slerghma kirjoitti:EveryWoman kirjoitti:...
Heijaa. Löysin yhtenevyyksiä (itse asiassa koko juttu tavallaan menee samaa rataa jokaista lausetta myöten) neljän kuukauden takaiseen lyhytkestoiseen juttuuni (en sano seurusteluksi, koska sitä se ei koskaan kenenkään puolesta ollut), josta olen repinyt toistaiseksi ihan kiitettävät identiteettikriisit. Ainoana erona sukupuolien reversointi ja se, että ikää on/oli molemmilla noin pari kämmentä. Miksi tämä piti todeta? Jaa. Ehkä haen sympatiapisteitä.
Kas, kohtalotoveri!
Jos sinun juttusi oli lyhytkestoinen, pääset ehkä sen yli nopeammin kuin minä pääsin tuosta. Mietin eron jälkeen ihan niin kuin moni muukin vastaavassa tilanteessa, kauankohan mahtaa kestää että se kaveri muuttuu minulle yhdentekeväksi. Siihen meni puolitoista vuotta, eli 1,5 kertaa seurusteluaika. Vielä vuoden kuluttua suhteen loppumisesta olin tilassa, jossa yritin kieltää tyyppiä tulemasta kanssani samaan lukioon (:D) ja siinä epäonnistuttuani harkitsin itse vakavasti toiselle paikkakunnalle muuttamista lukio-opintoja varten. Samaan paikkaan kuitenkin päädyimme, mikä oli jälkikäteen ajateltuna hyvä juttu, sillä ensimmäisen lukiovuoden aikana (etenkin kun hän alkoi seurustella erään friikin muijan kanssa) vasta aloin tajuta millainen ihminen hän oikeasti oli (ei siis mikään paska tyyppi, vaan ihan mukava ja hieno ihminen, mutta minulle varsin sopimaton). Lukion jatkuttua puolisen vuotta kiitin jo onneani siitä, että suhde oli loppunut. Uskon kyllä edelleen, että sama prosessi olisi tapahtunut nopeammin, jos tyyppi olisi suostunut keskustelemaan asioista kanssani avoimesti heti eron jälkeen.
Huomattuani miten täyttä ja hienoa elämäni oli ilman kumppaniakin, päätin olla enää ikinä seurustelematta.

Arvelin, etteivät parisuhteet sopisi minulle, kompromissihaluttomalle hedonistille - autuaan tietämättömänä siitä että maailmassa on sellaisiakin ihmisiä joiden kanssa voin elää parisuhteessa ilman kompromisseja kummankaan puolelta.
Vaikka ehkä oletkin tuskissasi tällä hetkellä, muista että se menee ohi vaikka juuri nyt ei siltä tuntuisikaan.