Myydään/ostetaan/vaihdetaan

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

ninnithequeen kirjoitti:^nou way...
Jos me köyhät tarvitsemme pöytätiskikonetta, ostamme sellaisen. Jopa 50 eurolla, vaikka se iso raha onkin.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

ninnithequeen kirjoitti:^nou way...
Kelpaako sulle koskaan mikään vastaus? Se on ihan sama kuka sulle ehdottaa ja mitä ratkaisua sun ongelmiin ja kysymyksiin niin aina tulee jotain "nöy wäy" -rutkutusta vaikka vastauksessa ei olisi mitään vikaa.

Eli mitä vitun vikaa tossa nyt muka oli, häh? Jos sä pyydät käytettyä pöytätiskikonetta ja sulle sellanen varsin edulliseen hintaan osoitetaan, niin mitä vittua? Perseeseen työnnettävää termostaattiako sulle ois pitänyt tarjota?
Gaia

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Elppis kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Oisko kellään toimivaa pientä pöytätiskikonetta myydä?
http://www.huuto.net/kohteet/poytamalli ... /157121433 Osta heti 50€ :)
Hyvällä tuurilla sen saa 20 eurolla.

Eiks Ninni ihan vasta saanut jostain ilmaiseksi täyskokoisen tiskikoneen? Mikä vika siinä on?
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

No vikahan on siinä ettei tuossa ole kotiinkuljetusta, daah. Vaikka, kun rahaa tulee ovista ja ikkunoista niin mikäs sitä on pirsillä hakiessa!
Avatar
Vaola
Kitisijä
Viestit: 4494
Liittynyt: 15.08.2005 10:36
Paikkakunta: pois

Viesti Kirjoittaja Vaola »

Manaaja kirjoitti:^ Perstuntumalta sanoisin, että jos laitat digiboksin ja astianpesukoneen hinnat ympäri, sulla ois saumat saada haluamasi.
Saattaa olla. Oon huuto.netistä tsekkaillut hintoja, joiden mukaan sitten funtsaillut... Tiskokone itseasiassa ei ole kaupan enää, eikä digiboksin myymisellä ole onneksi vielä kiire. :)
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Gaia kirjoitti:
Elppis kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Oisko kellään toimivaa pientä pöytätiskikonetta myydä?
http://www.huuto.net/kohteet/poytamalli ... /157121433 Osta heti 50€ :)
Hyvällä tuurilla sen saa 20 eurolla.

Eiks Ninni ihan vasta saanut jostain ilmaiseksi täyskokoisen tiskikoneen? Mikä vika siinä on?
Mun mielestä se vietiin johonkin, kun sitä ei kukaan osannut asentaa tai Ninni ei saanut ketään sitä asentamaan.

Eiku mä en oikeasti tajua; miksi kysytään apua, jos selkeä ja muille ihan varmasti vaihtoehtona kelpaava vastaus on "no way..", perustele Ninni edes, niin tiedän etten edes yritä seuraavalla kerralla tai tiedän sitten että MITEN auttaa.

MÄ oon vaan sit liian kiltti.
The great club outshines the individual, always and forever.
Gaia

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Elppis kirjoitti:
Gaia kirjoitti:
Hyvällä tuurilla sen saa 20 eurolla.

Eiks Ninni ihan vasta saanut jostain ilmaiseksi täyskokoisen tiskikoneen? Mikä vika siinä on?
Mun mielestä se vietiin johonkin, kun sitä ei kukaan osannut asentaa tai Ninni ei saanut ketään sitä asentamaan.
Niin... pöytätiskari asennetaan kyllä sit ihan samalla tavalla. Samat vesiletkut ja silleen. EI oo yhtään sen helpompi/vaikeampi... :P
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Gaia kirjoitti:
Elppis kirjoitti:
Gaia kirjoitti: Hyvällä tuurilla sen saa 20 eurolla.

Eiks Ninni ihan vasta saanut jostain ilmaiseksi täyskokoisen tiskikoneen? Mikä vika siinä on?
Mun mielestä se vietiin johonkin, kun sitä ei kukaan osannut asentaa tai Ninni ei saanut ketään sitä asentamaan.
Niin... pöytätiskari asennetaan kyllä sit ihan samalla tavalla. Samat vesiletkut ja silleen. EI oo yhtään sen helpompi/vaikeampi... :P
Juu-u. Jos se olis ollu joku tuttu, sen olis saanut asentamaan, tuumin mina. Tai siis tämä taka-ajatuksena.

Mutta me ei saada spekuloida, me joudutaan kohta haistamaan vittu. :(
The great club outshines the individual, always and forever.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Mitä te tyhmät akat oikein horisette? Ei pöytätiskikonetta tietenkään minnekään asenneta. Se laitetaan pöydälle mikron tilalle ja työnnetään töpseli seinään. Välillä sen voi laittaa kaappiin ylähyllylle ja ottaa sitten taas pois vohveliraudan tilalle. Mihin helvettiin tiskikone muka vettä tarvitsisi?
Gaia

Viesti Kirjoittaja Gaia »

^No sori saatana. Mulla on aina ollut vain tollanen köyhien tiskikone, joka tarttee laittaa tuonne työtason alle ja liittää vesiletkuihin :(
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Pöytätiskikone toimii vähän niinkuin mikroaaltouuni. Kun sinne työnnetään jotain sisään ja toivotaan oikein kovasti, se tulee halutunlaisena ulos. Ninnillekin siis tiedoksi, että jos ei ole paljon astioita tiskattavana, voi tiskauksen hoitaa laittamalla mikroaaltouuniin likaisten astioiden kanssa ison vesilasin täynnä vettä, johon sekoittaa ruokalusikallisen vihreää fairya. 20 minuuttia täysteholla ja astiat ovat putipuhtaita.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Meillä ei tiskata, meillä menee likaiset tiskit suoraan roskiin ja ostetaan uusia. Helppoa ja vaivatonta, säästetään rahaakin sähkölaskussa, koska noi astianpesukoneet on kauheita sähköimureita.
The great club outshines the individual, always and forever.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Se oli liian iso se tiskikone!!!11 Eli 2 cm liian levee.

Aattelin edullista pöytätiskaria siihen kaappiin jonku muuttolaatikon päälle, ei tääl ny niin kamalast tiskiä tuu. Mutku mä vihaan tiskaamista.

EDIT: Elppis: en mä 50 e tommosest maksa.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Tuon olisi varmaan saanut pois 20€. Ei paha nakki. Tuollaisia te rikkaat kapitalistisiat olette, kaikki pitäisi saada ilmatteex, toista se on meillä köyhillä. Kaikesta pitää maksaa vaikka kukkarossa ei sentin senttiä!
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

ninnithequeen kirjoitti: EDIT: Elppis: en mä 50 e tommosest maksa.
Alrighty! Mä en tiiä ollenkaan paljon noi maksais edes uutena..
The great club outshines the individual, always and forever.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Elppis kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti: EDIT: Elppis: en mä 50 e tommosest maksa.
Alrighty! Mä en tiiä ollenkaan paljon noi maksais edes uutena..
No entisellä naapurilla maksoi joku 369€.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Entinen naapurisi oli idiootti.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Niin oli, tarjouksesta saa 289,-

Oikeesti Ninni, jos 50,- on liikaa niin ei oikein voi muuta kuin pitää silmänsä auki siellä kierrätyskeskuksessa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

RP kirjoitti:
Elppis kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti: EDIT: Elppis: en mä 50 e tommosest maksa.
Alrighty! Mä en tiiä ollenkaan paljon noi maksais edes uutena..
No entisellä naapurilla maksoi joku 369€.
Siis joo, noi maksaa halvimmillaankin monesti enemmän kuin edullisimmat 60-senttiä leveät "oikeat" tiskikoneet tarjouksessa, johtuen siitä että tuotantoerät ovat paljon pienempiä. 50 eskoa tommosesta ei todellakaan ole paha hinta jos on vähänkään hyväkuntoinen.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

Manaaja kirjoitti:Siis joo, noi maksaa halvimmillaankin monesti enemmän kuin edullisimmat 60-senttiä leveät "oikeat" tiskikoneet, johtuen siitä että tuotantoerät ovat paljon pienempiä. 50 eskoa tommosesta ei todellakaan ole paha hinta jos on vähänkään hyväkuntoinen.
Saati jos se toimii.

Silloinhan toi on ihan ryöstöhalpa.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Niin. Yleensä tiskikoneesta kuin tiskikoneesta saa melkein maksaa satasen, jos vain on alle viisi vuotta vanha, ja vaikkei takuutakaan olisi. Jos mulla olis mahdollisuus saada tommonen vehje viidelläkympillä tai jopa alle kun sellaiselle olisi käyttöä, en todellakaan jäisi miettimään.

Siis siksi en jäisi, että alkaisin mieluummin nillittämään miten mun pitäis saada kaikki vähintään ilmaiseksi, ventovierailtakin.
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Ostin oman tiskikoneeni muutama vuosi sitten viidelläkympillä käytettynä Huuto.netistä. Seurasin muutaman viikon niiden huutohintoja ennen ostopäätöstä ja tuo huutamani oli sieltä huokeammasta päästä. Tähänkin pätee universaali totuus: jos ilmaiseksi haluaa, jää ilman.
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

SikaMika kirjoitti:Tähänkin pätee universaali totuus: jos ilmaiseksi haluaa, jää ilman.
Joo, kyllä sitä yleensä joutuu ainakin kortsut pulittamaan.
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

So Hard kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:Tähänkin pätee universaali totuus: jos ilmaiseksi haluaa, jää ilman.
Joo, kyllä sitä yleensä joutuu ainakin kortsut pulittamaan.
Näinpä juuri, aina rahaa palaa yleiskustannuksiin, kuten viinaan ja takseihin ynnä muuhun sellaiseen. Puhumattakaan vaihtoehtoiskustannuksista, tuohonkin umpikänniseen sähläämiseen kuluneen ajan voisi käyttää vaikkapa töiden tekemiseen umpikännissä.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Manaaja kirjoitti: Siis joo, noi maksaa halvimmillaankin monesti enemmän kuin edullisimmat 60-senttiä leveät "oikeat" tiskikoneet tarjouksessa, johtuen siitä että tuotantoerät ovat paljon pienempiä. 50 eskoa tommosesta ei todellakaan ole paha hinta jos on vähänkään hyväkuntoinen.
Googlailin huvikseni kun oma 60-senttinen astianpesukone on näemmä samaa merkkiä kuin entisen naapurin, tosin vuoden vanhempaa mallia, hinta näytti olevan n. 670€. Tosin tämä on rakentajan valitsema. Mutta joo, aika suolaisia hintoja noissa pöytämalleissa kun laitetaan alet päälle vaikka tuohon "kunnon" malliin.

Itse en ihan hirveästi metsästä isoissa jutuissa tarjouksia (vaan kuljen puljusta puljuun kun jotain tarvitsen), koska olen huomioinut että "tarjouskaupan" viereisestä puljusta voi saada tinkimällä (tingin aina, ihan aina) samaan hintaan ja esim. 30-50€ kotiinkuljetuksen kaupan päälle. Jolloin tuli edullisemmaksi kuin tarjouspuljussa missä olisi pitänyt maksaa kuljetuskulut ostohinnan päälle. Esmes.

Näin ollen tuo huutiksen pöytämalli (senhän saisi halvimmillaan 20€ jos hyvin käy) on ryöstöhalpa.
Vastaa Viestiin