Urheiluosasto
Tuli tuossa taas laitettua jalalla koreasti. Nimittäin päivänselvästi urakalla. Muutamana päivänä on tullut keskityttyä harjoituksissa pelkästään liikkeeseen. Ei millään tapaa tekniikkaan tai pelinkäsitykseen, vaan ainoastaan liikkeeseen. Onhan siis niin, etten lainkaan voi hyväksyä sitä että ikämies tason saavuttanut ruho olisi muka jotenkin suorituskyvyttömämpi kuin nuoren miehen vastaava.
Tankkasin niitä hiilareita. Sellaisessa muodossa jossa olen ne itselleni kokenut hyväksi. Näkkäri. Just se sama jota ne pöljät syöttää harmaille. Olen toki lukenut tuoteselosteen, en lue niitä kuin piru raamattua, mutta siis senkin perusteella riittävää polttoainetta tähän moottoriin (V2Keuhkoo). Tänään siis vedin tappiin asti silmät pimeinä. Ja kas kummaa kun energiat riitti. Se muuten tuntuu perin hyvältä kun 18v ruhot huutaa toisilleen penkiltä, jotta ’juoskaa nyt saatana, toi pappakin juoksee teidät kumoon’. Tuntuu se hyvälle, kun tuntee ja nyt jopa tietää että on pauttiarallaa kunnossa.
Tankkasin niitä hiilareita. Sellaisessa muodossa jossa olen ne itselleni kokenut hyväksi. Näkkäri. Just se sama jota ne pöljät syöttää harmaille. Olen toki lukenut tuoteselosteen, en lue niitä kuin piru raamattua, mutta siis senkin perusteella riittävää polttoainetta tähän moottoriin (V2Keuhkoo). Tänään siis vedin tappiin asti silmät pimeinä. Ja kas kummaa kun energiat riitti. Se muuten tuntuu perin hyvältä kun 18v ruhot huutaa toisilleen penkiltä, jotta ’juoskaa nyt saatana, toi pappakin juoksee teidät kumoon’. Tuntuu se hyvälle, kun tuntee ja nyt jopa tietää että on pauttiarallaa kunnossa.
Pystypunnerrusta levytangolla istuviltaan + olankohautuksia samalla painolla supersarjana:
1) 50 kg x 10 toistoa + 50 kg x 12 toistoa
tauko
2) 60 kg x 2 toistoa + 60 kg x 12 toistoa
Ojentajapunnerruksia käsipainoilla:
10 kg x 8 toistoa
+
sama liike 20 kg levypainolla, 8 toistoa
Juoksulenkki 40 minuuttia.
Leuanvetoa pudotussarjana lisäpainoilla, kapea ote:
1) 20 kg x 4
2) 15 kg x 3
3) 10 kg x 3
4) 5 kg x 3
5) ilman lisäpainoja x 3
yht. 16 toistoa
Hauiskääntöä 10 kg käsipainoilla 35 toistoa.
Nyt saunaan!
1) 50 kg x 10 toistoa + 50 kg x 12 toistoa
tauko
2) 60 kg x 2 toistoa + 60 kg x 12 toistoa
Ojentajapunnerruksia käsipainoilla:
10 kg x 8 toistoa
+
sama liike 20 kg levypainolla, 8 toistoa
Juoksulenkki 40 minuuttia.
Leuanvetoa pudotussarjana lisäpainoilla, kapea ote:
1) 20 kg x 4
2) 15 kg x 3
3) 10 kg x 3
4) 5 kg x 3
5) ilman lisäpainoja x 3
yht. 16 toistoa
Hauiskääntöä 10 kg käsipainoilla 35 toistoa.
Nyt saunaan!
Laatoitin vessaa.
En oo aikoihin ollut näin rojuna. No eihän se laatoittaminen itsessään raskasta ole, mutta ne liikkeet on. Leikkasin laatat lattialla ja siitä nousin kolmeportaisen a-tikkaan päälle yhdellä astumisella koko päivän, niin alkoi se tuntua. En jaksanut siirrellä tikkaita tarpeeksi usein ja välillä kekkuloin akrobaattisin liikkein vastakkaisen seinän ja tikapuun välissä.
En oo aikoihin ollut näin rojuna. No eihän se laatoittaminen itsessään raskasta ole, mutta ne liikkeet on. Leikkasin laatat lattialla ja siitä nousin kolmeportaisen a-tikkaan päälle yhdellä astumisella koko päivän, niin alkoi se tuntua. En jaksanut siirrellä tikkaita tarpeeksi usein ja välillä kekkuloin akrobaattisin liikkein vastakkaisen seinän ja tikapuun välissä.
- McJanne
- Kitisijä
400 punnerrusta. 400 vatsalihasta. Revähtänyt (ainakin siltä tuntuu) vatsalihas. Neljä isoa ruisleipäsiivua+punaista Oivariinia+Olternamia+pippurihärkäleikettä. Aavistus vitutusta ja korillinen masennusta kyytipojaksi. Niinjoo, ja litra jääkylymää vettä. Ja Burana.
Ei perkele ole ihmisen hommaa tää kuntoilu, sanokaa mitä sanotte.
Ei perkele ole ihmisen hommaa tää kuntoilu, sanokaa mitä sanotte.
Kirjoitan tätä alasti
Tänään punttisalilla jalka- , vatsa- ja persetreeniä 45 min ja sen jälkeen kävin uimassa 500 m. Kiva huomata, että uimakunto ei ollut huonontunut flunssan aikana, 500 metriä menee edelleen 15 minuuttiin. Täytyy mennä varmaan huomenna vetämään se 1000 metriä pelkästään
Tätä kun treenaa kolmasti viikossa, täti on parin kuukauden kuluttua aika timmi.

Sanoin eilen harjoittelussa, että nyt pistetään Helsingin kermaperseiden kinkut sulaa. No pistettiin kinkut sulaa. Tunnin aikana suli hitosti kinkkua.
Tunnin jälkeen paussivuorossa murjottiin hikeä uudelleen muutaman tyypin kesken vähän kuin alkulämmittelynä kolmatta tuntia varten. Kolmannen tunnin alussa sanottiin sitten, että otetaan hiljanen lasku joulun joulutauolta harjoituksiin. Paskanmarjat sanon minä. Kinkkua sulatettiin tieten tahtoen taas ihan urakalla.
Joopa joo. Pohkeet narisi aamulla siihen malliin, että tänään ei kyllä kovin paljon tule töissä kahviautomaatilla käytä, mikä taas on hyvä verenpainetaudin hoitoa ajatellen. Nyt sitten tuppaa vähän tuota hartioita aristavan siihen malliin, ettei tee mieli tehdä kovin nopeita(alta 1,5 min) käännöksiä.
Tänään vois palautella.
Tunnin jälkeen paussivuorossa murjottiin hikeä uudelleen muutaman tyypin kesken vähän kuin alkulämmittelynä kolmatta tuntia varten. Kolmannen tunnin alussa sanottiin sitten, että otetaan hiljanen lasku joulun joulutauolta harjoituksiin. Paskanmarjat sanon minä. Kinkkua sulatettiin tieten tahtoen taas ihan urakalla.
Joopa joo. Pohkeet narisi aamulla siihen malliin, että tänään ei kyllä kovin paljon tule töissä kahviautomaatilla käytä, mikä taas on hyvä verenpainetaudin hoitoa ajatellen. Nyt sitten tuppaa vähän tuota hartioita aristavan siihen malliin, ettei tee mieli tehdä kovin nopeita(alta 1,5 min) käännöksiä.
Tänään vois palautella.
Sä oot niin pro *ihailee*Yönmustaritari kirjoitti:Mä olen tehnyt sitä jo vuosia. Nyttemmin olen siirtynyt harjoittelemaan kaljapuollon aukaisua silmällä ja perssilmällä.Faghag kirjoitti:Uuh, kohta säkin voit murskata perselihaksilla kookopähkinöitäYönmustaritari kirjoitti:......Tänään vois palautella.![]()

Älä missään nimessä laita rahojasi hyödyttömään mini-steppieriin. Mammalla oli sellainen, kokeilin ja totesin hyödyttömäksi. Juokse mieluummin portaita ylös ja alas, nousee kunto paremmin ja perse kaunistuu.Suvinen kirjoitti:Minen jaksa tehä kotona mitään urheilua kun ylikallis kuntosalikorttini vanheni.
Lenkillä pakkasessa olen käynynnä pari kertaa, uimassa kävisin enemmän jos olisi varoja. ( täällä on kallis halli )
Ajattelin piruuttani tilata hobbyshallista mini-stepperin hintaan 50 egee. Onkohan siitä mitään hyötyä?
Jumppapallo on toinen mihin opin siellä kuntokeskuskessa, sellainen olisi kiva tossa olkkarin lattialla.
Mutta millä hiidellä saan orastavat allit hittoon? Käsipainoja en omista.
Jos haluat sijoittaa johonkin liikuntavälineeseen, niin osta kunnon tossut ja kävelysauvat. Itse olen saanut todella hyviä tuloksia sauvakävelyn avulla. Melkein yhtä tehokasta käsivarsille ja keskivartalolle kuin uinti:
http://www.protraining.fi/fitness/sauva ... kavely.htm
Lähes kaikki samat liikkeet kuin punttisalilla, voit tehdä omavoimajumpan avulla, joka lisää lihaskuntoa ja voimaa käyttäen harjoituksissa apuna kehosi omaa painoa:
http://www.protraining.fi/fitness/omavo ... maohje.htm
Ei tehokkaaseen liikuntaan tarvita rahaa, vaan viitseliäisyyttä.