Mikä soi nyt..?

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Manaaja kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:Mahtava meisinki jätkällä kyllä..
Onpas Sonny lyhyt. :shock:
Joo kelasin samaa, että kylläpäs pätykkä veivaa isoa soundia. Jotenkin muutenkin tosi tuore ote hommissa jäbällä, veikkaan ett tosta tulee viel aika iso nimi, ihan kun ei ois jo..
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Manaaja kirjoitti:Ja sellaiset artistit kuten The Prodigy ja Pendulum tullaan varmasti muistamaan vielä 30+ vuoden kuluttua, koska mun ikäryhmä ja nuorempi. Ja koko ajan tulee uusia, nuorempia faneja. Varmasti tulee kiikkustuolissa kuunneltua ennemmin sen Virtasen Olavin ja Kantri Helunan sijaan.
No mun kommentit on kai sitten sitä vanhenemista. Mutta et sinäkään enää nuori ole.

Verrokkina päätyen itseeni:
Vanha jo kuollut enoni oli Dallape-fani. Muutamaa kuukautta ennen kuolemaansa purskahti itkuun musitellessaan, miten oma isänsä ei päästänyt poikaa Dallapen konserttiin. Vaan pakotti maatöihin. Vaikka poika yritti näyttää että oli niin märkää, että hevonenkin upposi peltoon. "Olisi se isä voinut itse käydä pellolla edes katsomassa ja päästää minut konsertiin, yhyhyhyy!"

Tästä ihan viime vuosien nuorisomusiikista eno oli tietoinen Elviksestä, jonka äänestä piti, vaikkei musiikkia ymmärtänyt. The Beatles oli myös tuttu, vain nimenä.

Joskus tuli puhetta hevimetallista ja eno kysyi millä instrumenteilla sitä soitetaan. Minä kerroin johon eno: "Aha, se on siis rautalankaa".

Vanhempani taas enoani nuorempina ovat tango- ja 50-60- luvun iskelmäkansaa. Vain koska ovat joutuneet asumaan kanssani, ovat tietoisia esim. (sattuneesta syystä) AC/DC:stä. Mutta joku Iron Maiden on tuntematon, johtuen kai, että minäkään en sellaisesta teinipopista ehtinyt innostua ja soittaa kaikkia päiviä.

Nyt sitten sanot "The Prodigy ja Pendulum" Mitähäh?
Progidyn muistan 90-luvulta ihan turhan tekoangstisena muka synkkänä meikkipojubändinä. Ei sitä eikä tätä. Ei rokkia, ei poppia, ei taidetta, ei oikeasti synkkää saatanaheviä. Vieläkö ne elää?

"Pendulumista" en ole ikinä kuullutkaan.

Ja sitten tää efekti, että yllätyin kuullessani, että kasarien homopopin Depeche Modekin esiintyy vielä. Tässä se, että vaikka innokkaille faneille tuollainen on selviö, ja luulevat että kaikille, muilta se voi olla unohtunut. Esimerkiksi juu harva tietää, että fanittamani Kate Bush on elossa ja on nyt julkaissut remix-levyn :D

Sitten vielä paikalliset olosuhteet. Ei kaikki ole Helsingin seutua. Käydessäni levymessuilla Varkaudessa kuulin kahden kiertävän kauppiaan valittavan, miten Savonlinna on suunnilleen samankokoinen kaupunki, mutta Varkaudessa halutaan vain Katri Helenaa sekä Mattia ja Teppoa. Joilla lienee se vahvin pysyvyys suomenmaassa, tai ainakin todellisissa kansan syvissä riveissä :D Siis mä tunsin töissä mun ikäisen sihteerikönkin, joka ihailee Katri-Helenaa! Piti punkkia nuoruuden haihatteluna.

Mutta silti... jos tosiaan kuten joku konserttiketjussa kertoi, pari päivää siten jopa 90-luvulla syntyneet pogosivat Pelle Miljoonalle, niin se tarkoittaa että JUST MUN NUORUUDEN musiikilla on erikoinen kestävyys!!! NIIN :D

Edit: Lisäksi URIAH HEEP, jota kuulin eka kertaa 70-luvun alussa tulee jonnekin vitun Himokselle lähes ALKUPERÄISKOKOONPANOSSA!! Aiotteko mennä? Tiedättekö mikä se on ? Onko aitoa ikivihreetä vai ei kun soittaa vielä ja me vanhukset muistetaan?
Viimeksi muokannut Gat, 11.07.2011 15:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

Hitto toi Skrillex tipahti.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

Gattagan parhaat kirjoitukset pitäisi koota yksiin kansiin ihan vain sen takia, että ne voisi lyödä nuorten käteen ja sanoa että hemmetti menkää ja eläkää elämäänne, ettei teistä tule tällaisia itkijöitä. Teillä on vain yksi elämä ja ainoa, joka teitä estää sitä elämästä olette te itse.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

huima kirjoitti:Gattagan parhaat kirjoitukset pitäisi koota yksiin kansiin ihan vain sen takia, että ne voisi lyödä nuorten käteen ja sanoa että hemmetti menkää ja eläkää elämäänne, ettei teistä tule tällaisia itkijöitä. Teillä on vain yksi elämä ja ainoa, joka teitä estää sitä elämästä olette te itse.
Mikä vitun Shillex tai Hilleri? Ei voi olla kova juttu. Ihan paskaa, tuntematon ja unohtuu jo ennen Katri-Helenaa :twisted: :lol:
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Sopii viikonloppujuoputtelun jälkeiseen maanantai-static-pörinään kuin rasva anopin reisiin.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pEzng7gE59s[/youtube]
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Gat kirjoitti:
huima kirjoitti:Gattagan parhaat kirjoitukset pitäisi koota yksiin kansiin ihan vain sen takia, että ne voisi lyödä nuorten käteen ja sanoa että hemmetti menkää ja eläkää elämäänne, ettei teistä tule tällaisia itkijöitä. Teillä on vain yksi elämä ja ainoa, joka teitä estää sitä elämästä olette te itse.
Mikä vitun Shillex tai Hilleri? Ei voi olla kova juttu. Ihan paskaa, tuntematon ja unohtuu jo ennen Katri-Helenaa :twisted: :lol:
Juu niin varmasti unohtuu :D Tyyppi on pienen piirin muusikko viel tässä vaiheessa, ja nyt jo repii niin isot salit täyteen kun bookataan. Facebookin virallisessa ryhmässä ujot 935,320 fania+ noin 100k kpl päälle erinmoisissa epävirallisissa ryhmissä.

Juu,ei tuota kukaan muista ens kuussa..

Ai niin,tässä Skrillexin Liveveto WMC:stä...

Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Gat kirjoitti:Hienoa joka tapauksessa, että minun vanhuspolveni populaarimusiikilla on sellaista vuosikymmenien yli kestävyyttä, jota aiemmilla vanhuspolvilla ei ollut ( eliitin klassista musiikkia lukuunottamatta, Bach rulettaa minullekin) eikä varmaan tulekaan enää.
niinkuin jo oman lipsahduksesi huomasitkin, niin jokaiselta aikakaudelta löytyy klassikkonsa, jotka jää elämään. Kaikki ei niitä vain osaa arvostaa. Mulla oli onneksi sellaisia musiikin opettajia, jotka osasi jo 80-luvulla esitellä musiikin hisroriaa laaja-alaisesti ja avarsivat musiikkinäkemyksiäni sen hetkisen listamusan ulkopuolelle, ymmärtämään että hienoja teoksia eri musiikin tyylilajeista ja aikakausilta.

Sen kunniaksi vuonna -59 sävelletty kappale joka oli klassikko jo kultaisella 80-luvulla.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BwNrmYRiX_o[/youtube]
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Gat kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Ja sellaiset artistit kuten The Prodigy ja Pendulum tullaan varmasti muistamaan vielä 30+ vuoden kuluttua, koska mun ikäryhmä ja nuorempi. Ja koko ajan tulee uusia, nuorempia faneja. Varmasti tulee kiikkustuolissa kuunneltua ennemmin sen Virtasen Olavin ja Kantri Helunan sijaan.
No mun kommentit on kai sitten sitä vanhenemista. Mutta et sinäkään enää nuori ole.
En ole en, mutta luojan kiitos mulla on pysyny tuntosarvet vielä ainakin yli kolmekymppiseksi *kopkop* pystyssä ja vastaanottavaisina uuden musiikin ja musiikin evolvoitumisen suhteen. Toisin sanoen, diggaan rokkaa kybällä ihan uusiakin meininkejä ja kehityssuuntia, niinkuin just tää Skrillex, jonka huomaa monen mun ikäisen "vanhan dubstepfanin" mielestä olevan hirveetä genrenraiskausta, joka pilaa kaiken! Mulle taas iskee ihan kympillä ja todellakin nimenomaan sen vuoksi että tyylilaji kehittyy ihan uusiin ulottuvuuksiin ja tuo uusia viboja sen sijaan että olisin juurtunut kuuntelemaan sitä Jaakko Teppoa niinkuin Minun Nuoruudessani jne.

Sen sanottuani, no saatana:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gdiY6jHU9Hk[/youtube]
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Typot johtuvat selittelen pääosin koska Kitinän vastausluukku näyttää niin pientä tekstiä ja vanhuuttani taidan tarvita jo lukulasit.
Haemaeraemies kirjoitti:
Gat kirjoitti:
huima kirjoitti:Gattagan parhaat kirjoitukset pitäisi koota yksiin kansiin ihan vain sen takia, että ne voisi lyödä nuorten käteen ja sanoa että hemmetti menkää ja eläkää elämäänne, ettei teistä tule tällaisia itkijöitä. Teillä on vain yksi elämä ja ainoa, joka teitä estää sitä elämästä olette te itse.
Mikä vitun Shillex tai Hilleri? Ei voi olla kova juttu. Ihan paskaa, tuntematon ja unohtuu jo ennen Katri-Helenaa :twisted: :lol:
Juu niin varmasti unohtuu :D Tyyppi on pienen piirin muusikko viel tässä vaiheessa, ja nyt jo repii niin isot salit täyteen kun bookataan. Facebookin virallisessa ryhmässä ujot 935,320 fania+ noin 100k kpl päälle erinmoisissa epävirallisissa ryhmissä.

Juu,ei tuota kukaan muista ens kuussa..

Ai niin,tässä Skrillexin Liveveto WMC:stä...

Ehhehheh... koska tämä menee sivistyssanalla kai "metakeskusteluksi" josta katoan koska lystään... siis oikeasti en jaksa inttää..

Mutta olkoon hetken. Koettakaa muistaa, että kuten aina, tarkoitan mitä sanon, mutta samalla ymmärrän sen suhteellisuuden kenties paremmin kuin te omanne. Joten tavallaan parodioin itseäni, tavallaan en. Antakkee pillua!!

No níin.
Tuo on siis netistä kuuluisa? Niin ovat miekkafoorumitkin ja NASAn foorumi, jolla sinä et käy eikä kukaan täällä. Niin ja mikä on Facebook? Mikä on netti? Soiko nuo jo kaupallisilla musiikkivideokanavilla tai edes Suomen junttiradiokanavilla?

Kysypä vanhempieni sukupolvelta, minun sukupolveltani, tai Varkauden tahi Orimattilan kaduilla omalta ja nuoremmiltakin sukupolvilta ovatko tuosta kuulleetkaan. Ylivertainen enemmistö varmaan ei, ja jos on, ensi viikolla unohtaa.

Omana tietenkin :D erehtymättömänä ja puolueettomana arviona: Kitinän näytteissä tuota bändiä jonka nimeä en muista, joku Shrimppi, joku soittaa synaa, valitsee tylsän jumps jumps kompin ja sahansoittovingutusta, vemputtaa kosketinsoittimen vibrailotikkua mielikuvituksettomasti. Juku, minäkin osaan Kawain halpislankullani,

Mutta tuossa ei mikään puhuttele sieluani intensiivisesti`. Miten muka teidän... ai joo teillä ei sielua olenkaan. (Ei mullakaan, myyttinen metafora tähän hätään :D )
Vagabondo kirjoitti:
Gat kirjoitti:Hienoa joka tapauksessa, että minun vanhuspolveni populaarimusiikilla on sellaista vuosikymmenien yli kestävyyttä, jota aiemmilla vanhuspolvilla ei ollut ( eliitin klassista musiikkia lukuunottamatta, Bach rulettaa minullekin) eikä varmaan tulekaan enää.
niinkuin jo oman lipsahduksesi huomasitkin, niin jokaiselta aikakaudelta löytyy klassikkonsa, jotka jää elämään. Kaikki ei niitä vain osaa arvostaa. Mulla oli onneksi sellaisia musiikin opettajia, jotka osasi jo 80-luvulla esitellä musiikin hisroriaa laaja-alaisesti ja avarsivat musiikkinäkemyksiäni sen hetkisen listamusan ulkopuolelle, ymmärtämään että hienoja teoksia eri musiikin tyylilajeista ja aikakausilta.
Edelleenkin semi- tai täys tai semi-seriöösinä metakeskusteluna.
Sä tai te tymät ette vaan tajuu,

Minä ainakin olen ihmetellyt, miksi ennenaikaan löytyi niin paljon neroja joka kansasta, ja niiden nimet piti opetella jopa koulukirjoista. Ja minkätaatta vaikka nykyään on enemmän ihmisiä, paremmat taidot ja yleisökin tietävämpää, neroja ei enää löydykään edes koulukirjoihin.

Sitten tajusin, että ennenaikaan oli erikseen kulttuurieliitti joka saneli, mikä on hyvää ja arvokasta. Ja se eliittikin saattoi olla tymää, kunhan oli vallassa. Ja kansa nöyränä uskoi. Nyt ovet on auki ja kaikki hajautunut.

Kun siis kukkaan tai mikkään ei ole mittään. Ettekö sitä tajua? Ette kai, koska teillä on ollut onni kasvaa omissa pikku piireissänne, luullen että se on koko maailma. Niin ja saada pillua :D

Musiikkinäyteeseesi, että minun nuorisosukupolveni auktoriteetilla totean saman, millä helposti häpäisi kavereiden musiikkimaun. Yksi lause riittää:
"ONKO TUO JOTAIN VITUN JAZZIA?" :D

Edit: Nyt on ELLIN nimipäivä!
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Gat kirjoitti:Typot johtuvat selittelen pääosin koska Kitinän vastausluukku näyttää niin pientä tekstiä ja vanhuuttani taidan tarvita jo lukulasit.
Haemaeraemies kirjoitti:
Gat kirjoitti: Mikä vitun Shillex tai Hilleri? Ei voi olla kova juttu. Ihan paskaa, tuntematon ja unohtuu jo ennen Katri-Helenaa :twisted: :lol:
Juu niin varmasti unohtuu :D Tyyppi on pienen piirin muusikko viel tässä vaiheessa, ja nyt jo repii niin isot salit täyteen kun bookataan. Facebookin virallisessa ryhmässä ujot 935,320 fania+ noin 100k kpl päälle erinmoisissa epävirallisissa ryhmissä.

Juu,ei tuota kukaan muista ens kuussa..

Ai niin,tässä Skrillexin Liveveto WMC:stä...

Ehhehheh... koska tämä menee sivistyssanalla kai "metakeskusteluksi" josta katoan koska lystään... siis oikeasti en jaksa inttää..

Mutta olkoon hetken. Koettakaa muistaa, että kuten aina, tarkoitan mitä sanon, mutta samalla ymmärrän sen suhteellisuuden kenties paremmin kuin te omanne. Joten tavallaan parodioin itseäni, tavallaan en. Antakkee pillua!!

No níin.
Tuo on siis netistä kuuluisa? Niin ovat miekkafoorumitkin ja NASAn foorumi, jolla sinä et käy eikä kukaan täällä. Niin ja mikä on Facebook? Mikä on netti? Soiko nuo jo kaupallisilla musiikkivideokanavill tai edes Suomen junttiradiokanavilla?

Kysypä vanhempieni sukupolvelta, minun sukupolveltani, tai Varkauden tahi Orimattilan kaduilla omalta ja nuoremmiltakin sukupolvilta ovatko tuosta kuulleetkaan. Ylivertainen enemmistö varmaan ei, ja jos on, ensi viikolla unohtaa.
Huomaa että olet henkisesti edelleen jossain 70-luvun hämärissä, kun "netistä kuuluisa" tulee tuollaisessa vähättelevässä muodossa esiin. Internetin ansioista "marginaalisella" musiikilla on ihan tajuton kuuntelijamäärä pitkin palloa, ja sen ansioista ansaitalogiikka on muuttunut sinun ajoista, nykyään monet artistit tuovat leivän pöytäänsä keikoilla, ei levynmyynnillä joka perustuu markkinakoneiston voimaan ja hitti-poppi-soittolistojen rummutukseen.

Esimerkiksi Skrillex on jakanut valtaosan tuotannostaan ilmaiseksi netissä, youtubessa on miehen omilla sivuilla jokainen virallinen julkaisu, on biisejä toki myynnissä, mutta pääsääntöinen tuottolähde on keikkailu. Ja nykyään nuo tapahtumat ulkomailla ovat väkimassaltaan ihan vastaavia kuin isojen rockbändien keikat, poislukien todelliset mammuttikeikat joita ei niin usein järjestetä. Britanniassa elektronisen musiikin festivaalit ovat tehneet kovaa tulosta, kun perinteisimmät tapahtumat taistelevat olemassaolostaan.

Maailma on muuttunut, samoin musiikkimaailma, eniten kiitos internetin. Se aika jolloin ainoastaan levy-yhtiöden panostus määräsi sen, kuka tekee rahaa musiikilla, alkaa olemaan kaukana.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Gat kirjoitti:Soiko nuo jo kaupallisilla musiikkivideokanavilla tai edes Suomen junttiradiokanavilla?
Kyllä soi, molemmilla.
Kysypä vanhempieni sukupolvelta, minun sukupolveltani, tai Varkauden tahi Orimattilan kaduilla omalta ja nuoremmiltakin sukupolvilta ovatko tuosta kuulleetkaan. Ylivertainen enemmistö varmaan ei, ja jos on, ensi viikolla unohtaa.
Ketä vittua kiinnostaa seniilien vanhempiesi tai muiden tynnyrissä asuvien alzheimereiden sulkeutuneisuus? Ylivertainen enemmistö päänsä laatikon ulkopuolelle työntävistä, elektronista musiikkia kuuntelevista nykynuorista ovat kuulleet Skrillexistä, paitsi ehkä ne "kaikki muu on paskaa paitsi hevi" -tyypit.
joku Shrimppi, joku soittaa synaa, valitsee tylsän jumps jumps kompin ja sahansoittovingutusta, vemputtaa kosketinsoittimen vibrailotikkua mielikuvituksettomasti. Juku, minäkin osaan Kawain halpislankullani,
Ole hyvä ja demota meille skillisi?
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Haemaeraemies kirjoitti:Esimerkiksi Skrillex on jakanut valtaosan tuotannostaan ilmaiseksi netissä, youtubessa on miehen omilla sivuilla jokainen virallinen julkaisu, on biisejä toki myynnissä, mutta pääsääntöinen tuottolähde on keikkailu.
Hepulla on kyllä loistokas asenne. Twiittasi tässä taannoin muistaakseni more monsters and sprites ep:n yhteydessä että jos teillä ei ole varaa ostaa sitä, niin imuttakaa jostain, kunhan vaan ylipäätään hankitte sen. Arvostan.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Manaaja kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:Esimerkiksi Skrillex on jakanut valtaosan tuotannostaan ilmaiseksi netissä, youtubessa on miehen omilla sivuilla jokainen virallinen julkaisu, on biisejä toki myynnissä, mutta pääsääntöinen tuottolähde on keikkailu.
Hepulla on kyllä loistokas asenne. Twiittasi tässä taannoin muistaakseni more monsters and sprites ep:n yhteydessä että jos teillä ei ole varaa ostaa sitä, niin imuttakaa jostain, kunhan vaan ylipäätään hankitte sen. Arvostan.
Aikamoinen heppu :D

Mä otin himasta usb-kuulokkeet messiin, niin nyt saa popitella pitkin työpäivää <3

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vD1pPweJ5ws[/youtube]
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Kuva
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Gat kirjoitti: Minä ainakin olen ihmetellyt, miksi ennenaikaan löytyi niin paljon neroja joka kansasta, ja nykyään neroja ei enää löydykään edes koulukirjoihin.

Nyt ovet on auki ja kaikki hajautunut.
Löytyhän se totuuden siemen. Yleisneroja ei ole, koska nykyään tieteen eteenpäin vieminen vaatii erikoistumista hyvin pienelle alueelle. Koska entistä useammalla kuitenkin on mahdollisuus panostaa tieteelliseen tutkimukseen, niin neroja on oikeastaan niin hiton paljon, ettei kenenkään aika riitä niiden nimien opetteluun. Sama koskee musiikkia. Nykyään tehdään niin paljon erilaista musiikkia, ettei itsellä ainakaan aika riitä koko skaalan hahmottamiseen.
Gat kirjoitti: Yksi lause riittää:
"ONKO TUO JOTAIN VITUN JAZZIA?" :D
Ah, niin teiniä :D

Noin sivumausteena sanottakoon, että monesti sitä nuorisomusiikkiakin tekevät artistit kuuntelevat musiikkia aika laajalla skaalalla ja imevät vaikutteita eripuolilta. Myös Jazzista, josta oma tietämykseni on valitettavan heikkoa.

EDIT: :on:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dCR6ecWb064[/youtube]
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Kiitos tuosta Curtiksesta. Dave Brubekin "Take 5" on itselläkin Pödissä aktiivisoitossa.

Gat: Yksi hyvä kanava tutustua ug-musiikin rennompiin virtauksiin on mainio "LTJ Bukem Presents"-julkaisusarja. Sisältää rumpubassoa, nu-soulia, hip-hoppia ja kaikkea siltä väliltä. Otetaan esimerkiksi yksi oma suosikki:

Manalan mainitsemia tuntosarvia olen itsekin yrittänyt pitää ylhäällä. Viimeisen viiden vuoden "löytöjä" ovat itselle olleet esim. Horrorpops, Nekromantix, Janelle Monae ja Die So Fluid sekä MSTRKRFT - unohtamatta The Belmont Playboysia. (Kornin ja Slayerin kuuntelukin piti opetella vasta aikamiehenä)

Kyllä uutta hyvää musiikkia tehdään koko ajan joka genressä, sen kampaaminen massasta (paskasta) vaan vaatii vähän vaivaa. Ja oikea herkuttelija ymmärtää sen, ettei hanhenmaksaakaan jaksa syödä joka päivä - välillä pitää vetää lihapullia ja hernesoppaa jotta makuaisti pysyy vireessä. En minäkään joka päivä Motörheadia tai AC/DC:tä soita.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ny3kf1A-86s[/youtube]
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

Niille jotka eivät ymmärrä vielä Dub-steppiä, niin tässä laadukas dokumentti aiheesta:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=joIy7BCQT4c[/youtube]
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

^ unohdit lainausmerkit sanan "dokumentti"-ympäriltä. Toihan oli pelkkää fanipoika-hypetystä.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

küllküll kirjoitti:^ unohdit lainausmerkit sanan "dokumentti"-ympäriltä. Toihan oli pelkkää fanipoika-hypetystä.
:D

Sedältä meni ohi.

Toihan oli parodia fanipoikahypetyksestä :-D

Mutta mitä tulee tuohon Skrillexiin, niin olisi makea päästä kokemaan miten sen päässä neuronit oikein laukovat - koska näissä biiseissä on sen verran munaa ja breakbeatteja jotka kuitenkin on niin poppispaketissa, että kokonaisuus pysyy mainstreamimäisesti kasassa ja tulee helposti biletettäväksi kokonaisuudeksi.

Mutta siis eletään mahtavaa aikaa, kun mainstreamiin alkaa nousemaan todella nopeasti useita erilaisia musiikkilajeja ja soittolistoilla ei ole välttämättä enää 100% steriiliä roskaa.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

huima kirjoitti:Mutta siis eletään mahtavaa aikaa, kun mainstreamiin alkaa nousemaan todella nopeasti useita erilaisia musiikkilajeja ja soittolistoilla ei ole välttämättä enää 100% steriiliä roskaa.
Tämä on aina loistavaa, oli musiikki sitten mitä tahansa.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Dumiz kirjoitti:
huima kirjoitti:Mutta siis eletään mahtavaa aikaa, kun mainstreamiin alkaa nousemaan todella nopeasti useita erilaisia musiikkilajeja ja soittolistoilla ei ole välttämättä enää 100% steriiliä roskaa.
Tämä on aina loistavaa, oli musiikki sitten mitä tahansa.
Joo, tää on hienoa. Kyllä hymyilyttää kuulla dubsteppiä, DnB;tä ynnä muita "marginaali" musiikin genrejä mainoksissa jopa. Pendulumia nyt on käytetty urheiluohjelmissa rapakon takana jo heidän ekasta levystä alkaen, Top Gear -sarjasta puhumattakaan.

Mutta että ihan mainstream-mainstream löytää noi genret, rules!
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

huima kirjoitti:Sedältä meni ohi.
Juuri oheisviestinnän puutteen vuoksi kannattaa käyttää runsaasti hymiöitä. Myös alaviitteet ja korostukset ovat suotavia.

Notta setä(kin) ymmärtäisi (joskus jotain)
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

küllküll kirjoitti:Notta setä(kin) ymmärtäisi (joskus jotain)
Ei mitään hätää, kyllä sä olet setämäisyydestäsi huolimatta vielä hyvin tukevasti siellä cluefull-porukan puolella.
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

^ :h: vaahtokylpyyn tänään? :h:
Vastaa Viestiin