EveryWoman kirjoitti:Tai sinä.
Ei, ei ole myöskään siitä. Itse viihdyn hyvin kaikenlaisissa tilanteissa, myös yksin naislauman keskellä. Pointti oli se, että Zeb:in vapautuneisuus miesten läsnäollessa ei tarkoita miesten vapautuneisuutta tämän läsnäollessa.
Puhu vain omasta puolestasi. Tiedän kasoittain miehiä, joiden mielestä moinen kertoo silkasta itseluottamuksen puutteesta, ja jotka pitävät sekaseuraa koostumukseltaan mukavimpana.
Se voi toki olla itseluottamuksen puutettakin. Syitä en osaa sanoa, voin vain jakaa havaintojani ilmiöstä. En siis puhu subjektiivisesta sisäisestä kokemuksestani vaan tempiirisistä havainnoista.
EveryWoman kirjoitti:Jaa nyt sentään rajasit
homomiehet väittämäsi ulkopuolelle?

Minulla ei ole kokemuksia homoseksuaalien miesten ryhmädynamiikan muutoksista, siksi en voi lausua siitä mitään. Tuntemieni homoseksuaalisten ihmisten kertoman perusteella voisin arvioida, että homomiehiä naisten läsnäolo keskimäärin häiritsee vähemmän.
EveryWoman kirjoitti:Kuinkas paljon itselläsi on kokemusta tyttöjen illoista?
Ei lainkaan, vain kertomusmuotoista. Olen kuitenkin keskustellut asiasta monen naisen kanssa. En ole esittänytkään tyttöjen iltoja koskien mitään muita kuin olettamia muodossa "ymmärtääkseni" koska en voi pitää sitä mitenkään varmapohjaisena tietona, vain minulle kerrottuna.
EveryWoman kirjoitti:Oikeesti: Väitän että tässäkin persoonallisuus merkkaa sukupuolta enemmän. Olen osallistunut sellaisiin tyttöjen iltoihin, jotka epäilemättä olisivat olleet erilaisia jos miehiä olisi ollut läsnä, ja sellaisiin joissa miehiä olisi yhtä hyvin voinut olla läsnä. Pidän ilman muuta enemmän jälkimmäisistä. Edelliset tuppaavat kokemukseni perusteella kärjistymään noloon ja naurettavaan stereotypiapohjaiseen itsepetokseen ja aina yhtä ärsyttävän sukupuolen mukaan ohjautuvan "solidaarisuuden" manifestaatioon. Ymmärrettävistä syistä tällaista kehtaa harjoittaa vain silloin kun toisen sukupuolen edustajia ei ole paikalla.
Varmaankin persoonallisuus merkitsee enemmän, mutta kokoontuvassa joukossa on väkisinkin usein erityyppisiä persoonallisuuksia. Ymmärrät itse miesystäväsi ystäväjoukon tarpeet, onko kyse vain kaikkiea heitä sattumalta koskevasta persoonallisuuksien viasta tai puutteesta vai voisiko se olla sukupuolikysymys nimenomaan ryhmätason kysymyksenä? Ryhmädynamiikastahan minä olen koko ajan puhunut, en yksilötason kokemuksista, joita on varmasti laidasta laitaan.
EveryWoman kirjoitti:Mieheni kertoman mukaan hänen kaveriporukassaan taas on kyse enemmän a) miehiä kiinnostaviin aiheisiin paneutumisesta (autot, tekniikka jne.) ja b) naisiin liittyvästä keskustelusta, jossa miehet paljastavat omaa heikkouttaan. Ensin mainittua tulisi kuulemma automaattisesti rajoitettua naisen ollessa paikalla, koska miehet haluaisivat kohteliaisuussyistä käsitellä mieluummin aiheita jotka kiinnostavat kaikkia tasapuolisesti(/-semmin). Jälkimmäiseen taas moni ei naisen seurassa uskaltautuisi, ihan vain yleisinhimillisestä halusta salailla omaa heikkouttaan.
Eivätkö molemmat kohdat ole juuri sitä ryhmädynamiikan muutosta mitä tarkoitin? Puheenaiheet rajautuvat, sensuuri ja sordiino iskee päälle. Se mikä äsken oli itsetunnon heikkoutta, on nyt yleisinhimillistä halua joka on miesystäväsi ystäville ymmärrettävää?
EveryWoman kirjoitti:Kunhan lakkaat yleistämästä tyyliin Miesten iltoja haluamattomat ovat homoja, kaikki on hyvin.
Kun lakkaat lukemasta tekstejäni siten, että ne sisältävät rivien välissä jotain mitä siellä ei lue, kaikki on vielä paremmin