Facebook

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Facebookissa

Joo
64
49%
Ei
66
51%

Ääniä yhteensä: 130

bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Storia kirjoitti:
bedlam kirjoitti:
Lucy kirjoitti:En ole enää ihan niin varma, että oli hyvä ajatus hyväksyä työkavereiden kaveripyynnöt. Nyt täytyy alkaa olla nassukirjassa ihmisiksi ja mikäs sen tylsempää. Toisaalta olisi ollut hiukan kiusallista olla hyväksymättä. Äh.
Ois tuollasten varalta hyvä jos pystys valittemaan yksitellen, kuka näkee mitäkin profiilista. Tehdä vaikka kansiot kavereista (työkaverit, sukulaiset, kaverit) tai jotain.
No sehän on mahdollista. Niin mullakin on kansiot erikseen kriittiselle ryhmälle, sukulaisille jne.
Sieltä vaan applications osastosta. Aikaa se vie, mutta...
Ai? No hienoa, eipä ole sitte tarpeeksi tullu perehdyttyä. Ei tartte sukulaisten kaikista krapuloista ja kinkytesteistä olla tietosia.
Lucy

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Storia kirjoitti: No sehän on mahdollista. Niin mullakin on kansiot erikseen kriittiselle ryhmälle, sukulaisille jne.
Sieltä vaan applications osastosta. Aikaa se vie, mutta...
Olin aivan varma, että Facebookissa ei ole, eikä tule mitään sellaista, joka saattaisi rajoittaa verkostoitumista. Kiitos, saankin siis pitää synkän virtuaalielämäni! 8)
Storia

Viesti Kirjoittaja Storia »

bedlam kirjoitti: Ai? No hienoa, eipä ole sitte tarpeeksi tullu perehdyttyä. Ei tartte sukulaisten kaikista krapuloista ja kinkytesteistä olla tietosia.
Statuspäivitykset näkyy tietysti kaikille, jotka olet kavereiksesi hyväksynyt. Niitä ei voi rajata. Mutta: esim. voit rajata jokaisen applicationin kohdalla näkyykö se kaikille vai vain tietyille henkilöille, kavereiden kavereille jne. Myös voit rajata sen, pääseekö kukaan ulkopuolinen profiiliisi käsiksi. Valokuvat kuuluvat tietty samaan sarjaan.

That is the "new facebook"! Vanhassa se ei ollut vielä mahdollista.
swirl
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja swirl »

Mun mielestäni toi uusi Facebook on ihan ookoo, kun oon nyt sitä pari päivää käyttänyt kyllästyttyäni siihen, että se vaihtui aina itsestään.

Käykääs Kitinä-ryhmäläiset katsomassa boardi!
bedlam

Miten vitussa tuolta nykyään poistetaan noita applicationeja? Voi vittu että on paskaperseinen pillupaskasivusto! Vituttaa saatana! Miten niitä ryhmiä luodaan (kaverit/sukulaiset ym)?? En mää löyä tuolta perkele enää mitään saatana.
Storia

Viesti Kirjoittaja Storia »

bedlam kirjoitti:Miten vitussa tuolta nykyään poistetaan noita applicationeja? Voi vittu että on paskaperseinen pillupaskasivusto! Vituttaa saatana! Miten niitä ryhmiä luodaan (kaverit/sukulaiset ym)?? En mää löyä tuolta perkele enää mitään saatana.
:D rauhotu...

Applicationit voi yksinkertaisimmillaan poistaa niin, että menet boksin päälle ja oikesta yläreunasta klikkaat.
En enää muista miten loin ne ryhmät, mutta omalta sivultasi menet sinne applications kohtaan ja seuraat ohjeita ;)
bedlam

Storia kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Miten vitussa tuolta nykyään poistetaan noita applicationeja? Voi vittu että on paskaperseinen pillupaskasivusto! Vituttaa saatana! Miten niitä ryhmiä luodaan (kaverit/sukulaiset ym)?? En mää löyä tuolta perkele enää mitään saatana.
:D rauhotu...

Applicationit voi yksinkertaisimmillaan poistaa niin, että menet boksin päälle ja oikesta yläreunasta klikkaat.
En enää muista miten loin ne ryhmät, mutta omalta sivultasi menet sinne applications kohtaan ja seuraat ohjeita ;)
En rauhotu!

Ei toimi noin! Oikeasta yläreunasta voi valita "remove box", mutta se hävittää vain sen lokeron Boxes-sivulta. Itse applikaatio jää kuitenkin listaan olemaan. Vanhassa Facebookissa ruksista pystyi valitsemaan "remove application", mutta ei enää tässä näemmä.

Ei ku nyt löyty. Alalaidan application-listan yläosasta Edit ja seuraavasta osiosta Authorized ja sitten pystyy poistamaan. Vittu että on pösilösti suunniteltu sivusto!

Kiitos kuites :)
nastamuumio

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Tuleeko Suomeen varmasti tiukempi aselaki, jos liityn sellaista tahtovaan fb-ryhmään? Vai oonko kyyninen vanha paska, kun en usko, että näissä ties minkä asian fb-ryhmissä on mitään ideaa?
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

^Joo, en mä ihan välttämättä liputtais facebookryhmien vaikutusmahdollisuuksien puolesta :P
Mutta onhan se kiva olla virtuaalikimpassa samaa mieltä olevien kanssa.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

nastamuumio kirjoitti:Tuleeko Suomeen varmasti tiukempi aselaki, jos liityn sellaista tahtovaan fb-ryhmään? Vai oonko kyyninen vanha paska, kun en usko, että näissä ties minkä asian fb-ryhmissä on mitään ideaa?
Ei, mutta toivo elää, että Nikki Sixxistä tulee paavi, Darth Vaderista presidentti, Matti Nykänen lähetetään euroviisuihin ja Kuu tuhotaan ydinaseilla.
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

elco kirjoitti:Kuu tuhotaan ydinaseilla.
Mitäköhän tuosta mahtaisi seurata? Olisi mielenkiintoista tietää.
swirl
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja swirl »

Hei FB:n Kitinä-ryhmäläiset! Käykääs vilkaisemassa boardia; siellä on äksöniä.
prosessi

Outo ilmiö, jota olen tarkkaillut jo pidempään. Sain joskus alkusyksystä ystäväpyynnön ventovieraalta argentiinalaiselta. Ystäväpyynnön yhteydessä pääsee tutustumaan pyynnön esittäjän profiiliin, ja kyseisellä henkilöllä oli vain muutama argentiinalainen ystävä, joista yhden kanssa itse olen pelannut melko monta sixthello-peliä. Käytännössä siis tuo ystävä on ainoa mahdollinen linkki tähän ystäväpyytäjään.

No, uteliaisuuttani päätin hyväksyä pyynnön, koska kyseinen henkilö ei selvästikään ollut mikään summanmutikassa ulkomaisia naisia pommittava tapaus. Kuvittelin, että ystäväksi hyväksymällä saisin selville, mikä moiseen oli ollut motiivina, kun facebook-kuvani eivät ainakaan ole olleet mitään visuaalisesti vetoavia. Ensimmäisessä kuvassa ne piirretyt viikset, toisessa näytin lähinnä mörrimöykyltä ja tässä viimeisimmässä maaniselta mielisairaalapotilaalta.

Vaan asia ei selvinnyt, koska ystäväpyynnön hyväksymisen jälkeen ei tapahtunut yhtään mitään muutamaan viikkoon. Sitten tuli ensin haaste johonkin kielipeliin, ja vähän myöhemmin johonkin keilapeliin. Keilapelissä voitin hänet vahingossa ylivoimaisesti, ja siihen loppuivat haasteet.

Mysteeri siis jäi, ja olenkin päätynyt siihen lopputulokseen, että hän todennäköisesti vahingossa klikkasi ystäväpyyntöä, eikä ole kehdannut poistaa minua ystävistään, kun hän kuitenkin itse minua ystäväkseen pyysi. Edelleenkin kaikki hänen muut ystävänsä ovat argentiinalaisia tai sellaisia ulkomailla asuvia, joiden ystävistä suurin osa on argentiinalaisia.

Enkä edes saa mitään irti hänen stalkkaamisestaan, kun en osaa epsanjaa! Tai no, baabelinkala on kertonut, että jalkapalloa tuo lähinnä miettii. Mikä ei liene yllätys.
bedlam

Muutama kaveripyyntö on tullut tuntemattomalta naispuoleiselta. Olen kysynyt, että "tunnetaanko me" ja vastaus on ollut jotain tyyliin "en mä vaan tiedä". Mietityttänyt, että selaileeko nää ihmiset summanmutikassa ihmisten profiileja ja klikkailee mielivaltaisesti kaveripyyntöjä, vai mitä ihmettä.
prosessi

bedlam kirjoitti:Muutama kaveripyyntö on tullut tuntemattomalta naispuoleiselta. Olen kysynyt, että "tunnetaanko me" ja vastaus on ollut jotain tyyliin "en mä vaan tiedä". Mietityttänyt, että selaileeko nää ihmiset summanmutikassa ihmisten profiileja ja klikkailee mielivaltaisesti kaveripyyntöjä, vai mitä ihmettä.
Ilmeisesti. Minun tapaukseni tekee erityisen oudoksi se, ettei joku argentiinalainen edes pääse selaamaan profiiliani, koska verkko on eri, vaan kaveripyyntö on täytynyt tehdä pelkän mörrimöykkykuvan, nimen ja sixthellon pelaamisen perusteella.
prosessi

No nyt on kyllä maailmankirjat sekaisin! Joku outo mutta mukavan näköinen 37-v. ranskalainen pankin lakimies ja gallerioitsija vonkaa minua facebookissa. Taidan mennä nukkumaan ja leikkiä ettei tuota tapahtunut.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

prosessi kirjoitti:No nyt on kyllä maailmankirjat sekaisin! Joku outo mutta mukavan näköinen 37-v. ranskalainen pankin lakimies ja gallerioitsija vonkaa minua facebookissa. Taidan mennä nukkumaan ja leikkiä ettei tuota tapahtunut.
Kannattaa. Meikäläistä vonkasi joku nelikymppinen ballerina brasiliasta. Mies.

En syttynyt.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
prosessi

Bluntly kirjoitti:
prosessi kirjoitti:No nyt on kyllä maailmankirjat sekaisin! Joku outo mutta mukavan näköinen 37-v. ranskalainen pankin lakimies ja gallerioitsija vonkaa minua facebookissa. Taidan mennä nukkumaan ja leikkiä ettei tuota tapahtunut.
Kannattaa. Meikäläistä vonkasi joku nelikymppinen ballerina brasiliasta. Mies.

En syttynyt.
:D

Taitavana stalkkerina stalkkasin tietty tyypin esiin googlen kautta: joko kyseessä on todella omalaatuisia naisenmetsästysmenetelmiä käyttävä tapaus, tai sitten joku ihan vittuillakseen on ottanut käyttöönsä oikean olemassaolevan henkilön nimen ja uratiedot, ja huvittelee niiden avulla. Surullista nimen oikean omistajan näkökulmasta, etenkin jos jälkimmäinen vaihtoehto pitää paikkansa. Nimi kun ei ole mikään ihan tavallinen.
prosessi

prosessi kirjoitti:Taitavana stalkkerina stalkkasin tietty tyypin esiin googlen kautta: joko kyseessä on todella omalaatuisia naisenmetsästysmenetelmiä käyttävä tapaus, tai sitten joku ihan vittuillakseen on ottanut käyttöönsä oikean olemassaolevan henkilön nimen ja uratiedot, ja huvittelee niiden avulla. Surullista nimen oikean omistajan näkökulmasta, etenkin jos jälkimmäinen vaihtoehto pitää paikkansa. Nimi kun ei ole mikään ihan tavallinen.
Hmmm... Luulin tapauksen jo antaneen periksi, kun hänestä ei enää kuulunut mitään, mutta tänäänpä kuului. Oli näemmä hionut taktiikkaansa oikein urakalla. Tämänpäiväisen esityksen perusteella sanoisin, että kyseessä on todellakin se henkilö, jonka nimeä hän käyttää, ja lisäksi uskon, ettei kyseessä ole varsinainen naistenmetsästys, vaan huikeaa psykologista taidetta.

Sopivilla viittauksilla maailmankirjallisuuteen, omalaatuisilla kysymyksillä sun muilla hän on rakentanut jonkinlaisen näytelmän, jossa minulla jostain syystä on rooli. Ilmeisesti kasvokuvani vain on sopinut yhteen hänen mielikuvituksessaan luomansa hahmon luonteen kanssa, joten sain roolin ihan tilaamattani. Tämä asetelma on niin mielenkiintoinen, että melkein huvittaisi reagoida, osallistua aktiivisesti näytelmään.
Madonna
Elämätön Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Madonna »

Ei.
Pitäisköhän :roll:
prosessi

prosessi kirjoitti:Tämä asetelma on niin mielenkiintoinen, että melkein huvittaisi reagoida, osallistua aktiivisesti näytelmään.
Joo-o. Nyt se pyysi minua facebook-ystäväkseen, joten vaikken vielä ole päättänyt mitä moisen pyynnön suhteen teen, pääsin stalkkaamaan sen profiilia. Siellä ei ole mitään muuta kuin poliittinen ja uskonnollinen kanta, asuinkaupunki Versailles, muutama avatarkuva, pitkä ja kunnioitusta herättävä CV, alle sata nimeä sisältävä ystävälista ja seuraava sitaatti: "Je voudrais pouvoir tout savoir, pour te donner une vision plus claire de ce mystère que l'on appelle la vie". Ei ensimmäistäkään applicationia tai mitään, mikä viittaisi siihen, että kyseinen henkilö käyttäisi facebookia huvitteluun. Mielikuvitukseni loppuu kesken yrittäessäni keksiä, mikä ihme tämän näytelmän motiivina oikein on. Kysyä en uskalla.

Jos olettaisi henkilön olevan tosissaan, niin ei voisi kuin ihmetellä hänen huonoa tuuriaan. Miten voikaan onnistua poimimaan facebookin miljoonien naamojen seasta juuri sellaisen, jota aikuisten oikeesti häiritsee katolisuus, jolle varakkuus aiheuttaa ensisijaisesti epäluuloisuutta ja joka pitää äidinkieltään niin tärkeänä, ettei edes kukaan suomenruotsalainen koskaan ole kelvannut, vaikka ruotsia osaankin täsmälleen yhtä hyvin kuin suomea.
prosessi

prosessi kirjoitti:Nyt se pyysi minua facebook-ystäväkseen, joten vaikken vielä ole päättänyt mitä moisen pyynnön suhteen teen, pääsin stalkkaamaan sen profiilia.
Pöh, facebook häiritsee rehellistä stalkkaustoimintaa estämällä näkemästä koko profiilia ennen ystäväksi hyväksymistä. Nyt minun sitten oli pakko hyväksyä se ystäväksi, jotta pääsin stalkkaamaan kunnolla. Sillä oli yksi valokuvakansio taidekokoelmastaan, joka kieltämättä sai haukkomaan henkeä. Ei kenelläkään yksityisihmisellä voi olla tuollaisia kotonaan. Lisäksi sillä on lihava punainen kissa!
prosessi

Mielenkiintoinen ilmiö. Hänellä oli enemmänkin valokuvakansioita, joista yksi oli keskittynyt arkkitehtuuriin, yksi maisemakuvaukseen, yksi yökuvaukseen, yksi hänen hevoseensa jne. Kuvat olivat taidolla otettuja, joten niitä oli ilo katsoa. Yhden kansion jätin kuitenkin kokonaan rauhaan, perhekuvat. Jokin psykologinen stalkkausrajoitin iski päälle, vaikka sinänsä kuvien kohteet tuskin piittaisivat siitä, että joku suomalainen sattuu näkemään kyseiset kuvat. Jotenkin se vain tuntui väärältä, enkä oikein tajua, miksi hän halusi minun näkevän profiilinsa, kun sen sisällöstä kuitenkin löytyy paljon kovin yksityistä tietoa.

Saahan minunkin profiilistani tietenkin melko paljon informaatiota, mutta jotenkin toisenhenkistä. En kerro siellä työelämääni liittyvistä asioista, ja sukulaisenikin olen jättänyt parhaani mukaan näkymättömiin, olen jopa poistanut linkit pikkusiskoni kuviin, joihin hän on nimennyt minut, koska linkki mahdollistaa kyseisten kuvien kaikkien henkilöiden näkemisen minun profiilini välityksellä, vaikka siskoni profiili onkin kokonaan suojattu ulkopuolisilta. Minulla on huono omatunto, vaikken olekaan syyllistynyt muuhun kuin ystäväpyynnön hyväksymiseen, enkä ennen sitä edes voinut tietää minkälaista informaatiota hänen profiilinsa oikein sisältää.
aimohaiku

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Olen Facebookin väärinkäyttäjä.

Stalkkaan rakastuneen ja onnellisen exän menoja ja siitä tulee mulle haikea mieli. Sitten soitan Curea, juon kupillisen hyvää kahvia ja olo on hieman parempi.
Vastaa Viestiin