Eduskuntavaalit 2011

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Riemumieli kirjoitti:On hupaisaa, jonkin verran säälittävää ja ennen kaikkea surullista, miten helposti demokratiasta ollaan luopumassa, jos kritiikin ääni voittaa. Jos kansan suusta kuuluu, että Persut rulaa, niin totta kai he ovat hallituksessa. Kaikkia ärsyttävät kiintiöruotsalaisten hallituspaikat, joten tekopyhyys se taas jyllää.

Mutta toki vasemmistoviherpipertäjäradikaalit intellektuellit tietävät, miten asiat tulisi järjestää "oikein".
Joo. Tämä on jäätävän johdonmukaista sen kanssa, miten olet koko vaalikauden ajan paasannut siitä, mikä demokratian irvikuva on pitänyt demarit poissa hallituksesta, vaikka saivat enemmän ääniä kuin moni muu hallituspuolue. Hupaisaa, säälittävää ja surullista - pitäisi vaan tietää, että mikä.
RP kirjoitti:Urpsu taisi kysellä sitä persujen vaaliohjelmaa, sivustojen mukaan julkaistaan 25.2.
Kiitos, tutustun mielenkiinnolla, mutta odotukset ei kumma kyllä ole kaksiset. Luin tässä viikonloppuna matkan takia rästiin jääneitä Kuivalehtiä ja sielläkin taisi olla ihan kiinnostava henkilökuva Soinista: myönsi yllättävän suoraan, että ohjelmaa ei ole eikä tule, vaan homma perustuu sutkauksien keksimiselle ja sisällöttömän tyytymättömyyden muuntamiselle ääniksi. Tosin elvisteli sillä, että edellisiin vaaleihin verrattuna, jotka tosiaan perustuivat puhtaasti sutkauksille, nyt on edes hieman asiaosaamista, koska on nähnyt oikeita asioita EU-hommissa.

Josta päästäänkin siihen, että olen vain 90-prosenttisesti eri mieltä Soinin kanssa: jaan Manaajan ja Daven käsityksen siitä, että EU:ta vastustavan poliitikon on ihan mahdollista ja jopa perusteltua toimia MEPpinä. Ja miksei virkamiehenäkin: Suomessa, jossa virkamiehistö ei vaihdu poliittisen vetovastuun vaihtuessa, käytäntö on ihan normaali. Sen sijaan vastoin Manalan oikeaoppista lässyrelativismia, minä kyllä Masan tapaan lasken Soinin fundamentalistisen katolisuuden selväksi miinukseksi. Mutta minä en muutenkaan tunne vetoa sellaiseen lässysuvaitsevaisuuteen, jossa jokaisen uskonnollista vakaumusta tai muuta ideologiaa tulee kunnioittaa yhtä lailla. Minusta epä-älyllinen uskonnollisuus, oli protestanttista, buddhalaista, islamilaista, katolista tai mitä lie, on epäkunnioitettavaa ja itsestäänselvästi miinus esim. poliitikolle. Kuten olisi esim. typerä poliittinen ideologiakin. Aivan varmasti vaalikaudella tulee päätettäväksi asioita, joihin hörhön vakaumus vaikuttaa.

Ja viimein tuo Saarakkala. Katsoin CV:n. Mä skippaisin jo ihan sillä perusteella, että on liian nuori. Uskon 70-luvulla syntyneisiin, 80-luvulla syntyneillä ei ole sitä jotain. On muistettava Kekkonen ja Neuvostoliitto, jos ei muuta. Ja oli koulutusala mikä tahansa, niin arvostan opintojen ripeää loppuunsuorittamista merkkinä aikaansaavasta henkilöstä. Tämä janarihan on YTK, joka Suomessa tietysti on kiertoilmaus drop-outille. Lisäksi arvostaisin jotain eduskuntatyöhön taustaa antavaa ammattihistoriaa - tällä wanna-be-broilerillahan on vyönsä alla pelkkiä hanttihommia ja puoluetoimintaa. Ja kauniiksi lopuksi, kaveri, joka ilmoittaa CV:nsä alussa sotilasarvonsa kertausviikkoineen (!) on tietysti minun silmissäni täysi nolla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Boner

Viesti Kirjoittaja Boner »

urpiainen kirjoitti:Ja kauniiksi lopuksi, kaveri, joka ilmoittaa CV:nsä alussa sotilasarvonsa kertausviikkoineen (!) on tietysti minun silmissäni täysi nolla.

Minä odotin CV:tä lukiessani koko ajan, että pian se kertoo suorittaneensa ajokortin 2 vaiheessa liukkaan kelin harjoittelun eristetyllä ajoradalla!

Täysi nolla täältäkin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Boner kirjoitti:Minä odotin CV:tä lukiessani koko ajan, että pian se kertoo suorittaneensa ajokortin 2 vaiheessa liukkaan kelin harjoittelun eristetyllä ajoradalla!

Täysi nolla täältäkin.
No kyllä se varmasti tuo pari ääntä, että on E-juniorijoukkueen maalivahtina saanut joskus kiekon kiinni, ja että kouluaikana paikallinen liike-elämä on muistanut 20 markan lahjakortilla. Vakuuttava kaveri kerta kaikkiaan. Persut on ottamassa Kokkarien aseman kykypuolueena.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Saarakkalalla on ollut kiireinen kesä 2005, vain kolme kesätyöpaikkaa.

Tuo on jotenkin nolo tuo CV, myötähäpeää kerättävä. Pojan pitää saada vähän lisää ikää ja jotain kunnon meriittiä, jotta voi pudottaa kaiken maailman Hippo-hiihdot ja paikalliset peruskoulustipendit pois.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

urpiainen kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti:On hupaisaa, jonkin verran säälittävää ja ennen kaikkea surullista, miten helposti demokratiasta ollaan luopumassa, jos kritiikin ääni voittaa. Jos kansan suusta kuuluu, että Persut rulaa, niin totta kai he ovat hallituksessa. Kaikkia ärsyttävät kiintiöruotsalaisten hallituspaikat, joten tekopyhyys se taas jyllää.

Mutta toki vasemmistoviherpipertäjäradikaalit intellektuellit tietävät, miten asiat tulisi järjestää "oikein".
Joo. Tämä on jäätävän johdonmukaista sen kanssa, miten olet koko vaalikauden ajan paasannut siitä, mikä demokratian irvikuva on pitänyt demarit poissa hallituksesta, vaikka saivat enemmän ääniä kuin moni muu hallituspuolue. Hupaisaa, säälittävää ja surullista - pitäisi vaan tietää, että mikä.
Olenko minä paasannut jotain politiikasta? En muista ollenkaan, mutta ehkä näin on käynyt.
Paras päivä ikinä.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

urpiainen kirjoitti: Ja viimein tuo Saarakkala. Katsoin CV:n. Mä skippaisin jo ihan sillä perusteella, että on liian nuori. Uskon 70-luvulla syntyneisiin, 80-luvulla syntyneillä ei ole sitä jotain. On muistettava Kekkonen ja Neuvostoliitto, jos ei muuta. Ja oli koulutusala mikä tahansa, niin arvostan opintojen ripeää loppuunsuorittamista merkkinä aikaansaavasta henkilöstä. Tämä janarihan on YTK, joka Suomessa tietysti on kiertoilmaus drop-outille. Lisäksi arvostaisin jotain eduskuntatyöhön taustaa antavaa ammattihistoriaa - tällä wanna-be-broilerillahan on vyönsä alla pelkkiä hanttihommia ja puoluetoimintaa. Ja kauniiksi lopuksi, kaveri, joka ilmoittaa CV:nsä alussa sotilasarvonsa kertausviikkoineen (!) on tietysti minun silmissäni täysi nolla.
Tavallaan olen kanssasi samaa mieltä. Suotavampaa olisi jos henkilöllä olisi suoritetut tutkinnot takana, mieluiten aineista joista on politiikassa hyötyä. Tai voi olettaa olevan.

Lisänä vielä paljon poliittista työskentelyä, lautakuntatoimintaa jne. Nämä kaikki kun olisivat (IMO) tarpeen isossa talossa. Lautakunta-tai valtuustotoiminta valmistaa vaativuudellaan isompiin hommiin. Niitä on ihan turha vähätellä.

Hanttihommat taas pitää mielen virkeänä, mikäs sen mukaVAMpaa kuin kesäkuumalla ajella nurmikkoa kunnan palkkalistoilla. Arvostan ihmisiä jotka kulkevat välillä omien tavoitteidensa ja osaamisalansa ulkopuolella. Avartaa kummasti näkökantoja. Ihminen joka ei koskaan likaa käsiään vaan on hmmm elitistinen omanarvon korostaja, ei oikein iske, ei.

Sotilasarvot on hieman niin ja näin, osa arvostaa osa ei.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Boner kirjoitti: Täysi nolla täältäkin.
Mutta onneksi on aina olemassa vaihtoehtoja, kuten Kai Pöntisiä.
Boner

Viesti Kirjoittaja Boner »

^No mut Pöntiskähän on iso paha kokkari?
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Boner kirjoitti:^No mut Pöntiskähän on iso paha kokkari?
No mutta, etkö sä äänestä kokkareita? Ja etkös tätä Pöntistä kovasti hehkuttanut aikoinaan? Joten, aina on Kai Pöntisiä joita äänestää.
Boner

Viesti Kirjoittaja Boner »

Vaaliteemoja sivuten kysely iltalehdestä:
Pääsevätkö väkivaltarikolliset liian helposti avolaitoksiin?

Kyllä 97%
Ei 3%

Ääniä 15150
Aika selkeä tulos iltalehden lukijan mielipiteestä.
Boner

Viesti Kirjoittaja Boner »

RP kirjoitti: No mutta, etkö sä äänestä kokkareita? Ja etkös tätä Pöntistä kovasti hehkuttanut aikoinaan? Joten, aina on Kai Pöntisiä joita äänestää.
Ai sä tarjoat sitä mulle. Joo, taisin jossain eurovaalijutussa sitä mainostaa. Se oli sitä aikaa kun kun asekammoiset vouhottivat asekieltojen perään.

Ja joo, kyllä mä varmaan kokkaria äänestän nytkin, ja jos noista pitäis valita niin taatusti mielummin äänestäisn pöntsyä kuin tota saarakkalaa. Pöntsy sentään vakuuttaa vähän enemmän jo pelkällä olemuksellaan.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

Boner kirjoitti:Vaaliteemoja sivuten kysely iltalehdestä:
Pääsevätkö väkivaltarikolliset liian helposti avolaitoksiin?

Kyllä 97%
Ei 3%

Ääniä 15150
Aika selkeä tulos iltalehden lukijan mielipiteestä.
Mä ainakin päästäisin jos ovat jotain kännissä / huumausaineissa tekonsa tehneitä, mutta samalla vois kyllä olla loppuiäksi käyttökielto ja valvonta.
Boner

Viesti Kirjoittaja Boner »

Kokkaripropagandaa tarjolla:

http://www.kyseenalaista.fi/


Tsekkasin Kataisen molemman videot läpi. Veroja veroja lisää. Eikö muka mitään aiota leikata? :doh:
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Voe mahoton paekka:

http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/P ... 5263875162

Mutta se mitä sanoin aiemminkin, pitää ed. paikkansa: persujen nousu hyödyttää sekoomusta, koska muiden kannatus putoaa enemmän.

Elleivät persut sitten mene sekoomuksen ohi :)
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Dave kirjoitti:Elleivät persut sitten mene sekoomuksen ohi :)
Kirjoita itselles vahvempi lääkitys. Tää on vain ajan kysymys.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

^Se olisi kauheaa.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Kyllä mäkin jonkun lääkityksen tarvitsen jos suurimmaksi puolueeksi nousee. Vähintään e-pillerit kun Soinin ollessa kuningas ei enää saa aborttia jos joutuu raiskatuksi.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Kottarainen kirjoitti:Vähintään e-pillerit kun Soinin ollessa kuningas ei enää saa aborttia jos joutuu raiskatuksi.
Käsittääkseni yhden ihmisen henkilökohtainen vakaumus ei suoraan poista laissa olevaa oikeutta aborttiin (?). Kuulosti natsi-/raiskaus- tai joltakin muulta anaaliperttelikortin vetämiseltä. Keskustelu on päättynyt, EPIC FAIL.

Kuva
Paras päivä ikinä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Dave kirjoitti:Voe mahoton paekka
Mä nyt kyllä edelleen elättelen toiveita siitä, että (i) kyselyiden protestiviesti ei kuitenkaan kanavoidu täysimittaisesti äänestystoiminnaksi ja (ii) keskustelun terävöityessä vaalien lähestyessä persujen olematon asiasisältö tulee esiin. Molempien luulisi painavan todellista ääniosuutta alaspäin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Hei, keskustelu on päättynyt. Natsikortti tai vastaava on vedetty esiin. Screw Kottarainen, I'm going home.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Skruu juu tuu.

Minä taas en ole koskaan ymmärtänyt tuollaisia vakaumuksia joita kehdataan vielä kutsua henkilökohtaisiksi vaikka ne vaikuttavat surullisella tavalla aivan muiden ihmisten elämään kuin omaan.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Jåå, esimerkiksi yksiavioisuus ja tasa-arvo ovat mielestäni vakaumuksia, joiden ei tulisi vaikuttaa eri mieltä olevien oikeuksiin. Onneksi maahanmuuttajat tuovat kaivattua piristystä vallitsevaan murheen alhoon.
Paras päivä ikinä.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

urpiainen kirjoitti:
Dave kirjoitti:Voe mahoton paekka
Mä nyt kyllä edelleen elättelen toiveita siitä, että (i) kyselyiden protestiviesti ei kuitenkaan kanavoidu täysimittaisesti äänestystoiminnaksi ja (ii) keskustelun terävöityessä vaalien lähestyessä persujen olematon asiasisältö tulee esiin. Molempien luulisi painavan todellista ääniosuutta alaspäin.
Täytyy toivoa äänestyspäiväksi mahdollisimman kurjaa säätä.

Tuo vaalikeskustelun paljastama persujen onttous on toki validi toive, mutta pelkään, että persujen kannattajakuntaan se ei tehoa.

Kun muistetaan, että 38% äänestäjistä tietää, mitä puolueet ovat hallituksessa, niin en panisi paljoa toivoa äänestäjien äkillisen poliittisen analyyttisuuden heräämiseen.

Vaalikeskusteluissa kukin saa aikaa vaan lyhyisiin sloganeihin ja niissä Soini on parhaimmillaan.

Verot valtion maksettaviksi ja Saddam pois Baltiasta toimivat aina.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

En ymmärrä tätä vouhotusta. Amerikan ihmemaassa politiikka on Suomeen verrattuna huoraamista äärettömään potenssiin ja kuitenkin sielä tulee Vapaan maailman johtaja. Esimerkiksi pressaehdokkaat kampanjoivat sisäpolitiikalla, vaikka pressalla on nimenomaan ulkopoliittista valtaa. Toki samalla kampanjoidaan myös Kongressin paikoista, mutta silti. Mikä siis mättää?
Paras päivä ikinä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Edelleen mielipiteeni on, että persujen selvä voitto tekisi hyvää meidän poliittiselle tunkiolle. Vanhat puolueet joutuisivat turvautumaan maalaisjärkeen poliittisen pakoilun aka pään työntämisen omaan tai lähimpään perseeseen sijaan.

Persut ovat kuitenkin vain yhden kauden puolue (ellei ihme tapahdu ja homma toimi) ja yhdessä kaudessa ei mitään niin pahaa saa aikaan, että siitä maan kulkusuunta kovin montaa piirua vaihtuisi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin