Typerimmät uutiset

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja huima »

NuoriDaavid kirjoitti: Miten niin? Menestyvä dynaaminen tietokonemies tulee manikyyriin, katseet kohtaavat, vaahtokylpy kuohuu ja samppanja kuplii. Junous pox zäp.
I was just doing research.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Eihän kukaan kysy energiatekniikan professorilta nykymusiikin tilasta.
No just HS-raatihan kysyy: http://www.hs.fi/juttusarja/hsraati/art ... 5262106871

Tai no, ei siellä ehkä just energiatekniikan professoria ollut, mutta muita aika kaukana diplomisellistin osaamisalueesta taapertavia hahmoja.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Eihän kukaan kysy energiatekniikan professorilta nykymusiikin tilasta.
No just HS-raatihan kysyy: http://www.hs.fi/juttusarja/hsraati/art ... 5262106871

Tai no, ei siellä ehkä just energiatekniikan professoria ollut, mutta muita aika kaukana diplomisellistin osaamisalueesta taapertavia hahmoja.
Okei. Hesari on tasapuolisen tyhmä. Mun mielestäni energiatekniikan professorilta ei kannata kysyä maan suurimpaan päivälehteen mielipidettä sellokilpailusta eikä diplomisellistä puolestaan energiaratkaisuista.

Mutta toki Hesarin tilaaminen ja lukeminen on aivan vapaaehtoista.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Eihän kukaan kysy energiatekniikan professorilta nykymusiikin tilasta.
No just HS-raatihan kysyy: http://www.hs.fi/juttusarja/hsraati/art ... 5262106871

Tai no, ei siellä ehkä just energiatekniikan professoria ollut, mutta muita aika kaukana diplomisellistin osaamisalueesta taapertavia hahmoja.
Okei. Hesari on tasapuolisen tyhmä. Mun mielestäni energiatekniikan professorilta ei kannata kysyä maan suurimpaan päivälehteen mielipidettä sellokilpailusta eikä diplomisellistä puolestaan energiaratkaisuista.

Mutta toki Hesarin tilaaminen ja lukeminen on aivan vapaaehtoista.
Voisihan sitä kenties ajatella, että energiatekniikan professorin mielipide - ja erityisesti sen perustelu - sellokilpailujen luonteesta voi olla kovin mielenkiintoinen, vaikka ei opettaisi lukijalle varsinaisesti mitään itse sellokilpailusta. Vastaavasti, opettaahan se mahdollisesti ymmärtämään lisää maailmasta ja sen toiminnasta, kun lukee, miltä kannalta kansalainen diplomisellisti arvioi energiapolitiikkaa. Sanomalehden funktio voi olla muutakin kuin puhdasta tiedonvälitystä, ainakin kriittis-konstruktiiviselle lukijalle, joka ei vain odota päätänsä täytettävän uusilla, politbyroon oikeaoppisiksi vahvistamilla tiedoilla vaan on pikemminkin valmis arvioimaan itse lukemansa merkitystä. Ja kyllähän sanomalehteen mahtuu erilaisia juttuja: kannassasi uhkaa kuulua vakava näkemys siitä, että ennen kuin sotaveteraanien asiat on saatu kuntoon, ei sanomalehtien pidä muusta kirjoittaman!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Mua ei henk. koht. kiinnosta, mitä mieltä energiatekniikan professori on sellon soitosta tai diplomisellisti uudesta ydinvoimalasta.

Ns. kansan syvien rivien tuntoja olen kyllä kiinnostunut seuraamaan laajemmalla tieteellisellä otannalla selvitettynä. Luen kyllä, mitä mielipidetiedustelu sanoo uuden ydinvoimalan tai kehitysavun suosiosta. Yksilötapauksessa mua ei kiinnosta, mitä mieltä ihmiset ovat asioista, joista eivät ymmärrä mitään.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:^Mua ei henk. koht. kiinnosta, mitä mieltä energiatekniikan professori on sellon soitosta tai diplomisellisti uudesta ydinvoimalasta.

Ns. kansan syvien rivien tuntoja olen kyllä kiinnostunut seuraamaan laajemmalla tieteellisellä otannalla selvitettynä. Luen kyllä, mitä mielipidetiedustelu sanoo uuden ydinvoimalan tai kehitysavun suosiosta. Yksilötapauksessa mua ei kiinnosta, mitä mieltä ihmiset ovat asioista, joista eivät ymmärrä mitään.
Kuten aina, me ollaan jo käyty tämä keskustelu: https://kitina.net/viewtopic.php?f=12&t ... ti#p626554
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Joo.

Mutta ehkä olen jotenkin viallinen, koska toisten ihmisten yksilötason mielipiteet asioista, joista he eivät todennäköisesti tiedä mua enempää, eivät kiinnosta.

Kuten sanoin, mua kyllä kiinnostaa laajempi otanta mielipiteistä, koska sillä on merkitystä. Yksittäisen taviksen mielipiteellä ei ole merkitystä.

Jos Jyrki Katainen sanoo, että kehitysapua pitää alentaa, sillä on merkitystä. Jos Tane Roskapankissa sanoo saman, sillä ei ole. Jos oikein painotettu gallup sanoo, että 95% vastaajista on sitä mieltä, että kehitysapua pitää alentaa, silläkin on merkitystä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:^Mua ei henk. koht. kiinnosta, mitä mieltä energiatekniikan professori on sellon soitosta tai diplomisellisti uudesta ydinvoimalasta.

Ns. kansan syvien rivien tuntoja olen kyllä kiinnostunut seuraamaan laajemmalla tieteellisellä otannalla selvitettynä. Luen kyllä, mitä mielipidetiedustelu sanoo uuden ydinvoimalan tai kehitysavun suosiosta. Yksilötapauksessa mua ei kiinnosta, mitä mieltä ihmiset ovat asioista, joista eivät ymmärrä mitään.
Samis. Tai ei meikäläistä kiinnosta kyllä noissa asioissa katainen tai 'mun mielestä muiden pitää elää näin'-tyylinen galluppikaan. Jos ihmiset kertovat itsestään, niin tuollaiset tilastot voivat olla kiinnostavia.

Kehitysapu pitäisi lopettaa ja ydinvoima vapauttaa. Yksilöt voivat sen jälkeen ihan vapaasti omilla rahoillaan avustaa kehitysmaita ja päättää ostavatko halpaa ydinsähköä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:^Joo.

Mutta ehkä olen jotenkin viallinen, koska toisten ihmisten yksilötason mielipiteet asioista, joista he eivät todennäköisesti tiedä mua enempää, eivät kiinnosta.

Kuten sanoin, mua kyllä kiinnostaa laajempi otanta mielipiteistä, koska sillä on merkitystä. Yksittäisen taviksen mielipiteellä ei ole merkitystä.

Jos Jyrki Katainen sanoo, että kehitysapua pitää alentaa, sillä on merkitystä. Jos Tane Roskapankissa sanoo saman, sillä ei ole. Jos oikein painotettu gallup sanoo, että 95% vastaajista on sitä mieltä, että kehitysapua pitää alentaa, silläkin on merkitystä.
Mä en oikein saa kiinni tästä. Meillä on jotenkin kovin erilainen tiedonintressi tässä. Mun mielestä on ilmiselvää, että en odota HS-raadin opettavan minulle, mitä jossain asiassa tulisi tehdä tai mitä siitä asiasta tulisi ajatella. Sen sijaan minusta on ilmeisen kiinnostavaa, miten jollain (huonolla) metodilla valittujen maamme eturivin ajattelijoiden tai vaikuttajien mielipiteet jakautuvat vähän joka-asiassa. Lisäksi melkein aina itse mielipidettä kiinnostavampi on mielipiteen perustelu. On kiinnostavaa nähdä, millä tasolla erilaisten silmäätekevien mielipiteenmuodostus liikkuu. On myös jossain mielessä kiehtovaa nähdä, miten moni tällainen silmäätekevä ei omahyväisyydessään malta olla vastaamatta kysymyksiin jyrkästikin, vaikka selvästi eivät osaa ottaa koko aihepiiriä kognitiivisesti haltuun.

Kitinä-disclaimer: HS-raati ei ole kovin hyvin toteutettu juttusarja eikä ole kovin kiinnostava tai merkittävä. Vähän kuitenkin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^joo-o. Asioiden kiinnostavuus on itsessään kiinnostava kysymys (yo dawg). Mä olen kiinnostunut monista asioista, joilla ei ole mulla mitään merkitystä. Olen esim. viimeaikoina lueskellut Yhdysvaltojen raskaista pommikoneista toisen maailmansodan jälkeen ja kosmologia on kiinnostanut aina. Eli sikäli edellä oleva perusteluni, että en ole kiinnostunut yksittäisten ei-asiantuntijoiden mielipiteistä, koska niillä ei ole merkitystä, ei oikein toimi.

Ehkäpä parempi perustelu on, että ihmiset eivät kovin paljoa kiinnosta mua. En kuitenkaan ota esiin mitään Rollo Tomasi -korttia.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja exsu »

http://www.aamulehti.fi/Ulkomaat/119484 ... kkaus.html

Ei jumalauta mitä touhua. "Ei ole tietoa noudattivatko vanhemmat diettiohjeita". No eiköhän se tieto siinä lapsessa näy. Tuon ikäinen ei tee itse valintoja ruokavalionsa suhteen sen paremmin kaupassa kuin kotonakaan. Tai jos tekee, niin jotain on todella pahasti pielessä.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

NuoriDaavid kirjoitti:http://m.taloussanomat.fi/?page=showSin ... =201310861

Voiko insinööri olla kaunis :)
Taas harhaanjohtavaa mainontaa?

Kuva
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Munatonta touhua, sano. *rumpusoolo*

http://www.hs.fi/urheilu/Italialaisjuok ... 0081456368
Came here for school, graduated to the high life
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^

"Italialaisjuoksija kärähti tekopeniksen käytöstä dopingtestissä"

Urheilusta kiinnostuneena klikkasin otsikkoa, mutta innostus lässähti kun tämä Devis Licciardi olikin mies.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja exPertti »

sivustahuutaja kirjoitti:Urheilusta kiinnostuneena klikkasin otsikkoa, mutta innostus lässähti kun tämä Devis Licciardi olikin mies.
No, ehkä se ei vaan ollut sinun pala kakkua. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kärsikö mies peniskateudesta?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NuoriDaavid kirjoitti:Kärsikö mies peniskateudesta?
Ehkä vaan ns. Kaisa Varis-syndroomasta.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

http://www.hs.fi/kaupunki/Ven%C3%A4j%C3 ... -art-top-4

Helsinki haluaa irtisanoa ystävyyskaupunkisuhteen Pietarin kanssa, vaikka Pietari ei ole Helsingin ystävyyskaupunki.

Ilmoitan täten julkisesti, että lopetan suhteeni Megan Foxin kanssa!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NuoriDaavid kirjoitti:Ilmoitan täten julkisesti, että lopetan suhteeni Megan Foxin kanssa!
Pysyttekö ystävinä sen jälkeen? :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Ilmoitan täten julkisesti, että lopetan suhteeni Megan Foxin kanssa!
Pysyttekö ystävinä sen jälkeen? :)
Olen vanhanaikainen ja uskon ikuiseen vihaan eron jälkeen.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Menee kategoriaan typerimmät otsikot

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288604685816.html
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Koskan tämän jutun lukeminen vei ainakin 20 sekuntia elämästäni, laitan vahingon kiertoon

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013093 ... 7_uu.shtml
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Tiedonjulkistamisen valtionpalkinto odottaa

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288604762248.html
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Vastaa Viestiin