Kiviäkin kiinnostaa

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

bliss kirjoitti:^Millä sää pyörität niitä?
Sillä, joka aukeaa siittä kaukosäätimestä. QuickTime playerkö se on?
RL Burnside

Viesti Kirjoittaja RL Burnside »

Entäs Flip4Mac? En muista mitä kaikkea tuki, mutta kivasti se jotakin pyöritteli.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

bedlam kirjoitti:
bliss kirjoitti:^Millä sää pyörität niitä?
Sillä, joka aukeaa siittä kaukosäätimestä. QuickTime playerkö se on?
Mulla VLC player toistaa kiltisti lähes kaiken. QT jäänyt lähes kokonaan pois käytöstä kun VLC on kätsempi.
bedlam

RL Burnside kirjoitti:Entäs Flip4Mac? En muista mitä kaikkea tuki, mutta kivasti se jotakin pyöritteli.
Toistaseksi toimii kaikki tiedostot mukisematta, testaanpa tuota jos tulee jatkossa ongelmia.
bliss kirjoitti:QT jäänyt lähes kokonaan pois käytöstä kun VLC on kätsempi.
Mä en nyt kässää, että miten joku voi olla vielä kätsempi? Toihan toimii silleen, että painaa kaukosäätimestä menua ja valkkaa listasta leffan. :D
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

bedlam kirjoitti: Mä en kässää. Miten voi olla vielä kätsempää, kuin että painaa kaukosäätimestä menua ja valkkaa listasta leffan? :D
Koska en pysty käyttämään kaukosäädintä millään tavalla hyödyksi. Ainakaan toistaiseksi. :)
bedlam

bliss kirjoitti: Koska en pysty käyttämään kaukosäädintä millään tavalla hyödyksi. Ainakaan toistaiseksi. :)
No sitten. Kun siis mää katon leffoja ja sarjoja vain sängystä käsin, pakko pystyä kaketsua käyttämään. Sellasta mää olen kyllä miettinyt, että miksi ihmeessä säätimellä ei saa sammutettua konetta?
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Viime jouluksi 22.12.07 ostettiin Xboxille 40 tuuman sonyn lcd. Tilttasi su. Huolto toimi hyvin. Su laitoin meiliä takuuhuoltoon ja ma hakivat koneen hoitoon. Ei toki ole vielä valmis, mutta ainakin nouto oli ripeä. Onneksi hajosi ennen takuun loppumista.

Tosin suomen kuluttajansuojalakihan edellyttää, että laitteiden on kestettävä kohtuullinen aika. Takuun loppuminen ei välttämättä siis vapauta myyjää vastuusta. Olisi kuitenkin vaatinut ylimääräistä tappelua, mutta tod. näk. lainsäätäjän kanta on, että TV:n on kestettävä pidempään kuin yksi vuosi.
Riemumieli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

NuoriDaavid kirjoitti:Tosin suomen kuluttajansuojalakihan edellyttää, että laitteiden on kestettävä kohtuullinen aika. Takuun loppuminen ei välttämättä siis vapauta myyjää vastuusta. Olisi kuitenkin vaatinut ylimääräistä tappelua, mutta tod. näk. lainsäätäjän kanta on, että TV:n on kestettävä pidempään kuin yksi vuosi.
Kunhan Ey:n direktiiviuudistus saadaan hoidettua, ei mikään ole enää varmaa paitsi se, että sutta ja sekundaa tulee tuutista ulos entistä tiivimpään tahtiin.
Paras päivä ikinä.
NuoriDaavid

Riemumieli kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Tosin suomen kuluttajansuojalakihan edellyttää, että laitteiden on kestettävä kohtuullinen aika. Takuun loppuminen ei välttämättä siis vapauta myyjää vastuusta. Olisi kuitenkin vaatinut ylimääräistä tappelua, mutta tod. näk. lainsäätäjän kanta on, että TV:n on kestettävä pidempään kuin yksi vuosi.
Kunhan Ey:n direktiiviuudistus saadaan hoidettua, ei mikään ole enää varmaa paitsi se, että sutta ja sekundaa tulee tuutista ulos entistä tiivimpään tahtiin.
Joo tuollaista direktiiviähän ollaan väsäämässä, mutta nykylainsäädännön mukaanhan takuun loppuminen ei vapauta myyjää vastuusta. Näin olen ymmärtänyt.
Bhven

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Tiesitkö, että Hammurabin laki sääti, että olutta ylihintaan myyvät naispuoliset ravintolanpitäjät oli hukutettava?

Lähde: Wikipedia.
NuoriDaavid

"Arvoisa asiakas,

Olette tallettaneet tavanomaisesta maksuliikenteestänne poikkeavan suuren summan rahaa eQ Tilillenne joulukuussa 2008.

Lainsäädännöstä ja viranomaismääräyksistä johtuvien velvoitteidensa täyttämiseksi eQ Pankin tulee seurata asiakkaidensa liiketoimia sekä tarvittaessa pyytää niistä selvityksiä.

Pyydämme Teitä ystävällisesti vastaamaan tähän viestiin vapaamuotoisella selvityksellä edellä mainittujen varojen alkuperästä kahden viikon kuluessa."

:roll:
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: Pyydämme Teitä ystävällisesti vastaamaan tähän viestiin vapaamuotoisella selvityksellä edellä mainittujen varojen alkuperästä kahden viikon kuluessa.
Isoveli valvoo.
NuoriDaavid

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Pyydämme Teitä ystävällisesti vastaamaan tähän viestiin vapaamuotoisella selvityksellä edellä mainittujen varojen alkuperästä kahden viikon kuluessa.
Isoveli valvoo.
Joo rahanpesua...
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Elukka kävi tänään tapaamassa mukeloa, ja kysyin josko häntä kiinnostaisi vilkaista romaanikäsikirjoitustani sillä ehdolla, että ainoa mitä hän siitä saisi sanoa on kiinnostaako teksti paljon, keskikohtalaisesti vai vähän, itse sisältöä ei siis saisi ollenkaan kommentoida, koska sellainen sotkee kirjoittamista tässä vaiheessa aivan liikaa. Kuulemma kiinnosti vilkaista, ja lopputulos oli hieman odottamaton. Elukka jumittui koneelleni lukemaan tekstin alusta loppuun, ei kuullut puhetta eikä mitään, kunnes koneelta lopulta kuului: "Tähänkö tää jo loppui?" Lienee hyvä merkki tekstin kiinnostavuuden osalta. Lähes viidennes on jo kirjoitettu, joten jos olettaisi, että saisin keskimäärin 2 sivua kirjoitettua päivässä, olisi ensimmäinen versio valmis huhtikuussa. Ei paha.
1108

Viesti Kirjoittaja 1108 »

^30€
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Hassu juttu, mihin kaikkeen ihminen päätyykin sekaantumaan. Minusta on tullut sen toisen keskustelufoorumini vakiokalustoa siinä määrin, että velvollisuudetkin lisääntyvät. Ei riitä, että toimin erään kirjoittajan ulkoistettuna selkärankana moderaattorioikeuksin, vaan lisäksi olen päätynyt foorumin kehitysporukkaankin.

Keskustelijana olen kyllä tuolla harvinaisen hyvin huomannut, etten taida oikein noudattaa pelin sääntöjä. Jo pari uskontoaiheista keskustelua olen onnistunut sotkemaan kokonaan sillä, että olen huvittavan vakuuttavasti julistanut itseni jumalaksi, ja perustellutkin väitteeni niin, ettei siihen ole juurikaan vastaansanomista. Sedät käyttävät viimeisinä oljenkorsinaan Humea ja Wittgensteinia, huonolla menestyksellä. Foorumin omistaja riemuitsee keskustelutavastani yksityisviestitse, jumalahan palstalta enää puuttuikin...
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

prosessi kirjoitti: olen huvittavan vakuuttavasti julistanut itseni jumalaksi, ja perustellutkin väitteeni niin, ettei siihen ole juurikaan vastaansanomista. Sedät käyttävät viimeisinä oljenkorsinaan Humea ja Wittgensteinia, huonolla menestyksellä. Foorumin omistaja riemuitsee keskustelutavastani yksityisviestitse, jumalahan palstalta enää puuttuikin...
:shock: Tuon kumoamiseksi riittää Hänen Nuudelimaisen Lisäkkeensä kosketus. RAmen!
Yksinäisen runkkarin on elo pitkä tie
Ilman naisen syliä se hautaan asti vie
Toiiiset oon luotuja nussiiimaan
Toiset o-ohoon tuomittu runkkaamaaan
Näin yksin yyyyksiin vaiiiiin....
Duck

Viesti Kirjoittaja Duck »

Olen pannut merkille omituisen ilmiön. Saan jotenkin ihmiset urheilemaan sanomatta heille varsinaisesti mitään.

Työkavereistani jo kolme on tullut toteamaan minulle "pitäisköhän mun ruveta käymään salilla" ja on ryhtynytkin siihen, ilman että olen itse tuonut liikuntaa puheenaiheena mitenkään esille (tosin voi olla että työhuoneeni hyllyä koristavat urheiluravinnepurkit/pussit ehkä ovat vaikuttaneet asiaan?). Maalaistuttuni, jota tapaan kerran pari vuodessa, oli ostanut kuntopyörän ja käsipainot kun olin seuraavan kerran tullut käymään - tätä ennen hän oli vannonut sohvan nimeen, ja on muutenkin fysiikaltaan luonnostaan semmoinen gorilla ettei uskoisi hänen tekevän käsipainoilla yhtään mitään. Yksi tuntemani tuttu, jota tapaan hyvin harvoin, oli kirjoittanut blogissaan ostaneensa kuntoilulaitteen (jossa on pakkapainot ja useita eri harjoitusliikkeitä) ja oli aloittanut raivokkaan lenkkeilyn pari viikkoa sen jälkeen kun hän oli tavannut minut, vaikkemme olleet jutelleet sanaakaan kuntoilusta.

Mitähän tää nyt oikeen meinaa? Onkohan tää vaan ihan yleistä kolmenkympin kriisiä (kaikki nää tutut ovat kolmekymppisiä) ja liittyy vaan siihen eikä mitenkään varsinaisesti muhun?
NuoriDaavid

Duck kirjoitti:Olen pannut merkille omituisen ilmiön. Saan jotenkin ihmiset urheilemaan sanomatta heille varsinaisesti mitään.

Työkavereistani jo kolme on tullut toteamaan minulle "pitäisköhän mun ruveta käymään salilla" ja on ryhtynytkin siihen, ilman että olen itse tuonut liikuntaa puheenaiheena mitenkään esille (tosin voi olla että työhuoneeni hyllyä koristavat urheiluravinnepurkit/pussit ehkä ovat vaikuttaneet asiaan?). Maalaistuttuni, jota tapaan kerran pari vuodessa, oli ostanut kuntopyörän ja käsipainot kun olin seuraavan kerran tullut käymään - tätä ennen hän oli vannonut sohvan nimeen, ja on muutenkin fysiikaltaan luonnostaan semmoinen gorilla ettei uskoisi hänen tekevän käsipainoilla yhtään mitään. Yksi tuntemani tuttu, jota tapaan hyvin harvoin, oli kirjoittanut blogissaan ostaneensa kuntoilulaitteen (jossa on pakkapainot ja useita eri harjoitusliikkeitä) ja oli aloittanut raivokkaan lenkkeilyn pari viikkoa sen jälkeen kun hän oli tavannut minut, vaikkemme olleet jutelleet sanaakaan kuntoilusta.

Mitähän tää nyt oikeen meinaa? Onkohan tää vaan ihan yleistä kolmenkympin kriisiä (kaikki nää tutut ovat kolmekymppisiä) ja liittyy vaan siihen eikä mitenkään varsinaisesti muhun?
Yhtä hyvin voi olla, että olet saanut kaikki kitinäläiset lisääntymään.
bedlam

Ainakin näin joulun jälkeen on ihan tavallista, että ihminen alkaa ajattelemaan kevättä ja kesää ja sitämyötä omia röllyköitään.
NuoriDaavid

bedlam kirjoitti:Ainakin näin joulun jälkeen on ihan tavallista, että ihminen alkaa ajattelemaan kevättä ja kesää ja sitämyötä omia röllyköitään.
Se johtuu Aarnesta.
Duck

bedlam kirjoitti:Ainakin näin joulun jälkeen on ihan tavallista, että ihminen alkaa ajattelemaan kevättä ja kesää ja sitämyötä omia röllyköitään.
Tätä on tapahtunut pitkin vuotta, viime keväästä asti.
Melnais
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Aika usein tulee puhuttua työkaverien kanssa aiheista joista tietää heillä olevan jotain kosketuspintaa. Vähemmän kiusallisia tilanteita, enemmän kepeää jutustelua kun pysytään näin turvallisilla alueilla. Kolmikymppiset taas melko yleisesti alkavat kiinnittää (ainakin puuskittain) huomiota elämäntapoihinsa, kun huomaavat etteivät ole kuolemattomia.

Toisaalta tykkään ajatella että itse olisi vaikuttamassa muiden tekosiin. Tällä ajattelutavalla saatan porukkaa uskoon hirmuista kyytiä, sillä minulle puhutaan töissä usealta taholta Jeesuksesta. Miehelläkin on Raamattu auki yhtenään. :shock:
Elämä kantaa, jos sen antaa
Duck

Melnais kirjoitti:Toisaalta tykkään ajatella että itse olisi vaikuttamassa muiden tekosiin.
Joo, olenhan minäkin harhaisesti toiveajatellut että parin vuoden punttailun mittaan vetreytynyt Daniel Craig -kroppani on saanut heidät vihreiksi kateudesta ja ajanut heidät salille ilman että minun on tarvinnut sanoa mitään.... :)
Vastaa Viestiin