Sivu 24/124
Lähetetty: 01.04.2009 11:33
Kirjoittaja elco
Duck kirjoitti:elco kirjoitti:Lyön kaljoista vetoa siitä, että kyrväkäs polttomoottorivehje peittoaa tutkimuksessa mennen tullen sähkökikottimet.
Juu pidä sinä vaan ne kaljaa juovat vanhat naiset.

En tajuu, mutta ei se mitään.
Näyttäviin ja nopeisiin naisiin tehoaa se, että gubbea ei rahtuakaan kiinnosta maailman tulevaisuus vaan oma tulevaisuutensa.
Lähetetty: 01.04.2009 11:36
Kirjoittaja exPertti
Hyeena kirjoitti:Riippuu varmaankin tarkastelunäkökulmasta, mikä on "parempi." Fossiiliset polttoaineet ovat kyllä korkeaenergianen ja helposti hyödynnettävä voimanlähde, mutta paremmuutta voi arvottaa myös muulla mittarilla. Osasyy siihen, että parempaa ei ole kehitetty on siinä, että niin kauan kun öljyä yhä löytyy, "kustannustehokkuus" on kunnossa jos katsotaan vain yksilön oman navan kautta. Kokonaistehokkuus järjestelmätasolla voi olla eri asia, eikä minulla ole riittäviä eväitä edes avata keskustelua siitä. Lähinnä huomioni koski sitä, että miksi juuri polttomoottoritekniikka on se pyhä lehmä, varsinkin kun kaikessa muussa miehet intoilevat uusimman uuden ja hienoimman tekniikan perään. Jos vastaus on se, että pärinä ja pakokaasu ovat hieno ja miehekäs juttu ja hiljaisuus ja päästöttömyys taas neitihomoa, niin se on vain kerta kaikkiaan koomista.
Jälkimmäistä kommenttiasi en oikein ymmärrä. Oletko sitä mieltä, että energian tuottaminen fossiilisilla polttoaineilla olisi jossain määrin ympäristöystävällisempää kuin muiden töpselistä tulevien energianlähteiden, vai mikä kytkentä tällä oli autojen voimalähdekeskusteluun?
Minusta hiilidioksidia ja pienhiukkasia tuottavien polttomoottorien korvaaminen päästöttömillä kehonsiirtotekniikoilla on melkoisen suuri tekninen edistysaskel ympäristön kannalta ja tervehdin ilolla kaikkia siihen suuntaan tapahtuvia muutoksia. Parhaan ymmärrykseni mukaan esimerkiksi akkutekniikan osalta esim. lataamisaikaan liittyvät ongelmat ja akkujen paino ovat pikku hiljaa ratkeamassa. Nämä lienevät ne suurimmat kivet kengässä autojen sähköistymisen esteenä.
Minulla ei ole mitään uutta teknologiaa vastaan. Mutta sen täytty kehittyä vielä sopiakseen hinnaltaan ja muutenkin jokamiehen teknologiaksi. Ja puhutaanhan, että Priuksen akkujen valmistaminen kuormittaa luontoa paljon enemmän kuin polttomoottorikäyttö ikinä pystyisi. Mutta kukapa eko-ihminen innostuisi elinkaarianalyysistä.
Jälkimmäinen oli kommentti siihen, että minkälaisia investointeja oikeasti tarvittaisiin jos polttoaineen jakeluketju korvattaisiin vaikka sähköntuotanto/jakeluketjun "pienellä parantamisella".
Lähetetty: 01.04.2009 11:40
Kirjoittaja Duck
elco kirjoitti:Näyttäviin ja nopeisiin naisiin tehoaa se, että gubbea ei rahtuakaan kiinnosta maailman tulevaisuus vaan oma tulevaisuutensa.
Noh... onneksi maailmassa on muitakin naisia kuin nuo "näyttävät ja nopeat". Puhut varmaan strippareista? He ainakin näyttävät aika nopeasti.
Lähetetty: 01.04.2009 11:42
Kirjoittaja Duck
exPertti kirjoitti:Mutta kukapa eko-ihminen innostuisi elinkaarianalyysistä.
Klemola?
Lähetetty: 01.04.2009 11:43
Kirjoittaja elco
Duck kirjoitti:
Puhut varmaan strippareista?
En mitenkään erityisesti, mutta varmaan niistäkin.
Lähetetty: 01.04.2009 11:51
Kirjoittaja Duck
Turha tässä kuitenkaan on umpimileisesti kiistellä sähkö- ja bensa-autojen paremmuudesta sillä ihan oikeat tosimiehet kuitenkin ratsastavat hevosella tai juoksevat sen sijaan että tarvitsisivat mekaanisia apuvälineitä liikkuakseen. Liitettiinhän ensimmäisiin autoihinkin hevosenpää keulaan koristeeksi ja autoja vastustettiin kun ne kilpailivat kulkineina hevosten kanssa. Sähköautot ovat nyt ihan samanlaisessa vaiheessa. Bensa-auton ympärille on rakentunut romantiikkaa joka ei tahdo karista pois. Ja tuskin kariseekaan. Ovathan hevosetkin nousseet aivan erityisromanttiseen asemaan. Bensa/riisseliautoilla lienee edessä sama.
Lähetetty: 01.04.2009 11:56
Kirjoittaja elco
Duck kirjoitti:sillä ihan oikeat tosimiehet kuitenkin ratsastavat hevosella tai juoksevat sen sijaan että tarvitsisivat mekaanisia apuvälineitä liikkuakseen
Eivät muuten ratsasta eivätkä juokse vaan tarvitsevat.
EDIT: Juoksiko Neil Armstrong ekana Kuuhun? Ratsastiko? Menikö sähkövehkeellä?
Lähetetty: 01.04.2009 12:13
Kirjoittaja McJanne
elco kirjoitti:Eivät muuten ratsasta eivätkä juokse vaan tarvitsevat.
EDIT: Juoksiko Neil Armstrong ekana Kuuhun? Ratsastiko? Menikö sähkövehkeellä?
Kyllä ratsastavat, mikään ei opeta hevosseisontaa niin kuin hevosella ratsastaminen.
Menikös NA kuuhun veekasilla sitten?
Lähetetty: 01.04.2009 12:37
Kirjoittaja elco
McJanne kirjoitti:
Menikös NA kuuhun veekasilla sitten?
Ookko vähä yksinkertanen: jos sinne olisi ollut tie niin totta meisselissä ne olisivat ajaneet sinne!
Lähetetty: 01.04.2009 12:52
Kirjoittaja McJanne
elco kirjoitti:Ookko vähä yksinkertanen: jos sinne olisi ollut tie niin totta meisselissä ne olisivat ajaneet sinne!
Ihan niinku Pony Express, uskomaton määrä hevosvoimia kauraooppelilla vaikkei edes (rauta)teitä ollut vielä joka paikkaan!
Lähetetty: 01.04.2009 14:48
Kirjoittaja Monsieur Manala
Duck kirjoitti:Monsieur Manala kirjoitti:Vaikka se miten olisi tulevaisuutta, se ei silti kykene tarjoamaan minkäännäköisiä fiiliksiä. Tämä ei tietenkään häiritse yhtään, jos on muutenkin puupökkelö ilman kykyä tuntea ajamiseen liittyviä fiiliksiä. Moottorinäänet ovat erittäin tärkeä osa autonhallintaa ja sitä kautta ajonautintoa.
No tietenkin jos olet ruostunut kiinni bensamoottorin tuomiin fiiliksiin niin hankalaahan siitä on lähteä irroittautumaan ja virittäytymään uudelleen sähkökoneiden vastaaviin. Sehän saattaisi vaatia jopa uuden oppimista.
Etpä taaskaan kerran ymmärtänyt vittujakaan, mikä ei yllättänyt. Polttomoottorin äänen sävy muuttuu rasituksen/vastavoimien/kitkan ja kaasun asennon mukaan. Se äänen sävy ja taajuus on kuljettajalle ensiarvoisen tärkeää feedbackia pidon äärirajoilla ajaen ja esimerkiksi sivuluisujen hallinnassa. Ja kyllä, mm. rata-ajossa tällaisia huikeita tilanteita tulee eteen mm. ihanjokavitunmutkassa. Vastaavaa efektiä ja vastetta ei sähkömoottorilla synny.
Mut eihän sun tarvii ymmärtää, kun sun mielestä yli 80km/h tuntinopeudet luovat jo lievää epämukavuudentunnetta ja kontrollin vähenemistä, jos olen oikein ymmärtänyt? Ja koska kenenkään EI TARVII ajaa kilpaa. Tai käydä ratapäivillä. Tai mennä sivuluisussa. Tai harrastaa ylipäätänsä yhtään mitään muuta kuin mistä sä tykkäät.
Duck kirjoitti:Monsieur Manala kirjoitti:M3 voitti taloudellisuudessa Priuksen ns. "hands down".
Ja kumpaahan teknologiaa on ehditty kehitellä pidempään?
Kyllähän ne molemmat teknologiat taitavat olla 1800-luvulta peräisin. Kerros nyt sitten että kumpi on fiksumpi ostaa, auto joka on suorituskykyisempi, käyttötarkoituksessaan taloudellisempi, paremman kuuloinen, paremman näköinen, parempi ajaa, vähemmän myrkyllisiä materiaaleja valmistukseensa vaativa, moninkertaisesti vähemmän päästöjä valmistuksessaan synnyttävä ja parempaa feedbackia ja ajonautintoa kuljettajalleen tarjoava...
...Vai se hybridi, jolle on onnistuttu lyömään lappusilmäisille idiooteille läpi menevä leima ympäristöystävällisenä, vähäpäästöisenä vaihtoehtona, joka on ihan täyttä hevonpaskaa? Muistaakseni jo pelkkien Priuksen akkujen valmistaminen ja valmistuksen jälkeinen rahtaaminen tehtaalle
luovat enemmän hiilidioksidipäästöjä ennenkuin ne ovat edes asennettu ko. autoon, kuin mitä vastaavan tavallisen henkilöauton valmistamisen aiheuttamat päästöt ja ympäristön kuormittaminen ovat yhteensä. Siihen mennessä kun Prius on saatu Toyota-kauppaan myytäväksi, se on aiheuttanut jo enemmän ympäristökatastrofia kuin mitä keskiverto polttomoottoriauto on eläneenä ja kuolleena yhteensä aiheuttanut.
Lähetetty: 01.04.2009 14:50
Kirjoittaja Monsieur Manala
elco kirjoitti:Duck kirjoitti:
"Women find expensive cars more attractive". Ei tossa sanottu mitään siitä onko se bensa-auto, kunhan se vaan on kallis.
Tuota voi tutkia lisää. Lyön kaljoista vetoa siitä, että kyrväkäs polttomoottorivehje peittoaa tutkimuksessa mennen tullen sähkökikottimet.
Voitit. Ei tarvitse tutkia enempää:
http://blog.wired.com/cars/2008/09/weve-got-some-b.html
Lähetetty: 01.04.2009 14:58
Kirjoittaja Duck
Monsieur Manala kirjoitti:Etpä taaskaan kerran ymmärtänyt vittujakaan, mikä ei yllättänyt.
Haaskaat aikaasi, sillä tiesin tasan tarkkaan mitä tarkoitat, mutta jos virtuaalipippeliisi koskoo niin kovasti niin päästä kaikki ulos vaan.
Ihminen on siitä mukautuvainen otus että se oppii lukemaan hallintaan liittyviä merkkejä esmes bensiinimoottorin äänestä. Tai hevosen liikkeistä. Tai polkypyörän kahvoista. Tai vaikkapa sähköauton äänistä.
Kyllähän ne molemmat teknologiat taitavat olla 1800-luvulta peräisin.
Niin? Kumpaa teknologiaa on kehitelty pidempään isommilla tuotekehityskustannuksilla ja ihmistyövoimalla? Missä sähköautot olisivatkaan nyt, jos ne olisivat saaneet yhtä paljon paukkuja. Onneksi kännykät ovat ajaneet akkuteknologiaa eteenpäin.
...Vai se hybridi, jolle lässynlää...
Sanoinhan että hybridi on vain väliaskel.
Ymmärrän hyvin miksi sijoitit Jaggeen. You need all the help you can get.
Lähetetty: 01.04.2009 15:03
Kirjoittaja exPertti
Duck kirjoitti:You need all the help you can get.
Tämä tuntuu kyllä sinun sanomanasi aikamoiselta asiantuntijalausunnolta.
Lähetetty: 01.04.2009 15:09
Kirjoittaja Duck
exPertti kirjoitti:Tämä tuntuu kyllä sinun sanomanasi aikamoiselta asiantuntijalausunnolta.
Kuka tässä mistään vitun asiantuntijuudesta on puhunut? Tää ketju on pelkkää kikkelimiekkailua jos et oo tajunnut. Mene vaikka leikkimään marmorikuulilla, nyt on aprillipäivä.
Lähetetty: 01.04.2009 15:21
Kirjoittaja Monsieur Manala
Duck kirjoitti:Monsieur Manala kirjoitti:Etpä taaskaan kerran ymmärtänyt vittujakaan, mikä ei yllättänyt.
Haaskaat aikaasi, sillä tiesin tasan tarkkaan mitä tarkoitat, mutta jos virtuaalipippeliisi koskoo niin kovasti niin päästä kaikki ulos vaan.
Jos kerran tiedät tasan tarkkaan mitä tarkoitan, mikä sinun ongelmasi on sisäistää tämä asia ja sen tärkeys?
Ihminen on siitä mukautuvainen otus että se oppii lukemaan hallintaan liittyviä merkkejä esmes bensiinimoottorin äänestä. Tai hevosen liikkeistä. Tai polkypyörän kahvoista. Tai vaikkapa sähköauton äänistä.
Tai vaikkapa runkkaamaan vuosi toisensa perään kun ei aitoakaan saa. Kaikki eivät valitettavasti kuitenkaan ole valmiita tyytymään kyseisen kaltaiseen kohtaloon ilman vastarintaa.
Niin? Kumpaa teknologiaa on kehitelty pidempään isommilla tuotekehityskustannuksilla ja ihmistyövoimalla?
Kyllä sähkötekniikan, akkutekniikan ja elektroniikan alalla ymmärtääkseni pyörii isommat massit, työvoimat ja monimuotoisempi kehitys kuin autoteollisuudessa/polttomoottoritekniikassa.
Duck kirjoitti:
Ymmärrän hyvin miksi sijoitit Jaggeen. You need all the help you can get.
Viimeksi olen revennyt internetissä näin kovaa silloin, kun luin kirjoittamiasi ohjeistuksia Gattacalle sosialisoitumisen ja saamisen helppoudesta ja yksinkertaisuudesta.
Mites, paljonkos luulisit noin itse tarvitsevasi apua tähän saamisongelmaasi? Riittäneekö SI-järjestelmässä mittayksiköt?
Lähetetty: 01.04.2009 15:26
Kirjoittaja Duck
Monsieur Manala kirjoitti:Jos kerran tiedät tasan tarkkaan mitä tarkoitan, mikä sinun ongelmasi on sisäistää tämä asia ja sen tärkeys?
Minulla ei ole mitään vaikeuksia sisäistää asia ja sen tärkeys. Eikä myöskään pitää mieltäni avoimena muille mahdollisuuksille. Sinulle bensa-autoilu taas tuntuu olevan jonkinlainen mieheyden väline, kainalosauva niin sanoakseni. Miksi sitä muuten noin ponnekkaasti puolustaisit?
Tai vaikkapa runkkaamaan vuosi toisensa perään kun ei aitoakaan saa. Kaikki eivät valitettavasti kuitenkaan ole valmiita tyytymään kyseisen kaltaiseen kohtaloon ilman vastarintaa.
Koska tämä ei liity aiheeseen, luulen että yrität viitata sillä johonkin. Mitä todennäköisimmin johonkin henkilökohtaiseen, jolla yrität heruttaa reaktiota. Säälittävimmilläsi oletkin aina juuri silloin kun joku toinen tekee saman sinulle, ja kyynelsilmin lätkäiset "ad hom" -kortin pöytään.
Kyllä sähkötekniikan, akkutekniikan ja elektroniikan alalla ymmärtääkseni pyörii isommat massit, työvoimat ja monimuotoisempi kehitys kuin autoteollisuudessa/polttomoottoritekniikassa.
Kuinka suurta osaa akkuteknologia edustaa koko sähkötekniikan ja elektroniikan alasta? Entä polttomoottoriteknologia autoteollisuudesta?
Mites, paljonkos luulisit noin itse tarvitsevasi apua tähän saamisongelmaasi? Riittäneekö SI-järjestelmässä mittayksiköt?
Mihin saamisongelmaan?
Lähetetty: 01.04.2009 15:49
Kirjoittaja Monsieur Manala
Duck kirjoitti:Monsieur Manala kirjoitti:Jos kerran tiedät tasan tarkkaan mitä tarkoitan, mikä sinun ongelmasi on sisäistää tämä asia ja sen tärkeys?
Minulla ei ole mitään vaikeuksia sisäistää asia ja sen tärkeys. Eikä myöskään pitää mieltäni avoimena muille mahdollisuuksille. Sinulle bensa-autoilu taas tuntuu olevan jonkinlainen mieheyden väline, kainalosauva niin sanoakseni. Miksi sitä muuten noin ponnekkaasti puolustaisit?
Sinulla taitaa olla jotain oikeita ongelmia tuon luetun ymmärtämisen kanssa, kun ei perustelut ole vieläkään uponneet käkättimeen? Tässä on nyt puhuttu ns. feedbackin tärkeydestä, joka sähkömoottoriautosta samalla tavalla puuttuu. Tässä on myös puhuttu tieteellisistä tutkimuksista jotka todistavat moottorinäänien aiheuttamien hyvänolontunteiden syntymistä ihan elimistön välittäjäainetasolla.
Siis mitä helvettiä tässä nyt pitää ylipäätänsä puolustella? Käsittääkseni mun pitäisi verrannollisesti tässä yrittää puolustella asiaa, joka vastaa seksuaalisen kiihottumisen tärkeyttä, kiihottumiskyvyttömälle impotentille selitettynä. Kyllä, moottorinäänet saavat mut fiiliksiin. Kikkeli ei nouse, mutta se on iso osa sitä hyvänolontunnetta mitä AUTOILUSTA (ei siis pelkästä paikasta toiseen siirtymisestä) saa.
Duck kirjoitti:Monsieur Manala kirjoitti:Tai vaikkapa runkkaamaan vuosi toisensa perään kun ei aitoakaan saa. Kaikki eivät valitettavasti kuitenkaan ole valmiita tyytymään kyseisen kaltaiseen kohtaloon ilman vastarintaa.
Koska tämä ei liity aiheeseen, luulen että yrität viitata sillä johonkin. Mitä todennäköisimmin johonkin henkilökohtaiseen, jolla yrität heruttaa reaktiota. Säälittävimmilläsi oletkin aina juuri silloin kun joku toinen tekee saman sinulle, ja kyynelsilmin lätkäiset "ad hom" -kortin pöytään.
Sehän oli toki ainoastaan vertauskuva, josta ei olisi ihan noin suurta itkua kannattanut alkaa nostamaan ottaen huomioon valitsemasi "You need all the help you can get" -linjan. Kyynelsilmät tässä tuntuvat olevan nyt jossain muualla "ad hom" -epäreiluuksista purkautuessasi.
Duck kirjoitti:Monsieur Manala kirjoitti:Kyllä sähkötekniikan, akkutekniikan ja elektroniikan alalla ymmärtääkseni pyörii isommat massit, työvoimat ja monimuotoisempi kehitys kuin autoteollisuudessa/polttomoottoritekniikassa.
Kuinka suurta osaa akkuteknologia edustaa koko sähkötekniikan ja elektroniikan alasta? Entä polttomoottoriteknologia autoteollisuudesta? Tutkitaanhan polttomoottoreita muillakin teollisuudenaloilla, joten niputuksesi oli virheellinen.
Ja ihanko tosiaan meinaat että mm. samassa mittakaavassa sitä
kehitetään autoteollisuuden ulkopuolella, kuin vaikkapa akkutekniikkaa? Äläs nyt viitsi.
Duck kirjoitti:Monsieur Manala kirjoitti:Mites, paljonkos luulisit noin itse tarvitsevasi apua tähän saamisongelmaasi? Riittäneekö SI-järjestelmässä mittayksiköt?
Mihin saamisongelmaan?
No, tota, niinku siihen pillunsaamisongelmaan?
Lähetetty: 01.04.2009 15:58
Kirjoittaja Frederik Krueger
Riemumieli kirjoitti:Auto pilluilee taas. Tyhjäkäynnissä ei ole tehoja ja kone meinaa sammua, ajossa kaikki hyvin.
Identtiset oireet kuin mitä minulla oli Volkkarissani. Tosin, suostui yleensä pysymään tyhjäkäynnissä juuri ja juuri päällä kunhan moottori ehti lämmetä. Mutta ei valttämättä.
Eipä siinä mitään, autoja voidaan korjata, mutta saa nähdä, miten edellinen huoltamo suhtautuu siihen, että pitäisi korvata uuden lasku.
Olisit kuule sinäkin tehnyt viisaan teon ja myynyt nykyisen kaarasi heti vikojen ilmestyttyä, ja Toyota tilalle. Toyota Toimii!
Eips silti, Toyotani hajoaa nyt käsiin, yhyy. Toisen tuulilasinpyyhkijän kiinnitysmutterin suojakappale, sellainen peukalonkokoinen muovinpala, oli lähtenyt itsekseen irti! Kyseistä muovinpalasta mutterin päällä paikallaan pitäneet muoviliuskat olivat pikkaisen murtuneet ja antaneet periksi.
Sinänsä kyseinen pala tuskin kovin montaa senttiä maksaa valmistuskustannuksiltaan, mutta arvaan jo ettei pelkkää muovinpalaa saa vaihdettua, vaan pitäisi ostaa koko pyyhkimen varsi uusiksi, joka tietenkin maksaa. Jospa lykkäisen muovinpalan takaisin paikoilleen vaikka pikaliimalla? Kyllä sen siitä irti taas saa kun tulee aika ruuvata pyyhin pois.
Jarrut kitisevät edelleen vähän ja kuskinpuoleinen pissapojanruiskutin voisi olla vähän tehokkaampi tai suunnattu ylemmäs, mutta oh well.
Sähköauto kiinnostaisi muuten mutta nähdäkseni tekniikka ei ole vielä tarpeeksi kehittynyttä. 60 kilsaa yhdellä latauksella, yhhyh. Taitaisin jäädä usein tien päälle, ja hybridi puolestaan kuulostaa liian mutantilta. Vähän sama kuin joku toisi markkinoille auton joka kävisi sekä dieselillä että bensalla, olisi varustettu molemmilla moottoreilla. Hei, markkinarako!
Lähetetty: 01.04.2009 16:01
Kirjoittaja Duck
Monsieur Manala kirjoitti:Tässä on myös puhuttu tieteellisistä tutkimuksista jotka todistavat moottorinäänien aiheuttamien hyvänolontunteiden syntymistä ihan elimistön välittäjäainetasolla.
Siis mitä helvettiä tässä nyt pitää ylipäätänsä puolustella?
Just totahan sä tossa puolustelet, ja neititiesmitähomottelet heitä jotka ajavat pienillä autoilla, taloudellisilla autoilla tai sähköautoilla, tai edes pitävät niitä mielenkiintoisina, tai ajattelevat että vaihtoehtoihinkin on mahdollisuus. Niin, jos aivan anaalitarkkoja ollaan niin sähän sanoi että
sähköautot ovat homoja kuin perseraiskaus, eivät niistä kiinnostuneet ihmiset, ja sen perään jotain pillunsaamiseen liittyvää, joten sekin oli varmaan "vain vertauskuva" - mutta eiköhän viestisi ollut aika selvä.
Whatever floats whoever's boat. Egojaanhan tässä kaikki viime kädessä puolustaa.
Sehän oli toki ainoastaan vertauskuva
Ihan vitun sama, jos on ilmiselvää mitä sillä yrität vihjailla. Yrität aina nuorallakävellä henkilökohtaisuuksien ja "toki ainoastaan vertauskuvien" rajamailla jotta voisit lopulta tilanteen lauetessa syyttää ihmisiä henkilökohtaisuuksiin menemisistä kun et niihin muka itse sorru. Haista nyt oikeesti vaan paska. Kierteellä. Ja vaihda taktiikkaa jos et halua että se kierre jatkuu.
Ja ihanko tosiaan meinaat että mm. samassa mittakaavassa sitä kehitetään autoteollisuuden ulkopuolella, kuin vaikkapa akkutekniikkaa? Äläs nyt viitsi.
Äkkiseltään autoteollisuuden ulkopuolelta tulevat mieleen ainakin aggregaatit, laivat ja veneet, potkurilentokoneet ja helikopterit sekä maatalous- ja työmaakoneet.
Duck kirjoitti:No, tota, niinku siihen pillunsaamisongelmaan?
Mihin "siihen pillunsaamisongelmaan"?
Tähänkö? Miten voit edes itse ottaa saamisongelmaan viittaamisen ("you need all help you can get") niin henkilökohtaisesti että se muka riittää ad homiksi - jos kerran olet kuitenkin niin kova saamaan ja kaikkee? Phony. Et sä sit saakaan pillua? Ihme skitsoilua irvailla toisille saamattomuudesta kun on itse ihan yhtä saamaton. Ota tosta nyt selvää.
Lähetetty: 01.04.2009 16:28
Kirjoittaja Frederik Krueger
sivustahuutaja kirjoitti:Tuo sama ohjenuora pätee myös veneisiin, pyöriin, ynnä muihin. Mitä erikoisempi ja dekadentimpi, sitä parempia diilejä tässä suhdanteessa voi tehdä. Vastaavasti käytettyjen corollien hinnat _nousevat_.
Huh, onneksi ehdin ostaa omani!
Eräs toinen "asiantuntija" (Pertti nimeltään) taisi aiemmin arvella että taantumassa just nämä corollat jäisivät kauppaan, ja lähinnä kalliimpien/erikoisempien autojen ostajat ovat liikenteessä. Minäkin näkisin että taantumassa autonostossa tapahtuu sama kuin asuntokaupassa, eli ostopaine siirtyy yhä enemmän halvempiin autoihin. Kenkkuilevia ja alituiseen korjausta tarvitsevia Alfa-Roomeoita ostetaan lähinnä vain ökynousun aikana, aivan kuten shampanjavispilöitäkin.
Lähetetty: 01.04.2009 16:40
Kirjoittaja sanctus
Hattua nostattavaa asiantuntemusta täällä taas. Jos tuntemus tästä vielä tiivistyy, on vaarana aina kaikkeuden romahtaminen.
Meillä sen sijaan koeajo lähestyy autolla, jonka vikalista näyttää pitenevän jokaisella googletuskerralla. Tosin joidenkin äänien, jotka perinteisesti saattaisivat olla merkkinä jostain tulevasta hajoamisesta, kohdalla puhutaan "ominaisuuksista".
Lähetetty: 01.04.2009 16:47
Kirjoittaja Frederik Krueger
Duck kirjoitti:Suurin este sähköautoille edelleen on akkuteknologia. Vaikka akkuihin saataisi tarpeeksi virtaa per kilogramma että ne ylittävät bensan energiatiheyden, ongelmana on edelleen hidas lataus. Bensapumpusta tulee aika lailla tehoa sekunnissa perussähkökaapeliin verrattuna.
Luulisi että puhtaasti sähköautoille "tankkaaminen" kävisi vähän samoin kuin kesämökin nestekaasusäiliön "tankkaus", eli jätetään tyhjä (säiliö/akku) asemalle ladattavaksi, ja tilalle jo valmiiksi ladattu. Vaihtoprosessi pitää vain hioa jouhevaksi, ja kaiketi eri automerkkien olisi hyvä alkaa käyttää samanmallisia akkuja, ettei jouduta arpomaan huoltiksella.
Tai en tiedä, voi olla että tuo olisi akkuteknologian kehityksen esteenä. Onneksi ei ole minun ongelmani ratkaista tuollaisia kysymyksiä, hoitakoot insinöörit asian.
Lähetetty: 01.04.2009 16:51
Kirjoittaja Frederik Krueger
Monsieur Manala kirjoitti:Vaikka se miten olisi tulevaisuutta, se ei silti kykene tarjoamaan minkäännäköisiä fiiliksiä.
Onko fiiliksiin merkitystä sillä öriseekö alla bensa- vai diisselikone? Kunhan pörisee?
Lähetetty: 01.04.2009 16:52
Kirjoittaja Onslow
sanctus kirjoitti:.
Meillä sen sijaan koeajo lähestyy autolla,
No kerrohan nyt mikä auto se on ja vuosimalli kans..