Sivu 4/4

Lähetetty: 18.03.2009 11:14
Kirjoittaja bedlam
Onslow kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Jaa, se Ecclestonen idiootti-idea on nyt käytössä tulevalla kaudella. Eli maailmanmestari on se, joka voittaa eniten kilpailuja. Meleko perseestä.
Miks. Voittamisestahan siellä ajetaan?
No tämähän tarkoittaa että ne ykkös- ja kakkoskuskien asemat vankistuvat lisää. Väärä kuski ei saa voittaa. Toisekseen onko oikein että on mahdollisuus voittaa maailmanmestaruus vaikka keskeyttää suurimman osan kilpailuista?

Lähetetty: 18.03.2009 11:14
Kirjoittaja Kimmen
Olen vähän samaa mieltä Onslowin kanssa. Vähän turhan kesyä meininkiä ollut vime kausina. Ehkä tämä muutos tuo enemmän "kaikki tai ei mitään"-asennetta ja katsojaystävällisempää tsemppaamista radalle.

Lähetetty: 18.03.2009 11:18
Kirjoittaja Onslow
bedlam kirjoitti: Toisekseen onko oikein että on mahdollisuus voittaa maailmanmestaruus vaikka keskeyttää suurimman osan kilpailuista?
On, koska kukaan ei jaksa katsella näitä "ajetaan varman päälle, ei ohiteta ettei satu mitään" -kilpailuja.

Rosbergin mestaruus oli melkoinen heikko saavutus. Mestaruus vanhalla autolla ja koko uralla kokonaisuudessa vaan 5 voittoa F1:ssä. Melko noloa olla "mestari" muiden epäonnen avulla.

Lähetetty: 18.03.2009 11:20
Kirjoittaja bedlam
Onslow kirjoitti:Melko noloa olla "mestari" muiden epäonnen avulla.
Samalla tavallahan niitä osakilpailuvoittoja voi saada muiden epäonnen avulla. Se uusi pisteytyssysteemi olisi ollut miljoona kertaa parempi ratkaisu.

Lähetetty: 18.03.2009 11:22
Kirjoittaja Onslow
bedlam kirjoitti: Samalla tavallahan niitä osakilpailuvoittoja voi saada muiden epäonnen avulla.
Toki. Mutta silti mielummin katselen loppuun asti voitosta kilpailemista mielummin, kuin köyhän talon porsaat jonossa-menoa.

Lähetetty: 18.03.2009 11:23
Kirjoittaja bedlam
Onslow kirjoitti:
bedlam kirjoitti: Samalla tavallahan niitä osakilpailuvoittoja voi saada muiden epäonnen avulla.
Toki. Mutta silti mielummin katselen loppuun asti voitosta kilpailemista mielummin, kuin köyhän talon porsaat jonossa-menoa.
No nyt tullaan varmasti näkemään entistä enemmän myös sitä, että kärjessä aletaan jarruttelemaan ja päästetään tallikaveri ohi. Ei se nyt kovin innostavaa katseltavaa ole.

Lähetetty: 18.03.2009 11:27
Kirjoittaja Onslow
bedlam kirjoitti: No nyt tullaan varmasti näkemään entistä enemmän myös sitä, että kärjessä aletaan jarruttelemaan ja päästetään tallikaveri ohi. Ei se nyt kovin innostavaa katseltavaa ole.
Kiva että tapahtuu edes jotain, kun viimekausilla ei ole tapahtunut yhtään mitään.

Lähetetty: 18.03.2009 11:31
Kirjoittaja bedlam
Onslow kirjoitti:
bedlam kirjoitti: No nyt tullaan varmasti näkemään entistä enemmän myös sitä, että kärjessä aletaan jarruttelemaan ja päästetään tallikaveri ohi. Ei se nyt kovin innostavaa katseltavaa ole.
Kiva että tapahtuu edes jotain, kun viimekausilla ei ole tapahtunut yhtään mitään.
No onhan tuota tapahtunut edellisinäkin vuosina, mutta nyt varmasti vielä enemmän. Ja viime vuonnahan oli muistaakseni montakin tapahtumarikasta kilpailua.

Mutta eipä siinä, katotaan. Toivon kyllä, että tämä jää yhden vuoden epäonnistuneeksi kokeiluksi.

Lähetetty: 18.03.2009 12:12
Kirjoittaja Ylermi Ylihankala
Eilisessä Veikkaajassa oli muuten kokonainen F1-erillislehti. Ennen tätä uutta pistelaskua voittajaehdokkaita oli oikeastaan vain kaksi: Kimi ja Luis.

Tästä uudesta säännöstä olen sitä mieltä, että parempi jotain kuin ei mitään. Paras ratkaisu olisi toki ollut ja saman voittopainotusasian ajanut voittajalle annetut lisäpisteet. Pistelasku voisi olla esmes 12,7,5, jne.

Lähetetty: 18.03.2009 12:23
Kirjoittaja bedlam
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Eilisessä Veikkaajassa oli muuten kokonainen F1-erillislehti. Ennen tätä uutta pistelaskua voittajaehdokkaita oli oikeastaan vain kaksi: Kimi ja Luis.

Tästä uudesta säännöstä olen sitä mieltä, että parempi jotain kuin ei mitään. Paras ratkaisu olisi toki ollut ja saman voittopainotusasian ajanut voittajalle annetut lisäpisteet. Pistelasku voisi olla esmes 12,7,5, jne.
Joku tallien yhdistyshän ehdotti uutta pistelaskusysteemiä 12-9-7-5-4-3-2-1, mutta Ecclestone tyrmäs.

Lähetetty: 18.03.2009 12:35
Kirjoittaja Ylermi Ylihankala
bedlam kirjoitti:Joku tallien yhdistyshän ehdotti uutta pistelaskusysteemiä 12-9-7-5-4-3-2-1, mutta Ecclestone tyrmäs.
Jep. Mielestäni tuossa voittaja ei hyödy tarpeeksi. 12, 7-8 olisi parempi.

Lähetetty: 18.03.2009 13:07
Kirjoittaja bedlam
Ylermi Ylihankala kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Joku tallien yhdistyshän ehdotti uutta pistelaskusysteemiä 12-9-7-5-4-3-2-1, mutta Ecclestone tyrmäs.
Jep. Mielestäni tuossa voittaja ei hyödy tarpeeksi. 12, 7-8 olisi parempi.
Toisaalta eihän ole kauaa siitä, kun ainakin osittain Schumin ylivoimaisuuden takia siirryttiin siitä vanhasta voittajaa suosivasta systeemistä tähän nykyiseen.

Lähetetty: 18.03.2009 13:16
Kirjoittaja Ylermi Ylihankala
bedlam kirjoitti:Toisaalta eihän ole kauaa siitä, kun ainakin osittain Schumin ylivoimaisuuden takia siirryttiin siitä vanhasta voittajaa suosivasta systeemistä tähän nykyiseen.
Näin. Eikö ensisijaisesti ole tarkoitus tehdä lajista kiinnostavampi yleisölle ja sponsoreille tässä laman keskellä ja rahoitusvirtojen tyrehdyttyä? Miten se parhaiten tapahtuu juuri tämänhetkisen, urheilullisesti varsin tasaisen tilanteen huomioonottaen? Jotain on kuitenkin tehtävä. Mitä muuten itse ehdottaisit?

Lähetetty: 18.03.2009 13:22
Kirjoittaja bedlam
Ylermi Ylihankala kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Toisaalta eihän ole kauaa siitä, kun ainakin osittain Schumin ylivoimaisuuden takia siirryttiin siitä vanhasta voittajaa suosivasta systeemistä tähän nykyiseen.
Näin. Eikö ensisijaisesti ole tarkoitus tehdä lajista kiinnostavampi yleisölle ja sponsoreille tässä laman keskellä ja rahoitusvirtojen tyrehdyttyä? Miten se parhaiten tapahtuu juuri tämänhetkisen, urheilullisesti varsin tasaisen tilanteen huomioonottaen? Jotain on kuitenkin tehtävä. Mitä muuten itse ehdottaisit?
No itte oisin ottanut tuon uuden pistelaskun tälle kaudelle käyttöön kun sellaista yhtä ylivoimaista kuskia ei taas ole. Toisaalta on vähän typerää muuttaa pistelaskujärjestelmää aina sen mukaan, mutta sörkitäänhän noita sääntöjä muutenkin jatkuvasti joka kaudelle.

Itse muuten tykkäsin katsojana tuota nykyistä aika-ajosysteemiä enemmän siitä, että jokainen kuski ajaa vuorollaan yksin oman aika-ajokierroksen ja kahden aika-ajon keskiarvo määrää starttipaikan. Mutta ilmeisesti siitä ei kovin moni muu digannut.

Lähetetty: 21.03.2009 13:51
Kirjoittaja Ylermi Ylihankala
Nonni, nysse pisteuudistus ilmeisesti lykkääntyy.
http://www.iltalehti.fi/formulat/200903 ... 3_fo.shtml

...tulleeko koskaan voimaan.

Lähetetty: 09.04.2009 11:27
Kirjoittaja Ylermi Ylihankala