 75 minuuttia ohjattua tanssia ja omia kevyitä lämmittelyjä venyttelyjä, joita kaikkia tarjoan sille useinkin. Torstaina, jolloin tämä taas teki paluun, en tosin tarjonnut, koska vietin aikaani sukulaisen kanssa.

Tämä tuorein paluu oli kyllä sikäli aiemmista poikkeava, että nyt se alkoi ilman rasitusta, kun viime keväänä tätä ilmeni lähes vain rasituksen jälkeen, erityisesti niinä päivinä, joina ohjelmassani oli kaksi tuntia tanssia. Eli vähän niin kuin jokin rasitusvamma, mikä kyllä sekin olisi kummaa, koska en kumminkaan ole tosiaankaan polvelleni mitään yli-inhimillisiä rasituksia tarjonnut. Ehkä mä yritän päästä YTHS:lle tuon kanssa, vaikka en kyllä ymmärrä, mitä lääkärikään sille voisi muuta kuin sanoa, että rasita sopivasti, mutta älä liikaa. Ei se polvi kyllä juuri nyt sinänsä kipeä ole, mutta jotenkin oudon tuntuinen. Tuosta päältä, polvilumpion puolelta, eikä tykkää koukistettuna olemisesta.
Kuulostaa niiiiin tutulta! Minulle tarjottiin tätä: http://www.mehilainen.fi/dynamic/fin/in ... aaja&ID=45 Ja tosiaan liikuntaa, tai ei nyt ehkä mitä tahansa liikuntaa vaan ennenkaikkea just reiden ja yleensä jalan lihasten vahvistamista (kuntosalilla), niin jaksavat tukea paremmin sitä polvea. En tiedä onko se tosiaan tuo kuntosali, mutta mulla on kyllä polvet selvästi paremmat, kuin silloin vuosi sitten, kun niitä syynättiin ja kuvailtiin ja vaikka mitä. Niin, ja tuo on kuulemma yleinen nuorilla naisilla, kun siihen liittyi jotenkin hormonitkin.
Lolita
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Kid kirjoitti:Masuun sattuu tonne alas vasemmalle puolelle niin perkeleesti. Tuntuu juimivan selkään asti.
Auts :cry:
Umpisuoli? Se kipu saattaa alkaa väärältä puolelta. Jos alkaa koko alavatsa olla tulessa, niin sitten päivystykseen. Muutoin neuvoisin parannukseksi misterin tarjoamaa hellimistä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Elukka

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Lolita kirjoitti:
Kid kirjoitti:Masuun sattuu tonne alas vasemmalle puolelle niin perkeleesti. Tuntuu juimivan selkään asti.
Umpisuoli? Se kipu saattaa alkaa väärältä puolelta. Jos alkaa koko alavatsa olla tulessa, niin sitten päivystykseen. Muutoin neuvoisin parannukseksi misterin tarjoamaa hellimistä.
Mikäli taas tuntuu olevan semmoista ripuliin liittyvää kipuilua, niin ainakin mulla 5-10 hiilitablettia helpotti tilannetta kummasti.
Kid

Viesti Kirjoittaja Kid »

Elukka kirjoitti:
Lolita kirjoitti:
Mikäli taas tuntuu olevan semmoista ripuliin liittyvää kipuilua, niin ainakin mulla 5-10 hiilitablettia helpotti tilannetta kummasti.
Kipu kesti semmoset 5 tuntia. Juimi pahasti kokoajan selkään ja sit yhtäkkiä masu oli ok. Ei ollut ilmaa mahassa tms. Selkä tosin jäi kipeeks, ei pahasti mutta vähän jäykkä. Oiskohan jotain ovulaatioon liittyvää. Viimeks oli niin kipeet menkat ettei ikinä ennen...
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Sairaslomaa taas kolme päivää, että hiukan limakalvot ja ontelot saisivat rauhoittua. Homeelle altistuminen ei ole kivaa, en suosittele.

Suun limakalvot ovat rikki ja kipeänä, kerrassaan kammoan että olen saamassa täällä riehuvan ikuisuuden kestävän suutulehduksen, joka samalla pistää kurkun äänihuulia myöden pois käytöstä. Ei tätä virusta, kiitos.
Lolita
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Taas väsyttää ja laiskottaa. Mä olen vetelys. Tosin tänä aamuna painoin alle 70 kiloa ekan kerran ties kuinka moneen vuoteen.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Georgina
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Okei, nyt alkaa riittää. Mulla on jo kaks viikkoa ollut suupieli auki. Oon rasvannut sitä Bepanthenilla jo liiaksikin asti. Toissapäivänä hain ia:n neuvosta B vitamiinia mitä nyt täällä yliannostelen reilusti. Mutta ei tuo mokoma umpeudu, rumakin se on kun leviää poskea kohti. Ja kipeä.

Perkele, pitääkö mun taas mennä lääkäriin?
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
AarneAnkka

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Myös B-vitamiinin liika-annostus voi repiä suupielet auki, hassua kyllä.
Haemaeraemies
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

nukahdin säkkituoliin johonkin tosi huonoon asentoon ja nyt on selkä sen oloinen että joku olisi asettanut ruuvimeisselin selkänikamien väliin.Onneksi on sirdaludeja,saan ainakin ton töykeän lihasjännityksen pois.Hyvä kun ei pysty edes venyttelemään,istuminenkin tekee vaikeaa.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
AarneAnkka

Haemaeraemies kirjoitti:Onneksi on sirdaludeja,saan ainakin ton töykeän lihasjännityksen pois.
Noita olisin kaivannut viikonloppuna, oli niskat niin kankeina. Harmi että varastoni on lopussa. Pitäisköhän mennä yksityislääkärille kinuamaan hieman lisää...
safi

Viesti Kirjoittaja safi »

AarneAnkka kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:Onneksi on sirdaludeja,saan ainakin ton töykeän lihasjännityksen pois.
Noita olisin kaivannut viikonloppuna, oli niskat niin kankeina. Harmi että varastoni on lopussa. Pitäisköhän mennä yksityislääkärille kinuamaan hieman lisää...
Onko olemassa mitään sellaista pientäkään vaivaa, jossa Aarne ei turvautuisi jos jonkin näköisten pillerien apuun : ). Aarne ei reseptilääkkeitä kuulu pitää varastossa, vaan hakea vasta silloin kun TODELLISTA tarvetta on. Lääkkeet auttavatkin nopeammin ja pienemmällä annostuksella, kun elimistöään ei totuta niihin turhan päiten.
Sutenööri

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

safi kirjoitti:Onko olemassa mitään sellaista pientäkään vaivaa, jossa Aarne ei turvautuisi jos jonkin näköisten pillerien apuun
Mä olen ihmetellyt ihan samaa. Nuori mies, ja syö enemmän läääkkeitä, kuin toinen jalka haudassa oleva vanhus.
Flipperix

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

safi kirjoitti:Onko olemassa mitään sellaista pientäkään vaivaa, jossa Aarne ei turvautuisi jos jonkin näköisten pillerien apuun : ). Aarne ei reseptilääkkeitä kuulu pitää varastossa, vaan hakea vasta silloin kun TODELLISTA tarvetta on. Lääkkeet auttavatkin nopeammin ja pienemmällä annostuksella, kun elimistöään ei totuta niihin turhan päiten.
Jahas, hevostelu näköjään pätevöittää lääkäriksikin.

Usein niitä reseptilääkkeitä ole käsillä silloin kun todellista tarvetta on. Esim. jos selän lihakset menee jumiin, on jumin poistamisen kannalta parempi ottaa relaksantti heti eikä huomenna lääkäri- ja apteekkikäynnin jälkeen. Eihän ne lääkärit jumalauta kirjoita niitä vastaisen varalle -reseptejä jos niillä ei ole jokin tarkoitus. Mulla on esim. jatkuvasti kaapissa napit joilla saan ehkäistyä poskiontelontulehduksen X:nnen kerran uusimisen, jos alkaa tuntua siltä että on tarvis. Kovin usein ei ole, mutta silloin kun on, niiden on syytä olla siellä kaapissa.

Edit: sinänsä olen samaa mieltä, että ihan kaikkeen ei tarvitse nappia ottaa. Joskus kolotus kuuluu asiaan.
Kreitsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Georgina kirjoitti:Okei, nyt alkaa riittää. Mulla on jo kaks viikkoa ollut suupieli auki. Oon rasvannut sitä Bepanthenilla jo liiaksikin asti. Toissapäivänä hain ia:n neuvosta B vitamiinia mitä nyt täällä yliannostelen reilusti. Mutta ei tuo mokoma umpeudu, rumakin se on kun leviää poskea kohti. Ja kipeä.

Perkele, pitääkö mun taas mennä lääkäriin?
Ei ne voiteet välttämättä mitään auta. Tehokkaampaa on käyttää kuuriluontoisesti B-vitamiinilisää esim. Bevolia. Jos on elimistöllä puutetta (olkoon se puute b- tai c-vitamiinista), niin ei se puute rasvaamalla katoa, you see.
RolloTomasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

haluaisin saunomaan, juomaan lonkeroa ja uimaan järvessä. no kaikelviisii on maailma vinos.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Georgina
Kitisijä

AarneAnkka kirjoitti:Myös B-vitamiinin liika-annostus voi repiä suupielet auki, hassua kyllä.
AAARrrGH!
No pitääkö mun nyt syödä B vitamiinia vai ei?
AarneAnkka

Georgina kirjoitti:No pitääkö mun nyt syödä B vitamiinia vai ei?
Eiku nii joo, se saattaa olla myös hiivatulehdus. Käy lääkärillä, niin asia varmistuu, voi olla että tarvitsetkin antibioottivoidetta.
Georgina
Kitisijä

Kreitsu kirjoitti:
Ei ne voiteet välttämättä mitään auta. Tehokkaampaa on käyttää kuuriluontoisesti B-vitamiinilisää esim. Bevolia. Jos on elimistöllä puutetta (olkoon se puute b- tai c-vitamiinista), niin ei se puute rasvaamalla katoa, you see.
No auttaa ne sen verran että se suupieli ei kuiva ja repeä ja ala valua verta. Mä oon yleensä syönytkin b vitamiinia lihasjäykkyyteen melko säännöllisesti mutta nyt kuukauteen en ole ottanut kun ne oli loppu. Ruokavaliossa on varmaan joku vika, mistä ruoka-aineista sitä b vitamiinia saa?
Georgina
Kitisijä

AarneAnkka kirjoitti:
Georgina kirjoitti:No pitääkö mun nyt syödä B vitamiinia vai ei?
Eiku nii joo, se saattaa olla myös hiivatulehdus. Käy lääkärillä, niin asia varmistuu, voi olla että tarvitsetkin antibioottivoidetta.
Siis aarne suussa, naamassa!

Voiko suussakin olla hiiva? Eikö se maistu pahalta?
Kreitsu
Kitisijä

Georgina kirjoitti: No auttaa ne sen verran että se suupieli ei kuiva ja repeä ja ala valua verta. Mä oon yleensä syönytkin b vitamiinia lihasjäykkyyteen melko säännöllisesti mutta nyt kuukauteen en ole ottanut kun ne oli loppu. Ruokavaliossa on varmaan joku vika, mistä ruoka-aineista sitä b vitamiinia saa?
Riippuu mikä/mitä b-vitamiinipuute sinulla on. Niitähän on useita, mutta esim. liha on hyvä b-vitamiinin lähde. Befoleita saa ilman reseptiä apteekeista ja niissä on kaikki b-ryhmän vitamiinit.

Jos muuta syytä haavoille epäilet, kannattaa tietty mennä lääkäriin.
AarneAnkka

safi kirjoitti:Lääkkeet auttavatkin nopeammin ja pienemmällä annostuksella, kun elimistöään ei totuta niihin turhan päiten.
Kuule ihanko totta? Mulla ei ole kyllä ollut Sirdaludia jemmassa kuukausiin. Aina joskus tulee akuutti tarve. Viime viikonloppuna oli niskat inhasti jumissa eikä hieronta ja venyttely tuntunut oikein auttavan. Paranihan tila itsestään parissa päivässä, mutta relaksantti olisi varmasti nopeuttanut prosessia.
Sutenööri kirjoitti:Nuori mies, ja syö enemmän läääkkeitä, kuin toinen jalka haudassa oleva vanhus.
Happosalpaajakuuri päättyi aikaa sitten, vielä käytän Libraxia aina silloin tällöin kun alkaa vatsasta vääntää, tai syön ruokaa josta tiedän että siitä menee vatsa sekaisin. Särkylääkettä otan toisinaan päänsärkyyn. Jokin saamassasi käsityksessä syömieni lääkkeiden määrästä on vähän pielessä. Uudelleenkalibroi.

Luontaistuotteita toki vetelen aika lailla.
Kreitsu
Kitisijä

Mulla tulehtuu purentalihakset silloin tällöin - ei onneksi usein. Nyt ei ole Sirdaludia enää jäljellä ja vähän pelottaa, jos ne nyt tulehtuu sillä se kipu on jotain sellaista, että siinä on taju lähteä eikä mitkään buranat luonnollisesti auta lihaskipuun suussa. No, onneksi nyt ei tarvitse niin käydessä tehdä kuolemaa yksin ja lähteä aamuyöllä bussilla päivystykseen.
Georgina
Kitisijä

Kreitsu kirjoitti: Riippuu mikä/mitä b-vitamiinipuute sinulla on. Niitähän on useita, mutta esim. liha on hyvä b-vitamiinin lähde. Befoleita saa ilman reseptiä apteekeista ja niissä on kaikki b-ryhmän vitamiinit.

Jos muuta syytä haavoille epäilet, kannattaa tietty mennä lääkäriin.
Hmm. Mulla on nyt jokin marketin versio b vitamiinista, jospa siinä nyt sattuisi olemaan juuri sitä mitä tarvitsen. Epäilen kyllä enemmän puutetta kuin yliannosta koska lihaskivut ovat taas lisääntymään päin. Nyt mä olen noita syönyt tällä kertaa siis vasta 2 päivää. Kokeilen kotikonstein vielä tämän viikon loppuun, ensi viikolla lekuriin jos muutosta ei näy. Taidanpa seuraavan kerran hakea tuon apteekin vitamiini version.
Kreitsu
Kitisijä

Georgina kirjoitti:
Hmm. Mulla on nyt jokin marketin versio b vitamiinista, jospa siinä nyt sattuisi olemaan juuri sitä mitä tarvitsen. Epäilen kyllä enemmän puutetta kuin yliannosta koska lihaskivut ovat taas lisääntymään päin. Nyt mä olen noita syönyt tällä kertaa siis vasta 2 päivää. Kokeilen kotikonstein vielä tämän viikon loppuun, ensi viikolla lekuriin jos muutosta ei näy. Taidanpa seuraavan kerran hakea tuon apteekin vitamiini version.
Pakko vähän mainostaa. Nuo Befolit on siitä hyviä, että niissä tosiaan on kaikki b-ryhmän vitamiinit ja ne ovat pitkävaikutteisia. Sellainen viikon kuuri on minulla ainakin auttanut huuliongelmiin (yleensä mitkään voiteet ei tosiaan auta, jos on "sisäinen" puute, koska eivät ne mahdolliset voiteiden vitamiinit ole sama asia) ja niitä voi napsia jatkossa esim. muutaman viikossa, jos tietää ettei saa ravinnosta tarvitsemaansa.

Toivotaan, että sinulla kotikonstit auttavat. Tiedän, että on inhottavaa, kun on huulet tai jopa koko naama ruvella (minulle tulee joskus talvisin face off -ilmiö, jolloin koko iho kuoriutuu, yäk. Onneksi viime kerrasta on aikaa).
Elukka

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Stressin aiheuttamat suolisto- uni- ja mielialaongelmat jatkuvat edelleen. :roll:
Vastaa Viestiin