Sivu 4/12
Lähetetty: 21.09.2010 15:17
Kirjoittaja EveryWoman
elco kirjoitti:EveryWoman kirjoitti:
Väitän että niin ikään Davella kuin elcollakaan ei olisi kiveksiä moiseen, jos ei olisi yksityisyydensuojakoppia ympärillä.
Nimenomaan.
En ymmärrä, miten tässä olisi mitään epäselvää.
No Daveko se tuossa väitti, että kukaan ei kärsi.
Lähetetty: 21.09.2010 15:20
Kirjoittaja Manaaja
NuoriD kirjoitti:Sitten vielä nämä tampiot, jotka alkavat esim 80km/h alueella jarrutella ja vaihtaa kaistaa, kun bussi on lähdössä pysäkiltä. Jos nopeusrajoitus on yli 60km/h, bussilla ei ole etuajo-oikeutta pysäkiltä lähtiessään.
Tollanen bussi lähtee aika perkeleen huonosti liikkeelle paikaltaan ilman kiihdytyskaistaa. Kahdeksankympin rajoituksella on aika ikävää tunkea muun liikenteen sekaan vilkkaasti liikennöitynä aikana, jos kukaan ei ole vähääkään valmis jeesaamaan bussin liikenteeseenliittymistä hidastamalla tai vaihtamalla kaistaa.
Onko sulla ylipäätään minkäännäköistä käsitystä siitä mitä joustaminen liikenteessä tarkoittaa? Sä vaikutat just sellaselta mulkulta joita tuolla muutamia tulee silloin tällöin vastaan, jotka pitää kynsin hampain kiinni omista "oikeuksistaan" vaikka se tarkoittaisi muun liikenteen sujumisen huomattavaa haittaamista, ja sen lisäksi ollaan kuitenkin valmiita ryöstämään muiden oikeuksia ilman minkäännäköisiä tunnontuskia.
Mä seuraan tommosia autoilijoita kotiin.

Lähetetty: 21.09.2010 15:34
Kirjoittaja huima
NuoriD kirjoitti:Eli kansankotimaisesti oikeaa kaistaa ei saisi ajaa, koska joku saattaa olettaa sen olevan bussikaista (vaikka se ei olekaan), jotta kenellekään ei tulisi paha mieli.
...
Eli vihaamasi mersukuski oli ilmeisesti ainoa, joka ei ollut nukkunut autokoulussa.
Kuten sanoin että jos kyseessä ei ole bussikaista, niin mitään virhettä ei tapahtunut ja systeemi korjaa itseään kun ihmiset oppivat, että eihän tässä kaistaa ollut.
Se ei muuta mitenkään sitä, että SINÄ tieten tahtoen käytät TIETOISESTI bussikaistaa vain OMAKSI HYÖDYKSI. Jos sinä omalla käytökselläsi sitten romutat järjestelmän toimivuutta, kun muutkin alkavat turpoilemaan - kaikki häviävät.
En pidä omaa erehtymistäni kovin merkittävänä, koska en ole autoilija joten en ole pistänyt merkille missä bussikaistat liikenteessä oikeasti olevat - paitsi tilanteissa, joissa bussi joutuu seisomaan ja kaistaa ei ole.
Varo vaan, Manala seuraa sua kotiin.
Lähetetty: 21.09.2010 16:26
Kirjoittaja Vesper
huima kirjoitti:Varo vaan, Manala seuraa sua kotiin.
Eipä ole vielä kukaan seurannut, vaikka olenkin liikenteessä muista välinpitämätön mulkku. Tai no, välitän mä kakspyöräisistä ja jalankulkijoista.
Lähetetty: 21.09.2010 17:19
Kirjoittaja SikaMika
Turha kysely. Taas kerran, rikon kaikkia mahdollisia lakeja, jotka täyttävät seuraavat ehdot: niiden rikkominen hyödyttää minua, niiden rikkominen ei aiheuta kohtuutonta haittaa muille ja joista en (hyvin todennäköisesti) jää kiinni. Jos omistaisin auton, ajelisin kyllä bussikaistoja, mikäli muut kaistat ovat tukossa ja poliiseja ei näy. Yhden henkilöauton lisäys bussien joukkoon bussikaistalle ei mielestäni ole kohtuuton haitta joukkoliikenteelle. On tietenkin täysin eri asia, jos "kaikki" tekisivät näin, sillä joukkoliikenteen aikataulut alkaisivat kusemaan. Sen välttäminen kait on koko bussikaistojen perimmäinen idea. Itse ajellessani bussikaistaa pitkin olen vastuussa vain omasta puolestani, en niiden "kaikkien" muidenkin puolesta. Samalla myös toivon, etteivät muut toimisi niin kuin minä toimin, sillä se takaa sekä systeemin toimimisen niin kuin sen on tarkoitettu toimivan että oman systeeminvastaisen toimintani hyödyllisyyden minulle itselleni. Lienee sanomattakin selvää, etten piittaa vittujakaan siitä, mitä muu liikenne on mieltä minun toiminnastani. En kuitenkaan halua tötöillä liikenteessä sen enempää aiheuttamalla vaaratilanteita kuin hidastamalla muiden liikkumistakaan. Yllä mainitsemallani liikennekäyttäytymisellläni en nähdäkseni aiheuta tässä tapauksessa kumpaakaan.
Lähetetty: 21.09.2010 17:50
Kirjoittaja huima
Varokaa vaan, Manala seuraa teitä kaikkia kotiin.
Lähetetty: 21.09.2010 18:18
Kirjoittaja elco
Njoo, en tiedä kumpi on typerämpää: yrittää ajaa kolari etuilijan kanssa tai seurata sääntöjen rikkojaa tulistuneena kotiin. Ainakaan typeryyskisaa ei voiteta ajamalla bussikaistaa.
Lähetetty: 21.09.2010 18:44
Kirjoittaja SikaMika
huima kirjoitti:Varokaa vaan, Manala seuraa teitä kaikkia kotiin.
Voisiko se ottaa mut samaan kyytiin, jos kerran on tulossa tänne? Siellähän sataa vettäkin.
Lähetetty: 21.09.2010 19:07
Kirjoittaja Manaaja
huima kirjoitti:Varokaa vaan, Manala seuraa teitä kaikkia kotiin.
Vain jos siellä on teini-ikäisiä tyttäriä.
Aika jännittävää että elco katsoi juuri vähän aikaa sitten tulleensa väärinkohdelluksi liikenteessä. Kymmenen pisteen kysymys: Ajoiko elco bussikaistaa?
Lähetetty: 21.09.2010 19:10
Kirjoittaja masa
elco kirjoitti:Njoo, en tiedä kumpi on typerämpää: yrittää ajaa kolari etuilijan kanssa .
Ai se etuilijako tässä onkin se kaltoin kohdeltu osapuoli?
No anteeksi jos olen joskus pitänyt niin pienen turvavälin ettet ole päässyt minun eteeni. Lupaan jatkossa jatkaa samalla mallilla.

Lähetetty: 21.09.2010 20:15
Kirjoittaja Manaaja
masa kirjoitti:Ai se etuilijako tässä onkin se kaltoin kohdeltu osapuoli?
Tietenkin. Toinen on keksinyt nerokkaan keinon sujuvoittaa omaa etenemistään ilman että kukaan kärsii, ja muut sitten kehtaavat vielä vetää välejä umpeen ja soitella torvea niin että aiheutuu ihan tarpeettomia vaaratilanteita.
Lähetetty: 21.09.2010 20:27
Kirjoittaja masa
Manaaja kirjoitti:
Tietenkin. Toinen on keksinyt nerokkaan keinon sujuvoittaa omaa etenemistään ilman että kukaan kärsii, ja muut sitten kehtaavat vielä vetää välejä umpeen ja soitella torvea niin että aiheutuu ihan tarpeettomia vaaratilanteita.
Onneksi jää vielä invapaikat. Mukavaahan se on että saa auton parkkiin kaupan oven lähelle, ja tuskin sekään ketään haittaa.
Lähetetty: 21.09.2010 20:39
Kirjoittaja elco
Tiukasta mussutuksesta huolimatta minua ei silti bussikaistalla ajelu paina vähääkään. Koittakaa elää.
Lähetetty: 21.09.2010 20:42
Kirjoittaja NuoriD
EveryWoman kirjoitti:Manaaja kirjoitti:En ymmärrä tätä ajatuskuviota: jos kukaan ei kärsi siitä että jonon perältä koukataan tyhjälle kaistalle ja palataan sitten jonon kärjestä takaisin jonoon, miksi te ette käyttäydy näin kaupan kassajonossa? Siis että ottaisitte siitä jonossa numerona 10 olevana metrin sivuaskeleen, kävelisitte kassalla maksamassa olevan asiakkaan perään ja ottaisitte sivuaskeleen takaisin jonoon?
Väitän että niin ikään Davella kuin elcollakaan ei olisi kiveksiä moiseen, jos ei olisi yksityisyydensuojakoppia ympärillä.
Nimenomaan.
En tiedä, lisääkö vai vähentääkö tämä minun syntitaakkaani, mutta olen kyllä kävellyt Louvreen (tai miten se kirjoitetaan) muutaman sadan metrin jonon ohi sisään.
Lähetetty: 21.09.2010 20:45
Kirjoittaja masa
NuoriD kirjoitti:
En tiedä, lisääkö vai vähentääkö tämä minun syntitaakkaani, mutta olen kyllä kävellyt Louvreen (tai miten se kirjoitetaan) muutaman sadan metrin jonon ohi sisään.
Toki teet ton haluatkoturpaan-grillin yöllisessä nakkijonossakin?

Lähetetty: 21.09.2010 20:47
Kirjoittaja elco
NuoriD kirjoitti:
En tiedä, lisääkö vai vähentääkö tämä minun syntitaakkaani, mutta olen kyllä kävellyt Louvreen (tai miten se kirjoitetaan) muutaman sadan metrin jonon ohi sisään.
Seurasiko joku kimpaantuneen teleskooppipamppumiehen näköinen jäbä sua sieltä museosta hotlalle?
Lähetetty: 21.09.2010 20:53
Kirjoittaja NuoriD
masa kirjoitti:Manaaja kirjoitti:
Tietenkin. Toinen on keksinyt nerokkaan keinon sujuvoittaa omaa etenemistään ilman että kukaan kärsii, ja muut sitten kehtaavat vielä vetää välejä umpeen ja soitella torvea niin että aiheutuu ihan tarpeettomia vaaratilanteita.
Onneksi jää vielä invapaikat. Mukavaahan se on että saa auton parkkiin kaupan oven lähelle, ja tuskin sekään ketään haittaa.
En mä invapaikalle kehtais pysäköidä.
Lähetetty: 21.09.2010 20:55
Kirjoittaja NuoriD
elco kirjoitti:NuoriD kirjoitti:
En tiedä, lisääkö vai vähentääkö tämä minun syntitaakkaani, mutta olen kyllä kävellyt Louvreen (tai miten se kirjoitetaan) muutaman sadan metrin jonon ohi sisään.
Seurasiko joku kimpaantuneen teleskooppipamppumiehen näköinen jäbä sua sieltä museosta hotlalle?
Nakkikiskalla en uskaltais etuilla just ton takia.
Lähetetty: 21.09.2010 21:37
Kirjoittaja Vesper
NuoriD kirjoitti:En tiedä, lisääkö vai vähentääkö tämä minun syntitaakkaani, mutta olen kyllä kävellyt Louvreen (tai miten se kirjoitetaan) muutaman sadan metrin jonon ohi sisään.
Mä normitoimintaa baarijonossa. Kohta varmaan seuraa sieltäkin joku himaan asti...
Lähetetty: 21.09.2010 23:01
Kirjoittaja sivustahuutaja
elco kirjoitti:Njoo, en tiedä kumpi on typerämpää: yrittää ajaa kolari etuilijan kanssa
Jos kukaan ei antaisi kiilaajaurpolle tilaa, niin siinähän peruuttaisi jonon hännille tai ottaisi sen risteyksen toiseen suuntaan. Itse annan tilaa vain niille, jotka pyrkivät ajoissa sinne jonoon tajutessaan olevansa väärällä kaistalla. Kiilarithan tunnistaa hyvin määrätietoisesta liikkeestä sinne keulille.
Lähetetty: 21.09.2010 23:22
Kirjoittaja Vesper
Suvinen kirjoitti:Jos on ruuhka niin siihen pitää tajuta varautua ennakkoon eikä kiroilla kun on niin kiire.
Aina se varautuminenkaan ei riitä, ei ainakaan täällä pk-seudulla.
Lähetetty: 21.09.2010 23:24
Kirjoittaja EveryWoman
sivustahuutaja kirjoitti:Itse annan tilaa vain niille, jotka pyrkivät ajoissa sinne jonoon tajutessaan olevansa väärällä kaistalla. Kiilarithan tunnistaa hyvin määrätietoisesta liikkeestä sinne keulille.
Mä teen kanssa näin. Mulla on (käytössä, silloin kun on) hyvin vaatimattoman näköinen pikkuauto. Nämä kiilarit ilmeisesti kuvittelevat, että mua voi tämän johdosta helposti etuilla tulemalla vain tarpeeksi kovaa vauhtia suoraan kohti etukulmaa. Pari kertaa on soitto vakuutusyhtiöön ollut tosi lähellä, kun en olekaan antanut ki(i)larille tilaa.
Lähetetty: 22.09.2010 0:07
Kirjoittaja Yönmustaritari
NuoriD kirjoitti:bussilla ei ole etuajo-oikeutta pysäkiltä lähtiessään.
Vittu, mikä pelle liikennesika sä olet. Kyllä se on jumankauta sääntö, että niille ketkä työtään siellä liikenteessä tekee suodaan mahdollsimman edukkaat olosuhteet. Oli se sitten bussi, ratikka, taksi tai kuorma-auto niin kyllä pitää antaa tehdä tietä.
Melkein ehdottaisin kansalaisliikettä sen puolesta ettei, bussikaistapäitä päästettäisi lainkaan takaisin ajokaistalle ilman kolhuja. Mutta....Maalaisena edelleen tuntematta kunnolla reittejä kaupungin teillä olen sattumoisin itse usein väärillä kaistoilla.
Mutta joo. Kyllä minä hakkaan rattia korvat punaisena aamuisin juuri homodaven ja Elcomulkun kaltaisten paskapäiden vuoksi. Kyllä. Se on minulta pois jos muut kokee olevansa erityisemmässä asemassa ohittaakseen julkisen liikenteen väylää pitkin. Kuten mainittu, jos muutkin ajattelisi samoin olisi kaikki kaistat tukossa ja ainoastaan ne, joilla koko ajomatka on näiden kaistojen varrella saisivat sen todellisen hyödyn.
Sanonpahan vaan ,että kyllä muuten lähtee semmoiset turpakäräjät käyntiin ettei uskokaan jos Ass-Dave(tmv. ääliö) olisi kauppajonossa tekemässä vastaavaa eli rappaamassa muita omilla ohitussäännöillä. Sanoisin, että saatana jos siihen päivään mennessä ei oltaisi käytössääntöjä opittu niin sen takaisin kyllä jäävän muistiin.
Onneksi kaatusit sinäkin sillä paskapyörälläsi. Toivottavasti teki tosi kipeää..Uuuuuuh. Hyvä provo. Toimi mulle. Perkeleen mulkut sano!1
Lähetetty: 22.09.2010 0:12
Kirjoittaja Yönmustaritari
NuoriD kirjoitti:
En mä invapaikalle kehtais pysäköidä.
Kas kun et? Kaikkea muuta sinä jo teetkin. Pelle.
Lähetetty: 22.09.2010 0:21
Kirjoittaja Yönmustaritari
NuoriD kirjoitti:elco kirjoitti:NuoriD kirjoitti:
En tiedä, lisääkö vai vähentääkö tämä minun syntitaakkaani, mutta olen kyllä kävellyt Louvreen (tai miten se kirjoitetaan) muutaman sadan metrin jonon ohi sisään.
Seurasiko joku kimpaantuneen teleskooppipamppumiehen näköinen jäbä sua sieltä museosta hotlalle?
Nakkikiskalla en uskaltais etuilla just ton takia.
Just. Miten en ole yllättynyt. Vähän kun pitäisi alkaa keskustelemaan tyylillä silmä silmästä ja hammas hampaasta, kuinka oikeutettua se herran jonoissa etuilu on niin ei se sitten käykään.
Sulla varmaan löytyy tähän joku vellihousun selitys, että turpaan ottaminen onkin ihan tyhmien juttu ja on suorastaa nnerokasta osata käyttää ihmisiä hyväksi juuri sopivassa tilanteessa.