Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Lolita kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:(Toim.Huom: Kuilutus on sanallinen kuristusote, niskalenkki ja KO samassa paketissa. Juontaa nimensä Stealth Unit palstalta, jossa eräs hahmo nimeltä Kuilu on kunnostautunut kirjoittamaan sivujen mittaisia vastineita muutaman rivin posteihin. Tämä johtaa vastaväittäjän ahdistumiseen, ja keskustelun tuhoutumiseen kun toisten viestit hukkuu Kuilun kilometrien postauksien alle. Hence: tämä keskustelu on kuilutettu.)
Eikö Kitinässä vastaava ole EWäytystä?
:)
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Lolita kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:(Toim.Huom: Kuilutus on sanallinen kuristusote, niskalenkki ja KO samassa paketissa. Juontaa nimensä Stealth Unit palstalta, jossa eräs hahmo nimeltä Kuilu on kunnostautunut kirjoittamaan sivujen mittaisia vastineita muutaman rivin posteihin. Tämä johtaa vastaväittäjän ahdistumiseen, ja keskustelun tuhoutumiseen kun toisten viestit hukkuu Kuilun kilometrien postauksien alle. Hence: tämä keskustelu on kuilutettu.)
Eikö Kitinässä vastaava ole EWäytystä?
Itseasiassa, kyllä, aika vastaavaa EWäytys on, mutta kuilutus on vielä raastavampi ja ahdistvampi kokemus, se mies repii postaukset auki sana kerrallaan parhaillaan. On EW hyvä, mutta ei se vielä Kuilu ole.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

Haemaeraemies kirjoitti: Joo, huima kyll torpedoi hienon kuilutuksen.
Jep.

Mä en halunnut nähdä sitä liikenneonnettomuutta, vaan yritin säästää meitä kaikkia.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

huima kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti: Joo, huima kyll torpedoi hienon kuilutuksen.
Jep.

Mä en halunnut nähdä sitä liikenneonnettomuutta, vaan yritin säästää meitä kaikkia.
Oon iso poika jo, ei sun tarvi mua suojella. Enköhän kesta Manalan rinnantakomiset ja besserwisseilyt ihan yksinkin :)

Kaunis ajatus silti.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Koostetaan pieni tietoisku Move vs Kinect vs Wii - tilanteesta.

Video Camera

Kinect
The camera is key to Kinect as it’s the fundemental of how the whole system works. The Kinect bar has an array of three of them lined up which are able to track a staggering 48 skeletal points of the human body, meaning that it can sense motion down to the level of individual finger movements.

It can track four users at the same time, it includes face recognition software, runs at 30fps and can be used for video chats over the internet with other Xbox users as well as those on Windows Live on their PCs too.

Move
The PlayStation Move controller relies on working in tandem with the PlayStation Eye USB camera in order to provide tight gesture tracking and control. There’s just the one lens running at 120fps at a resolution of 320x240px or 60fps at 640x480px but you can still capture video and stills as well as edit what you store as well.

Wii
No video element to the Wii at all, so you’ll get no video chats and no image capturing either.


Voice Control

Kinect
Details on how it works and how many audio sensors there are, are light but, yes, there is full voice control with Kinect for in-game and menus and, of course, the microphone system can be used in the video chat as well.

Move
The PlayStation Eye accessory that’s needed to make the system work has a four-way microphone array that’s able to ignore background noise and focus in on speech as well as cancel out the effects of echoes. It claims voice recognition but whether that’s at the level of detail of specific individuals is not known yet. What Sony has said is that you can hold conversations with up to 6 people at the same time – presuming that you actually have that many friends, of course.

Wii
Talk all you like but the Wii isn’t going to listen. You can, of course, buy a microphone for specific voice games but neither the Wiimote nor the machine itself have any built-in.

Controllers

Kinect
There are no controllers needed for Kinect, or rather, the only controller you need is you. That’s the magic of it. If you want to drive a car, you put your hands on an imaginary steering wheel. You want to shoot a gun, you make like you used to with your finger when you were in the playground. You want to do the Funky Chicken…you get the point.

Of course, that does mean that you actually need to run furiously up and down on the spot in athletics games. Have fun with that.

Move
The PlayStation Move controller is more an evolution of the Wiimote than something entirely ground-breaking in its own right but that’s no reason not to be impressed. Looking rather like a toy microphone or baton for guiding aeroplanes, it consists of a grip with the four PlayStation buttons, a single Move button, a trigger button, vibration feedback, and an LED sphere, the top of which you can change the colour.

The exact size and lighting of the sphere is known by the PlayStation Eye and so the machine can easily track the position of the controller with high levels of accuracy and low latency. The Move itself contains two three-axis motion sensors – one an accelerometer for speed of movement analysis and the other a rate sensor for gyroscopic measurements – as well as a magnetometer for a reading of your position relative to the surface of the Earth.

It runs on a Li-ion battery which you can charge by a USB cable connected to the main machine and it sends its sensory input to the console over Bluetooth. You can connect four Move controllers to any one PS3 at a time.

As with the Wii, there is a supplementary controller for the off-hand known as the Navigation controller. There’s no glowing orb on top but there’s both a d-pad and analogue stick added as well as the X and O PS buttons and the L1 and L2 triggers too.

Wii
The Wii Remote has two-axis motion detection and a gyroscope for picking up rotational movement. It connects to the main box via Bluetooth and requires AA batteries to keep it running. For the non-motion games, it also has a full Nintendo d-pad controller and buttons on each one and you can extend the functionality with the Nunchuk which adds an analogue joystick and off-hand motion sensor.

Koko juttu: http://thetechjournal.com/electronics/g ... -wii.xhtml
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Manaaja kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Voisitko Dave pitää pienen esitelmän myös sitä PS Movesta ja sen eroista Kinetikkiin verrattuna?
En tunne asiaa.
Eikö olisi koleaa tuntea?
Nyt kun pikaisesti katsoin, niin PS Move vaatii tuon hieromasauvan ja ei voi paikantaa muuta kuin sen. Voi toki käytännössä olla, että PS paikantaa tuon ohjaimen hyvin tarkasti, mutta sehän on taas ihan eri juttu, kuin mallintaa koko pelaaja ja itseasiassa 4 pelaajaa samaan aikaan.

Eli ainakin paperilla XBOXin juttu on parempi.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mutta kaikki on kakkaa kunnes on aikuisen oikeasti hyviä sovelluksiakin.

Eli ei ole Tac-2:n voittanutta vielä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

Ja ainoa johon noista on olemassa vielä oikeasti otimivia ja hauskoja pelejä, joita pelata ystävien kanssa on Wii.

Ajan kanssa tilanne toki muuttuu, mutta housujen kastelu Moven tai Kineticin takia ennen kuin niille on mitään todella hyviä titlejä olemassa on tylsää. Toki paremmat speksit voivat edesauttaa sen ekosysteemin syntymiseen, mutta maailma ei aina toimi niin - ja sitten harmittaa, jos on käyttämätöntä rautaa ihan turhaan hankittuna.

Ja juu. Epäilykset ovat kovat Kineticin toimivuuteen vielä kohtuulliseen aikaan.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

huima kirjoitti: Ja juu. Epäilykset ovat kovat Kineticin toimivuuteen vielä kohtuulliseen aikaan.
Oletko demonnut mitään sillä? Itse olen kuullut todella ylistäviä arvosteluja tuntumasta, vaikka lanseerauspelit ovat mitä ovat.

No, jos muistellaan Wii:n lanseerausta, mikäs siinä oli se teh game: Wii sports, joka ei ollut mitenkään erityinen. Veikkaisin että aika samaa tasoa noiden Kineticin lanseeraushommien suhteen.

Se tanssipeli ja jumppaurheiluhässäkkä kuulemma toimii oikeasit hyvin. Plus liikkuminen ja käyttiksen hallinta eleillä wörkkii, kuten myös konsoliin kirjautuminen naaman avulla, eli istumalla masiinan eteen.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

Haemaeraemies kirjoitti:Oletko demonnut mitään sillä? Itse olen kuullut todella ylistäviä arvosteluja tuntumasta, vaikka lanseerauspelit ovat mitä ovat.
En.

Mutta minusta Nintendolla on parempi trackrecord pelien suhteen.

Microsoft voi todella positiivisesti yllättää tässä, en sitä kiellä - mutta en ole ladannut itse mitään odotuksia Kineticin suhteen, vaan annan sen rauhassa todistaa itse itsensä markkinoilla - ennen kuin alan kiinnostumaan siitä.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

huima kirjoitti: Mutta minusta Nintendolla on parempi trackrecord pelien suhteen.
Wow, tää osoittaa että kuinka erillaisia ihmiset oikeasti on. Mun mielestä Nintendon ehdottomasit suurin heikkous Wiissä on pelitarjonta, joka kaikki tuntuu olevan karkinväristä tasohyppelyä, tai parilla eurolla portattua räiskintää toisilta alustoilta.

Onhan siellä Metroidit, Linkit, monet erit Super Mariot jne, mutta jotekin tuntuu että se ultimate päräytys on jäänyt uupumaan. Paljon ihan jeppis-kamaa muttei sellaista mindbloweria.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Shootemuppien pelailu voisi olla hauskempaa liikeohjain + "valopistooli" -yhdistelmällä. Ainakin pelihalleissa hupaisampaa. Luulisi sellaisesta saava guitar heron kaltaisen hittisydeemin jos olisi pelitukea. Replikat aseista ja lapset ja lapsenmieliset miehet - fail on mahdoton.

En tunne erityistä mielenkiintoa hyppiä ja keikkua pelivehkeen edessä, koko homman ideahan on se että istutaan sohvalla, jauhetaan paskaa ja otetaan säännöllisesti hörppy kaljasta. Rutinoitunut pro evolution soccerin pelaaja voi tehdä samaan aikaan kassin kun avaa uuden kaljan.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

Haemaeraemies kirjoitti:Wow, tää osoittaa että kuinka erillaisia ihmiset oikeasti on. Mun mielestä Nintendon ehdottomasit suurin heikkous Wiissä on pelitarjonta, joka kaikki tuntuu olevan karkinväristä tasohyppelyä, tai parilla eurolla portattua räiskintää toisilta alustoilta.

Onhan siellä Metroidit, Linkit, monet erit Super Mariot jne, mutta jotekin tuntuu että se ultimate päräytys on jäänyt uupumaan. Paljon ihan jeppis-kamaa muttei sellaista mindbloweria.
Joo, mutta pelitarpeet ja tilanteetkin on erilaisia.

Wiitä on nyt pelattu naisystävien kanssa porukalla osana illanviettoa, sen sijaan että äijien kesken tai yksin tahkottaisiin pimeässä olohuoneessa hien hajuisena jotain ultimate seikkailua tai tappomeininkiä läpi.

Valitsen Wiin minä päivänä tahansa.

Casual gaming olohuoneessa. Nice!
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Haemaeraemies kirjoitti:Paljon ihan jeppis-kamaa muttei sellaista mindbloweria.
Mario Kart tuntuu räjäyttäneen useamman tuntemani tajunnan ihan kokonaan.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

So Hard kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:Paljon ihan jeppis-kamaa muttei sellaista mindbloweria.
Mario Kart tuntuu räjäyttäneen useamman tuntemani tajunnan ihan kokonaan.
Word.

Koko tunneskaala käytössä, kun sitä peliä pelaa.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Tietenkään ei ole järkeä lähteä mallintamaan 130%:sti sellaisten pelien fyysistä kokemusta, joita voi pelata oikeastikin. Jos haluaa mahdollisimman realistista jalkapalloa, niin menee sitten pelaamaan jalkapalloa.

Mutta irl on vaikea päästä valomiekkailemaan tai ampumaan natseja.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

So Hard kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:Paljon ihan jeppis-kamaa muttei sellaista mindbloweria.
Mario Kart tuntuu räjäyttäneen useamman tuntemani tajunnan ihan kokonaan.
Puhuks sä siit wanhasta Mario Cart:sta vai Wiin versiosta? Mä en onnistunut löytään sitä tajuttoman siistiä fiilistä ja kisailun tunnelmaa joka oli siin vanhassa tuosta uudesta.

Mutta se ei tarkoita ette ei olisi pirun kova peli, tosi moni kaveri pärähtänyt ihan täysin tuohon ja pariin muuhun Marioon. Eli tässäkin epätykkäämisessä vika varmaan jälleen in my head.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

huima kirjoitti:
Wiitä on nyt pelattu naisystävien kanssa porukalla osana illanviettoa!
Tää on joko heteromiehen fantasia tai sitten so gay.
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Haemaeraemies kirjoitti:Eli tässäkin epätykkäämisessä vika varmaan jälleen in my head.
No siis ei se Kart Wii munkaan tajuntaa räjäyttänyt, mutta kyllä se silti ihan hauska peli on.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

So Hard kirjoitti:Shootemuppien pelailu voisi olla hauskempaa liikeohjain + "valopistooli" -yhdistelmällä.
Tätäpä just Movelta eniten odotan. Resident Evilistä tulikin jo Move-versio, mutta se oli onnistuttu käsittämättömästi ryssimään täysin. Shoot-demo siis ainoa oikea kokemus tuosta pyssyttelykäytössä, mutta tarkalta ja hyvältä tekniikka vaikuttaisi ihan "totisempaankin" räiskyttelyyn.
Pröötprööt
Avatar
Cavallo
Elämätön Kitisijä
Viestit: 354
Liittynyt: 24.06.2010 19:45

Viesti Kirjoittaja Cavallo »

Assassin's Creed 2. Netissä myivät alta kympin. Visuaalisesti hieno peli, jota en jaksanut opetella pelaamaan.

Onneksi on poika siinä iässä, että isän ei tarvitse muuta kuin ostaa peli ja katsella pojan olkapään yli realistista grafiikkaa. Ja tietysti ajoittain kunnon isä kannustaa poikaansa huutamalla rytmikkäästi, että TAPA-TAPA-TAPA!
Kyllä isä-poika suhde on kaunis asia. :h:
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Cavallo kirjoitti:Assassin's Creed 2. Netissä myivät alta kympin. Visuaalisesti hieno peli, jota en jaksanut opetella pelaamaan.

Onneksi on poika siinä iässä, että isän ei tarvitse muuta kuin ostaa peli ja katsella pojan olkapään yli realistista grafiikkaa. Ja tietysti ajoittain kunnon isä kannustaa poikaansa huutamalla rytmikkäästi, että TAPA-TAPA-TAPA!
Kyllä isä-poika suhde on kaunis asia. :h:
Minkä ikäinen sun poika on? Mulla on 12 ja poika ei anna mun pelata, kun pelaan sen tilastot :)

Edit: pilaan pojan tilastot
Viimeksi muokannut NuoriD, 16.11.2010 13:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Cavallo
Elämätön Kitisijä
Viestit: 354
Liittynyt: 24.06.2010 19:45

Viesti Kirjoittaja Cavallo »

NuoriD kirjoitti:Minkä ikäinen sun poika on? Mulla on 12 ja poika ei anna mun pelata, kun pelaan sen tilastot :)
Mun poika on vasta 10, mutta meillä on selvästi meneillään sukupolvenvaihdos pelirintamalla.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

Aistittavissa että Cavallon kotona on true gamer ja NuoriD:n jälkikasvu on peleissä tohvukka, kun ei kerran pysty isän scoreja ylittämään.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

huima kirjoitti:Aistittavissa että Cavallon kotona on true gamer ja NuoriD:n jälkikasvu on peleissä tohvukka, kun ei kerran pysty isän scoreja ylittämään.
Ah. Nyt tuli paha typo. Siis PILAAN pojan tilastot. En mä tietenkään pärjää sille ollenkaan. Jos ollaan COD:a one on one niin yleensä häviän jotain 7-1.
Vastaa Viestiin