Lähetetty: 23.01.2010 11:30
Apukäynnistyskaapeleilla.RP kirjoitti:Niin, jotta miten saan sen käyntiin?
Kitinää elämästä, ihmisistä ja kaikesta muusta tärkeästä
https://beta.kitina.net/
Apukäynnistyskaapeleilla.RP kirjoitti:Niin, jotta miten saan sen käyntiin?
Laita nuotio öljypohjan alle. Esim pallogrillin puolikas ja grillihiilet käy hyvin. Lainaa vaikka nibalta.RP kirjoitti: Niin, jotta miten saan sen käyntiin?
Näin. Minusta ylipaino ≠ rumuus.Vesper kirjoitti:Piti vaan sanoa että upeita naisia. Kauniskasvoisia ja vartalotkin ylipainosta huolimatta kauniita, eikä mitään löllyviä säkkejä. Ihmettelen, jos joku ei panisi (pl. Tix ja masa).
Käsittääkseni autoa pidetään tolpassa yleensä 30-120 min riippuen lämpötilasta, sen pidemmät lämmittelyt eivät kai juurikaan edistä auton käynnistymistä, riippumatta pakkasesta. Jos ja kun vika on tosiaankin akussa, tolpassa pitäminen ei taida sen toimivuuteen juurikaan vaikuttaa, koska ei siinä ainakaan suoraan akkua lämmitetä, kai?RP kirjoitti:Tarkoitus oli lähteä kaverin kanssa shoppaamaan, mutta automme ei lähde käyntiin. Pakkasta about -35 astetta. Teki tämän jokin aika sitten, korjaantui kun ilmat laantui. Ottaa virtaa, mutta ei starttaa eli akussa vika. Ei siis näemmä hyvässä kunnossa. Tolpassa on pöhöttänyt pari tuntia.
Niin, jotta miten saan sen käyntiin?
Mjoo, ja nyt kun planeetta on peruuttanut ilmaston lämpenemisen, autoihin voisi taas ruveta asentamaan käynnistyskampia, kun akuista hyytyy tehot pakkasella.Frederik Krueger kirjoitti:Eikös entisaikoina ollut tapana ottaa auton akku porstuan puolelle lämpiämään jotta auto käynnistyisi kovalla pakkasella? Eikö sama vinkki tepsi enää nykyautoilla?
Joku magneettisysteemi.annepa kirjoitti:Tai muita ehdotuksia miten sen sormuksen saa sieltä loukusta pois?
Aika harva sormus on sellaista materiaalia, jonka saa ongittua magneetilla.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Joku magneettisysteemi.annepa kirjoitti:Tai muita ehdotuksia miten sen sormuksen saa sieltä loukusta pois?
Ei tuon perusteella mitenkään.Dumis kirjoitti:Nauratti toi vapaudenriisto syytekohta, kuin se on mahdollista?
No niinpä, hauska lukea näitä "uutisia" kun niissä ei kerrota kaikkea.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Ei tuon perusteella mitenkään.Dumis kirjoitti:Nauratti toi vapaudenriisto syytekohta, kuin se on mahdollista?
Sormus on hopeaa. Rautalankakoukku on yks mahollisuus, käyn nyt ensin huomenna ostaan sitä. Seinän sisälle näkee jotenkuten, paikallistin kyllä jo sormuksen. Onpahan ainakin tallessabliss kirjoitti:Aika harva sormus on sellaista materiaalia, jonka saa ongittua magneetilla.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Joku magneettisysteemi.annepa kirjoitti:Tai muita ehdotuksia miten sen sormuksen saa sieltä loukusta pois?
Rautalankakoukku? Näkeekö sinne rakoon?
Veikkaan että mummo on pysäköinyt tahallisesti autonsa kaverin jalan päälle niin että kaveri on jäänyt nalkkiin. Silloin toi nimike olisi edes jotenkin perusteltu.Dumis kirjoitti:No niinpä, hauska lukea näitä "uutisia" kun niissä ei kerrota kaikkea.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Ei tuon perusteella mitenkään.Dumis kirjoitti:Nauratti toi vapaudenriisto syytekohta, kuin se on mahdollista?
Vähän sama kun levittää nettiin vaikka ite tekemänsä biisin ja sit leikkaa lopusta 30% pois, sit on kaikilla kiva olla.
*angstailee*
FFFFFFFFFFFUUUUUUUU!
Mjooh, ihan oikeassa olet, uuden akun osto ja vaihto tilalle on varmasti paljon pienempi vaiva.Bhven kirjoitti:Mjoo, ja nyt kun planeetta on peruuttanut ilmaston lämpenemisen, autoihin voisi taas ruveta asentamaan käynnistyskampia, kun akuista hyytyy tehot pakkasella.Frederik Krueger kirjoitti:Eikös entisaikoina ollut tapana ottaa auton akku porstuan puolelle lämpiämään jotta auto käynnistyisi kovalla pakkasella? Eikö sama vinkki tepsi enää nykyautoilla?
Ainakin oma autoni tarvitsee näillä keleillä kolmen tunnin tolppa-ajan ja kahden tunnin kohdalla se ei meinaa lähteä kirveelläkään käyntiin. Pitäs tosin kaiketi mennä hehkutulppakauppaan..Frederik Krueger kirjoitti: Käsittääkseni autoa pidetään tolpassa yleensä 30-120 min riippuen lämpötilasta, sen pidemmät lämmittelyt eivät kai juurikaan edistä auton käynnistymistä, riippumatta pakkasesta.
Toimii varmasti, jos kyseessä ei ole nykyauto tyyliin MB, Audi, BMW jne. Niistä kun otat akun irti niin saat hinauttaa auton pajalle. Ei meinaan tee kovin hyvää noille tietokonevermeille olla ilman virtaa..Frederik Krueger kirjoitti: Eikös entisaikoina ollut tapana ottaa auton akku porstuan puolelle lämpiämään jotta auto käynnistyisi kovalla pakkasella? Eikö sama vinkki tepsi enää nykyautoilla?
Siellä kun on sikarokotukset käynnissä niin kai se suositeltavaa olisi soittaa jos pystyy, toisaalta mikä se jäykkäkouristuksen itämisaika olikaan 3 päivää vai viikko?annepa kirjoitti:Pitääkö terveysasemalle varata aika rokotusta varten vai voiko marssia vaan jonoon? Kyse on jäykkäkouristusrokotteesta joka siis kuuluu yleiseen rokoteohjelmaan ja on ilmainen.
Helsingin terveysasema-sivulta ei tietoa löydy, Malmin puhelinpalvelu on ruuhkautunut eikä jonottaa voi.
Akku irti 10-15 minuutiksi niin saa olla lyömässä radioon koodia, moottorinohjaus ja automaattivaihteisto menettävät opitut ohjelmansa, ajonestolaitteet ja varashälyttimet saattavat seota yms. Ei siis tosiaan mitenkään suositeltavaa vähänkään tuoreemmissa vehkeissä.Kai Nalo kirjoitti:Toimii varmasti, jos kyseessä ei ole nykyauto tyyliin MB, Audi, BMW jne. Niistä kun otat akun irti niin saat hinauttaa auton pajalle. Ei meinaan tee kovin hyvää noille tietokonevermeille olla ilman virtaa..Frederik Krueger kirjoitti:Eikös entisaikoina ollut tapana ottaa auton akku porstuan puolelle lämpiämään jotta auto käynnistyisi kovalla pakkasella? Eikö sama vinkki tepsi enää nykyautoilla?
Ei rautalangalla vaan sinitarralla. Sormus on taas ihmisten ilmoilla. Ratkaisuna minimaglite (kaulaan ripustettuna ettei sekin tipu mustaan aukkoon), mopin varsi ja sinitarramöhkäle varren päähän. Sit tähtäys ja painallus. Jeebliss kirjoitti:Rautalankakoukku? Näkeekö sinne rakoon?annepa kirjoitti:Tai muita ehdotuksia miten sen sormuksen saa sieltä loukusta pois?