Ärsyttävät tyypit

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Paha Keisari kirjoitti:En muuten tunne yhtään ihmistä, jonka kotona poliisi olisi käynyt.
En mäkään tunne yhtään juristia tai juristin lähipiiriin kuuluvaa ihmistä, jonka kotona poliisi olisi käynyt.

Suomen poliisilla on ilmeisesti aika ennakkoluuloihin perustuvat toimintatavat, tai tällaista olen kuullut monista lähteistä. Jengiä epäillään, paimennetaan ja kuulustellaan joskus esim. ihan vaan ulkonäön perusteella. Tuntuu aika kurjalta ajatella, että omassa kotimaassani, jonka muka pitäisi olla jotenkin vapaa ja edistyksellinen demokratia, tuollaista tapahtuu (tai se on jopa arkipäivää).
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Haemaeraemies kirjoitti: Minun lähtökohta on, että kotirauha kuuluu _kaikille_ ja kukaan ei ole oikeutettu tunkemaan kotiisi ilman _TODELLA_PÄTEVÄÄ_SYYTÄ_.
No näinhän se. Itse en osaa oikein sanoa juuta enkä jaata tuolle asetarkastusasialle.

Tervetuloa vaan tarkastamaan omat aseeni vaikka heti, mutta että oikein lakimuutos. Mitähän sitten seuraavaksi. Sormenjäljet, luotivalokset jne? Aika DDR:läinen maku kyl hommassa on.

edit. tälle voisi kyllä pyhittää vaikka ihan oman ketjunsa. niin paljon tätäkin asiaa täällä on jo vatvottu..
Paha Keisari

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

EveryWoman kirjoitti:En mäkään tunne yhtään juristia tai juristin lähipiiriin kuuluvaa ihmistä, jonka kotona poliisi olisi käynyt.
Mä tunnen. Rikosjuristeilla sellaisia kavereita lienee aika lailla. Enkä minä ole ensisijaisesti juristi, jossain minäkin olen kasvanut ja ollut tekemisissä hyvin erilukuisen joukon kanssa ihmisiä. Suurin osa kavereista ei kuitenkaan ole juristeja vaan mitä lie. Poliisin kotietsintä ei uskoakseni ole kovin tavanomainen tapahtuma.
Suomen poliisilla on ilmeisesti aika ennakkoluuloihin perustuvat toimintatavat, tai tällaista olen kuullut monista lähteistä. Jengiä epäillään, paimennetaan ja kuulustellaan joskus esim. ihan vaan ulkonäön perusteella. Tuntuu aika kurjalta ajatella, että omassa kotimaassani, jonka muka pitäisi olla jotenkin vapaa ja edistyksellinen demokratia, tuollaista tapahtuu (tai se on jopa arkipäivää).
Uskoisin että poliisit ovat yksilöitä, mutta tiettyihin ennakkoluuloihin voi tietysti työssä kasvaakin tietyn työssä kyynistymisen kautta.
Paha Keisari

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Haemaeraemies kirjoitti:No, muistivihkosta löytyvät piirustukset on aika turha syy, varsinkaan kun ukolla ei ole aiempaa taustaa maailauksesta, saati mitään värejä tai tusseja päällä, tai käsissä maalia. Miksi tyyppi kollattiin? käveli yöllä kotiin kävelytietä pitkin jossa olit jotkut maalanneet aiemin. Aika paksua että kirjassa piirroksia = syy kotietsintää kun ei ole mitään muuta mikä voisi raskauttaa, ei edes kumihanskoja.
Siis tehtiin kotietsintä? No se on kyllä aika paksua. Kamojen tarkastus olisi eri asia.
Kuten myöskään 0.5 grammaa kukintoa taskusta ei minun kirjoissa (eikä myöskään lain mukaan käsittääkseni) ole kovin pätevä syy kotietsinnälle.

Ellen väärin muista niin Suomen lain mukaan kotietsinnän saa suorittaa vain sellaisten rikosten perusteella, joista ankarin mahdollinen rangaistus on vähintään kuusi kuukautta vankeutta. Ja 0,5 grammaa kukintoa ei lienee tuon arvoinen.
Tässä kohden olet kyllä väärässä. Rikoslaki 50 luku 2 a § (13.7.2001/654)
Huumausaineen käyttörikos: Joka laittomasti käyttää taikka omaa käyttöä varten pitää hallussaan tai yrittää hankkia vähäisen määrän huumausainetta, on tuomittava huumausaineen käyttörikoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

Vaikka rangaistuskäytäntö 0,5 grammasta kannabista ei ole 6 kk vankeutta, se menee kotietsinnän piiriin sillä, että rikosnimike kuuluu luokkaan, joista ankarin mahdollinen rangaistus on vähintään kuusi kuukautta vankeutta. Näin ollen poliisilla on valtuus kotietsintään pelkän käyttörikoksenkin perusteella. Eihän tuossa ole enää kyse edes "syytä epäillä" kynnyksestä, kun asiasta on täysi varmuus. Ymmärrän sen logiikan, että hallussa olevan huumausainemäärän lisäksi voidaan käydä tsekkaamassa, onko sitä lisää kotosalla vai onko kaikki matkassa. Siitä, onko siinä järkeä, voi taas olla montaa mieltä, mutta lain mukaan siinä mennään ihan kevyesti.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Paha Keisari kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:En mäkään tunne yhtään juristia tai juristin lähipiiriin kuuluvaa ihmistä, jonka kotona poliisi olisi käynyt.
Mä tunnen. Rikosjuristeilla sellaisia kavereita lienee aika lailla.
Äsken et tuntenut "yhtään ihmistä", jonka kotona poliisi olisi käynyt. Nyt tunnet rikosjuristien kavereita, joiden kotona poliisi on käynyt. Rikosjuristien kaverit, joiden kotona poliisi on käynyt, eivät siis ole mielestäsi ihmisiä? :D
Poliisin kotietsintä ei uskoakseni ole kovin tavanomainen tapahtuma.
No ei kai, mutta kannattaa muistaa että erilaisten ihmisten kokemukset yhteiskunnasta voivat olla hyvin erilaisia. Yhden yksilön kokemukset eivät kerro muusta kuin samankaltaisen ihmistyypin mahdollisuuksista elää yhteiskunnassa.
Uskoisin että poliisit ovat yksilöitä, mutta tiettyihin ennakkoluuloihin voi tietysti työssä kasvaakin tietyn työssä kyynistymisen kautta.
Voisi ajatella, että poliisivoimissa voisi myös ottaa lusikan kauniiseen käteen ja ryhtyä aktiivisesti tekemään näille asioille jotakin. Samalla voitaisiin panna kuriin ne poliisit, jotka lähdesuojan turvin vuotavat kyseenalaisia tietoja lehdistölle ennen aikojaan. Poliisin tulisi olla tavallista kansalaista moraalisempi ja oikeudenmukaisempi, jotta sen toiminta olisi uskottavaa ja edistäisi todellisen oikeusvaltion syntymistä. Mikään ei ole turhauttavampaa kuin joutua pikkusieluisen, epäoikeudenmukaisen, valtaa väärinkäyttävän ja väärinkäytöksistä hyötyvän niljakkeen komentelemaksi. Tällainen turhautuminen taas on omiaan lisäämään rikollisuutta ja muuta epämääräistä toimintaa.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

EveryWoman kirjoitti:
Uskoisin että poliisit ovat yksilöitä, mutta tiettyihin ennakkoluuloihin voi tietysti työssä kasvaakin tietyn työssä kyynistymisen kautta.
Voisi ajatella, että poliisivoimissa voisi myös ottaa lusikan kauniiseen käteen ja ryhtyä aktiivisesti tekemään näille asioille jotakin.
No jaa. Tosiasia nyt kuitenkin on, että jos esim mustalainen ei ole juuri tekemässä rikosta, niin hän on kuitenkin suunnittelemassa sellaista, eli ei kaikista ennakkoluuloista ole syytä luopua.

Jos Vermon raviradan parkkipaikalla ammuskellaan farmarimersusta, niin ketä on syytä epäillä?
Paha Keisari

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

EveryWoman kirjoitti:
Paha Keisari kirjoitti: Mä tunnen. Rikosjuristeilla sellaisia kavereita lienee aika lailla.
Äsken et tuntenut "yhtään ihmistä", jonka kotona poliisi olisi käynyt. Nyt tunnet rikosjuristien kavereita, joiden kotona poliisi on käynyt. Rikosjuristien kaverit, joiden kotona poliisi on käynyt, eivät siis ole mielestäsi ihmisiä? :D
Höpsö. Tunnen juristeja joilla on ammattinsa puolesta hyvinkin rikollisia kavereita. Tunnen esim. Jere Karalahden juristin, mutta en Jereä. Heidän kaverinsa eivät siis ole ihmisiä joita minä tunnen. Lienevät kuitenkin toivoakseni ihmisiä.
No ei kai, mutta kannattaa muistaa että erilaisten ihmisten kokemukset yhteiskunnasta voivat olla hyvin erilaisia. Yhden yksilön kokemukset eivät kerro muusta kuin samankaltaisen ihmistyypin mahdollisuuksista elää yhteiskunnassa.
Tämä pätee tietysti myös Hämärämiehen kertomuksiin ja tuttuihin. Kunhan toin toisen näkökulman asiaan.
Voisi ajatella, että poliisivoimissa voisi myös ottaa lusikan kauniiseen käteen ja ryhtyä aktiivisesti tekemään näille asioille jotakin.
Uskotko sitten, että mitään ei aktiivisesti tehdä? Tuskin koskaan voidaan saavuttaa utopiaa, jossa kaikki poliisit toimivat kaikissa tilanteissa objektiivisesti tarkastellen asianmukaisesti riippumatta esim. omasta mielentilastaan, kokemuksistaan ja taustoistaan. Poliisin työ on ihmisen työtä, ja ihmiset tekevät virheitä ja väsyvät/masentuvat/suuttuvat. Ylermi voinee kertoa tarkemmin, millaisen testauksen tai koulutuksen kohteena poliisi on.
Mikään ei ole turhauttavampaa kuin joutua pikkusieluisen, epäoikeudenmukaisen, valtaa väärinkäyttävän ja väärinkäytöksistä hyötyvän niljakkeen komentelemaksi. Tällainen turhautuminen taas on omiaan lisäämään rikollisuutta ja muuta epämääräistä toimintaa.
En ole mistään kohdasta eri mieltä. Toisaalta monien ihmisten suhtautuminen asiallisesti omaa työtään tekevää poliisiin on avoimen vittuileva, ennakkoluuloinen kyttäonnatsisika-asenne, joka on omiaan lisäämään poliisin asenteellisuutta ja muuta epämääräistä toimintaa. Usein poliisin kanssa ongelmiin joutuvilla on keskimäärin ihan hyvä syy katsoa peiliin, eikä pelkästään ulkonäön takia.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Onslow kirjoitti:edit. tälle voisi kyllä pyhittää vaikka ihan oman ketjunsa. niin paljon tätäkin asiaa täällä on jo vatvottu..
Mitä suotta, sinne tulee vain kahdenlaisia argumentteja erilaisin sanakääntein:

a)mulla ei ole mitään salattavaa, tervetuloa! Teillä muilla taitaa olla jotain salattavaa...

b)mitä tapahtui yksinlönvapaudelle, kotirauhaani ei saa rikkoa! Helvetin kyttäämistä!
Work like a captain, play like a pirate.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Älkää sekoittako asenteellisuutta ja ammattitaitoa. On ammattitaitoa tunnistaa tietyt riskitekijät ihmisessä: olemuksessa ja ulkonäössä, ja painottaa resursseja heihin lain suomissa rajoissa. Sitten on erikseen asenteellisuus, joka lähtökohtaisesti työssä hallitsemattomana ja tunnistamattomana VOI olla negatiivinen asia ihmisen kannalta.

Miettikää hyvät immeiset näitä asioita kummastakin näkövinkkelistä! Ymmärryskin kasvaa!
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Älkää sekoittako asenteellisuutta ja ammattitaitoa. On ammattitaitoa tunnistaa tietyt riskitekijät ihmisessä: olemuksessa ja ulkonäössä, ja painottaa resursseja heihin lain suomissa rajoissa. Sitten on erikseen asenteellisuus, joka lähtökohtaisesti työssä hallitsemattomana ja tunnistamattomana VOI olla negatiivinen asia ihmisen kannalta.
Olen samaa mieltä tästä, mutta kaipaisin kuitenkin poliisilta vähän aktiivisempaa otetta omiensa kurinpidossa. Esim. hiljattainen Matti Inkisen syyteharkinnan vuotaminen Seiskalle. Ei varmaan olisi vaikea selvittää, kuka sen teki ja miksi, ja ryhtyä asianmukaisiin toimenpiteisiin vastaavan estämiseksi jatkossa?

Tai ottaa järki käteen tuossa EuroMayday-töhrintäjutussa? Yksi syytetyistä ei edes osallistunut koko mielenosoitukseen, vaan sattui vain kävelemään paikalle väärällä hetkellä. Hurjan hienoa joutua sitten syytteeseen satojen vieraiden ihmisten tekemistä töhryistä, mahdollisena seurauksena hurjat korvausvaatimukset, luottotietojen menetys ja vähintäänkin maineen tahriintuminen.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

EveryWoman kirjoitti: Yksi syytetyistä ei edes osallistunut koko mielenosoitukseen, vaan sattui vain kävelemään paikalle väärällä hetkellä. Hurjan hienoa joutua sitten syytteeseen satojen vieraiden ihmisten tekemistä töhryistä.
Minä en tiedä, mikä on totta, mutta et tiedä sinäkään.

Tottakai syytetty mielellään kertoo tuollaisen tarinan. Oikeus sitten ratkaisee, riittääkö näyttö.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

NuoriD kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti: Yksi syytetyistä ei edes osallistunut koko mielenosoitukseen, vaan sattui vain kävelemään paikalle väärällä hetkellä. Hurjan hienoa joutua sitten syytteeseen satojen vieraiden ihmisten tekemistä töhryistä.
Minä en tiedä, mikä on totta, mutta et tiedä sinäkään.

Tottakai syytetty mielellään kertoo tuollaisen tarinan. Oikeus sitten ratkaisee, riittääkö näyttö.
Se on ainakin enemmän kuin todennäköistä, että nuo 13 syytettyä eivät ole tehneet suurinta osaa niistä töhryistä, joista heitä syytetään. Kun kerran paikalla on ollut 1500 ihmistä, eivätkä syytetyt ole järjestäjien tai muutenkaan päätekijöiden joukossa. Eivätkä ole myöskään samaa sosiaalista porukkaa (siis eivät kaikki tunne toisiaan). Aika epäuskottavaa ja typerää lähteä heitä ahdistelemaan.

Olin siis itsekin pahoillani sen mielenosoituksen jälkeen, kun kuulin töhrinnästä (huonolaatuiset, sattumanvaraiset ja lähinnä ilkivallan nimissä laaditut töhryt eivät mielestäni paranna kaupunkikuvaa), mutta enemmän olen pahoillani raiskauksista, ryöstöistä ja muista oikeasti ikävistä rikoksista. Toivoisin, että niiden tekijöitä jahdattaisiin ensisijaisesti tuolla intensiteetillä, ja vasta sitten töhrijöitä jos aikaa jää.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Gat kirjoitti:Ja lisäksi haluaisin Panna sinua. :D Laittaa sinut voihkimaan ja kerjäämään ns "miehuuttani" :D
Miksi sanot noin?
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

EveryWoman kirjoitti:
Gat kirjoitti:Ja lisäksi haluaisin Panna sinua. :D Laittaa sinut voihkimaan ja kerjäämään ns "miehuuttani" :D
Miksi sanot noin?
Kyse on kait samasta asiasta, kuin itsensäpaljastajilla. Yritetään herättää reaktio vastapuolessa, ja näin vakuuttua omasta miehisyydestä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriD kirjoitti:Minä en tiedä, mikä on totta, mutta et tiedä sinäkään.
Näin, tuohon vastaaminen olisi nollakeskustelua jaloimmillaan. Tai tuohon tietovuotoon vastaaminen. On tyhmää alkaa syyllistää ketään tässä vaiheessa.

Syyttömien tai "syyttömien" puheissa törmää AINA samoihin riskiseikkoihin eli liikutaan porukoissa, jotka tekevät rikoksia. Hyvin usein itse seurataan vierestä rikoksien tekemisiä tai jopa välillisesti myötävaikutetaan niihin. Oli kyse sitten myrkkyjutuista tai anarkistisista piirteistä. Tämä on kuitenkin viime kädessä ihan ITSESTÄ kiinni miten sen kaveriporukan valitsee. Erikseen ovat perheenjäsenet, mutta niitä on turha tähän sekoittaa.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Tämä on kuitenkin viime kädessä ihan ITSESTÄ kiinni miten sen kaveriporukan valitsee.
Itsestähän se on kiinni, mutta poliisi kuitenkin omalla toiminnallaan suuntaa henkilön motivaatiota. Jos poliisi vaikuttaa typerältä, kohtuuttomalta ja vallan sokaisemalta idiootilta, "asiakkaan" motivaatio liittyä rikollispiireihin lisääntyy. Siksi poliisin olisi hyvä kaikin keinoin opetella vaikuttamaan reilulta, ammattitaitoiselta, suhteellisuudentajuiselta ja kiihkottomalta.

Minä en usko, että poliisinakaan kieltäytyisin myöntämästä, että mainitussa mielenosoitusjutussa poliisin toiminta haiskahtaa ylilyönniltä. Miksei sitä voisi myöntää? Vaikutelma on jo syntynyt - ja se on mikä on; jutun lopputuloksesta riippumatta.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

EveryWoman kirjoitti:Minä en usko, että poliisinakaan kieltäytyisin myöntämästä, että mainitussa mielenosoitusjutussa poliisin toiminta haiskahtaa ylilyönniltä. Miksei sitä voisi myöntää? Vaikutelma on jo syntynyt - ja se on mikä on; jutun lopputuloksesta riippumatta.
Minusta se ei ollut kokonaisuutena minkäänlainen ylilyönti. Eikö olekin hienoa keskustelua 8)
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

EveryWoman kirjoitti:
Gat kirjoitti:Ja lisäksi haluaisin Panna sinua. :D Laittaa sinut voihkimaan ja kerjäämään ns "miehuuttani" :D
Miksi sanot noin?
Lisäjatkona iljettävään naista esiineellistävään sovinismiin, joka oli tarkoitukseltaan ihan halpa ja turha känniheitto sinun feminismi/sovinismijuttuusi. Antaa olla, tyhmää. Mutta panisin toki.
Yksinäisen runkkarin on elo pitkä tie
Ilman naisen syliä se hautaan asti vie
Toiiiset oon luotuja nussiiimaan
Toiset o-ohoon tuomittu runkkaamaaan
Näin yksin yyyyksiin vaiiiiin....
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

EveryWoman kirjoitti:
Minä en usko, että poliisinakaan kieltäytyisin myöntämästä, että mainitussa mielenosoitusjutussa poliisin toiminta haiskahtaa ylilyönniltä. Miksei sitä voisi myöntää? Vaikutelma on jo syntynyt - ja se on mikä on; jutun lopputuloksesta riippumatta.
Sinä sanot, että kyseinen vaikutelma on syntynyt, minä sanon, että ei ole.

Viitaten Lahtinen-juttuun, sinulla tuntuu olevan tendenssi uskoa, että Suomessa jatkuvasti vainotaan ja tuomitaan syyttömiä.

Minä olen ollut poliisin kanssa tekemisissä syyllisenä liikennerikkomuksissa ja lisäksi muutenkin pari kertaa (olen kertonut tapaukset) ja poliisi on mielestäni ollut erittäin asiallinen. Minkäänlaista vittuilua tai asiatonta vallankäyttöä en ole kokenut.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Paha Keisari kirjoitti: ..
Tässä kohden olet kyllä väärässä. Rikoslaki 50 luku 2 a § (13.7.2001/654)
Huumausaineen käyttörikos: Joka laittomasti käyttää taikka omaa käyttöä varten pitää hallussaan tai yrittää hankkia vähäisen määrän huumausainetta, on tuomittava huumausaineen käyttörikoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.
I stand corrected, muistin väärin että vähäinen hallussapito tai käyttö on tuonkin arvoinen, nykyinen rangaistuskäytäntö on kuiteskin jotain muuta.

Tuntuu että noissa heinähommissa asia on ihan täysin kuun asennosta, tuulen suunnasta ja allahin / jahven / poliisin armollisuudesta miten käy. 0.5 grammasta on tullut niiiin monia eri lopputuloksia samassa kaupungissa: kotietsintä+sakot, pelkkä pikasakko, yö kopissa muttei sakkoja, yö kopissa sakoilla ja yllätyssektori; hatsien takavarikointi ja suullinen huomatus.

Kaava voisi olla; epäillyn ulkonäkö*poliisin asenne / määrä = seuraamukset.

Tai ehkä; asiakkaan asenne*määrä / poliisin asenne + paikkakunta= ???
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 5353
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Joisit vaan viinaa, niin ei tulis ongelmia... :wink:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Paha Keisari

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Haemaeraemies kirjoitti:Tai ehkä; asiakkaan asenne*määrä / poliisin asenne + paikkakunta= ???
Veikkaisin tätä. Resurssithan poliisin toimintaa aika pitkälti sanelevat ja esim. viikonloppuisin yöaikaan poliisilla on useimmiten aivan liian kiire jahdata pikkuasioita, kun joka puolella heiluu nyrkkiä yms.

Täytyy kuitenkin pitää selvänä mielessä, että kotietsintä ei ole rangaistusseuraamus, vaikka se sellaiselta saataa tuntua. Se on yksi esitutkintapakkokeino, joka on epämiellyttävämpi kuin monet mutta esim. tutkintavankeus, joka siis sekään ei ole rangaistus vaan esitutkinnan toteuttamiseen tarkoitettu väline.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Minä en usko, että poliisinakaan kieltäytyisin myöntämästä, että mainitussa mielenosoitusjutussa poliisin toiminta haiskahtaa ylilyönniltä. Miksei sitä voisi myöntää? Vaikutelma on jo syntynyt - ja se on mikä on; jutun lopputuloksesta riippumatta.
Minusta se ei ollut kokonaisuutena minkäänlainen ylilyönti. Eikö olekin hienoa keskustelua 8)
Mutta sanoisit, jos olisi? Asia selvä. Oletko lukenut tuon (asenteellisuudestaan toki tunnetun) Voima-lehden jutun?
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Homeboy65 kirjoitti:Joisit vaan viinaa, niin ei tulis ongelmia... :wink:
Joo. Sähän oletkin varsinainen kävelevä mainostaulu reilummanpuoleisen viinankäytön ongelmattomuuksien puolesta.

Taidanpa korkata oluen. Becoming a homeboy ja silleen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

EveryWoman kirjoitti:Mutta sanoisit, jos olisi? Asia selvä. Oletko lukenut tuon (asenteellisuudestaan toki tunnetun) Voima-lehden jutun?
Noup. Yleensäkin pyrin olla muodostamatta mistään rikostapauksista, varsinkaan julkisuuteen levinneistä, selvää mielipidettä. Sitä monesti kysytään, mutta ei mielipiteelläni syyllisyydestä ole juuri mitään merkitystä tai arvoa, koska erittäin harvoin tunnen tapausta riittävän hyvin. Mielipideautomaatit ovat lähinnä noloja. Sen myönnän, että lähden aina siitä, että poliisi on toiminut laillisesti ja asiallisesti.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Vastaa Viestiin