Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
HoundDog

Viesti Kirjoittaja HoundDog »

Tuli tuossa taas laitettua jalalla koreasti. Nimittäin päivänselvästi urakalla. Muutamana päivänä on tullut keskityttyä harjoituksissa pelkästään liikkeeseen. Ei millään tapaa tekniikkaan tai pelinkäsitykseen, vaan ainoastaan liikkeeseen. Onhan siis niin, etten lainkaan voi hyväksyä sitä että ikämies tason saavuttanut ruho olisi muka jotenkin suorituskyvyttömämpi kuin nuoren miehen vastaava.

Tankkasin niitä hiilareita. Sellaisessa muodossa jossa olen ne itselleni kokenut hyväksi. Näkkäri. Just se sama jota ne pöljät syöttää harmaille. Olen toki lukenut tuoteselosteen, en lue niitä kuin piru raamattua, mutta siis senkin perusteella riittävää polttoainetta tähän moottoriin (V2Keuhkoo). Tänään siis vedin tappiin asti silmät pimeinä. Ja kas kummaa kun energiat riitti. Se muuten tuntuu perin hyvältä kun 18v ruhot huutaa toisilleen penkiltä, jotta ’juoskaa nyt saatana, toi pappakin juoksee teidät kumoon’. Tuntuu se hyvälle, kun tuntee ja nyt jopa tietää että on pauttiarallaa kunnossa.
Mulli75

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Maanantaina ja keskiviikkona kamppailulajia, vatsalihasrääkkiä ym. mukavaa, tänään kävelylenkki n. 14 km johon väliin punttisalilla tunnin treeni.
Turbohaltija

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Pystypunnerrusta levytangolla istuviltaan + olankohautuksia samalla painolla supersarjana:

1) 50 kg x 10 toistoa + 50 kg x 12 toistoa
tauko
2) 60 kg x 2 toistoa + 60 kg x 12 toistoa

Ojentajapunnerruksia käsipainoilla:

10 kg x 8 toistoa

+

sama liike 20 kg levypainolla, 8 toistoa

Juoksulenkki 40 minuuttia.

Leuanvetoa pudotussarjana lisäpainoilla, kapea ote:

1) 20 kg x 4
2) 15 kg x 3
3) 10 kg x 3
4) 5 kg x 3
5) ilman lisäpainoja x 3

yht. 16 toistoa

Hauiskääntöä 10 kg käsipainoilla 35 toistoa.

Nyt saunaan!
Camilla
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Tunti hikipäistä ratsastusta ja iltasella kävelylenkki. Ihanaa olla taas terve!
Pikku-Akka

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

Eilen reipas kävelylenkki, samaten tänään.
Meik
Elämätön Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Meik »

Laatoitin vessaa.

En oo aikoihin ollut näin rojuna. No eihän se laatoittaminen itsessään raskasta ole, mutta ne liikkeet on. Leikkasin laatat lattialla ja siitä nousin kolmeportaisen a-tikkaan päälle yhdellä astumisella koko päivän, niin alkoi se tuntua. En jaksanut siirrellä tikkaita tarpeeksi usein ja välillä kekkuloin akrobaattisin liikkein vastakkaisen seinän ja tikapuun välissä.
Exsat

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Kuntosalilla rinta, hauis ja massu, lisäksi vähän temoilua lämmittelylaitteissa sykkeennostomielessä. Ensi viikolta alkaa uusi juNppaohjelma, discotanssia ja muuta jännittävää!
Turbohaltija

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Juoksulenkki kahden koiran kanssa, 40 minuuttia. Posket tulee kivan punaiseksi raikkaassa pakkasilmassa!
Angita

Viesti Kirjoittaja Angita »

Niska-selkä -jumppa 50 min
Exsat

Pacetunti ja aiemmin päivällä kävelylenkki. Pacen jälkeen näytti sykemittari 550 kulutettua kaloria.
hebuli

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Viikonloppuna tuli lenkkeiltyä ja uitua varsin pitkään ja hartaasti. Uinti sujui yllättävän hyvin. Tänään olisi taas tarkoitus nostaa painavia metalliesineitä yläilmoihin.
Pikku-Akka

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

4km reipas lenkki ja jumppatunti siinä välissä, nuhassa ei oo yhtään mukava jumpata...
McJanne
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja McJanne »

400 punnerrusta. 400 vatsalihasta. Revähtänyt (ainakin siltä tuntuu) vatsalihas. Neljä isoa ruisleipäsiivua+punaista Oivariinia+Olternamia+pippurihärkäleikettä. Aavistus vitutusta ja korillinen masennusta kyytipojaksi. Niinjoo, ja litra jääkylymää vettä. Ja Burana.

Ei perkele ole ihmisen hommaa tää kuntoilu, sanokaa mitä sanotte.
Kirjoitan tätä alasti
Angita

Tänään pace 45 min
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Sata vatsalihasliikettä, n. tunti pulkkailua vekaran kanssa ja piiitkät venyttelyt (perkeleen selkä). Huomenna pääsee ihan rauhassa itsekseen lenkillekin.
Exsat

Eilen kehonhuoltotunti, jossa kaikista venyttelylupauksista huolimatta tehtiin myös aika rankka vatsasetti. Tänään kuntosalilla rintaa ja ojentajaa, ja vatsojen sijaan voisi välillä rääkätä tuota alaselkää.
Faghag

Viesti Kirjoittaja Faghag »

Tänään punttisalilla jalka- , vatsa- ja persetreeniä 45 min ja sen jälkeen kävin uimassa 500 m. Kiva huomata, että uimakunto ei ollut huonontunut flunssan aikana, 500 metriä menee edelleen 15 minuuttiin. Täytyy mennä varmaan huomenna vetämään se 1000 metriä pelkästään :) Tätä kun treenaa kolmasti viikossa, täti on parin kuukauden kuluttua aika timmi.
Yönmustaritari

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Sanoin eilen harjoittelussa, että nyt pistetään Helsingin kermaperseiden kinkut sulaa. No pistettiin kinkut sulaa. Tunnin aikana suli hitosti kinkkua.

Tunnin jälkeen paussivuorossa murjottiin hikeä uudelleen muutaman tyypin kesken vähän kuin alkulämmittelynä kolmatta tuntia varten. Kolmannen tunnin alussa sanottiin sitten, että otetaan hiljanen lasku joulun joulutauolta harjoituksiin. Paskanmarjat sanon minä. Kinkkua sulatettiin tieten tahtoen taas ihan urakalla.

Joopa joo. Pohkeet narisi aamulla siihen malliin, että tänään ei kyllä kovin paljon tule töissä kahviautomaatilla käytä, mikä taas on hyvä verenpainetaudin hoitoa ajatellen. Nyt sitten tuppaa vähän tuota hartioita aristavan siihen malliin, ettei tee mieli tehdä kovin nopeita(alta 1,5 min) käännöksiä.

Tänään vois palautella.
Faghag

Yönmustaritari kirjoitti:......Tänään vois palautella.
Uuh, kohta säkin voit murskata perselihaksilla kookopähkinöitä :jouden:

Tämä on ainakin mun tavoitteeni, ehkä sitten voin harkita myös ammatin vaihtoa :-D
Yönmustaritari

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Faghag kirjoitti:
Mä olen tehnyt sitä jo vuosia. Nyttemmin olen siirtynyt harjoittelemaan kaljapuollon aukaisua silmällä ja perssilmällä.
Faghag

Yönmustaritari kirjoitti:
Faghag kirjoitti:
Mä olen tehnyt sitä jo vuosia. Nyttemmin olen siirtynyt harjoittelemaan kaljapuollon aukaisua silmällä ja perssilmällä.
Sä oot niin pro *ihailee* :jee:
Faghag

Suvinen kirjoitti:Minen jaksa tehä kotona mitään urheilua kun ylikallis kuntosalikorttini vanheni.
Lenkillä pakkasessa olen käynynnä pari kertaa, uimassa kävisin enemmän jos olisi varoja. ( täällä on kallis halli )
Ajattelin piruuttani tilata hobbyshallista mini-stepperin hintaan 50 egee. Onkohan siitä mitään hyötyä?
Jumppapallo on toinen mihin opin siellä kuntokeskuskessa, sellainen olisi kiva tossa olkkarin lattialla.
Mutta millä hiidellä saan orastavat allit hittoon? Käsipainoja en omista.
Älä missään nimessä laita rahojasi hyödyttömään mini-steppieriin. Mammalla oli sellainen, kokeilin ja totesin hyödyttömäksi. Juokse mieluummin portaita ylös ja alas, nousee kunto paremmin ja perse kaunistuu.

Jos haluat sijoittaa johonkin liikuntavälineeseen, niin osta kunnon tossut ja kävelysauvat. Itse olen saanut todella hyviä tuloksia sauvakävelyn avulla. Melkein yhtä tehokasta käsivarsille ja keskivartalolle kuin uinti:

http://www.protraining.fi/fitness/sauva ... kavely.htm

Lähes kaikki samat liikkeet kuin punttisalilla, voit tehdä omavoimajumpan avulla, joka lisää lihaskuntoa ja voimaa käyttäen harjoituksissa apuna kehosi omaa painoa:

http://www.protraining.fi/fitness/omavo ... maohje.htm

Ei tehokkaaseen liikuntaan tarvita rahaa, vaan viitseliäisyyttä.
Angita

Tänään kiinteytys 45 min
Vaola
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vaola »

Angita kirjoitti:Tänään pace 45 min
Angita kirjoitti:Tänään kiinteytys 45 min
Sopiiko tiedustella missä käyt näitä harrastamassa? Etenkin ensiksi mainittu kuuluu omaan repertuaariin erittäin vahvasti.
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Vaola
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vaola »

Exsat kirjoitti:discotanssia ja muuta jännittävää!
Voih. Munkin tekisi kamalasti mieli tanssitunnille. Viime kerroista on liikaa aikaa, ellei itse vetämiä laske mukaan. Kun ei vaan aika tahdo riittää. :(
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Vastaa Viestiin