Sivu 29/124

Lähetetty: 09.04.2009 15:24
Kirjoittaja Onslow
Monsieur Manala kirjoitti: No, kieltämättä noi Taunus-PSA -jutut vaikuttaa yhä edelleen aika epätoivoisilta. :D
Nääh, se oli kuitti vaan sun taannoisista huihai-kettuiluistasi.

Tottapuhuen kyllä mulle sun Jagges kelpaisi heti. Ajaisin sen näet välittömästi ME-autoon ja vaihtaisin sillä uuden SantaFe:n 8)

Arkistojen penkominen on pertsan ja hemulin hommaa. Mä en piittaa.

Lähetetty: 09.04.2009 16:26
Kirjoittaja JoeB
Kävimpäs viikonloppuna vilkaisemassa uutta Golf plussaa, oikein mukavan tuntuinen auto ja tarpeeksi tilava perhettäkin ajatellen (sitten joskus tulevaisuudessa) ainoa huono puoli oli hinta, joka oli 30k kohtuullisesti varustettuna, eikä paljon alle olisi jäänyt vaikka turhat kilkkeet (mm park.assist) olisi jättänyt pois.
Otten huomioon senkin miten vähän olisivat vanhasta maksaneet (about 70% on kuulemma kolmessa vuodessa vanhan arvo pudonnut) niin ei tullut kauppoja. Kyllä sitä tuolla erotuksella tulee vanhalla useamman vuoden vielä ajeltua.

Autohan on huono sijoitus mutta ei nyt sentään noin huono luulisi olevan. Oman merkin myyjän mukaan vaihto uuteen melkein vastaavaan olisi syönyt vain vähän päälle 50% ostohinnasta mutta en taida haluta heidän tarjoamaansa autoa kun siitä puuttuu tärkeitä featureita (nimimerkillä automaattiloota olis jees seuraavaan autoon).

Lähetetty: 14.04.2009 11:31
Kirjoittaja Bluntly
Kyllä tuo Insignia sports tourer kiinnostaisi kohtuullisesti. Jos se kestäisi yhtä hyvin kuin nykyinen astraali niin se voisi hyvinkin jäädä viimeiseksi kärryksi, ellei sitten loppupeleissä tuli hankittua jotain pippelinpidennysvehjettä jos jostain kumman syystä olisi vielä hengissä.

Kai sitä täytyy alkaa kaivelemaan säästöpossua.

Lähetetty: 14.04.2009 11:34
Kirjoittaja exPertti
Onslow kirjoitti:Arkistojen penkominen on pertsan ja hemulin hommaa. Mä en piittaa.
En tiedä miksi minut mainittiin tässä.

Lähetetty: 14.04.2009 11:58
Kirjoittaja aasi
exPertti kirjoitti:
Onslow kirjoitti:Arkistojen penkominen on pertsan ja hemulin hommaa. Mä en piittaa.
En tiedä miksi minut mainittiin tässä.
Pengo arkistosta.

Lähetetty: 14.04.2009 12:03
Kirjoittaja exPertti
aasi kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
Onslow kirjoitti:Arkistojen penkominen on pertsan ja hemulin hommaa. Mä en piittaa.
En tiedä miksi minut mainittiin tässä.
Pengo arkistosta.
marcher-flèche :)

Lähetetty: 15.04.2009 0:46
Kirjoittaja Monsieur Manala
Vituttaa niinku ihan vitusti se, ettei auton tuulilasinpyyhkimet nouse kuin noin 5cm ilmaan kunnes osuvat konepellin alaetureunaan. Ihan vitun vaikea pestä sieltä alta autoa ja niitä pyyhkimiä siltä alapuolelta. Vittu! Saatanan englantilaiset insinöörit! Ette osaa mitään! Ihan pelottaa se ajatus, että millä helvetillä noi sulat saa vaihdettua tarvittaessa. Manuaali ei ota asiaan mitään kantaa, eikä pyyhkijöitä voi pysäyttää yläasentoonsa.

Lähetetty: 15.04.2009 7:27
Kirjoittaja exPertti
Monsieur Manala kirjoitti:Vituttaa niinku ihan vitusti se, ettei auton tuulilasinpyyhkimet nouse kuin noin 5cm ilmaan kunnes osuvat konepellin alaetureunaan. Ihan vitun vaikea pestä sieltä alta autoa ja niitä pyyhkimiä siltä alapuolelta. Vittu! Saatanan englantilaiset insinöörit! Ette osaa mitään! Ihan pelottaa se ajatus, että millä helvetillä noi sulat saa vaihdettua tarvittaessa. Manuaali ei ota asiaan mitään kantaa, eikä pyyhkijöitä voi pysäyttää yläasentoonsa.
Huhujen mukaan peugeot 406 tai seiska esitteli tämän kätevyyden. Ilmeisesti skrapaaminenkaan ei ole ihan kevyt juttu.

Tuo on luultavasti vaihdettu kun on huomattu pyyhkimien olevan huonossa kunnossa. :)

Lähetetty: 15.04.2009 10:09
Kirjoittaja Vesper
Ainakin Audissa toimii niin, että auto offille ja liipasee sviippareiden vipstaakkelia hippasen alas --> sviipparit nousee puoliväliin ikkunaa ja avot, ne on helppo nostaa pystyyn.

Lähetetty: 15.04.2009 11:21
Kirjoittaja Monsieur Manala
exPertti kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti:Vituttaa niinku ihan vitusti se, ettei auton tuulilasinpyyhkimet nouse kuin noin 5cm ilmaan kunnes osuvat konepellin alaetureunaan. Ihan vitun vaikea pestä sieltä alta autoa ja niitä pyyhkimiä siltä alapuolelta. Vittu! Saatanan englantilaiset insinöörit! Ette osaa mitään! Ihan pelottaa se ajatus, että millä helvetillä noi sulat saa vaihdettua tarvittaessa. Manuaali ei ota asiaan mitään kantaa, eikä pyyhkijöitä voi pysäyttää yläasentoonsa.
Huhujen mukaan peugeot 406 tai seiska esitteli tämän kätevyyden. Ilmeisesti skrapaaminenkaan ei ole ihan kevyt juttu.

Tuo on luultavasti vaihdettu kun on huomattu pyyhkimien olevan huonossa kunnossa. :)
Skrapaaminen nyt ei oo ongelma kun koko lasi lämpiää, mutta huvittais kyllä pestä autoa myös sieltä kourusta vähän perusteellisemmin. Tota viimeistä lausettasi ja sen asiayhteyttä mihinkään en kyllä ymmärtänyt.

Jaggeforumillakaan kukaan ei tunnu tietävän miten moiset saisi yläasentoonsa (ilmeisesti ei siis lainkaan mahdollista), mutta eipä näytä siltä että tuo ketään muuta kuin minua oikeastaan edes häiritsee, ihme kyllä.

Lähetetty: 15.04.2009 11:24
Kirjoittaja exPertti
Monsieur Manala kirjoitti:Skrapaaminen nyt ei oo ongelma kun koko lasi lämpiää, mutta huvittais kyllä pestä autoa myös sieltä kourusta vähän perusteellisemmin. Tota viimeistä lausettasi ja sen asiayhteyttä mihinkään en kyllä ymmärtänyt.

Jaggeforumillakaan kukaan ei tunnu tietävän miten moiset saisi yläasentoonsa (ilmeisesti ei siis lainkaan mahdollista), mutta eipä näytä siltä että tuo ketään muuta kuin minua oikeastaan edes häiritsee, ihme kyllä.
Viimeisessä lauseessa pohdin, että edellinen omistaja mieluummin vaihtoi sen kuin pyyhkijät. :)

Oletan, että tuossa Vesperin logiikassa voisi ollakin jotakin ideaa (katkaista virrat kun pyyhkijät ovat yläasennossa) ellei sitten Jaggessakin ole sama kuin omassa jossa pyyhkijät tekevät liikkeen loppuun sammutit sitten auton missä kohtaa hyvänsä.

Lähetetty: 15.04.2009 11:25
Kirjoittaja Vesper
Monsieur Manala kirjoitti:Jaggeforumillakaan kukaan ei tunnu tietävän miten moiset saisi yläasentoonsa (ilmeisesti ei siis lainkaan mahdollista), mutta eipä näytä siltä että tuo ketään muuta kuin minua oikeastaan edes häiritsee, ihme kyllä.
Eikö mun kikka muka toimi, hähhähhäh??

Lähetetty: 15.04.2009 11:26
Kirjoittaja exPertti
Vesper kirjoitti:Eikö mun kikka muka toimi, hähhähhäh??
Ainakin omassani ei pysty jättämään pyyhkäisyä kesken vaan pyyhkäisy menee loppuun auton sammuttamisen jälkeenkin.

Lähetetty: 15.04.2009 11:28
Kirjoittaja Vesper
exPertti kirjoitti:Ainakin omassani ei pysty jättämään pyyhkäisyä kesken vaan pyyhkäisy menee loppuun auton sammuttamisen jälkeenkin.
Audissa sviipparit on myös siellä "kotelossa" ja tolla keinolla ne nostetaan siihen puoliväliin, jos haluaa vaikka vaihtaa uudet sulat tai nysvätä niiden kanssa jotain muuta.

Lähetetty: 15.04.2009 11:32
Kirjoittaja Monsieur Manala
exPertti kirjoitti:Viimeisessä lauseessa pohdin, että edellinen omistaja mieluummin vaihtoi sen kuin pyyhkijät. :)
Nääh. Erinomaisessa kunnossa ovat vielä.
Oletan, että tuossa Vesperin logiikassa voisi ollakin jotakin ideaa (katkaista virrat kun pyyhkijät ovat yläasennossa)
Ööh...milläs muulla keinolla kuvittelet niitä ihan ensimmäisenä yritettävän jättää sinne yläasentoon?

Vesper kirjoitti:Eikö mun kikka muka toimi, hähhähhäh??
Eieiei toimi! Oon yrittäny avain virtalukossa off-asennossa ja kokonaan irti lukosta tökkiä viiksestä kertapyyhkäisyjä ja kaikkia muitakin mahdollisia pyyhkäisyjä, mutta ei ne inahdakaan, ennenkuin on virrat käännetty päälle niin että mittariston valoarmeija herää. Ja sen jälkeen kun tökkää kertapyyhkäisyn (tai mitä tahansa muuta), pyyhkijät suorittavat pyyhinnän loppuun asti vaikka repisit avaimen virtalukosta 0.2 sekuntia siitä kun se pyyhin lähtee liikkeelle.

Ainoa keino kai repiä joku sulake irti sopivassa kohtaa. Tai akku. Tai ajaa auto järveen pyyhkijät jatkuvasti viipottaen ja toivoa oikosulkua oikeaan kohtaan sykliä.

Kaikissa aiemmissa autoissani pyyhkijät ovat kyllä jääneet yläasentoonsa virtojen poisottamisen yhteydessä, ja tätä kikkaa olen muuten käyttänyt aina mm. autopesuun ajaessa. Tulee sulatkin pestyä ja harjat pesevät lasin paremmin sulkien lepopaikasta. Suosittelen. :-p

Lähetetty: 15.04.2009 11:36
Kirjoittaja Bluntly
Bluntly kirjoitti:Kyllä tuo Insignia sports tourer kiinnostaisi kohtuullisesti.
Ongelmaksi toki muodostuu ettei tuota saa vihreänä.

Lähetetty: 15.04.2009 12:04
Kirjoittaja Pulkannaru
^
Automaalaamo auttaa ! Värivalikoima lähes rajaton.
Niin, maksaa muutaman tonnin. Jos hinta kauhistuttaa pääset Miranolia sutien halvemmalla

Lähetetty: 15.04.2009 12:10
Kirjoittaja Vesper
exPertti kirjoitti:Oletan, että tuossa Vesperin logiikassa voisi ollakin jotakin ideaa (katkaista virrat kun pyyhkijät ovat yläasennossa)
Anteeks vaan mutta mun logiikka ei kyllä ollut tämä. Väännän nyt vielä rautalangasta (vaikkei Jaggessa toimikaan).

a) Virrat pois autosta
b) Hipaisu pyyhkijöiden viikseen alaspäin
c) Tsädäm, joku insinööri on ollut niin fiksu (ainakin Audi-inssi), että sviipparit nousevat "kotelostaan" noin puoliväliin tuulilasia.

Ei siis todellakaan mitään pyyhkijät päälle ja paniikinomainen virrankatkaisu pyyhkijöiden ollessa sopivalla tasolla. Daah!

Ja Manikselle: jos toi ei toimi, paskan möivät :] Osta Audi!

Lähetetty: 15.04.2009 12:20
Kirjoittaja exPertti
Vesper kirjoitti:Anteeks vaan mutta mun logiikka ei kyllä ollut tämä. Väännän nyt vielä rautalangasta (vaikkei Jaggessa toimikaan).

a) Virrat pois autosta
b) Hipaisu pyyhkijöiden viikseen alaspäin
c) Tsädäm, joku insinööri on ollut niin fiksu (ainakin Audi-inssi), että sviipparit nousevat "kotelostaan" noin puoliväliin tuulilasia.

Ei siis todellakaan mitään pyyhkijät päälle ja paniikinomainen virrankatkaisu pyyhkijöiden ollessa sopivalla tasolla. Daah!
Jaa, että joku oikeasti olisi ajatellut tuota asiaa. Kaikkea sitä näkee kun vanhaksi elää.

Lähetetty: 15.04.2009 12:52
Kirjoittaja Monsieur Manala
Bluntly kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Kyllä tuo Insignia sports tourer kiinnostaisi kohtuullisesti.
Ongelmaksi toki muodostuu ettei tuota saa vihreänä.
Miksi sen täytyy olla vihreä? Jopa minusta - jonka lempiväri on vihreä - se näyttää värinä autossa kamalalta.

Musta toimii farmareissa aina.

Ja audiin en vaihda, ne on kalliita!

Lähetetty: 15.04.2009 13:06
Kirjoittaja Pulkannaru
Monessa Jagessa BRG toimii hyvin, ellei paremmin.

Lähetetty: 15.04.2009 13:12
Kirjoittaja Vesper
Pulkannaru kirjoitti:Monessa Jagessa BRG toimii hyvin, ellei paremmin.
Mutta ei noissa nykymalleissa, sellasissa Lordi Von Kikkelskokkelström-malleissa kyllä.

Edit: XJ-sarja siis, ei ehkä auennut kaikille.

Lähetetty: 15.04.2009 13:14
Kirjoittaja exPertti
Aston Martin in BRG

Menisihän tuokin. Ja perusautokin menisi ns. myrkynvihreänä ei muuten.

Lähetetty: 15.04.2009 13:32
Kirjoittaja Pulkannaru
^
tuo ei taida olla BRG. Ainakaan perinteinen sävy, jota tarkoitin.

Lähetetty: 15.04.2009 13:36
Kirjoittaja Vesper
Pulkannaru kirjoitti:^
tuo ei taida olla BRG. Ainakaan perinteinen sävy, jota tarkoitin.
Ajattelin ihan samaa.